Super a tahání maringotek (včely)
Moderátor: Lukashil
Re: Super a tahání maringotek (včely)
No nedoporucoval by som ti vykvaltovat z kopca....ono ani nevies jak sa to rozbehne a tie supráckee brzdy ti to len tak lahko nezastavia
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Cus, nemam sice ridicak ani na traktor ani na nakladak, ale z doslechu od profiku vim ze se ani vykvaltovat "nesmi". Jakmile bys vyradil z kopce v autoskole, tak te hned vyhodi. I z kopce jedine na rychlost. Ja mam v prirucce k Suprovi napsano ze dolu z kopce bys mel jet takovou rychlosti jakou bys ten kopec vyjizdel. Takze pokud se plazis do kopce za jedna, tak ho rozhodne nesjizdet pod plnym za 4. Teda pokud nenasleduje 5km rovinka na zani opet stoupani. Super nema synchony a proto podrazovani natoz z kopce je dost slozite. Ja jsem toho zatim moc nenajezdil, ale hned na zacatku mych seznamovacich jizd se suprem jsem se do kopce pokousel podradit ze 4 na 3 azjsem uplne zastavil a roztahl jsem to z 1 pres 2 na 3. To my jeste ale nefungoval dost dobre nozni plyn. Tak nevim jestli se to po oprave projevi.
Takze doslov na konec = nevarazovat za zadnou cenu!!!
Cus
Takze doslov na konec = nevarazovat za zadnou cenu!!!
Cus
- benyto
- Příspěvky: 48
- Registrován: sob lis 08, 2008 11:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Mno jasně, že se vyřazovat nesmí .. je to snad i někde v pravidlech .... nicméně pokud to nejni dvanáctistupňovej kopec, ale skororovinka a víš, že máš OK vzduchový brzdy, který brzdí něco málo dřív než brzdy na traktoru a jsi si jistej, že ti při 40ti neupadne kolo nebo traktor se nerozhoupe, tak no stress vyřadit ... na 6945 jsme měli asi dost křivý kola, takže jak se to rozjelo víc jak 30, začal traktor skákat a rozbil by sis tlamu ... na 7245 co mám teď jsem to s prázdnym vlekem valil asi 45 (podle radaru) , ložiska a převodovka mě asi milovaly, ale tak člověk musí vědět kdy si to může dovolit a být si jistý technickým stavem ...
Samozřejmě mě tu všichni ukamenujou, ale tak jednou si každej musíme nabít držku abysme se poučili, že? Takže děkuji za Vaše připomínky, že jsem magor ))
Zrovna dneska jsem jel 50 km s traktorem a na vleku 3 balíky sena (cca tuna) ..... z mírnejch kopečků se to elegantně rozjede ... šetří to naftu a čas, vzhledem k tomu, že mi blikala kontrolka rezervy v nádrži už když jsem vyjel, tak jsem to pojal jako způsob jak dojet a nezůstat na cestě, že dojde nafta .....
Každopádně s dvěma vleky bych si fakt nelajznul vyhodit kvalt ani na rovině .. přecijen ta souprava se bude chovat uplně odlišně než jeden vlek .. to zpoždění na druhym vleku v brzdách bude dost tragický, takže ve chvíli kdy dupneš na brzdu, tak si namlátíš tlamu! Raději čtyři plná po rovině a z kopečka vždy bez plynu na minimální otáčky, když bude větší kopec, tak už nahoře narvat raději trojku, abys musel brzdit co nejméně ... jinak ti dojde vzduch a jsi vcelku jistej adept na márnici .... vím co to je když tě začne tlačit vlek z kopce ........
Samozřejmě mě tu všichni ukamenujou, ale tak jednou si každej musíme nabít držku abysme se poučili, že? Takže děkuji za Vaše připomínky, že jsem magor ))
Zrovna dneska jsem jel 50 km s traktorem a na vleku 3 balíky sena (cca tuna) ..... z mírnejch kopečků se to elegantně rozjede ... šetří to naftu a čas, vzhledem k tomu, že mi blikala kontrolka rezervy v nádrži už když jsem vyjel, tak jsem to pojal jako způsob jak dojet a nezůstat na cestě, že dojde nafta .....
Každopádně s dvěma vleky bych si fakt nelajznul vyhodit kvalt ani na rovině .. přecijen ta souprava se bude chovat uplně odlišně než jeden vlek .. to zpoždění na druhym vleku v brzdách bude dost tragický, takže ve chvíli kdy dupneš na brzdu, tak si namlátíš tlamu! Raději čtyři plná po rovině a z kopečka vždy bez plynu na minimální otáčky, když bude větší kopec, tak už nahoře narvat raději trojku, abys musel brzdit co nejméně ... jinak ti dojde vzduch a jsi vcelku jistej adept na márnici .... vím co to je když tě začne tlačit vlek z kopce ........
