Radův Trkouš 3011
Moderátor: Lukashil
Re: Radův Trkouš 3011
Ahojte,
za ten rok se v podstatě nic zvláštního nestalo, seno se nějak položilo/usušilo/odvezlo, brambory se zasadily a pak zase vykopaly, semtam se něco přivezlo či odvezlo, ale nic zvláštního. Nicméně se nám přiblížila na Trkoušovi technická, a v našem podání to znamená udělat řízení a brzdy. Pár drobností typu opravit světla aby svítila jak mají by se sice šiklo taky, ale to je prkotina, na kterou je vždy času dost a nemusí se s tím matlat fórum.
A tak tak došlo k tomu, že tento víkend proběhla operace řízení... neodolal jsem a po shlédnutí nesčetných chvál mnohých z Vás jsem se nechal také unést a narouboval do stařičkého Trkouše kuličkové řízení místo osvědčené matice (osvědčené v tom že ji velice pravidelně měním (už jsem to tu kdesi psal, ale jak mám pevnou přední nápravu tak cca co 4 roky si řekne o výměnu). Ačkoli většinou u práce nerad hrabu pazourama od kdejakého ropného a živočišného produktu na telefon, tak jsem se tentokrát "přemohl" a pár obrázků udělal. ¨
Vše začalo prozaicky, ani za zlaté prase nešel dolů volant. Po vyhrožování, slibování a láteření nebohému kusu plastu jsem ho sestřelil jeden a půl kilovým kladivem. Následovala elektrika, ruční plyn a nádrž. Taky jsem se pochválil do nepříliš duchaplných hňupů - co je to za nápad sundávat nádrž ve které je dobrých 30 litrů nafty, ale co už "muž s koženou brašnou nesměl projet a nebyl čas zjišťovat kdo je kdo".
Páky řízení šly dolů nad očekávání dobře, nohavičky taky, ale co to? jedna noháva prasklá... no to je špica, naštěstí jsem měl doma ještě jeden pár, kde byla nepoužitelná taky jedna, takže se použily použitelné a vlastně předtím i nepoužitelné. Nu po dvouhodinovém zápasu člověka s řízením jsem zvítězil - hřídel volantu byla našroubovaná v kostce plné kulatých bláznivin a ani jedna kulatá věc se neválela vespod převodky řízení, ale jako v jednom gramlavém oslu při čelovém osvětlení byly ty dvě hodiny velmi výživné. po tomto vítězství jsem se vydal najisto pro těsnění, no v deskách jsem objevil těsnění spodního víka rozvodovky, těsnění mezi motor a převodovku, několik kilogramů těsnění k vodnímu potrubí a výfuku, ale ani jediné k nohavicím pro samopaly. nu což použil jsem prdlou nohávu a vyklepal těsnění z těsnícího papíru v metráži. Skládání šlo potom jako po másle až do doby, kdy se mi utrh jeden šroub nohavice. Co už, nohávek zase vesele dolů, odvrtat zbytek šroubu levým vrtákem (nepomohlo), tak převrtat na osm a půl a řiznout desítkový závit. je to jak pěst na oko, ale ten šroub tam je. Nacpat podložky ;) na seřízení. A pak už jen za občasného bolestivého zaúpění nacpat z5 trubku volantu, nádrž, elektriku, dopojit páky řízení, dolít olej do převodky a udělat cvičný test. A světe div se, jde to opravdu lehčeji. Je to pro mě nezvyklé, ale fajn. Letos bude moct dělat s Trkoušem na poli a loukách manželka páč už jej utočí a já můžu v klidu spokojeně pochroupávat lahvoně v garáži. Takže příští psychotechnický akce budou brzdy.
Rado
za ten rok se v podstatě nic zvláštního nestalo, seno se nějak položilo/usušilo/odvezlo, brambory se zasadily a pak zase vykopaly, semtam se něco přivezlo či odvezlo, ale nic zvláštního. Nicméně se nám přiblížila na Trkoušovi technická, a v našem podání to znamená udělat řízení a brzdy. Pár drobností typu opravit světla aby svítila jak mají by se sice šiklo taky, ale to je prkotina, na kterou je vždy času dost a nemusí se s tím matlat fórum.
