Zetor 50 Super Slovensko BB
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
mihi: no snažím sa, aby to okrem funkčnosti aj trocha vyzeralo...
Malej Peťa: už som to vyriešil takže zatiaľ ďakujem
jkjirka: ďakujem každá rada sa vidí dobre
Tak ďalší postup: pribudli nijaké drobnosti. Hlavy sú na zrovnaní takže čakám na ne. Tak isto aj čerpadlo je na kontrole...
Brzda sa mi podarila zložiť len jedna stranu (tam kde je ručná). Nové pružiny na pakne čo mi prišli z obchodu sú o kus dlhšie
ako pôvodne a ani neudržia pakne na mieste. No a staré neviem kam som dal ... Mal som ešte jedny z iného stroja
tie tam pasovali no musím počkať na ďalšie pokiaľ prídu. Očistil som piesty a založil nové krúžky. Piesty som aj osadil
takže sa už môžu zakladať hlavy až budú hotové. Hlavy boli riadne poničené ako keby ich sekáčom kade tade posekali
pri zakladaní . Tak isto aj jeden piest predošlí majster dosekal asi pri zakladaní čapu. Viac už na foto
Majstri vedeli by sme dáko ten otáčkomer stočiť aby bol pekne na nule, alebo aby mal aspoň pod 100mth ?
Ďalej by sa mi hodila foto upevnenia vzduchovej nádrže a držiakov. Mám silné podozrenie že mi predali
nesprávne držiaky. Lebo nech skúsim akúkoľvek možnosť založenia držiakov tak nádrž nie je v rovine...
A tak isto by sa hodila foto upevnenia vzduchového ventilu pre príves.
Výroba nového tiahla ručnej brzdy. Bola tam len dáka improvizovaná pozohýnaná trubka.
tá zelená
filtre pripravené na čistenie nachystal som aj zo Z25
Kontrola vstrekovacieho čerpadla. Traktor musel stáť pár rokov je to vidno jednak na tom regulátore otáčok
a aj na prevodovke ako ostali určité časti mimo oleja hrdzaveli v danej pozícii... Na čerpadle chýbalo kus tesnenia..
Vyčistené hlavy
U nás sa už aj sneh objavil
Tak som sa pustil aj do prednej nápravy už bola kedysi reparovaná sú tam
kovové puzdra a tie pukajú. Pôjdu tam pôvodné ako sa patrí..
To sú tie dlhé pružiny. Teoreticky budú pasovať na Z25 tam idú sú dlhšie ako na Z50...
Malej Peťa: už som to vyriešil takže zatiaľ ďakujem
jkjirka: ďakujem každá rada sa vidí dobre
Tak ďalší postup: pribudli nijaké drobnosti. Hlavy sú na zrovnaní takže čakám na ne. Tak isto aj čerpadlo je na kontrole...
Brzda sa mi podarila zložiť len jedna stranu (tam kde je ručná). Nové pružiny na pakne čo mi prišli z obchodu sú o kus dlhšie
ako pôvodne a ani neudržia pakne na mieste. No a staré neviem kam som dal ... Mal som ešte jedny z iného stroja
tie tam pasovali no musím počkať na ďalšie pokiaľ prídu. Očistil som piesty a založil nové krúžky. Piesty som aj osadil
takže sa už môžu zakladať hlavy až budú hotové. Hlavy boli riadne poničené ako keby ich sekáčom kade tade posekali
pri zakladaní . Tak isto aj jeden piest predošlí majster dosekal asi pri zakladaní čapu. Viac už na foto
Majstri vedeli by sme dáko ten otáčkomer stočiť aby bol pekne na nule, alebo aby mal aspoň pod 100mth ?
Ďalej by sa mi hodila foto upevnenia vzduchovej nádrže a držiakov. Mám silné podozrenie že mi predali
nesprávne držiaky. Lebo nech skúsim akúkoľvek možnosť založenia držiakov tak nádrž nie je v rovine...
