Pepova 69
Moderátor: Lukashil
Re: Pepova 69
Z tej fotky sa mi zda, ze mas vysoky pojistak ( stary typ ). Na nove veko ma ist spravne nizky pojistak ( novy tip ). Zeby sa tam ten vysoy pojistak o volaco neskrtal.
Re: Pepova 69
Pojišťák stejně půjde pryč. Zůstane jeden na novém rozvadeči. Ve víku zaslepím původní kanál a tlak pujde venkem, do " zadku " půjde jen tlak pro ramena- otvorem po původním ovládání. Volnou zpátečku uz stejně mam do nalevacího otvoru převodovky, ale to prijde předělat- prostě do víka prevodovky přibude jeden otvor.. Nové víko dám kvůli lepší fitraci protože origo filtr bude mimo a tlakové filtry stojí nesmysl. Samozřejmě tam přibude lepší filtrace- na sání. Zas tak brutální kopce tu nemám, takže si můžu dovolit tam vrazit trošku vyšší sání;)
Re: Pepova 69
No neviem, nemam stym skusenosti. Rozvadzace maju standardne pracovny tlak 200 Bar a poijistak nastaveny na ??? Bar a neviem co nato povie zbytok hydrauliky v traktore. Sa mi vidi, ze origo pojistak je nastaveny na 150 Bar a ja davam Polsky Hylmet nastaveny na 175Bar a to je uz asi hranica co traktorova hydraulika znesie. Kazdopadne daj vdiet jak sa to bude spravat po nejakom case.
Re: Pepova 69
Však pojišťák na rozvaděči si seřídíš jak potřebuješ, nehledej problém kde není...
Filtraci bych vyřešil úplně jednoduše. S filtrem ve víku bych nic nedělal a nechal ho jak je. Přidal bych filtr na vratku z rozvaděce a hotovo. Budeš mít filtraci lepší než byla u origo traktorů...
Filtraci bych vyřešil úplně jednoduše. S filtrem ve víku bych nic nedělal a nechal ho jak je. Přidal bych filtr na vratku z rozvaděce a hotovo. Budeš mít filtraci lepší než byla u origo traktorů...
Re: Pepova 69
Tak je doma chlapec
Celkem zajímavé - nosič výměnných nástaveb, podvozek MV 14, fekál na 8 kubíků. Na malých kolech ale v TP jich je napsaných asi 5. Sklápěcí dozadu. Trocha péče proběhne, shodim nástavky, snížím sajtny. Za 69 vypadá fakt dobře. Ale prosím o radu: oko je z nějakého horalu, co vím tak oka vždy praskaly u předního šroubu. Není problém přesto to udělat klemu a přední šroub který nese vlastně většinu hmotnosti vyhodit a zavařit otvor. Jde o to když už se s tím budu crcat jestli to nepredelat do agroháku??
Jinak prázdná souprava má 5200 kg, nevím kolik má traktor ale mám na něm cca 0.5 t závaží, odhaduji že traktor má 3500, takže jestli vlek váží 1200 kg je to pecka, nosnost podle papíru má asi 11 T..
Celkem zajímavé - nosič výměnných nástaveb, podvozek MV 14, fekál na 8 kubíků. Na malých kolech ale v TP jich je napsaných asi 5. Sklápěcí dozadu. Trocha péče proběhne, shodim nástavky, snížím sajtny. Za 69 vypadá fakt dobře. Ale prosím o radu: oko je z nějakého horalu, co vím tak oka vždy praskaly u předního šroubu. Není problém přesto to udělat klemu a přední šroub který nese vlastně většinu hmotnosti vyhodit a zavařit otvor. Jde o to když už se s tím budu crcat jestli to nepredelat do agroháku??
Jinak prázdná souprava má 5200 kg, nevím kolik má traktor ale mám na něm cca 0.5 t závaží, odhaduji že traktor má 3500, takže jestli vlek váží 1200 kg je to pecka, nosnost podle papíru má asi 11 T..