A tak tak došlo k tomu, že tento víkend proběhla operace řízení... neodolal jsem a po shlédnutí nesčetných chvál mnohých z Vás jsem se nechal také unést a narouboval do stařičkého Trkouše kuličkové řízení místo osvědčené matice (osvědčené v tom že ji velice pravidelně měním (už jsem to tu kdesi psal, ale jak mám pevnou přední nápravu tak cca co 4 roky si řekne o výměnu). Ačkoli většinou u práce nerad hrabu pazourama od kdejakého ropného a živočišného produktu na telefon, tak jsem se tentokrát "přemohl" a pár obrázků udělal. ¨
Vše začalo prozaicky, ani za zlaté prase nešel dolů volant. Po vyhrožování, slibování a láteření nebohému kusu plastu jsem ho sestřelil jeden a půl kilovým kladivem. Následovala elektrika, ruční plyn a nádrž. Taky jsem se pochválil do nepříliš duchaplných hňupů - co je to za nápad sundávat nádrž ve které je dobrých 30 litrů nafty, ale co už "muž s koženou brašnou nesměl projet a nebyl čas zjišťovat kdo je kdo".
Páky řízení šly dolů nad očekávání dobře, nohavičky taky, ale co to? jedna noháva prasklá... no to je špica, naštěstí jsem měl doma ještě jeden pár, kde byla nepoužitelná taky jedna, takže se použily použitelné a vlastně předtím i nepoužitelné. Nu po dvouhodinovém zápasu člověka s řízením jsem zvítězil - hřídel volantu byla našroubovaná v kostce plné kulatých bláznivin a ani jedna kulatá věc se neválela vespod převodky řízení, ale jako v jednom gramlavém oslu při čelovém osvětlení byly ty dvě hodiny velmi výživné. po tomto vítězství jsem se vydal najisto pro těsnění, no v deskách jsem objevil těsnění spodního víka rozvodovky, těsnění mezi motor a převodovku, několik kilogramů těsnění k vodnímu potrubí a výfuku, ale ani jediné k nohavicím pro samopaly. nu což použil jsem prdlou nohávu a vyklepal těsnění z těsnícího papíru v metráži. Skládání šlo potom jako po másle až do doby, kdy se mi utrh jeden šroub nohavice. Co už, nohávek zase vesele dolů, odvrtat zbytek šroubu levým vrtákem (nepomohlo), tak převrtat na osm a půl a řiznout desítkový závit. je to jak pěst na oko, ale ten šroub tam je. Nacpat podložky ;) na seřízení. A pak už jen za občasného bolestivého zaúpění nacpat z5 trubku volantu, nádrž, elektriku, dopojit páky řízení, dolít olej do převodky a udělat cvičný test. A světe div se, jde to opravdu lehčeji. Je to pro mě nezvyklé, ale fajn. Letos bude moct dělat s Trkoušem na poli a loukách manželka páč už jej utočí a já můžu v klidu spokojeně pochroupávat lahvoně v garáži. Takže příští psychotechnický akce budou brzdy.
Rado
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Radův Trkouš 3011
Upravoval si jeden samopal?
Re: Radův Trkouš 3011
Ahoj,
ano levý samopal jsem brousil, aby mohl chodit kolem tobogánů pro kuličky. Na youtubku jsem potkal pěkný návod, kde bylo aji zakótované kolik ubrousit.
ano levý samopal jsem brousil, aby mohl chodit kolem tobogánů pro kuličky. Na youtubku jsem potkal pěkný návod, kde bylo aji zakótované kolik ubrousit.
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Radův Trkouš 3011
Ja si pamatuji matne, ze my museli brousit i primo na skrince na obalu prevodovky na dvou mistech, jinak to malo zatacelo
Stydím se za tuto zem
Re: Radův Trkouš 3011
Záleží od roku výroby traktora. Novšie v tej skrinke rádius už mali. Ja na to aj rozkres v knihe Opravy a údržba traktoru Zetor
Re: Radův Trkouš 3011
Njn tak ja mam jeste trimistne vyrobni cislo z roku 62....
Stydím se za tuto zem
Re: Radův Trkouš 3011
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Radův Trkouš 3011
Presne to som myslel. Staršie typy to nemali, len si nepamätám od ktorého roku... To by som musel zalistovať v knihe (momentálne ju tu nemám).
