Super a tahání maringotek (včely)
Moderátor: Lukashil
Super a tahání maringotek (včely)
Zdravím všechny supráky,
jsem čerstvý majitel tohoto SUPER stroje nemám s ním téměř žádné zkušenosti, takže bych byl rád za každou radu.
Chci s ním tahat maringotky se včelama a občas nějakou příležitostnou práci, pro SUPRA jsem se rozhodl kvůli ceně, hmotnosti (něco z kopce udrží a utáhne), spolehlivosti a protože se mi líbí staré stroje. Nevadí mi že má místo volantu posilovnu a nic moc pohodlí.
Koupil jsem ho teprve nedávno a první peripetie začly při zápisu hmotnosti přípojného vozidla, ale to jsem uváděl na jiném vlákně.
Traktor jsem koupil u Chrudimi a povezu ho do Prahy cca 90km, protože jsem v místě koupil i 3 kočovné vozy (pojízdný včelín) rád bych je traktorem postupně odvezl. Potřebuji poradit co bych měl zkontrolovat před tím než se vydám na nějakou delší cestu. Především chci seřídit brzdy, spojku a vyměnit olej. Motor byl prý před 5-ti lety generálkovaný od té doby toho moc nenalítal, Majitel mi řekl že neví jaký olej tam je a že ho za celou dobu nedoléval, když jsem kontroloval hladinu je těsně na spodní rysce a je cejtit. Tlak oleje u studeného 7 teplý 3. Ujel jsem s ním teprve 6km a když jsem přejel pár odboček je mi jasné že brzdy nic moc. Na traktoru chybí vzduchové vedení prý ho předchozí majitel sundal aby se mu nepletlo v lese. Mám vzduchojem, ale nemám trubku od kompresoru ke vzduchojemu. Co s tím??
jsem čerstvý majitel tohoto SUPER stroje nemám s ním téměř žádné zkušenosti, takže bych byl rád za každou radu.
Chci s ním tahat maringotky se včelama a občas nějakou příležitostnou práci, pro SUPRA jsem se rozhodl kvůli ceně, hmotnosti (něco z kopce udrží a utáhne), spolehlivosti a protože se mi líbí staré stroje. Nevadí mi že má místo volantu posilovnu a nic moc pohodlí.
Koupil jsem ho teprve nedávno a první peripetie začly při zápisu hmotnosti přípojného vozidla, ale to jsem uváděl na jiném vlákně.
Traktor jsem koupil u Chrudimi a povezu ho do Prahy cca 90km, protože jsem v místě koupil i 3 kočovné vozy (pojízdný včelín) rád bych je traktorem postupně odvezl. Potřebuji poradit co bych měl zkontrolovat před tím než se vydám na nějakou delší cestu. Především chci seřídit brzdy, spojku a vyměnit olej. Motor byl prý před 5-ti lety generálkovaný od té doby toho moc nenalítal, Majitel mi řekl že neví jaký olej tam je a že ho za celou dobu nedoléval, když jsem kontroloval hladinu je těsně na spodní rysce a je cejtit. Tlak oleje u studeného 7 teplý 3. Ujel jsem s ním teprve 6km a když jsem přejel pár odboček je mi jasné že brzdy nic moc. Na traktoru chybí vzduchové vedení prý ho předchozí majitel sundal aby se mu nepletlo v lese. Mám vzduchojem, ale nemám trubku od kompresoru ke vzduchojemu. Co s tím??
- benyto
- Příspěvky: 48
- Registrován: sob lis 08, 2008 11:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Brzdy a SUPER moc nejde dohromady Já to měl plný bordelu, mohl jsem prošlápnout podlahu a horkotěžko to brzdilo .. takže sundat - na jedné straně skoro nové obložení, ale totálně plnej buben bordelu - jehličí plus olej - prostě masakr ... druhá strana (u diferáku) to stejný plus ještě sjetý obložení nadoraz ... nechal jsem udělat ty pakny na pravej straně plus oba pásy ruční brzdy ... teď lehce šlápnu a kola jdou smykem .. funguje perfektně i ručka, jen je blbá tyčka, tak mi vypadává jeden zub, takže to musim ještě nějak pobrousit abych nezaparkoval na kopci a pak traktor nehledal pod kopcem
Spojka pokud neklouže, tak maximálně asi seřiď chod, víc nemá cenu do toho hrabat - hlavně když to jede ...
Já jsem olej zatím neměnil, je sice zasviněnej, ale nevypadá zle .. a hlavně někde dost výrazně kape když je teplej a pod tlakem, takže musim vykoumat kde, pak to asi teprve budu měnit .. ale pokud se to pořád dá nazvat olejem, tak to taky nemá moc cenu prožívat ....