Re: Pepova 69
Pochybuju, že to je stavěný z fekálu, tam je sud zároveň
i rám. Trochu použitelnější nápravu měl až mv5-028, těch ja tak málo a většina věcí je úplně jinak než na starší fekálech. I tak roubovat někam tu nápravu je dost pracný... Náprava vypadá spíš, že je z horalu podle provedení vahadel buď mv3-030 nebo 047. 12metráků to 100% nemá... jestli je to starší provedení vahadel s trubkovejma vzpěrama ke středu. Tak jak se vytlučou futra ve vahadle, začne to praskat ve svárech u těch vzpěr. Oka nepraskaly ale taky byly přidělaný opačně, pod ojí ne nad ní...
i rám. Trochu použitelnější nápravu měl až mv5-028, těch ja tak málo a většina věcí je úplně jinak než na starší fekálech. I tak roubovat někam tu nápravu je dost pracný... Náprava vypadá spíš, že je z horalu podle provedení vahadel buď mv3-030 nebo 047. 12metráků to 100% nemá... jestli je to starší provedení vahadel s trubkovejma vzpěrama ke středu. Tak jak se vytlučou futra ve vahadle, začne to praskat ve svárech u těch vzpěr. Oka nepraskaly ale taky byly přidělaný opačně, pod ojí ne nad ní...
Re: Pepova 69
Bille, je to z fekalu, ten co to od něj mám to přeložil jílem a původní plechové šasi zkroutil do vrtule, ten vlek znám už dýl.
Co si myslíš o tom předělání do agroháku? Z hlediska rozložení hmotnosti na traktor je to lepší obecně a klasická čuba je nešťastná jak se to krouti nahoru a dolů, ty gumy to moc nedávají.. Nebo vymýšlím blbost?
Kola 8 děr
Co si myslíš o tom předělání do agroháku? Z hlediska rozložení hmotnosti na traktor je to lepší obecně a klasická čuba je nešťastná jak se to krouti nahoru a dolů, ty gumy to moc nedávají.. Nebo vymýšlím blbost?
Kola 8 děr
Re: Pepova 69
Že to kdysi bylo z fekálu je možný ale teď už to kolem fekálu ani neběželo. Jak jsem psal náprava je původem z horalu. Nevýhoda týhle nápravy, jsou ty vzpěry, jak se vytlučou futra ve vahadlech tak to začne praskat. Dá se to provozovat dál ale... pozdější evoluce už měly širší uložení na vahadle a vzpěry úplně zrušily... brzdy atd. by na to měly pasovat z vleku, nějaká 7t či tak něco... ale podle tý mazničky na tom držáku nápravy se v tom už někdo nějak vrtal. V tomhle místě nemá/neměla žádný význam. Ta trubka se nemá točit s vahadlem ale vahadlo na trubce. Mazničky jsou na tom středu nahoře, na fotce jsou vidět. Na vahadle(u tý menší 4t nápravy) byly z vnitřní strany jako by za trubkou nápravy, takový trochu nepochopitelný místo, tahle silnější náprava to má předpokladám stejný.
Ono je to tak nějak jedno, v agru to nemá takovou tendenci traktor hodit na bok v zatáčce na kopci... to se dá eliminovat tím, že prostě při točení přibrzdíš aby to netlačilo do traktoru... rozdíl bude určitě i v tahu ale to bych asi neřešil, stejně ti bude zvedat lehký předek ať to bude kde to bude... Reálně bude celková kolem 8t, víc už bude za bezpředkáčem peklo, kor v terenu a to ten závěs musí vydržet. Gumy budou odcházet tak jako tak. V bejvalý práci se navářely nad matku dorazy aby to nemohlo tolik páčit a gumy vydrzely dýl, ale jako u automatů na 72 to nikdy nebude... Jediný co bych předělal je to oko, pokud to nějak rozumně půjde...
Ono je to tak nějak jedno, v agru to nemá takovou tendenci traktor hodit na bok v zatáčce na kopci... to se dá eliminovat tím, že prostě při točení přibrzdíš aby to netlačilo do traktoru... rozdíl bude určitě i v tahu ale to bych asi neřešil, stejně ti bude zvedat lehký předek ať to bude kde to bude... Reálně bude celková kolem 8t, víc už bude za bezpředkáčem peklo, kor v terenu a to ten závěs musí vydržet. Gumy budou odcházet tak jako tak. V bejvalý práci se navářely nad matku dorazy aby to nemohlo tolik páčit a gumy vydrzely dýl, ale jako u automatů na 72 to nikdy nebude... Jediný co bych předělal je to oko, pokud to nějak rozumně půjde...