Re: Radův Trkouš 3011
bylo tam psané od roku 1967 .. jestli se nepletu
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Radův Trkouš 3011
Ahojte,
přidávám pár nových fotek - tentokrát jsme dělali brzdy..
a ještě taková věc, pohrávám si s myšlenkou přestavby na plnoprůtokové kartuše. Nicméně zatím (až časoprostor dovolí) udělám palivovou filtraci páč při přeskupování hromad nakřečkovaného bordelu jsem zjistil že mám asi 30 litrů M6AD, takže mám ještě pár let čas dumat jestli předělávat i olejovou filtraci nebo ji nechat jak je. Narazil jsem na fóru na hromadu přívrženců i odpůrců plnoprůtokové filtrace motorového oleje u těchto starších traktůrků, no uvidíme čo zpravíme ...
přidávám pár nových fotek - tentokrát jsme dělali brzdy..
a ještě taková věc, pohrávám si s myšlenkou přestavby na plnoprůtokové kartuše. Nicméně zatím (až časoprostor dovolí) udělám palivovou filtraci páč při přeskupování hromad nakřečkovaného bordelu jsem zjistil že mám asi 30 litrů M6AD, takže mám ještě pár let čas dumat jestli předělávat i olejovou filtraci nebo ji nechat jak je. Narazil jsem na fóru na hromadu přívrženců i odpůrců plnoprůtokové filtrace motorového oleje u těchto starších traktůrků, no uvidíme čo zpravíme ...
Náš Trkouš : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 32&t=77823
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
"Z hovna bič neupleteš, když upleteš, tak nezapráskáš a když zapráskáš tak jedině sebe."
Re: Radův Trkouš 3011
co sa tyka filtracie, nie je co riesit. Treba si uvedomit, ze po prvom, teda hrubom filtri ide olej do motora. opakujem: olej do motora ide po hrubej filtracii. Iba cast oleja ide do jemneho filtra, ale ta uz do motora nejde, ale vracia sa do bloku. To iste, co sa tyka odstredivky.
Pri plnoprietokovej filtracii ide cely objem oleja cez papierovy filter a ten ide do motora, pripadne pri otvoreni pretlakoveho ventilu sa vracia do vane. Ale do motora ide LEN FILTROVANY olej.
Tu nie je o com diskutovat, co je lepsie.
Chcem vidiet toho, kto bude tvrdit, ze nahrubo vyfiltrovany olej je pre motor lepsi.
Dalsia vec je, ze system sitiek bol navrhuty pre olej M6A, ktory sa cisti sam sedimentaciou. Takze viac menej staci sitko.
M6AD, teda olej s detergentmi funguje presne opacne. Detergenty zabranuju vytvaraniu usadenin v motore a sposobuju to, ze castice karbonu a ineho bordelu su stale v oleji a su unasane naspat do cerpadla, prejdu cez sitko a idu znova do lozisk. Karbon je velmi tvrdy a sposobuje opotrebenie lozisk. Navyse system kanalov v kluke posobi na olej ako odstredivka, takze ten bordel sa potom usadzuje odstredivou silou v rohoch kanalov kluky.
Takze ak pouzivas AD olej, teda s detergentmi, tak by som doporucoval nainstalovat plnoprietokovu filtraciu co najskor.
Staci jeden filter, dva rovnake filtre za sebou nemaju zmysel.
Obtokovy kanal treba zaslepit, zlepsia sa tym aj tlakove pomery oleja v motore.
Ja ponukam sadu plnoprietokoveho filtra s tym, ze je zachovany povodny vzhlad. Filter je zakryty bankou.
Tu vidno zaslepenu obtokovu cast, do diery som narezal zavit a zalepil skrutku, alebo cervika.
na tuto poziciu sa vrati prazdna banka a hore sa dotiahne, bude to uz len atrapa.
Do prvej pozicie sa nainstaluje priruba so zavitom a dutou skrutkou sa pritiahne cez medene tesnenie a dole na gumeny okruzok. Skrutka je dlhsia a na spodnu cast zavitu sa potom instaluje normalny filter (zavit M20x1,5) Fiter je FilterMann W820.
Do banky sa nareze zavit ktory pasuje na zavit na prirube a filter sa zakryje prazdnou bankou:
takto to potom vyzera po poskladani.
To iste mam aj pre palivovy filter:
A pre vzduchovy filter mama sadu na papierovu vlozku tiez:
Vsetky 3 priruby sa prilepia mamutom o plechove teleso.
Zvonku nic nevidno, to bol moj zamer.
Jedina uprava je odstranenie tej kratkej trubky v strede. Staci trochu odbrusit zhora zvar na hrane a trubka vypadne.