Bez vzduchu ani ránu s vlekem .... super je sice těžkej, ale zase moc lehkej na to troufnout si s jakymkoliv vlekem bez brzd ...... to si lajznu tak horkotěžko se 7245 a ještě si říkám, jestli nejsem blbej, že jsem byl línej třeba na 100 metrů zapínat vzduch .. i na zdánlivě malém kopci na šotolině tě to může hodně potrápit ... jestli chybí trubky, tak sežeň ty vstupní matice a možná bude nejjednodušší tam nastrkat hadice .. mně taky půlka trubek chybí a druhá půlka je dolámaná, takže se pokusím to řešit na hadice, to se dycky někam přiváže ....
Spojka pokud neklouže, tak maximálně asi seřiď chod, víc nemá cenu do toho hrabat - hlavně když to jede ...
Já jsem olej zatím neměnil, je sice zasviněnej, ale nevypadá zle .. a hlavně někde dost výrazně kape když je teplej a pod tlakem, takže musim vykoumat kde, pak to asi teprve budu měnit .. ale pokud se to pořád dá nazvat olejem, tak to taky nemá moc cenu prožívat ....
Bez vzduchu ani ránu s vlekem .... super je sice těžkej, ale zase moc lehkej na to troufnout si s jakymkoliv vlekem bez brzd ...... to si lajznu tak horkotěžko se 7245 a ještě si říkám, jestli nejsem blbej, že jsem byl línej třeba na 100 metrů zapínat vzduch .. i na zdánlivě malém kopci na šotolině tě to může hodně potrápit ... jestli chybí trubky, tak sežeň ty vstupní matice a možná bude nejjednodušší tam nastrkat hadice .. mně taky půlka trubek chybí a druhá půlka je dolámaná, takže se pokusím to řešit na hadice, to se dycky někam přiváže ....
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Ja síce nemám SUPRA, ale nedá mi to.
Osobne nič proti hadiciam, ale kde sa dá, dal by som trubky, predsa len nestárnu a nepraskajú ako hadice. A napr. priamo od kompresora hadica dosť trpí teplom, mal som to na S5T-čke a odchádzala veľmi často.
Čo sa týka oleja, považovať to, čo ešte kvapká na medzi prstami sa tvári ako mastné za olej vhodný do motora je s odpustením zvrhlosť. Olej okrem mazania zabezpečuje aj chladenie, antikoróznu ochranu a odplavovanie drobných nečistôt. Ak sa nemení v predpísaných intervaloch, hromadia sa v ňom karbóny, kovové pilinky, voda (aj keď sa to možno nezdá, ale je to tak). Obzvlášť na starších motoroch s jednoduchou filtráciou je to nevhodné, ale olej naozaj stárne, oxiduje a vzniká v ňom kyslé prostredie, ktoré koroduje motor. V lietadlových motoroch meníme olej po 200 hodinách, alebo jednom roku. A keď ho po tom roku vypúšťam, čudovali by ste sa, koľko vody tam vie byť.
Naozaj sa neoplatí šetriť na pár litroch oleja, lebo ten motor to raz spočíta. Ja keď som kúpil S5T-čku, pôvodný majiteľ nepal tušenie, že je tam lamelový filter, ktorý treba otáčať. Následkom toho behal v motore nefiltrovaný olej a upchal kompletne mazacie otvory k ventilom, másledkom čoho sa tak vybehali vodítka, že sa poškodili aj sedlá a ventily.
Osobne nič proti hadiciam, ale kde sa dá, dal by som trubky, predsa len nestárnu a nepraskajú ako hadice. A napr. priamo od kompresora hadica dosť trpí teplom, mal som to na S5T-čke a odchádzala veľmi často.
Čo sa týka oleja, považovať to, čo ešte kvapká na medzi prstami sa tvári ako mastné za olej vhodný do motora je s odpustením zvrhlosť. Olej okrem mazania zabezpečuje aj chladenie, antikoróznu ochranu a odplavovanie drobných nečistôt. Ak sa nemení v predpísaných intervaloch, hromadia sa v ňom karbóny, kovové pilinky, voda (aj keď sa to možno nezdá, ale je to tak). Obzvlášť na starších motoroch s jednoduchou filtráciou je to nevhodné, ale olej naozaj stárne, oxiduje a vzniká v ňom kyslé prostredie, ktoré koroduje motor. V lietadlových motoroch meníme olej po 200 hodinách, alebo jednom roku. A keď ho po tom roku vypúšťam, čudovali by ste sa, koľko vody tam vie byť.