Re: Pepova 69
Pepo 69, že vám tak vstupuju do diskuse s red. billem, mě se nezdá délka toho oje, nebo usazení korby. Podle první fotky bych měl strach že v plném rejdu může kolidovat korba návěsu s blatníky traktoru nebo s kabinou. A agrohák i když je na návěsy asi lepší je ještě víc zastrčenej oproti etážové čubě. Úprava na agrohák by podle mě zase obnášela zásah do něčeho co je schválené. Jestli to má vůbec cenu.
Re: Pepova 69
Děkuji za vysvětlení, já když jsem se začal motat kolem zemědělství tak už tyhle starší stroje byly spíš někde v kopřivách než že by se a nimi dělalo.
Trubkové vzpěry vahadel někdo nahradil jeklem, budu to hlídat. Oko někde splasim nové, tohle je ohnuté a podle oloupané barvy se ohnulo nedávno, uvidím co seženu.
Já stejnak víc nevozim, tak těch 9 t včetně vleku už já za hranicí a nerad bych byl ve vláknu " nehody traktorů" ,navíc jsem tady v kopcích a riskovat nemám opravdu za potřebí. Jinak v Českem bordelu bych správně neměl zapřáhnout víc než myslím 7500 kg ( co má traktor v TP) ale celé to o sčítání hmotností zase vyvrací jiný zákon takže nosnost tohohle je úsměvná a myslím že i konstrukcí by to nebylo ono tam naložit těch 12t. Mimochodem už jsem s traktorem jednou byl na vahách- celníci se asi nudili, naštěstí se to vešlo téměř přesně
Pavle, jsem rád že se diskutuje, proto se ostatně i ptám a nevím kde jinde bych ty informace sháněl.. Máš pravdu - oj je krátká - bývalý majitel to tahal za 8011 a chytal kolama o korbu. Za majorem je tam asi 15 cm místa. Ale to je jeden z důvodu proč jsem to koupil- má to akorát malé rozměry, 7t co mám je prostě půdorysem hrozně velká a zas tak jí nevyužiju, takže oba vleky s papirama co mám půjdou do světa a nahradí je tento.
Zásah do rámu by to byl, ale celkem mě to netrápí. Nicméně jste mě tu přestavbu rozmluvili. Závěs vystuzim jak píše Bill a bude.
Trubkové vzpěry vahadel někdo nahradil jeklem, budu to hlídat. Oko někde splasim nové, tohle je ohnuté a podle oloupané barvy se ohnulo nedávno, uvidím co seženu.
Já stejnak víc nevozim, tak těch 9 t včetně vleku už já za hranicí a nerad bych byl ve vláknu " nehody traktorů" ,navíc jsem tady v kopcích a riskovat nemám opravdu za potřebí. Jinak v Českem bordelu bych správně neměl zapřáhnout víc než myslím 7500 kg ( co má traktor v TP) ale celé to o sčítání hmotností zase vyvrací jiný zákon takže nosnost tohohle je úsměvná a myslím že i konstrukcí by to nebylo ono tam naložit těch 12t. Mimochodem už jsem s traktorem jednou byl na vahách- celníci se asi nudili, naštěstí se to vešlo téměř přesně
Pavle, jsem rád že se diskutuje, proto se ostatně i ptám a nevím kde jinde bych ty informace sháněl.. Máš pravdu - oj je krátká - bývalý majitel to tahal za 8011 a chytal kolama o korbu. Za majorem je tam asi 15 cm místa. Ale to je jeden z důvodu proč jsem to koupil- má to akorát malé rozměry, 7t co mám je prostě půdorysem hrozně velká a zas tak jí nevyužiju, takže oba vleky s papirama co mám půjdou do světa a nahradí je tento.
Zásah do rámu by to byl, ale celkem mě to netrápí. Nicméně jste mě tu přestavbu rozmluvili. Závěs vystuzim jak píše Bill a bude.