A tak isto by sa hodila foto upevnenia vzduchového ventilu pre príves.
Výroba nového tiahla ručnej brzdy. Bola tam len dáka improvizovaná pozohýnaná trubka.
tá zelená
filtre pripravené na čistenie nachystal som aj zo Z25
Kontrola vstrekovacieho čerpadla. Traktor musel stáť pár rokov je to vidno jednak na tom regulátore otáčok
a aj na prevodovke ako ostali určité časti mimo oleja hrdzaveli v danej pozícii... Na čerpadle chýbalo kus tesnenia..
Vyčistené hlavy
U nás sa už aj sneh objavil
Tak som sa pustil aj do prednej nápravy už bola kedysi reparovaná sú tam
kovové puzdra a tie pukajú. Pôjdu tam pôvodné ako sa patrí..
To sú tie dlhé pružiny. Teoreticky budú pasovať na Z25 tam idú sú dlhšie ako na Z50...
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ahoj, no pracuješ pěkně, až ti závidím. K těm držákům vzduchojemu, já mám na traktoru úplně ty stejný a expanska vychází tip-ťop. Upevnění brzdiče vleku ti klidně vyfotím ale mám jinou převodovku a nevím jestli je to stejný.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ďakujem majstri, jasné môžem, celkom sú u nás 2 25ky a to Z25K, ale preložili sme nápravu
aj zadné kolesá zo Z25A. Máme všetky polia v kopci a to K-čko stavalo aj na prázdno
nie to ešte s pluhom alebo niečím na hydraulike...
Ďalej je to 25A s remenicou viac menej záloha.
Z25k Je ako hlavný pracovný stroj takže stav nič moc ale všetko funkčné. Mám len fotky z pola...
Z25A tam mám blatníky v zlom stave asi budem zháňať tie oblé...
Tu je ešte super pred renováciou
Ešte aj video s remenicou
https://www.youtube.com/watch?v=uz1tbKBdbWY
Malej Peťa: Veľa inšpirácie som bral práve z tvojho vlákna Zetor 35 Super.. Napríklad ten chemický odstraňovač farby parádny nápad.
aj zadné kolesá zo Z25A. Máme všetky polia v kopci a to K-čko stavalo aj na prázdno
nie to ešte s pluhom alebo niečím na hydraulike...
Ďalej je to 25A s remenicou viac menej záloha.
Z25k Je ako hlavný pracovný stroj takže stav nič moc ale všetko funkčné. Mám len fotky z pola...
Z25A tam mám blatníky v zlom stave asi budem zháňať tie oblé...
Tu je ešte super pred renováciou
Ešte aj video s remenicou
https://www.youtube.com/watch?v=uz1tbKBdbWY
Malej Peťa: Veľa inšpirácie som bral práve z tvojho vlákna Zetor 35 Super.. Napríklad ten chemický odstraňovač farby parádny nápad.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ahoj. 25-ky makajú pekne.. Urob im vlastné vlákno v sekcii o 25- kách.. Čo Ty na to??
Maj sa.
Maj sa.
Mihi
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Jsem rád že ti to pomohlo, jak já se s tím natrápil
25ky máte pěkný, ten šrotovník je prostě frajeřina, moc se mi to video líbilo.
25ky máte pěkný, ten šrotovník je prostě frajeřina, moc se mi to video líbilo.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
mihi: ok už je tam
Malej Peťa: Hej šrotovník je riadny len ešte by to chcelo spraviť dubovú stolicu a násypník. Stále sa len obkračoval a prekladal tak zo ho zložil.
Starký vravel že je riadne starý možno z obdobia 1. svetovej vojny, ale štítok som nikde nenašiel. Kúpil ho z mlyna no a vravel že mal
vydraté kamene. Tie dal spraviť do Čiech a tým to skončilo...
Tak a opäť tu je další postup. Hlavy mi zrovnali tak som pracoval s nimi. Čerpadlo stále nič...
