Zetor 50 Super Slovensko BB
Moderátor: Lukashil
Zetor 50 Super Slovensko BB
Nazdar
v lete sme kúpili Supra 50 hlavne aby ťahal lis na seno (má dvojspojku a pomalé rýchlosti..) Letnú sezónu sme na ňom spravili a však ukázali sa problémy ktoré treba riešiť. Hlavné problémy sú olej v spojke a to tak veľa že keď som išiel hore kopcom vyhadzovalo ho cez mriežku von no a za 2. Je to voda v oleji až vznikla šedá emulzia.... Tak som zahájil renováciu aby bol pripravený na ďalšiu sezónu. Preto by som potreboval poradiť...
Teraz hlavne k spojke potrebujem to zložiť aby som sa pohol ďalej. Lamela vyzerá že je spálená ale nie zodratá tak neviem či to meniť. A ďalší problém je že ako zotrvačník tak aj prítlačný tanier majú po sebe povrchové pukliny treba to riešiť ? Podľa mňa to už taký moment neprenesie ako keby to bolo v poriadku... Inak spojka pene pracovala aj postupne vypínala pojazd a potom kardan..
Patky sú zodraté nerovnomerne a jedna je aj zváraná tak to vymením...
Ešte jedna vec matka na foto je povolená drží ju len tá zaistovacia podložka treba to dotiahnúť alebo to tak má byť ?
Postupne budem pridávať foto z renovácie
tak zatiaľ vďaka
v lete sme kúpili Supra 50 hlavne aby ťahal lis na seno (má dvojspojku a pomalé rýchlosti..) Letnú sezónu sme na ňom spravili a však ukázali sa problémy ktoré treba riešiť. Hlavné problémy sú olej v spojke a to tak veľa že keď som išiel hore kopcom vyhadzovalo ho cez mriežku von no a za 2. Je to voda v oleji až vznikla šedá emulzia.... Tak som zahájil renováciu aby bol pripravený na ďalšiu sezónu. Preto by som potreboval poradiť...
Teraz hlavne k spojke potrebujem to zložiť aby som sa pohol ďalej. Lamela vyzerá že je spálená ale nie zodratá tak neviem či to meniť. A ďalší problém je že ako zotrvačník tak aj prítlačný tanier majú po sebe povrchové pukliny treba to riešiť ? Podľa mňa to už taký moment neprenesie ako keby to bolo v poriadku... Inak spojka pene pracovala aj postupne vypínala pojazd a potom kardan..
Patky sú zodraté nerovnomerne a jedna je aj zváraná tak to vymením...
Ešte jedna vec matka na foto je povolená drží ju len tá zaistovacia podložka treba to dotiahnúť alebo to tak má byť ?
Postupne budem pridávať foto z renovácie
tak zatiaľ vďaka
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Kym nie su chytene nity na lamele tak je v pohode. Umy ju technickym benzinom a s citom narob na nej drazky so starym pilovym listom. Robil som to asi pred mesiacom podla rady stareho mechanika. Tiez mam traktor na polovicu a riesil som prenikajuci olej. Mne sa uz nedalo vobec zaradit rychlost, taka bola lamela prilepena.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Zaistovacia podlozka na tej volnej matke ma po tri zubky vedla seba. Otvor ich, matku dotiahni s citom a zaisti naspat, tiez som ju mal volnu a urobil som to tak.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ten srob môže byť z olejoveho cerpadla, skontrolujte to.
- pištabáger
- Příspěvky: 403
- Registrován: pát led 08, 2010 9:35 pm
- Bydliště: Nitra
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ahoj najčastejšie sa gufero zoderie vtedy ak je vymlátené ložisko pri ňom(aj si ho skontroloval?)
A tebe na spojku netečie náhodou motorový olej? cez labyrint, to býva častejšou závadou.
Lamelu poriadne odmasti a škrábať ju nemusíš Štefan.......
A tebe na spojku netečie náhodou motorový olej? cez labyrint, to býva častejšou závadou.
Lamelu poriadne odmasti a škrábať ju nemusíš Štefan.......
- pištabáger
- Příspěvky: 403
- Registrován: pát led 08, 2010 9:35 pm
- Bydliště: Nitra
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ešte som zabudol keby to bol olej z prevodovky tak by to tieklo dolu kopcom hore kopcom máš v prevodovke olej vzadu.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Hej viem že je to olej z motora neskúšali ste upraviť tú prírubu na gufero namiesto labyrintu ? Ložisko je v poriadku ale keď už to mám rozobraté tak to mením.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ďalšie foto:
Riadenie vyzerá byť menené oproti môjmu Z25 nemá skoro žiadnu vôľu
demontáž hydrauliky
brzdy zastáte
usadené kaly okolo valca ktorý je najbližšie ku spojke ostatné ako tak čisté
improvizovaný sťahovák na vložky
Super bol prevložkovaný ale dlho stál tak povolili gumičky... Takže som ich očistil a pripravil na vloženie späť
(2 sú rezerva) Demontáž hláv- príprava na zrovnanie, ventily už sú ostré a aj prepálené takže pôjdu nové tak isto aj vodítka ventilov.
V krajnom palivovom filtri bola tak isto okrem nafty aj voda ako aj v motore a v prevodovke fantázia
Riadenie vyzerá byť menené oproti môjmu Z25 nemá skoro žiadnu vôľu
demontáž hydrauliky
brzdy zastáte
usadené kaly okolo valca ktorý je najbližšie ku spojke ostatné ako tak čisté
improvizovaný sťahovák na vložky
Super bol prevložkovaný ale dlho stál tak povolili gumičky... Takže som ich očistil a pripravil na vloženie späť
(2 sú rezerva) Demontáž hláv- príprava na zrovnanie, ventily už sú ostré a aj prepálené takže pôjdu nové tak isto aj vodítka ventilov.
