ZETOR 6718

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ondra
Příspěvky: 4744
Registrován: sob lis 17, 2007 9:03 am
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#406 Nový příspěvek od ondra »

HURÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :ejchuchu: :ejchuchu: :juuuu: :juuuu: :olin:
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141

Uživatelský avatar
Janicko777
Příspěvky: 289
Registrován: čtv pro 20, 2007 11:01 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#407 Nový příspěvek od Janicko777 »

Gratulujem Ondro 8)

Ja by som mal tiez jeden dotaz. To kolo na prvej fotke oznacene cervenou sipkou by malo byt kolo redukce. Na druhej a tretej fotke kolo oznacene zltou sipkou je to kolo staleho zaberu na predny nahon? (je ho tam horsie vidno)
Přílohy
DSCF0279.JPG
DSCF0281.JPG
DSCF0271.JPG
Zetor 7745, Zetor 6718 a Zetor 25A

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#408 Nový příspěvek od jozef »

Janicko777 píše:Gratulujem Ondro 8)

Ja by som mal tiez jeden dotaz. To kolo na prvej fotke oznacene cervenou sipkou by malo byt kolo redukce. Na druhej a tretej fotke kolo oznacene zltou sipkou je to kolo staleho zaberu na predny nahon? (je ho tam horsie vidno)
No,ja by som sa netesil velmi,lebo to koleso oznacene zltou sipkou je koleso staleho zaberu redukcie a to nesluzi k pohonu prednej napravy,aspon si myslim.Na pohon sa pouziva vlozene koleso.
Koleso s cervenou sipkou je presuvne koleso redukcie.Teraz mas ho v zabere s drazkovanou hriadelou pre silnicny rychlosti,ak ho zasunies dozadu tak bude v zabere so spodnym dutym hriadelom,ktory je pohanany od drazkovanej hriadele cez to koleso staleho zaberu redukcie.
Ak sa mylim,tak ma niektor opravte,diky. :friends:

Uživatelský avatar
ondra
Příspěvky: 4744
Registrován: sob lis 17, 2007 9:03 am
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#409 Nový příspěvek od ondra »

jozef píše:
Janicko777 píše:Gratulujem Ondro 8)

Ja by som mal tiez jeden dotaz. To kolo na prvej fotke oznacene cervenou sipkou by malo byt kolo redukce. Na druhej a tretej fotke kolo oznacene zltou sipkou je to kolo staleho zaberu na predny nahon? (je ho tam horsie vidno)
No,ja by som sa netesil velmi,lebo to koleso oznacene zltou sipkou je koleso staleho zaberu redukcie a to nesluzi k pohonu prednej napravy,aspon si myslim.Na pohon sa pouziva vlozene koleso.
Koleso s cervenou sipkou je presuvne koleso redukcie.Teraz mas ho v zabere s drazkovanou hriadelou pre silnicny rychlosti,ak ho zasunies dozadu tak bude v zabere so spodnym dutym hriadelom,ktory je pohanany od drazkovanej hriadele cez to koleso staleho zaberu redukcie.
Ak sa mylim,tak ma niektor opravte,diky. :friends:
Jestli to bylo myšleno na mě tak mě to je taky divny..zkoušel sem že když dam pačku na silnični rychlosti nahoru když točim tim kolem tak se hejbou kola na tratoru když to dam do mezipolohy tak se to kolo toči volně a když dam pačku dolu na redukce tak když točim kolem dole tak se točej kola na traktoru ma tak fungovat kolo na předek?
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#410 Nový příspěvek od jozef »

ondra píše:
jozef píše:
Janicko777 píše:Gratulujem Ondro 8)