Zatiaľ som aspoň takto otestoval tesnosť do týždňa pretiekol len ten posledný valec
pri ktorom bolo množstvo usadených vodných kalov. Ostatné nepretiekli
Výmena mrazoviek boli chytené brúskou pri zrovnávaní
Takto som kontroloval zabrúsenie ventilov
Robota ktorej som sa vyhýbal ako čert svätenej vody a to povolenie nábojov zadných kolies. 8 hodín roboty ale už sa to nedalo odkladať...
Majstri ak chcete mám navyše koleso na supra 35 – delený disk. Je zohnutý ale keď sa rozoberie bude sa dať narovnať. Takže za odvoz, zbytočne mi to na dvore zavadzia...
Malej Peťa: Hej šrotovník je riadny len ešte by to chcelo spraviť dubovú stolicu a násypník. Stále sa len obkračoval a prekladal tak zo ho zložil.
Starký vravel že je riadne starý možno z obdobia 1. svetovej vojny, ale štítok som nikde nenašiel. Kúpil ho z mlyna no a vravel že mal
vydraté kamene. Tie dal spraviť do Čiech a tým to skončilo...
Tak a opäť tu je další postup. Hlavy mi zrovnali tak som pracoval s nimi. Čerpadlo stále nič...
Zatiaľ som aspoň takto otestoval tesnosť do týždňa pretiekol len ten posledný valec
pri ktorom bolo množstvo usadených vodných kalov. Ostatné nepretiekli
Výmena mrazoviek boli chytené brúskou pri zrovnávaní
Takto som kontroloval zabrúsenie ventilov
Robota ktorej som sa vyhýbal ako čert svätenej vody a to povolenie nábojov zadných kolies. 8 hodín roboty ale už sa to nedalo odkladať...
Majstri ak chcete mám navyše koleso na supra 35 – delený disk. Je zohnutý ale keď sa rozoberie bude sa dať narovnať. Takže za odvoz, zbytočne mi to na dvore zavadzia...
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ak má skončiť v srote tak ho vezmem.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Som vám poslal správu s kontaktom.... inak je stále voľné kto skôr príde ten berie + pridám dušu z druhého kolesa taký istý rozmer.koro píše:Ak má skončiť v srote tak ho vezmem.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Je tu ďalší postup.
predposledné pieskovanie, už ostávajú len zadné disky, závažia a plechárina
Vôbec nekupujte túto remenicu je na nič. Za prvé na nej nebol slimák ktorí vracia olej späť do motora (musel som ho dať narezať)
a za druhé neviem či to odlievali dáky učni alebo nemehlá no je to otrasná kvalita. Pochybujem že vydrží 1/10 toho čo pôvodná.
V kritickom mieste má cca 1mm.
Trysky sú nastavené a aj nové, pôvodné to už majú za sebou. Tak isto aj elementy v čerpadle sú nové. Pôvodne som mal
z podávacieho čerpadla do filtra hadičku. Tú sa mi podarilo nahradiť klasickým kovovým potrubím.
Je to z 3011 dĺžka pasovala akurát tvar bol odlišný.
Ďalej sa mi podarilo dať chladič do kopy
Potom prišla na rad hydraulika. Tú som vyčistil a poskladal naspäť. Zaistenie čapu bolo vylámané...
Pri rozoberaní nábojov zadných kolies som postrehol že ložiská v nohavici sú poriadne vymlátené.
A po rozobratí sa ukázalo že aj puknuté. Takže výmena a opäť poskladať.
No a napokon v tejto časti je stolička. No som zvedavý koľko vydrží ten vzduchový mech. Uvidí sa po sezóne, inak pekne péruje...
predposledné pieskovanie, už ostávajú len zadné disky, závažia a plechárina
Vôbec nekupujte túto remenicu je na nič. Za prvé na nej nebol slimák ktorí vracia olej späť do motora (musel som ho dať narezať)
a za druhé neviem či to odlievali dáky učni alebo nemehlá no je to otrasná kvalita. Pochybujem že vydrží 1/10 toho čo pôvodná.
