Martinova 7211tka
Moderátor: Lukashil
Re: Martinova 7211tka
Origo u 72 už byla 55A... Jestli to nemáš jak vánoční stromeček, tak si silnějším altíkem v ničem nepomůžeš... Navíc 70A altíky(některý 55A) jsou dvojího provedení silnější x slabší hřídel rotoru. K tomu navíc mají ještě kratší hřídel a původní řeměnice z altíků(35-55A) nelze bez úprav na 70A altík použít.. Zetor používal tu silnější hřídel, slabší byla na feldách... Dál je jiný uchycení altíku ale původní držák se dá přebastlit...
Re: Martinova 7211tka
Nepasuje, já to tam nezdůraznil. Všechny 70A(a novější 55A) altíky mají kratší hřídel rotoru než starší altíky(35-55A). Pak je ještě rozdíl v jejích průměrech. Na altík z feldy jde nasadit řemenice ze starýho altíku ale tím, že je hřídel kratší, nemáš kam našroubovat matku. Matka je celá utopená v řemenici, nečouhá ven jako na starých altíkách.
Re: Martinova 7211tka
vyndal jsem starej altík z traktoru (byl ze škody 120) a dal tam altík z avie, a na něj dal řemenici z toho předchozího, pak jsem vyhodil altík z ávie a přendal řemenici na novej altík z feldy. měl sice kousek kratší hřídel a neměl klínek, ale bez podložky tam matku chytneš
takže zrovna konkrétně mě pasuje
až později jsem si nechal udělat menší řemenici, ale to jen z toho důvodu, že jsem chtěl z traktoru odstranit původní relé altíku.
pokud se nechá v okruhu zapojené, nemusíš po startu prošlápnout plyn.
takže zrovna konkrétně mě pasuje
až později jsem si nechal udělat menší řemenici, ale to jen z toho důvodu, že jsem chtěl z traktoru odstranit původní relé altíku.
pokud se nechá v okruhu zapojené, nemusíš po startu prošlápnout plyn.
Stydím se za tuto zem
- martin7211
- Příspěvky: 288
- Registrován: úte kvě 07, 2013 10:28 am
- Bydliště: dolní ředice
Re: Martinova 7211tka
Takže když seženu jinej altík tak múžu nechat to relé zapojený jesi tomu rozumím když seženu alternátor kterej má relé v sobě
Re: Martinova 7211tka
Jak zapojíte svorku M(DF) když jí na altíku nemáte? To je v podstatě okruh buzení. Podle úrovně napětí na svorce R(D+) regulátor reguluje... Tedy pokud tam to relé zachováš tak sice bude jakože regulovat ale když nemáš zapojený výstup buzení z relé tak je tam stejně k ničemu...
Re: Martinova 7211tka
df nezapojuješ, ale pokud necháš origo relé zapojené na kostru, proud od klíčku a na okruh kontrolky, nemusíš pro první nabuzení vytáčet motor.
vyzkoušej a uvidíš.
mě to poradil uživatel kaja.H a já to otestoval jak na 7211 tak na destě a 16245.
vyzkoušej a uvidíš.
mě to poradil uživatel kaja.H a já to otestoval jak na 7211 tak na destě a 16245.
Stydím se za tuto zem
Re: Martinova 7211tka
Protože tím relátkem supluješ odpor, který by měl být připojený paralelně ke kontrolce. Už se to tu několikrát řešilo. Je tu někde napsaná i jeho hodnota. Jestli si vybavuju správně schema rele tak u něj mít kostru zapojenou nemusíš. Ten odpor by měl být mezi kontakty 15 a R(D+) tedy defakto je paralelně ke kontrolce, ač hodnoty budou asi rozdílný, tak pro větší nabuzení altíku to asi dostačuje... Nějaký podobný odpor je i ve starých vibračních regulátorech...
Re: Martinova 7211tka
čili se nic nestane, když ho nechá zapojené.
teĎ zrovna řešim problém na felici, když vypne sytič, nedobíjí a to ani na vyměněném altíku, tak tam to relé chci zkusit taky.....
teĎ zrovna řešim problém na felici, když vypne sytič, nedobíjí a to ani na vyměněném altíku, tak tam to relé chci zkusit taky.....
Stydím se za tuto zem
Re: Martinova 7211tka
To je na zvážení, už jsem viděl tohle relé vyhořelý až jsem se divil, že nevzplál i traktor(co se v něm šustlo nevím)... Osobně bych z něj vytěžil ten odpor dal ho ke kontrolce a hotovo...