Naozaj sa neoplatí šetriť na pár litroch oleja, lebo ten motor to raz spočíta. Ja keď som kúpil S5T-čku, pôvodný majiteľ nepal tušenie, že je tam lamelový filter, ktorý treba otáčať. Následkom toho behal v motore nefiltrovaný olej a upchal kompletne mazacie otvory k ventilom, másledkom čoho sa tak vybehali vodítka, že sa poškodili aj sedlá a ventily.
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Dík za odpovědi,
Olej radši vyměním akorát nevím jestli A nebo AD. Dá se to po 5-ti letech poznat podle šmantu?
Ty brzdy při dobržďování drnčí, ruční táhne do strany.
Hadice místo trubek se mi moc nelíbí, tak akorát jako nouzové řešení na první převoz a pak bych tam chtěl dát jiné. Ale jaké?
Olej radši vyměním akorát nevím jestli A nebo AD. Dá se to po 5-ti letech poznat podle šmantu?
Ty brzdy při dobržďování drnčí, ruční táhne do strany.
Hadice místo trubek se mi moc nelíbí, tak akorát jako nouzové řešení na první převoz a pak bych tam chtěl dát jiné. Ale jaké?
Re: Super a tahání maringotek (včely)
S tým olejom, to je problém. A od AD nerozoznáš, obzvlášť keď ten motor behal 5 rokov bez výmeny oleja. Ak tam bolo A-čko, naliať teraz AD-čko je riziko. Neviem či to ešte dostať, ale navrhol by som vyplachovací olej a potom A-čko.
- Tekiti
- Příspěvky: 449
- Registrován: úte črc 10, 2007 8:32 am
- Bydliště: Vlašimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Zdar,jestli si nejses jisty,tak rozhodne acko.Hadici na vzduchu mam uz asi 2 roky,protoze puvodni trubka byla na srtot a jsem spokojen,musis ji jen nejak sikovne prichytit aby tam nelitala.Puvodni trubky nevim jestli se daji koupit.Musel bys nejak sehnat ty sroubeni a nechat si je svarit,ale treba se pletu a jsou nekde k dostani.
Brzdy mi pri bzrzdeni taky drnceli-skoro az mlatily a bylo to tim,ze buben byl volny v nytech na naboji-prenytovat
Brzdy mi pri bzrzdeni taky drnceli-skoro az mlatily a bylo to tim,ze buben byl volny v nytech na naboji-prenytovat
I pád na držku je pohyb vpřed :)
Výkresy na štěpkovač ke stažení zde http://www.ulozto.cz/5386381/vykresy-na-poslani-rar
Výkresy na štěpkovač ke stažení zde http://www.ulozto.cz/5386381/vykresy-na-poslani-rar
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Tie trubky snáď nemôžu byť problém. Na vrakovisku z nejakého náklaďáku, prihnúť, zvariť a je to.
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Tak já tam dám radši to A.
Při sešlápnutí plynového pedálu naplno má nižší otáčky než když mám ruční plyn naplno, má s tím někdo zkušenosti?
Sundám brzdový buben s běžným nářadím na cestě? Chci to udělat ještě před převozem. Prohlédl jsem si fotky s tím jehličím a čekám že tam bude něco podobného.
Kolik stupňů by měla mít voda a jak rychle se zahřeje během jízdy? Jel jsem s ním 6km bez zátěže na dost vysoké otáčky a teplota kolem 60. Asi bude problém s termostatem.
Když chci otočit volantem na místě v terénu tak stím skoro ani nehnu jak se to dá zlepšit chápu že je to těžký traktor, ale přece jen si myslím že při práci v lese měli horší terén.
Při sešlápnutí plynového pedálu naplno má nižší otáčky než když mám ruční plyn naplno, má s tím někdo zkušenosti?
Sundám brzdový buben s běžným nářadím na cestě? Chci to udělat ještě před převozem. Prohlédl jsem si fotky s tím jehličím a čekám že tam bude něco podobného.
Kolik stupňů by měla mít voda a jak rychle se zahřeje během jízdy? Jel jsem s ním 6km bez zátěže na dost vysoké otáčky a teplota kolem 60. Asi bude problém s termostatem.
Když chci otočit volantem na místě v terénu tak stím skoro ani nehnu jak se to dá zlepšit chápu že je to těžký traktor, ale přece jen si myslím že při práci v lese měli horší terén.
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Jaro díky, zkusím se porozhlédnout, jen škoda že nemám v ruce alespoň nějakou starou, až tam nandám ten vzduchojem tak to zkusím nějak změřit a porovnám to s fotkama na netu.
