podařilo se mi koupit za cenu šrotu Z 6748 v hodně zuboženém stavu.Ale opravdu v hodně zuboženém.A protože jsem po tomhle traktoru vždycky stonal,šel jsem do toho s tím,že ho dám do kupy i když to bude stát nějakou korunu.Zatím mám udělanou komplet přední nápravu,teď jsem rozhodil motor.Byl jsem mile překvapen,že jak ojniční,tak i hlavní ložiska a čepy nejsou nijak ojeté,tak uvažuji,že je nebudu měnit ani brousit kliku.Písty a vložky jsou na tom podobně,s výjimkou 1.pístu,který má 5 ! kroužků.Čtyři nahoře a jeden stírák (ten byl prasklý)pod čepem.Píst je nad prvním proužkem trochu přidřený.Tak mám dilema ,zda vyměnit celou sadu,nebo jen první.Ani se mi nepodařilo zatím zjistit z čeho ten 5.kroužkový píst je.To zmiňované přidření pístu přikládám výfukovému ventilu,protože na horní ploše pístu je znát,že do něj ventil někdy klepal a proto tam asi došlo tomu přidření.Jinak vložka není poškozená ani nemá vyjetý grot.
Ještě bych měl otázku,jaké jsou šance znovu takovýhle traktor dostat na čísla,event.co obnáší čísla koupit.Díky za info.
zachráněný Zetor 6748
Moderátor: Lukashil
Re: zachráněný Zetor 6748
Asi ťa nepoteším ale tvoj motor asi nebude pôvodný pokiaľ viem 5 krúžkový piest sa robil iba pre vŕtanie 95 mm čiže pre motory od 4001 do 5501.Pôvodný motor 6701 by mal mať vŕtanie 100 mm.
Re: zachráněný Zetor 6748
Díky za info.Ptal jsem se známého co dělá dlouhé léta v Agrozetu a ten říkal ,že první 67.měly 5 kroužků.Bohužel neznám historii oprav u tohoto traktoru,vím jen bezpečně ,že jezdil od r.1974( výroba) u Státních statků Šumava a do letošního roku ho měli další dva "farmáři".Takže ho asi opravovali jak se dalo.Podle hesla " Hlavně ,že se kola točí."
V každém případě vyměním celý komplet 1. válce.Možná ,že všechny 4,protože ten kamoš z AGzetu mě postrašil,že bývají často prorezlé vložky.Tak uvidím až vytáhnu tu 1.
V každém případě vyměním celý komplet 1. válce.Možná ,že všechny 4,protože ten kamoš z AGzetu mě postrašil,že bývají často prorezlé vložky.Tak uvidím až vytáhnu tu 1.
Re: zachráněný Zetor 6748
Ak ho nechces uplne odrovnat na kluke tak vymen race vsetky 4 valce. Ked vymenis len ten jeden "valec", tak ked ten chyti kompresiu bude nerovnomerne zatazovat kluku. Pritom premeraj a skontroluj ako je na tom klukova hriadel samotna. Inak neviem ako, ale aj ta najprvsia 67XX mala uz len jeden stieraci kruzok nad piestnym capom. S druhym kruzkom pod piestnym capom som to len videl len u 55XX aj to nie u vsetkych.
Re: zachráněný Zetor 6748
Nerozumím motorům. Ale zase co vím a co říkal známej mechynik, tak když dáš nové vložky, písty, kroužky uděláš hlavy ventyly, vstřiky, je dobré udělat i klikovku. Může bejt, že když to uděláš ,,napůl" odejde klikovka a uložení jestli je to volnější. Co povídal, vyděl vylítlí ojnice bokem právě po té poloviční opravě. Proto oni dělají komplet. Spodek, vršek. A jak píše pavel sk udělat jeden válec je nejhorší pro rozházení chodu motoru.
Re: zachráněný Zetor 6748
Zalezi v akom stave je klukova hriadel. U nas v robote beha dost traktorov na ktorych bol robeny len vrch a hlavy, rozvody a behaju roky bez ujmy na zdravy. A ver ze v druzstve sa snimi nikto nemazna. Ale ked bolo viditelne aj meranim ze ma kluka ma svoje za sebou tak sa vtedy riesila aj kluka. Par motorov s ojnicov mimo vnutro bloku som uz zazil aj ja a nielen na traktore. Ale casto to bolo sposobene bud unavou ojnicnych srobov alebo pretiahnutim (neodborna montaz kusom rury v ruke), a v poslednej rade zanedbanov udrzbov (s motoroveho oleja mazut a vazelina).
Re: zachráněný Zetor 6748
Jo bývá to často únava materiálu. Jak píšeš. Naposlady kámoš s Liazkou. Jede a zdá se mu, že v ní nějak bouchá. Jak s tím jezdí roky už ten zvuk zná. No a hulilo to nějak víc. Zastavil na bok silnice a volal svímu mechanikovi co se děje. A on mu říkal zkus tohle, zkus tohle. A pak říká, pomaloučku sešlapuj spojku a co to dělá? A kámoš, trochu to kope do pedálu. Hm tak to chcípni to je klikovka. Rozebrali to a klikovka prasklá. Ale šejdrem, proto se to chvíli tak nějak unášelo. Měl na tom najeto docela dost. Motor dělal komplet celej než ho do auta dal. Ale mělo to už kolikátej brus na klice. Tak se to ukázalo. Ale vydrželo to prej docela dlouho. Sehnal jinej motor a přendali to. Samo že ten druhej se mu posral asi za měsíc ježdění. Dělali pak za dvou jeden. Už nevím co mu kleklo v tom druhým. Právě i u něj když měl matesa uděl taky vršek jen a vyběhlo mu to bokem taky. Ale to byl náklaďák. No a někdo už nevím kdo to tu měl. Tomu to vyšlo taky bokem a zavařili to. Bylo to dobře vylítlí. Právě jak píšeš, šrouby asi přetažený. A to myslím byla 6911.
Re: zachráněný Zetor 6748
Děkuji Vám přátelé za odpovědi a rady.Ve finále to dopadlo tak,že jsem při mytí bloku zjistil na vnitřních stěnách vložek na první pohled neznatelné rezaté skvrny.Pěkně kolemdokola a všechny ve stejné výšce.Tak že bylo rozhodnuto,koupil jsem 4 nové sady a vyměním to komplet.Vložky jsem ještě nevytahal,dělal jsem hlavy(nové ventily,zafrézovat a zalapovat sedla atd.)Nejhorší je to umýt.Vtřikovací čerpadlo jsem vzal přes výměnný fond,nebylo to sice nejlacinější,ale prodavač mě ujistil,že to bere z Agromotoru a ti si to prý hlídají.Tak se mějte,zase se ozvu až pokročím dále.Jo,a kdyby někdo věděl papíry na tu 6748,tak prosím o info.Dík.