Altík po repasu nebo něco vylovíš v regálu? V otáčkách dobíjí normálně? Aby nebyl mrtvej(jedna dioda) pomocnej usměrňovač nebo něco takovýho...
Altík po repasu nebo něco vylovíš v regálu? V otáčkách dobíjí normálně? Aby nebyl mrtvej(jedna dioda) pomocnej usměrňovač nebo něco takovýho...
Re: Martinova 7211tka
starej altík hvízdal tak jsem dal z druhýho auta, kde byl po repasu cca 2000km a dobíjel bez problému.
ale dělá to ten volnoběh staší len položit palec na plyn, ani slyšet to na motoru neni a už 13,8 a sundám a už to pomalu klesá pod dvanáct.
s tím relé ná nestraš, kdo má v traktoru pojistky tak jak maj být nevyhoří.
a takovej odpojovač baterie je vynález za který bych dal státní vyznamenání
ale dělá to ten volnoběh staší len položit palec na plyn, ani slyšet to na motoru neni a už 13,8 a sundám a už to pomalu klesá pod dvanáct.
s tím relé ná nestraš, kdo má v traktoru pojistky tak jak maj být nevyhoří.
a takovej odpojovač baterie je vynález za který bych dal státní vyznamenání
Stydím se za tuto zem
Re: Martinova 7211tka
No čéče bez mrknutí do schématu nechci kecat ale mám za to, že zrovna regulátor je zapojenej úplně bez jištění aspoň u UŘ1. Až se dostanu k pc tak na to mrknu. Ten regulátor shořel za provozu, co se stalo fakt nevím. Ale ten plastovej konektor se normálně roztek. Myslím, že se to stalo u UŘ2.
Kdo to někdy viděl, ví jakej to je fofr když to chytne, tam už ti ani odpojovač nepomůže. Důležitý je si občas projít kabely jestli nejsou prodřený. Kdo nemá na hlavním kabelu ke startéru aspoň navlíknutou hadici ten si o zahoření přímo říká. Ten kabel se prošoupe buď o to vázací oko nad starterem nebo o roh bloku, záleží jak je vedenej. Další kritický místo je vstup do kastlíku s baterkou. Tam dávám "lemovku" ze starý pirely... UŘ2 mají hodně kritický prostupy do kastlíků, po těch letech už bývají ty průchodky rozpadlý a pak je to jen otázka času... UŘ2 nám takhle málem shořela, odsraly to "jen" kabely mezi baterkama a svazek co jde od palubky dozadu ke světlům a nějaký drobnosti...
Spiš si myslím, že jsi někde na hraničních otáčkách dobíjení, jestli ti nesvítí kontrolka dobíjení, tak je altík buzen "naplno". V tu chvíli už se proud pro buzení bere přímo z altíku. Tam už ti to relé nepomůže. Ale zasíráme cizí vlákno, takže bych pokračoval asi jinde...
Kdo to někdy viděl, ví jakej to je fofr když to chytne, tam už ti ani odpojovač nepomůže. Důležitý je si občas projít kabely jestli nejsou prodřený. Kdo nemá na hlavním kabelu ke startéru aspoň navlíknutou hadici ten si o zahoření přímo říká. Ten kabel se prošoupe buď o to vázací oko nad starterem nebo o roh bloku, záleží jak je vedenej. Další kritický místo je vstup do kastlíku s baterkou. Tam dávám "lemovku" ze starý pirely... UŘ2 mají hodně kritický prostupy do kastlíků, po těch letech už bývají ty průchodky rozpadlý a pak je to jen otázka času... UŘ2 nám takhle málem shořela, odsraly to "jen" kabely mezi baterkama a svazek co jde od palubky dozadu ke světlům a nějaký drobnosti...
Spiš si myslím, že jsi někde na hraničních otáčkách dobíjení, jestli ti nesvítí kontrolka dobíjení, tak je altík buzen "naplno". V tu chvíli už se proud pro buzení bere přímo z altíku. Tam už ti to relé nepomůže. Ale zasíráme cizí vlákno, takže bych pokračoval asi jinde...
Re: Martinova 7211tka
Úprava zapojení dobíjení s odporem a diodou v sériovém zapojení lze a Pal to dėlal origo, ale ne jenom odpor!!!. Pak není oddělené regulační a palubní napětí.
Jede traktor, je to Zetor 3011
- martin7211
- Příspěvky: 288
- Registrován: úte kvě 07, 2013 10:28 am
- Bydliště: dolní ředice