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Všimli jste si že podle techničáku může řídit super 50 pouze osoba lehčí než 80kg asi budu muset 2 kg zhubnout
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Dík za radu
jak dlouhá ta hadice je a jaké šroubení, k traktoru pojedu příští týden a chtěl bych si to připravit
jak dlouhá ta hadice je a jaké šroubení, k traktoru pojedu příští týden a chtěl bych si to připravit
Tekiti píše:Zdar,jestli si nejses jisty,tak rozhodne acko.Hadici na vzduchu mam uz asi 2 roky,protoze puvodni trubka byla na srtot a jsem spokojen,musis ji jen nejak sikovne prichytit aby tam nelitala.Puvodni trubky nevim jestli se daji koupit.Musel bys nejak sehnat ty sroubeni a nechat si je svarit,ale treba se pletu a jsou nekde k dostani.
Brzdy mi pri bzrzdeni taky drnceli-skoro az mlatily a bylo to tim,ze buben byl volny v nytech na naboji-prenytovat
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Vzduchové trubky a závity na spojoch sú na všetkých "klasických" náklaďákoch a traktoroch rovnakého rozmeru, tak že keď to bude z V3S, Š 706, LIAZA alebo iného rovesníka, neurobíš chybu.petras píše:Jaro díky, zkusím se porozhlédnout, jen škoda že nemám v ruce alespoň nějakou starou, až tam nandám ten vzduchojem tak to zkusím nějak změřit a porovnám to s fotkama na netu.
- Tekiti
- Příspěvky: 449
- Registrován: úte črc 10, 2007 8:32 am
- Bydliště: Vlašimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Jo asi je to zamenitelne ty trubky s jinymi stroji.Ja sem se s tim nechtel delat,tak sem popad trubku a sjel do prodejny a rekli,ze nemaji trbky,ale hadice ano,tak sem koupil hadici.Delku uz si nepamatuju
I pád na držku je pohyb vpřed :)
Výkresy na štěpkovač ke stažení zde http://www.ulozto.cz/5386381/vykresy-na-poslani-rar
Výkresy na štěpkovač ke stažení zde http://www.ulozto.cz/5386381/vykresy-na-poslani-rar
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Díky,
a jak je to s tím řízením a teplotou. Majitel mi říkal ať si dávám pozor na dečku abych ho nepřehřál.
Jaké máte zkušenosti s tím ručním plynem?
a jak je to s tím řízením a teplotou. Majitel mi říkal ať si dávám pozor na dečku abych ho nepřehřál.
Jaké máte zkušenosti s tím ručním plynem?
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Super a tahání maringotek (včely)
Stim ze mi nesel taky na noznim pridat plnej ceres mam bohate zkusenosti. Nejdriv jsem trosku zmensil vuli na kulickach na tech tahlech. Jedny jsou na strane naftoveho cerpadla. pak te tycka pres celou kabinu na druhou stranu a tam jsou dalsi dve. Zkus vyzkouset jak jde krok. Me ani toto nepomohlo a nakonec to byla uplna banalita. Pri seslapnuti pedalu ti jakoby zajizdi ten pedal do takoveho jakoby profilu co drzi blatnik. Je bohuzel obracen tak dobre ze se do nej blatnikem hazi same blato. Takze ja jsem to jen prohrabnul ohnutym hrebikem a vyndal z toho hroudy blata a ted uz to i na nozni jde na maximalni otacky. Snad jsem to vysvetlil dostatecne.petras píše:Tak já tam dám radši to A.
Při sešlápnutí plynového pedálu naplno má nižší otáčky než když mám ruční plyn naplno, má s tím někdo zkušenosti?
Sundám brzdový buben s běžným nářadím na cestě? Chci to udělat ještě před převozem. Prohlédl jsem si fotky s tím jehličím a čekám že tam bude něco podobného.
Kolik stupňů by měla mít voda a jak rychle se zahřeje během jízdy? Jel jsem s ním 6km bez zátěže na dost vysoké otáčky a teplota kolem 60. Asi bude problém s termostatem.
Když chci otočit volantem na místě v terénu tak stím skoro ani nehnu jak se to dá zlepšit chápu že je to těžký traktor, ale přece jen si myslím že při práci v lese měli horší terén.
Cus a hodne zdaru i pri vcelareni. Nam je minulou zimu zabil Varua Destruktor. Od te doby se uz do toho otcovi nechce a ja nevim kolem vcel kera bije (vubec jim nerozumim) ale rad bych se to naucil. Nase rodina vcelari uz ve 4 generaci, tak bych to nerad zazdil. nevis jestli existuje nejaka sikovna literatura jak zacit vcelarit? Odebirame sice vcelare, ale tam je to psane jak pro stare mazaky. Ne pro zacatecnika.
Jinak co se tyce zataceni na miste. Tak je to zbytecna drina, ja mam 60kg i s posteli a nez to rvat na miste, staci lehce na jednicku (zpatecku) pocukat a pak to jde uplne lehce. Staci opravdu jen milimetry pocukat.
Diky a Cus