Ja by som mal tiez jeden dotaz. To kolo na prvej fotke oznacene cervenou sipkou by malo byt kolo redukce. Na druhej a tretej fotke kolo oznacene zltou sipkou je to kolo staleho zaberu na predny nahon? (je ho tam horsie vidno)
No,ja by som sa netesil velmi,lebo to koleso oznacene zltou sipkou je koleso staleho zaberu redukcie a to nesluzi k pohonu prednej napravy,aspon si myslim.Na pohon sa pouziva vlozene koleso.
Koleso s cervenou sipkou je presuvne koleso redukcie.Teraz mas ho v zabere s drazkovanou hriadelou pre silnicny rychlosti,ak ho zasunies dozadu tak bude v zabere so spodnym dutym hriadelom,ktory je pohanany od drazkovanej hriadele cez to koleso staleho zaberu redukcie.
Ak sa mylim,tak ma niektor opravte,diky. :friends:
Jestli to bylo myšleno na mě tak mě to je taky divny..zkoušel sem že když dam pačku na silnični rychlosti nahoru když točim tim kolem tak se hejbou kola na tratoru když to dam do mezipolohy tak se to kolo toči volně a když dam pačku dolu na redukce tak když točim kolem dole tak se točej kola na traktoru ma tak fungovat kolo na předek?
Ondro,skus teraz si predstavit tuto vec,ze mas tam pridavnu prevodovku na predny nahon.To koleso v pridavnej sa ti bude stale tocit.Bavime sa o obycajnych rychlostiach.Teraz presun to presuvne koleso redukcie do zadu,tak budes mat redukovane rychlosti,ale pozor,kolecko v pridavnej prevodovke bude stale pohanane kolesom staleho zaberu redukcie pri obycajnych rychlostiach.Daco tu nesedi.Zadne kolesa sa ti budu tocit pri redukovanej rychlosti a predne pri obycajnej rychlosti.

Uživatelský avatar
ondra
Příspěvky: 4744
Registrován: sob lis 17, 2007 9:03 am
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#411 Nový příspěvek od ondra »

jozef píše:
ondra píše:
jozef píše:
Janicko777 píše:Gratulujem Ondro 8)

Ja by som mal tiez jeden dotaz. To kolo na prvej fotke oznacene cervenou sipkou by malo byt kolo redukce. Na druhej a tretej fotke kolo oznacene zltou sipkou je to kolo staleho zaberu na predny nahon? (je ho tam horsie vidno)
No,ja by som sa netesil velmi,lebo to koleso oznacene zltou sipkou je koleso staleho zaberu redukcie a to nesluzi k pohonu prednej napravy,aspon si myslim.Na pohon sa pouziva vlozene koleso.
Koleso s cervenou sipkou je presuvne koleso redukcie.Teraz mas ho v zabere s drazkovanou hriadelou pre silnicny rychlosti,ak ho zasunies dozadu tak bude v zabere so spodnym dutym hriadelom,ktory je pohanany od drazkovanej hriadele cez to koleso staleho zaberu redukcie.
Ak sa mylim,tak ma niektor opravte,diky. :friends:
Jestli to bylo myšleno na mě tak mě to je taky divny..zkoušel sem že když dam pačku na silnični rychlosti nahoru když točim tim kolem tak se hejbou kola na tratoru když to dam do mezipolohy tak se to kolo toči volně a když dam pačku dolu na redukce tak když točim kolem dole tak se točej kola na traktoru ma tak fungovat kolo na předek?
Ondro,skus teraz si predstavit tuto vec,ze mas tam pridavnu prevodovku na predny nahon.To koleso v pridavnej sa ti bude stale tocit.Bavime sa o obycajnych rychlostiach.Teraz presun to presuvne koleso redukcie do zadu,tak budes mat redukovane rychlosti,ale pozor,kolecko v pridavnej prevodovke bude stale pohanane kolesom staleho zaberu redukcie pri obycajnych rychlostiach.Daco tu nesedi.Zadne kolesa sa ti budu tocit pri redukovanej rychlosti a predne pri obycajnej rychlosti.
Když sem ale vyřadil redukce změnil se i převodovi poměr
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#412 Nový příspěvek od jozef »

ondra píše:
jozef píše:
ondra píše:
jozef píše:
Janicko777 píše:Gratulujem Ondro 8)

Ja by som mal tiez jeden dotaz. To kolo na prvej fotke oznacene cervenou sipkou by malo byt kolo redukce. Na druhej a tretej fotke kolo oznacene zltou sipkou je to kolo staleho zaberu na predny nahon? (je ho tam horsie vidno)
No,ja by som sa netesil velmi,lebo to koleso oznacene zltou sipkou je koleso staleho zaberu redukcie a to nesluzi k pohonu prednej napravy,aspon si myslim.Na pohon sa pouziva vlozene koleso.
Koleso s cervenou sipkou je presuvne koleso redukcie.Teraz mas ho v zabere s drazkovanou hriadelou pre silnicny rychlosti,ak ho zasunies dozadu tak bude v zabere so spodnym dutym hriadelom,ktory je pohanany od drazkovanej hriadele cez to koleso staleho zaberu redukcie.
Ak sa mylim,tak ma niektor opravte,diky. :friends:
Jestli to bylo myšleno na mě tak mě to je taky divny..zkoušel sem že když dam pačku na silnični rychlosti nahoru když točim tim kolem tak se hejbou kola na tratoru když to dam do mezipolohy tak se to kolo toči volně a když dam pačku dolu na redukce tak když točim kolem dole tak se točej kola na traktoru ma tak fungovat kolo na předek?
Ondro,skus teraz si predstavit tuto vec,ze mas tam pridavnu prevodovku na predny nahon.To koleso v pridavnej sa ti bude stale tocit.Bavime sa o obycajnych rychlostiach.Teraz presun to presuvne koleso redukcie do zadu,tak budes mat redukovane rychlosti,ale pozor,kolecko v pridavnej prevodovke bude stale pohanane kolesom staleho zaberu redukcie pri obycajnych rychlostiach.Daco tu nesedi.Zadne kolesa sa ti budu tocit pri redukovanej rychlosti a predne pri obycajnej rychlosti.
Když sem ale vyřadil redukce změnil se i převodovi poměr
Co tym myslis?

Uživatelský avatar
maršl
Příspěvky: 3012
Registrován: stř říj 17, 2007 11:03 pm
Bydliště: Kančí hory
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#413 Nový příspěvek od maršl »

sak jasne to mas redukovane a silnicni rychlosti co presouvas to kolo vydlickou na jedno a na druhe kolo. predni nahon se ti toci furt jen ho zapinas zubovu spojku v domku
Ford 8970, Landini 125, Zetor 12145, 6945, 6045 s nakladačem, vyvážečka STS Kesla 203T, štěpkovač Eschlbock Biber 7 Trio, Kubota B 1600

Uživatelský avatar
Janicko777
Příspěvky: 289
Registrován: čtv pro 20, 2007 11:01 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#414 Nový příspěvek od Janicko777 »

V noci mi to nedalo spat, tak som si nastudoval komplet prevodovky, nakolko s traktormi s predkom nemam skusenosti, ale tak sa mi vidi, ze to bude plany poplach, tak ako to pisal Jozef. To kolecko ktore som oznacil na druhej fotke zltou sipkou bude koleso staleho zaberu redukce a zrejme je to to iste, ktore je na Ondrovej fotke. Traktory s prednym nahonom maju trochu inac riesenu redukciu a mozte si to pozriet na prilozenom obrazku, kde polozka c.6 sluzi na pohananie prednej napravy. Polozka c.21 je kolo staleho zabieru redukce, ktore je tiez o nieco ine ako na traktory bez predneho nahonu.
Přílohy
kola predniho nahonu.jpg
Zetor 7745, Zetor 6718 a Zetor 25A

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#415 Nový příspěvek od jozef »

Janicko777 píše:V noci mi to nedalo spat, tak som si nastudoval komplet prevodovky, nakolko s traktormi s predkom nemam skusenosti, ale tak sa mi vidi, ze to bude plany poplach, tak ako to pisal Jozef. To kolecko ktore som oznacil na druhej fotke zltou sipkou bude koleso staleho zaberu redukce a zrejme je to to iste, ktore je na Ondrovej fotke. Traktory s prednym nahonom maju trochu inac riesenu redukciu a mozte si to pozriet na prilozenom obrazku, kde polozka c.6 sluzi na pohananie prednej napravy. Polozka c.21 je kolo staleho zabieru redukce, ktore je tiez o nieco ine ako na traktory bez predneho nahonu.
Naposledy upravil(a) jozef dne úte úno 03, 2009 3:35 pm, celkem upraveno 2 x.

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#416 Nový příspěvek od jozef »