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Mohl by jste mi někdo poslat foto detailu kudy vedou trubky od kompresoru k vzduchojemu a od vzduchojemu k ventilu? Od ventilu k připojovacímu ventilu jsem trubku demontoval a udělám kopii. Je origo gumová hadice zhruba od poloviny trubky nebo není. Kovová hadice vede nad poloosu a potom gumová hadice. připojovací ventil byl přišroubován k podběhu podle mého názoru dost nešikovně.
Dík za odpověď
Dík za odpověď
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Ještě mám jeden dotaz, když jsem supra projížděl večer, občas vylétla jiskra z výfuku. Je to normální?
- tomasberry
- Příspěvky: 504
- Registrován: čtv srp 30, 2007 9:52 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Super a tahání maringotek (včely)
je to normální, proto taky existujou takzvaný lapače jisker, který se nasaděj na komín když jedeš třeba do seníku tak abys to tam nepodpálil
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Koukám o čem všem se dá debatovat. Jedna nedávná zkušenost. Taky jsem včelař, majtel kočovných vozů - mj. stáli na stanovišti nějakých pár let a já se ani neodvážil zapojit vlek. Cesta domů byla v poho vlastně maringotky tahala 69 takže dobrý, žádný kopec ani padáček. Určitě bych nevyřazoval, ale jak tady někdo psal chceš li adrenalin máš ho mít. Zjišťoval jsem o včelínech jak je převézt a určitě je bez TP nesmíš provozovat na pozemní komunikaci. Pro kočovné vozy skončila vyjimka novým silničním zákonem. Stejně tak jako nesmíš provozovat soupravu s více jak jedním vlekem. Ale... chci tu zkušenost. Rozhodl jsem se ze svým suprem stáhnout jeden kočovný vůz do zahrady. Svážek je to velmi mírný v kočáku pár věcí a deset osazených úlů pro představu jedná se o vlek za PV3S. Hochu jak se to z toho mírného a opravdu velmi mírného svážku rozjelo na trávě a začalo to tlačit traktor a dělalo si to co chce měl jsem nahnáno. Ve výsledku se vysypal jeden úl, přijel kamarád který ZT303 mě vytáhl a pak držel na laně ať to nějak dojedu... byl to opravdu adrenalin ale díky už ne tak jen ať víšv do čeho jdeš!!!
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Dnes jsem potkal "soupravu " - Lunaparky a jine atrakce ve slozeni,
Nakladni automobil za nim pripojen triosy vlek -atrakce, dale pripojen dvouosy vlek - atrakce a dale pripojen jednoosy vlek - atrakce. No proste vlacek jako kdyz vysije.(1x tazny + 3x pripojne)
Nakladni automobil za nim pripojen triosy vlek -atrakce, dale pripojen dvouosy vlek - atrakce a dale pripojen jednoosy vlek - atrakce. No proste vlacek jako kdyz vysije.(1x tazny + 3x pripojne)
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Zdravím všechny po dlouhé odmlce,
Traktor jsem ještě nepřevezl, neb spravuji brzdy na maringotkách.
Koupil jsem repas brzdového válce a plastové trubky na přívod vzduchu, na jedné byly původní pospojované trubka - hadice. Na převoz to asi ještě nechám tak, jen zkontroluji spoje, spoj trubka hadice je řešen motex páskou.
Trubky na traktoru mi naohybal jeden šikula podle svého, vysoustružil jsem si holendry, ještě navařit a pokud bude vše ostatní OK tak hotovo. Trochu mám strach z ventilu na pedálu a tlakoměru, ale to dřív nevyzkouším.
Olej jsem koupil M6A, Prodejce, mimochodem olejář doporučený z Parama, tvrdí že přechod z A na AD není tak tragický jak jdou všeobecné fámy, neb oba oleje jsou hodně podobné a zadření díky detergentům by přicházelo v úvahu až u olejů vyšších tříd, tak nevím radši zatím při převozu nechci riskovat, pak se uvidí. Olej mě vyšel na 25kč za litr, distribuje pouze ve velkém a já jsem se k němu dostal náhodou.
Zatím je supřík pod peřinou.
Traktor jsem ještě nepřevezl, neb spravuji brzdy na maringotkách.
Koupil jsem repas brzdového válce a plastové trubky na přívod vzduchu, na jedné byly původní pospojované trubka - hadice. Na převoz to asi ještě nechám tak, jen zkontroluji spoje, spoj trubka hadice je řešen motex páskou.
Trubky na traktoru mi naohybal jeden šikula podle svého, vysoustružil jsem si holendry, ještě navařit a pokud bude vše ostatní OK tak hotovo. Trochu mám strach z ventilu na pedálu a tlakoměru, ale to dřív nevyzkouším.
Olej jsem koupil M6A, Prodejce, mimochodem olejář doporučený z Parama, tvrdí že přechod z A na AD není tak tragický jak jdou všeobecné fámy, neb oba oleje jsou hodně podobné a zadření díky detergentům by přicházelo v úvahu až u olejů vyšších tříd, tak nevím radši zatím při převozu nechci riskovat, pak se uvidí. Olej mě vyšel na 25kč za litr, distribuje pouze ve velkém a já jsem se k němu dostal náhodou.
Zatím je supřík pod peřinou.