V kritickom mieste má cca 1mm.
Trysky sú nastavené a aj nové, pôvodné to už majú za sebou. Tak isto aj elementy v čerpadle sú nové. Pôvodne som mal
z podávacieho čerpadla do filtra hadičku. Tú sa mi podarilo nahradiť klasickým kovovým potrubím.
Je to z 3011 dĺžka pasovala akurát tvar bol odlišný.
Ďalej sa mi podarilo dať chladič do kopy
Potom prišla na rad hydraulika. Tú som vyčistil a poskladal naspäť. Zaistenie čapu bolo vylámané...
Pri rozoberaní nábojov zadných kolies som postrehol že ložiská v nohavici sú poriadne vymlátené.
A po rozobratí sa ukázalo že aj puknuté. Takže výmena a opäť poskladať.
No a napokon v tejto časti je stolička. No som zvedavý koľko vydrží ten vzduchový mech. Uvidí sa po sezóne, inak pekne péruje...
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
na supre je dobre si prerobit kluku na gufera, lebo dost casto sa stava, ze jemne kvapkajuca vodna pumpa je pricinou emulzie motoroveho oleja, co bolo aj na tomto motore, podla obrazkov. labyrint na remenici nielen ze vtahuje olej spat do motora, ale zaroven aj vsetko to, co je vonku pred nou, cize v tomto pripade vodu a aj vsetok prach, ktory vznika pri praci. pri spojke je tiez taky nestastny plech a vdaka nemu moze tiez omastniet lamela. ale robis velmi peknu pracu, klobuk dole, vypada to super!
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
hotday: Ďakujem
Veľmi som to chcel prerobiť na gufero lenže na tých prsiach nie je dosť materiálu aby sa dal odfrézovať a prispôsobiť tam gufero. Tak isto aj ten zadný kryt.
Rozmýšľal som že to nakreslím v 3D a dám vyfrézovať nanovo lenže to by bola veľká investícia. Ten zadný kryť by sa ešte možno dal vypáliť z hrubého
plechu a doň spraviť vybratie na gufero. No po konzultácií z tunajším majstrom čo robí strojárinu a aj kľukovky sme to nechali v pôvodnom stave pretože
povrch kde by tesnilo gufero (obrázok) bol veľmi drsný a bolo by treba vziať aj kľukovku dole a zrovnať to na stroji. Inak by to gufero iste neprežilo ani
jednu sezónu. No a kľukovka bola robená a znova ju rozoberať a osádzať kvôli tomuto zarovnaniu sme zavrhli. No ak sa bude problém opakovať budem
to musieť dáko riešiť. Možno bolo len veľa oleja zato to tak tieklo. Pýtal som sa aj na začiatku vlákna či to dakto prerábal a ako to riešil no nikto nič....
S tou emulziou máš pravdu lebo posledné tri dni okrem iného začala tiecť aj vodná pumpa. Ja som si najprv myslel že povolili gumičky tak som ich pomenil
boli tam ešte tie čierne nie silikónové. Ale iste to bolo tou vodnou pumpou lebo olej sa kontroloval počas prevádzky (lisovania) a bol len čierny bez vody.
Veľmi som to chcel prerobiť na gufero lenže na tých prsiach nie je dosť materiálu aby sa dal odfrézovať a prispôsobiť tam gufero. Tak isto aj ten zadný kryt.
Rozmýšľal som že to nakreslím v 3D a dám vyfrézovať nanovo lenže to by bola veľká investícia. Ten zadný kryť by sa ešte možno dal vypáliť z hrubého
plechu a doň spraviť vybratie na gufero. No po konzultácií z tunajším majstrom čo robí strojárinu a aj kľukovky sme to nechali v pôvodnom stave pretože
povrch kde by tesnilo gufero (obrázok) bol veľmi drsný a bolo by treba vziať aj kľukovku dole a zrovnať to na stroji. Inak by to gufero iste neprežilo ani
jednu sezónu. No a kľukovka bola robená a znova ju rozoberať a osádzať kvôli tomuto zarovnaniu sme zavrhli. No ak sa bude problém opakovať budem
to musieť dáko riešiť. Možno bolo len veľa oleja zato to tak tieklo. Pýtal som sa aj na začiatku vlákna či to dakto prerábal a ako to riešil no nikto nič....