Janicko777 píše:V noci mi to nedalo spat, tak som si nastudoval komplet prevodovky, nakolko s traktormi s predkom nemam skusenosti, ale tak sa mi vidi, ze to bude plany poplach, tak ako to pisal Jozef. To kolecko ktore som oznacil na druhej fotke zltou sipkou bude koleso staleho zaberu redukce a zrejme je to to iste, ktore je na Ondrovej fotke. Traktory s prednym nahonom maju trochu inac riesenu redukciu a mozte si to pozriet na prilozenom obrazku, kde polozka c.6 sluzi na pohananie prednej napravy. Polozka c.21 je kolo staleho zabieru redukce, ktore je tiez o nieco ine ako na traktory bez predneho nahonu.
Diky Jano,vcera som to tu chcel hodit,ale neslo to.Dva roky dozadu som prerabal 45 prevodovku na predny nahon.Ak by som to nerobil nepisal by som k tejto teme.Toto koleso staleho zaberu redukcie je stare prevedenie.Od 70 rady uz islo koleso so sikmym ozubenim a vlozene koleso je uz na ihlickach,nie na puzdre.
Pre Ondru.Tie vsetky kolesa,ktore vidis na obrazku,tak nemas ani jedno v prevodovke.Koleso v pridavnej sa ti toci stale,ale je zavislosle od toho,ci mas obycajnu alebo redukovanu rychlost.Ak chces mozes tam dat domcek,ale potom predny nahon mozes pouzivat len pri obycajnych rychlostiach a to este musis dopasovat kolecko do pridavnej prevodovky.Pali teraz riesi tento problem u svojho.Uz logicky nie je mozne pouzit redukovanu rychlost,ked budes mat kolecko v pridavnej pohanane od kolesa staleho zaberu redukcie,ktore mas ty.To kolecko by sa ti krutilo vzdy rychlostou aka je bezna pri zaradeni niektoreho prev. stupna a ak by si dal redukovanu (presunul to velke koleso dozadu), tak uz rychlost na hruske v diferenciali by bola uplne odlisna,od rychlosti ktorou by sa otacalo to koleso v pridavnej.Tebe sa musi krutit koleso v pridavnej prevodovke zvlast pri obycajnych a zvlast pri redukovanych rychlostiach. :ano: A to je vyriesene spsobom,ktory je na obrazku vyssie,kde krutiaci moment sa prenasa cez zubovu spojku na vlozene koleso,ktore je v zabere s kolesom v pridavnej prevodovke.Ak je zubova spojka v lavno=obycajna rychlost,v strede=neutral a v pravo=redukovana rychlost.

Uživatelský avatar
Janicko777
Příspěvky: 289
Registrován: čtv pro 20, 2007 11:01 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: ZETOR 6718

#417 Nový příspěvek od Janicko777 »

jozef píše:
Janicko777 píše:V noci mi to nedalo spat, tak som si nastudoval komplet prevodovky, nakolko s traktormi s predkom nemam skusenosti, ale tak sa mi vidi, ze to bude plany poplach, tak ako to pisal Jozef. To kolecko ktore som oznacil na druhej fotke zltou sipkou bude koleso staleho zaberu redukce a zrejme je to to iste, ktore je na Ondrovej fotke. Traktory s prednym nahonom maju trochu inac riesenu redukciu a mozte si to pozriet na prilozenom obrazku, kde polozka c.6 sluzi na pohananie prednej napravy. Polozka c.21 je kolo staleho zabieru redukce, ktore je tiez o nieco ine ako na traktory bez predneho nahonu.
Diky Jano,vcera som to tu chcel hodit,ale neslo to.Dva roky dozadu som prerabal 45 prevodovku na predny nahon.Ak by som to nerobil nepisal by som k tejto teme.Toto koleso staleho zaberu redukcie je stare prevedenie.Od 70 rady uz islo koleso so sikmym ozubenim a vlozene koleso je uz na ihlickach,nie na puzdre.
Pre Ondru.Tie vsetky kolesa,ktore vidis na obrazku,tak nemas ani jedno v prevodovke.Koleso v pridavnej sa ti toci stale,ale je zavislosle od toho,ci mas obycajnu alebo redukovanu rychlost.Ak chces mozes tam dat domcek,ale potom predny nahon mozes pouzivat len pri obycajnych rychlostiach a to este musis dopasovat kolecko do pridavnej prevodovky.Pali teraz riesi tento problem u svojho.Uz logicky nie je mozne pouzit redukovanu rychlost,ked budes mat kolecko v pridavnej pohanane od kolesa staleho zaberu redukcie,ktore mas ty.To kolecko by sa ti krutilo vzdy rychlostou aka je bezna pri zaradeni niektoreho prev. stupna a ak by si dal redukovanu (presunul to velke koleso dozadu), tak uz rychlost na hruske v diferenciali by bola uplne odlisna,od rychlosti ktorou by sa otacalo to koleso v pridavnej.Tebe sa musi krutit koleso v pridavnej prevodovke zvlast pri obycajnych a zvlast pri redukovanych rychlostiach. :ano: A to je vyriesene spsobom,ktory je na obrazku vyssie,kde krutiaci moment sa prenasa cez zubovu spojku na vlozene koleso,ktore je v zabere s kolesom v pridavnej prevodovke.Ak je zubova spojka v lavno=obycajna rychlost,v strede=neutral a v pravo=redukovana rychlost.
Tak tak :ano: :friends: Nahodou nemas nejake foto prevodovky z prerabky?
Zetor 7745, Zetor 6718 a Zetor 25A

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#418 Nový příspěvek od jozef »

Janicko777 píše:
jozef píše:
Janicko777 píše:V noci mi to nedalo spat, tak som si nastudoval komplet prevodovky, nakolko s traktormi s predkom nemam skusenosti, ale tak sa mi vidi, ze to bude plany poplach, tak ako to pisal Jozef. To kolecko ktore som oznacil na druhej fotke zltou sipkou bude koleso staleho zaberu redukce a zrejme je to to iste, ktore je na Ondrovej fotke. Traktory s prednym nahonom maju trochu inac riesenu redukciu a mozte si to pozriet na prilozenom obrazku, kde polozka c.6 sluzi na pohananie prednej napravy. Polozka c.21 je kolo staleho zabieru redukce, ktore je tiez o nieco ine ako na traktory bez predneho nahonu.
Diky Jano,vcera som to tu chcel hodit,ale neslo to.Dva roky dozadu som prerabal 45 prevodovku na predny nahon.Ak by som to nerobil nepisal by som k tejto teme.Toto koleso staleho zaberu redukcie je stare prevedenie.Od 70 rady uz islo koleso so sikmym ozubenim a vlozene koleso je uz na ihlickach,nie na puzdre.
Pre Ondru.Tie vsetky kolesa,ktore vidis na obrazku,tak nemas ani jedno v prevodovke.Koleso v pridavnej sa ti toci stale,ale je zavislosle od toho,ci mas obycajnu alebo redukovanu rychlost.Ak chces mozes tam dat domcek,ale potom predny nahon mozes pouzivat len pri obycajnych rychlostiach a to este musis dopasovat kolecko do pridavnej prevodovky.Pali teraz riesi tento problem u svojho.Uz logicky nie je mozne pouzit redukovanu rychlost,ked budes mat kolecko v pridavnej pohanane od kolesa staleho zaberu redukcie,ktore mas ty.To kolecko by sa ti krutilo vzdy rychlostou aka je bezna pri zaradeni niektoreho prev. stupna a ak by si dal redukovanu (presunul to velke koleso dozadu), tak uz rychlost na hruske v diferenciali by bola uplne odlisna,od rychlosti ktorou by sa otacalo to koleso v pridavnej.Tebe sa musi krutit koleso v pridavnej prevodovke zvlast pri obycajnych a zvlast pri redukovanych rychlostiach. :ano: A to je vyriesene spsobom,ktory je na obrazku vyssie,kde krutiaci moment sa prenasa cez zubovu spojku na vlozene koleso,ktore je v zabere s kolesom v pridavnej prevodovke.Ak je zubova spojka v lavno=obycajna rychlost,v strede=neutral a v pravo=redukovana rychlost.
Tak tak :ano: :friends: Nahodou nemas nejake foto prevodovky z prerabky?
Zial,dodnes to lutujem.Mal som vsetko rozobrane do poslednej skrutky a casu az,az,no nebol aparat.Ale Ondro teraz,ked to ma rozobrane,by mohol to tiez prerobit.Clovek nikdy nevie....a boli by fotky :D

Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8783
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: ZETOR 6718

#419 Nový příspěvek od Franta.cz »

Pánové vaše úvahy v teoretické rovině jsou sice skvělé ovšem: pokud vezmete domeček předního náhonu a přišroubujeteho místo toho plechu, tak kolo čouhající z domečku přesně zapadne do kola v převodovce 8) .Navíc traktory bez předního náhonu tam žádné ozubené kolo nemají ;-)

jozef
Příspěvky: 35
Registrován: ned lis 23, 2008 1:30 pm

Re: ZETOR 6718

#420 Nový příspěvek od jozef »

Franta.cz píše:Pánové vaše úvahy v teoretické rovině jsou sice skvělé ovšem: pokud vezmete domeček předního náhonu a přišroubujeteho místo toho plechu, tak kolo čouhající z domečku přesně zapadne do kola v převodovce 8) .Navíc traktory bez předního náhonu tam žádné ozubené kolo nemají ;-)
:shock: Dobre,tak nam napis potom ako u traktorov bez predneho nahonu funguje redukcia...a este nam uved,ktore typy traktorov su tak riesene,ze len tam das domcek a ides.To so strasne zvedavy.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 4712-6745“