V krajnom palivovom filtri bola tak isto okrem nafty aj voda ako aj v motore a v prevodovke fantázia
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Nazdar tak a je tu ďalší postup
Príprava na rozpojenie a riešenie už spomínaného oleja v spojke
Predošlí majiteľ mal taký istý problém
Vyčistený blok motora
Pri čistený sa napokon ukázalo že na prítlačných tanieroch nie sú len povrchové
prasklina ale až na druhú stranu. Takže som musel zháňať novú spojku.
Našťastie sa podarilo zohnať a asi je to uloženka ešte nepoužitá...
Nová vs pôvodná patka
Neviem brzdy sa zvykli vypaľovať ale či aj spojková lamela,
dúfam že je to v pohode...
Na blok som použil chemický odstraňovač farby a brúsenie
Príprava na rozpojenie a riešenie už spomínaného oleja v spojke
Predošlí majiteľ mal taký istý problém
Vyčistený blok motora
Pri čistený sa napokon ukázalo že na prítlačných tanieroch nie sú len povrchové
prasklina ale až na druhú stranu. Takže som musel zháňať novú spojku.
Našťastie sa podarilo zohnať a asi je to uloženka ešte nepoužitá...
Nová vs pôvodná patka
Neviem brzdy sa zvykli vypaľovať ale či aj spojková lamela,
dúfam že je to v pohode...
Na blok som použil chemický odstraňovač farby a brúsenie
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Nazdar majstri tak a je opäť tu ďalší postup
Zo spodku, pol dňa roboty s čistením...
Čistenie prevodovky, predok čo najvyššie aby usadeniny dobre stekali
Kovové šupinky
Hotovo..
Všetky zdvihátka ventilov boli plné vody. Mohla sa tam dostať z hláv ?
Čistenie dokončené
Pôvodné krúžky boli už chytené takže výmena. Inak vložky ojničné ložiská sú vo výbornom stave..
nové
Porovnanie ojničných ložísk. To zodrané je z inej opravy
Takto vyzeral olej v motore ( šedý )
Konečne farbenie a skladanie
Odtieň farby na prvý krát nevydal
Ale potom to už bolo podľa predstáv
Väčšina dielov opieskovaná
Lakovňa zo seníka
Pomoc s pružinou radenia
Naftové filtre som mal pertinaxové tak som ich zachoval
Kam pripojiť toto tiahlo? Brzdoví spínač viem ako, ale s týmto si neviem rady
na podlahe sú len dva úchyty pre pružiny.. Pomohla by mi foto ak to niekto máte.
Celú vzduchotechniku som mal vyrabovanú. Neviete kde zoženie kovové
vzduchové potrubia ? Prípadne ako si ich vyrobím ?
Ďalšia otázka, aký olej odporúčate do prevodovky ?
Podarilo sa mi splašiť pôvodný otáčkomer dá sa stočiť ? Je tam cez 400h
Zo spodku, pol dňa roboty s čistením...
Čistenie prevodovky, predok čo najvyššie aby usadeniny dobre stekali
Kovové šupinky
Hotovo..
Všetky zdvihátka ventilov boli plné vody. Mohla sa tam dostať z hláv ?
Čistenie dokončené
Pôvodné krúžky boli už chytené takže výmena. Inak vložky ojničné ložiská sú vo výbornom stave..
nové
Porovnanie ojničných ložísk. To zodrané je z inej opravy
Takto vyzeral olej v motore ( šedý )
Konečne farbenie a skladanie
Odtieň farby na prvý krát nevydal
Ale potom to už bolo podľa predstáv
Väčšina dielov opieskovaná
Lakovňa zo seníka
Pomoc s pružinou radenia
Naftové filtre som mal pertinaxové tak som ich zachoval
Kam pripojiť toto tiahlo? Brzdoví spínač viem ako, ale s týmto si neviem rady
na podlahe sú len dva úchyty pre pružiny.. Pomohla by mi foto ak to niekto máte.
Celú vzduchotechniku som mal vyrabovanú. Neviete kde zoženie kovové
vzduchové potrubia ? Prípadne ako si ich vyrobím ?
Ďalšia otázka, aký olej odporúčate do prevodovky ?
Podarilo sa mi splašiť pôvodný otáčkomer dá sa stočiť ? Je tam cez 400h
- Malej Peťa
- Příspěvky: 560
- Registrován: stř pro 04, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Němčany
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ahoj, to táhlo co máš od něj šipku, tak k němu se připojuje ruční brzda přes pružinový táhlo o víkendu bych ti to všchno pofotil, taky sem sháněl jak blbé, a pořád to nemám hotový.
Správnej chlap má umět všechno, i když to zkurví!
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
Ahoj. Děláš to pěkně. Dělal jsem to stejně. Takže pár poznatků. Ty prasklinky na spojce nevadí. Lamelu bych alespoň preoblozil. Ale blbě se na to shánějí nýty. Měli by to být měděné atyp rozměr podle katalogu. Já je sehnal že starých zásob. Než nasadíš vanu, zkus si to zalejt vodou. A bacha na na vodní pumpu, voda která z ní teče jde rovnou na přední labyrint a ten to tlačí přímo do oleje naopak!! Gufero od motoru jsem dával myslím z Karosy někde z nábojů.
Re: Zetor 50 Super Slovensko BB
A nezapomeň na o kroužky pod olejovými filtry. Já ta nejdřív měl to papírový těsnění co prodávají a při studeným motoru to zezdu saklo. A doporučuji po opravě chladiče a vyzkoušenií hned antifreeze