Takto mam vsetky filtre vyriesene moderne, zaroven je zachovany povodny vzhlad. Udrzba je teraz brnkacka s cistymi rukami.
ceny:
olejova priruba, skrutka, tesnenia 35 eur
prerobenie banky (vymennym sposobom , treba poslat staru) 15 eur
(pripadne vyriesit svojpomocne na sustruhu: skratit o 8 mm a narezat 12 mm vnutorneho zavitu M93x1,5 mm)
filtracna vlozka W820 stoji momentalne 12 eur (pripadne objednat lokalne)
palivovy filter 35 eur plus 15 eur uprava banky
Filter palivovy WK727 stoji myslim okolo 6 eur (da sa objednat lokalne)
Vzduchovy filter vsetky 3 priruby 20 eur
filtracna vlozka AM441/1 stoji myslim 18 eur. (tiez sa da objednat lokalne)
v pripade zaujmu mi prosim posli email na rosch8@gmail.com
vsetky polozky mam skladom.
Robert
Pri plnoprietokovej filtracii ide cely objem oleja cez papierovy filter a ten ide do motora, pripadne pri otvoreni pretlakoveho ventilu sa vracia do vane. Ale do motora ide LEN FILTROVANY olej.
Tu nie je o com diskutovat, co je lepsie.
Chcem vidiet toho, kto bude tvrdit, ze nahrubo vyfiltrovany olej je pre motor lepsi.
Dalsia vec je, ze system sitiek bol navrhuty pre olej M6A, ktory sa cisti sam sedimentaciou. Takze viac menej staci sitko.
M6AD, teda olej s detergentmi funguje presne opacne. Detergenty zabranuju vytvaraniu usadenin v motore a sposobuju to, ze castice karbonu a ineho bordelu su stale v oleji a su unasane naspat do cerpadla, prejdu cez sitko a idu znova do lozisk. Karbon je velmi tvrdy a sposobuje opotrebenie lozisk. Navyse system kanalov v kluke posobi na olej ako odstredivka, takze ten bordel sa potom usadzuje odstredivou silou v rohoch kanalov kluky.
Takze ak pouzivas AD olej, teda s detergentmi, tak by som doporucoval nainstalovat plnoprietokovu filtraciu co najskor.
Staci jeden filter, dva rovnake filtre za sebou nemaju zmysel.
Obtokovy kanal treba zaslepit, zlepsia sa tym aj tlakove pomery oleja v motore.
Ja ponukam sadu plnoprietokoveho filtra s tym, ze je zachovany povodny vzhlad. Filter je zakryty bankou.
Tu vidno zaslepenu obtokovu cast, do diery som narezal zavit a zalepil skrutku, alebo cervika.
na tuto poziciu sa vrati prazdna banka a hore sa dotiahne, bude to uz len atrapa.
Do prvej pozicie sa nainstaluje priruba so zavitom a dutou skrutkou sa pritiahne cez medene tesnenie a dole na gumeny okruzok. Skrutka je dlhsia a na spodnu cast zavitu sa potom instaluje normalny filter (zavit M20x1,5) Fiter je FilterMann W820.
Do banky sa nareze zavit ktory pasuje na zavit na prirube a filter sa zakryje prazdnou bankou:
takto to potom vyzera po poskladani.
To iste mam aj pre palivovy filter:
A pre vzduchovy filter mama sadu na papierovu vlozku tiez:
Vsetky 3 priruby sa prilepia mamutom o plechove teleso.
Zvonku nic nevidno, to bol moj zamer.
Jedina uprava je odstranenie tej kratkej trubky v strede. Staci trochu odbrusit zhora zvar na hrane a trubka vypadne.
Takto mam vsetky filtre vyriesene moderne, zaroven je zachovany povodny vzhlad. Udrzba je teraz brnkacka s cistymi rukami.
ceny:
olejova priruba, skrutka, tesnenia 35 eur
prerobenie banky (vymennym sposobom , treba poslat staru) 15 eur
(pripadne vyriesit svojpomocne na sustruhu: skratit o 8 mm a narezat 12 mm vnutorneho zavitu M93x1,5 mm)
filtracna vlozka W820 stoji momentalne 12 eur (pripadne objednat lokalne)
palivovy filter 35 eur plus 15 eur uprava banky
Filter palivovy WK727 stoji myslim okolo 6 eur (da sa objednat lokalne)
Vzduchovy filter vsetky 3 priruby 20 eur
filtracna vlozka AM441/1 stoji myslim 18 eur. (tiez sa da objednat lokalne)
v pripade zaujmu mi prosim posli email na rosch8@gmail.com
vsetky polozky mam skladom.
Robert
Re: Radův Trkouš 3011
Kdyz uz jste o tom zacali, omlouvam se za
Ale byli zde lide, co si stezovali, ze jim touto prestavbou dramaticky vzrostl mazaci tlak.