S tou emulziou máš pravdu lebo posledné tri dni okrem iného začala tiecť aj vodná pumpa. Ja som si najprv myslel že povolili gumičky tak som ich pomenil
boli tam ešte tie čierne nie silikónové. Ale iste to bolo tou vodnou pumpou lebo olej sa kontroloval počas prevádzky (lisovania) a bol len čierny bez vody.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
ja som len teraz nasiel tvoje vlakno, cize pisem az teraz.
do prdnych prs si das normalne vytocit hlinkovy kruzok na priemer gufera a ten si tam das navarit, v dnesnej dobe uz nieje problem zvarat hlinik, cize navarit, ta presnost pre osadenie gufera tam urcite bude dostatocna. zadny kryt za zotrvakom by mal byt z oceloliatiny, cize by mal byt normalne zvaretalny, cize obdobne si das vytocit z rury s potrebnym primerom pre gufero kruzok, navaris a mas hotovo. ale ak sa rozhodnes to prerabat, tak tento kryt radsej na nejakom nepotrebnom mieste skus navarit, ci ide zvarat, nie vsetky isli.
pri tychto nesmrtelnych motoroch je ich najvacsi problem nasavanie velkeho mnozstva prachu a slaba filtracia nasavaneho vzduchu a pre kluku je smrt prach co sa dostane do oleja cez valce a okolo ploch ako su gufera. uz som rozoberal aj taky motor, ze kluka v nom normalne hrkala, cize boli uz vydrate aj prsia a aj zadny kryt za zotrvakom.
v kazdom pripade sa uz tesim na konecny vysledok celeho traktora
do prdnych prs si das normalne vytocit hlinkovy kruzok na priemer gufera a ten si tam das navarit, v dnesnej dobe uz nieje problem zvarat hlinik, cize navarit, ta presnost pre osadenie gufera tam urcite bude dostatocna. zadny kryt za zotrvakom by mal byt z oceloliatiny, cize by mal byt normalne zvaretalny, cize obdobne si das vytocit z rury s potrebnym primerom pre gufero kruzok, navaris a mas hotovo. ale ak sa rozhodnes to prerabat, tak tento kryt radsej na nejakom nepotrebnom mieste skus navarit, ci ide zvarat, nie vsetky isli.
pri tychto nesmrtelnych motoroch je ich najvacsi problem nasavanie velkeho mnozstva prachu a slaba filtracia nasavaneho vzduchu a pre kluku je smrt prach co sa dostane do oleja cez valce a okolo ploch ako su gufera. uz som rozoberal aj taky motor, ze kluka v nom normalne hrkala, cize boli uz vydrate aj prsia a aj zadny kryt za zotrvakom.
v kazdom pripade sa uz tesim na konecny vysledok celeho traktora
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Aha no tak by sa to dalo spraviť, dobrý nápad. Pozisťujem kto by vedel zvárať hliník a dal sa nahovoriť.
Je pravda že v dnešnej dobe nie je problém zvárať aj hliník. Mal som pri tomto traktore troch majstrov čo
sa tomu venujú a zváranie nenavrhli. Možno stará škola. Ja to mám ako hobby a nie som mechanik a
ani strojár a čo neviem si nechám radiť.
Je pravda že v dnešnej dobe nie je problém zvárať aj hliník. Mal som pri tomto traktore troch majstrov čo
sa tomu venujú a zváranie nenavrhli. Možno stará škola. Ja to mám ako hobby a nie som mechanik a
ani strojár a čo neviem si nechám radiť.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
pekne ho robys poctiva robota