Zetor 25K - Jano
Re: Zetor 25K - Jano
Ešte poznámka. Ja si budem robiť pre seba, lebo na K-ačku mi padá hydraulika a mienim ju komplet zrepasovat a prerobiť podľa Bronta
Takže ho budem kresliť tak či tak.
Takže ho budem kresliť tak či tak.
Re: Zetor 25K - Jano
Ked som robil moj prípravok, len som cez tu prirubu prekreslil diery, vyvrtal a potom urcil stred na dalsiu dieru.
V podstate to funguje, akurát ten material co mam je zo stojok na hranoly, volaky pozink, ale 2 platne x 4 mm som ohol ako blato.
Ak by som aj mal nejaku 10 mm pancier dosku obavam sa, ze s mojou 750 W hobby vrtackou upnutou do baumax stojanu to asi nevyvrtam..
zmeram to dnes, poslem zozmery. Ak by si vyrabal aj pre seba, jeden kupim, postovne zaplatim tiez.
Ak to nepojde dole s dobrym prípravkom, este varianta je nasobic krutiaceho momentu dat na stahovak.
No a potom ta caka uz iba edukativna uloha zdokumentovat zborku / rozborku hydrauliky...
V podstate to funguje, akurát ten material co mam je zo stojok na hranoly, volaky pozink, ale 2 platne x 4 mm som ohol ako blato.
Ak by som aj mal nejaku 10 mm pancier dosku obavam sa, ze s mojou 750 W hobby vrtackou upnutou do baumax stojanu to asi nevyvrtam..
zmeram to dnes, poslem zozmery. Ak by si vyrabal aj pre seba, jeden kupim, postovne zaplatim tiez.
Ak to nepojde dole s dobrym prípravkom, este varianta je nasobic krutiaceho momentu dat na stahovak.
No a potom ta caka uz iba edukativna uloha zdokumentovat zborku / rozborku hydrauliky...
Re: Zetor 25K - Jano
zmeram poobede asi aj ja doma. zajtra pojdem na srotovisko a kupim nejaky kotuc materialu aspon 20 mm hruby a odvrtam 4 diery po obvode na M8 skrutky a potom v strede M16 zavit na odtlacaciu skrutku.
To musi ist, ked som rozobral vyoravac zemiakov.... Tam bolo tiez fajne vsetko nalisovane...
Pohladam material na 2 pripravky teda...
To musi ist, ked som rozobral vyoravac zemiakov.... Tam bolo tiez fajne vsetko nalisovane...
Pohladam material na 2 pripravky teda...
Re: Zetor 25K - Jano
Este mozno jeden poznatok s mojich neúspechov..
Dost dolezite je to, aby ten stahovak bol vycentrovany a nemal sa kam uhnut do strany. Mozno to vyriesi gulicka v strede skrutky, ktora zapada do vyhlbeniny vo vyvodaku, ale ked som to aj tahal cez skrutku a medzikus ( stary ocelovy plochy kluc ), zacali sa mi krivit aj tie zavitove tyce.
Sila uz neposobila rovnobezne s osou kardanu a bolo po pokuse..
takze este pred stahovak by som dal 4 rovnako dlhe rurky s vnutornym priemerom na M8, aby sa dali presne do rovnakej vzdialenosti dotiahnut z vonkajsej strany matky, ktore su kontra voci stahovaku.
Dost dolezite je to, aby ten stahovak bol vycentrovany a nemal sa kam uhnut do strany. Mozno to vyriesi gulicka v strede skrutky, ktora zapada do vyhlbeniny vo vyvodaku, ale ked som to aj tahal cez skrutku a medzikus ( stary ocelovy plochy kluc ), zacali sa mi krivit aj tie zavitove tyce.
Sila uz neposobila rovnobezne s osou kardanu a bolo po pokuse..
takze este pred stahovak by som dal 4 rovnako dlhe rurky s vnutornym priemerom na M8, aby sa dali presne do rovnakej vzdialenosti dotiahnut z vonkajsej strany matky, ktore su kontra voci stahovaku.
Re: Zetor 25K - Jano
Hezké počtení,
to mne asi čeká při výměně hřídele:-) Hydrauliku jsem zatím nezkoušel, jestli drží, nebo padá...
Mám doůít olej a asi ji vyzkoušet, než to půjde všechno dolů.....že :-)
to mne asi čeká při výměně hřídele:-) Hydrauliku jsem zatím nezkoušel, jestli drží, nebo padá...
Mám doůít olej a asi ji vyzkoušet, než to půjde všechno dolů.....že :-)
Re: Zetor 25K - Jano
Este taka idea na bombenfest stahovak - mozno by netrebalo kov, ale silon a pod, nieco co drzi tvar pod tlakom, len treba presne vrtanie :
pouzit valec z plného materialu - dlzka cca.130 mm, kardan trci von zo skrine asi 115 mm
Vyvrtat dieru na kardan a 4 diery M8 - az na to polozit ten stahovak.
tym by bolo zaistene, ze tah bude vzdy rovnobezne s kardanom.
Neviem, ci to je technicky za rozumnu cenu realizovatelne..
pouzit valec z plného materialu - dlzka cca.130 mm, kardan trci von zo skrine asi 115 mm
Vyvrtat dieru na kardan a 4 diery M8 - az na to polozit ten stahovak.
tym by bolo zaistene, ze tah bude vzdy rovnobezne s kardanom.