Co proti tomu delat?
Jak zabranit aby pri ucpani filtru sel vsechen olej zpet do vany
A co se stane, kdyz jemny filtr (tu dirku) nezaslepim?
V pripade, ze se tam druha banka necha, musi se z ni orece pri vymene oleje olej vylit, aby neredil novy olej, a zalit novym nebo odvzdusnit, aby do ni olej nemizel postupne nez se naplni a nemizel tak na merce?
Dekuji
Ale byli zde lide, co si stezovali, ze jim touto prestavbou dramaticky vzrostl mazaci tlak.
Co proti tomu delat?
Jak zabranit aby pri ucpani filtru sel vsechen olej zpet do vany
A co se stane, kdyz jemny filtr (tu dirku) nezaslepim?
V pripade, ze se tam druha banka necha, musi se z ni orece pri vymene oleje olej vylit, aby neredil novy olej, a zalit novym nebo odvzdusnit, aby do ni olej nemizel postupne nez se naplni a nemizel tak na merce?
Dekuji
Stydím se za tuto zem
Re: Radův Trkouš 3011
Paci sa mi ta uprava vzduchoveho filtra. Co na to hovori samotny motor??? Aky velky je saci odpor v sani motora oproti originalu??? Pri tychto prekopavkach ste to niekto riesil???
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: pát srp 23, 2013 9:31 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Radův Trkouš 3011
rosch8 "system kanalov v kluke posobi na olej ako odstredivka, takze ten bordel sa potom usadzuje odstredivou silou" to platí i pro M6A?
Sadu pro palivový filtr u Tebe objednám.
Lukashil "pri ucpani filtru sel vsechen olej zpet do vany" to platí i pro kdejaký jiný motor s takovým filtrem a neřeší se to.
Dvě baňky mám taky (vím, že ta druhá je na ...) a ten půllitr při výměně odhadneš a dáš víc. O tlaku už jsem psal, ale nic dramatického a jen když je 5 st. a míň tak pár minut jedu na menší otáčky.
Sadu pro palivový filtr u Tebe objednám.
Lukashil "pri ucpani filtru sel vsechen olej zpet do vany" to platí i pro kdejaký jiný motor s takovým filtrem a neřeší se to.
Dvě baňky mám taky (vím, že ta druhá je na ...) a ten půllitr při výměně odhadneš a dáš víc. O tlaku už jsem psal, ale nic dramatického a jen když je 5 st. a míň tak pár minut jedu na menší otáčky.
Re: Radův Trkouš 3011
takto:
tlak nestupne, od toho je tam pred filtraciou tlakovy ventil. Celkove ma papierovy filter ovela vacsiu plochu ako sitka, takze klesne rozdiel tlakov pred a za filtrom, to je dobre pre motor. Ak by sa upchal filter, tak je tam este obtokovy ventil, ktory prepusti olej do motora, sice nefiltrovany, ale prepusti, takze strata mazania nehrozi. Ja som mal 3 -4 bary pred aj po vymene. Moja sada nenarusi ziadnu funkciu tlakoveho ani obtokoveho ventilu, na to som si dal obzvlast pozor.
Pri zaslepeni druhej banky, ta banka je prazdna a nie je v nej ziadny olej. Pri vymene ju ani netreba demontovat, staci odskrutkovat tu prvu, ktora je tiez cista a robi iba kryt na filter, aby ho nebolo vidno. Filter vymenis, banku nasrubujes na ten velky zavit naspat a vybavene, cista praca.
Ten filter ma taku plochu, ze odpor je este mensi, ako pri tej ocelovej dratenke a sitkach. mam to uz vyse roka a stale je filter v pohode. Funguje to vyborne. A to mulcujem a rotavatorujem, takze prachu si uzijem.
Ano, ale m6a nema detergenty, takze ak olej pride do vane, tak sa bordel zacne sedimentacne usadzovat a tym sa olej sam cisti. Detrgenty nedovolia bordelu sedimentovat a preto je motor vyrazne cistejsi pri vymene stareho olej. Bordel sa unasa spolu s olejom, to je praca detergentov. Vtedy ale treba zaradit do cesty normalny filter, pretoze sitka su malo avsetko prejde znova do motora. (najvacsie svinstvo sitko odchyti, ale to je malo).
Sorry Rado, ze ti tu vedieme tuto diskusiu. Ak to vadi, tak nech to admin prenesie do obecnej diskusie.