Neviem, ci to je technicky za rozumnu cenu realizovatelne..
Re: Zetor 25K - Jano
Re: Zetor 25K - Jano
Re: Zetor 25K - Jano
Veľká paráda ! Po polovici otočky sa ozvalo to krásne puknutie, keď sa uvoľnil spoj, ktorý držal veci pokope. Neviem, či to bolo chytené na vonkajšom ložisku, ale možno aj na súkolí vo vnútry skrine.
Ešte otázka, ktorú som nerozlúštil z katalógu ND - v zadnej časti skrine prevodovky nie je gufera alebo pod? Iba diera cez ktorú ide kardan do hydraulickej skrine ?
Ešte otázka, ktorú som nerozlúštil z katalógu ND - v zadnej časti skrine prevodovky nie je gufera alebo pod? Iba diera cez ktorú ide kardan do hydraulickej skrine ?
Re: Zetor 25K - Jano
Som rád, že prípravok funguje.
Ja som tam mal plechový krúžok
daj tam zetkove ložisko a jednu stranu ložiska odstráň krytku nech je mazané od prevodovky. Od hydrauliky ho nechaj zakryté.
Ja som tam mal plechový krúžok
daj tam zetkove ložisko a jednu stranu ložiska odstráň krytku nech je mazané od prevodovky. Od hydrauliky ho nechaj zakryté.
Re: Zetor 25K - Jano
Ak tam bude ložisko kryté plechom, tak netreba ani krytku dávať dole. Videl som takto ložisko v nejakej automobilovej prevodovke, toľko oleja čo to potrebuje sa tam dostane. Rozmýšľal som, prečo to tak robia a jediné čo ma napadá, že ak by sa v prevodovke objavila nejaká mechanická nečistota, tak sa do ložiska nedostane.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25K - Jano
Jaro, v byvalej práci som mal sejačku s rotačnimi branami a ked sme tie brany generalkovali tak sme v spodnych ložiskach nechavali krytky (plastove) práve stoho dovodu ako pišeš, lebo s tych velkych hnacich kolies sa brusili piliny atd. a ked sa potom po x hektaroch niektore ložisko vysipalo zvona alebo len odišlo gufero tak by si neveril ale tie piliny boli v tom ložisku aj tak.... samozrejme len tie menšie, a to sa tam dokonca použival olej PP44 ako v 25ke
Re: Zetor 25K - Jano
Snazim sa dat dokopy hydrauliku, nepodarilo sa mi v navode vycitat taku drobnu zakladnu vec - v ktorej polohe paky je aka funkcia hydrauliky ? ( zdvih / uzamknute / spustanie ? )
S tym suvisi dalsia vec - komponent c.99 z fotky katalógu ND - na fotkách byva aj s dorazom na vrchnej casti a pruzinou - teda natvrdo preradi paku ovladania hydrauliky pri smere piestu smerom hore, na fotke z katalógu som nenasiel pruzinu ani horny doraz - funkcia zmeny ako keby bola pri pohybe piestu smerom nadol ?
moja zostava vysypana vo vani :
Ak by ta funkcia bola spravne smerom hore, potom by asi mala byt nejaka predpisana dlzka pruziny resp.chodu tiahla ?
Dakujem
S tym suvisi dalsia vec - komponent c.99 z fotky katalógu ND - na fotkách byva aj s dorazom na vrchnej casti a pruzinou - teda natvrdo preradi paku ovladania hydrauliky pri smere piestu smerom hore, na fotke z katalógu som nenasiel pruzinu ani horny doraz - funkcia zmeny ako keby bola pri pohybe piestu smerom nadol ?
moja zostava vysypana vo vani :
Ak by ta funkcia bola spravne smerom hore, potom by asi mala byt nejaka predpisana dlzka pruziny resp.chodu tiahla ?
Dakujem
Re: Zetor 25K - Jano
Páka hydrauliky má tri polohy, úplne vpredu je spúšťanie, v strede je zamknutá poloha a vzadu je zdvíhanie. Tá bezpečnostná poistka (tiahlo s pružinou) vráti páku dopredu pri dosiahnutí max. zdvihu. Je však potrebné mať aj vodiaci element na páke hydrauliky, ktorý je namontovaný na pravej strane skrinky na baterku pozície 121 - 126 v katalógu. Dôležitá je tam aj tá skrutka so zbrúsenou hlavou, ktorá zabraňuje nechcenému presunutiu páky z polohy "zamknuté" do polohy "spúšťanie". Ak tam tá skrutka nieje tak vrátenie páky automatom je také prudké, že páka preletí hneď do polohy "spúšťanie".
Čo sa týka nastavenia toho tiahla, je to trochu maturita. Ja som to robil tak, že som mal dole veko hydrauliky, pomocou pásoviny a skrutiek som držal hriadeľ ramien na svojom mieste a nastavoval.
Čo sa týka nastavenia toho tiahla, je to trochu maturita. Ja som to robil tak, že som mal dole veko hydrauliky, pomocou pásoviny a skrutiek som držal hriadeľ ramien na svojom mieste a nastavoval.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK