Zetor 25K - Jano
Re: Zetor 25K - Jano
dynamo bez reglera by som nepripajal. Ked sa samovybudi z baterie tak moze napatie bez regulacie vyskocit aj na 50V a moze zhoriet komutator na dyname od pretazenia.
Ten polsky (cinsky) regler zhorel aj mne a to som mal tiez novy. Maju v polskych eshopoch dva druhy. Jeden je asi cinsky a druhy pisu, ze je original polsky pre Ursus. Som sa zlakomil na ten lacny cinsky a odisiel po 2 mesiacoch.
Tak som dal jeden starsi co som mal od rozoberaca traktorov. Tiez nejde idealne, ale aspon dobija.
Je to problem.
Este by sa dalo najst v okoli cloveka, co opravoval dynama a startery pre traktory. Ti zvyknu mat doma zasoby. A pripadne odkupit Autopal.
Ten polsky (cinsky) regler zhorel aj mne a to som mal tiez novy. Maju v polskych eshopoch dva druhy. Jeden je asi cinsky a druhy pisu, ze je original polsky pre Ursus. Som sa zlakomil na ten lacny cinsky a odisiel po 2 mesiacoch.
Tak som dal jeden starsi co som mal od rozoberaca traktorov. Tiez nejde idealne, ale aspon dobija.
Je to problem.
Este by sa dalo najst v okoli cloveka, co opravoval dynama a startery pre traktory. Ti zvyknu mat doma zasoby. A pripadne odkupit Autopal.
Re: Zetor 25K - Jano
No vzdy radsej odfajceny regler ako dynamo...
Tak asi necham namiesto cinsko/polskemu shitu priestor opat pre cesky elektronicky AEV0410.
Z fabriky bola info, ze to je vhodne pre dynamo na traktore, trochu si dam vacsi pozor s instalaciou a umiestnenim, hadam to bude fungovat.
maju k tomu aj drziaky, tak to idem objednat a uvidíme.
dam vediet, ako to dopadlo, ci zas bude dym a plamene....
Tak asi necham namiesto cinsko/polskemu shitu priestor opat pre cesky elektronicky AEV0410.
Z fabriky bola info, ze to je vhodne pre dynamo na traktore, trochu si dam vacsi pozor s instalaciou a umiestnenim, hadam to bude fungovat.
maju k tomu aj drziaky, tak to idem objednat a uvidíme.
dam vediet, ako to dopadlo, ci zas bude dym a plamene....
Re: Zetor 25K - Jano
Dynamo má normálne fungovať aj bez batérie. Stator má zvyškový magnetizmus, ktorý zabezpečí prvotné nabudenie a potom už beží normálne. Jedine ak dynamo veľmi dlho stojí, môže ten magnetizmus zoslabnúť, ale to nebude tvoj prípad.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25K - Jano
Urcite by som to zapajal s odpojenym akumulatorom. A potom uz neodpajat ziadny vodic. Iba znova pri stojacom motore a odpojenom akumulatore.
A kvalitne uzemnit regler, dynamo a bateriu.
Ja som z dynama viedol extra vodic a na prirube motora pod klaksonom som narezal M8 zavit a uzemnil dynamo. Inak mi neslo dobijanie. A odtial viest aj extra zemniaci vodic na regler. Nespolehal by som sa na drziak dynama a na skrinku.
A kvalitne uzemnit regler, dynamo a bateriu.
Ja som z dynama viedol extra vodic a na prirube motora pod klaksonom som narezal M8 zavit a uzemnil dynamo. Inak mi neslo dobijanie. A odtial viest aj extra zemniaci vodic na regler. Nespolehal by som sa na drziak dynama a na skrinku.
Re: Zetor 25K - Jano
ja to mam pod tou jednou maticou svornika, ktorymi je stiahnute cele dynamo. je na lavo a vpravo na tvojom obrazku na zadnom cele.
A vycistil som to az na kov a maticu som dal pozinkovanu, nech je tam staly kontakt.
A viest kabel k bloku motora k prirube a ja som myslim nakoniec dal pod tu skrutku, co drzi klakson na prirube spojkoveho zvona. A odtial druhy hrubsi kabel rovno na regler. Baterka musi byt tiez poriadne uzemnena.
Inak ti zhori regler...
A vycistil som to az na kov a maticu som dal pozinkovanu, nech je tam staly kontakt.
A viest kabel k bloku motora k prirube a ja som myslim nakoniec dal pod tu skrutku, co drzi klakson na prirube spojkoveho zvona. A odtial druhy hrubsi kabel rovno na regler. Baterka musi byt tiez poriadne uzemnena.
Inak ti zhori regler...
Re: Zetor 25K - Jano
Skusil som uzemnit poriadne na kostru dynamo, regler aj baterku, ale stale svieti kontorlka dobijania.
Vymenil som aj novy polsky/cinsky regler, to iste.
Ked som cez bateriovy spinac odpojil bateriu pri beziacom motore, tak kontrolka dobijania slabo ale predsa svietila.
Je mozne ze vo funkcom dyname zrazu nieco odislo ? Pozeral som uhliky a pod, ale nezdalo sa mi nic podozrive.
Takze opacny postup - skusim ci dynamo bezi ako elektromotor - moze to pomoct ako diagnostika ?
Vymenil som aj novy polsky/cinsky regler, to iste.
Ked som cez bateriovy spinac odpojil bateriu pri beziacom motore, tak kontrolka dobijania slabo ale predsa svietila.
Je mozne ze vo funkcom dyname zrazu nieco odislo ? Pozeral som uhliky a pod, ale nezdalo sa mi nic podozrive.
Takze opacny postup - skusim ci dynamo bezi ako elektromotor - moze to pomoct ako diagnostika ?
Re: Zetor 25K - Jano
Dalsia otazka z kategorie "odbornych" otázok.
Podarilo sa mi nejako nasadit ram a sedacku - nejako sa mi ale nezda priestor medzi sedackou a volantom...Nie ze by som mal nohy modelky, ale volajako sa nevmestim pod volant.. vychadza mi tam v zvislom smere cca.11 cm v najnizsom bode volantu, sedacka je posunuta uplne dozadu.
Videl som viac druhov ramov sedaciek, ta moja nema na bocnych plechoch prelisy, ale je robena z pasoviny - nevyzera vsak ako samodomo, neviem tda ci rozdiel vysky moze byt v ramoch, samotny lavor je ale asi iba jeden typ.
Viete niekto kuknut, kolko je tam miesta na Vasom stroji ?
Podarilo sa mi nejako nasadit ram a sedacku - nejako sa mi ale nezda priestor medzi sedackou a volantom...Nie ze by som mal nohy modelky, ale volajako sa nevmestim pod volant.. vychadza mi tam v zvislom smere cca.11 cm v najnizsom bode volantu, sedacka je posunuta uplne dozadu.
Videl som viac druhov ramov sedaciek, ta moja nema na bocnych plechoch prelisy, ale je robena z pasoviny - nevyzera vsak ako samodomo, neviem tda ci rozdiel vysky moze byt v ramoch, samotny lavor je ale asi iba jeden typ.
Viete niekto kuknut, kolko je tam miesta na Vasom stroji ?
Re: Zetor 25K - Jano
Ja mám ten istý typ sedačky a toho miesta je tam naozaj dosť málo. Nie som žiadny obor (173 cm), ale aby som sa tam ako tak rozumne zmestil som na lavóre vyvŕtal nové upevňovacie otvory a posunul ho pár centimetrov dozadu. samozrejme celý mechanizmus mám na baterkovej schránke posunutý maximálne dozadu.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Zetor 25K - Jano
Já mám 199, na traktoru boudu, a to je složitý manévr, když tam lezu:-)
Musí to být na pohle komedie :-) Ale myslím to sedadlo mám víz vzadu. Zítro ti to vyfotím a poměřím.
Musí to být na pohle komedie :-) Ale myslím to sedadlo mám víz vzadu. Zítro ti to vyfotím a poměřím.
Re: Zetor 25K - Jano
Na traktor jsem dal sedačku se vzduchovým podstavcem a dlouho jsem zvažoval, jestli to vše vyjde. Volant a sedadlo je v nějakém nešťastném postavení. Také, když se dá sedadlo hodně dozadu, špatně se vyšlapuje spojka.
Když jsem byl jednou na STK a došlo na kontrolu brzd, tak se za volant jeden z techniků nemohl dostat ,no, měl asi hodně přes metrák, to ne, že by byl jako prase , ale chlap jako hora.
Když jsem byl jednou na STK a došlo na kontrolu brzd, tak se za volant jeden z techniků nemohl dostat ,no, měl asi hodně přes metrák, to ne, že by byl jako prase , ale chlap jako hora.
Re: Zetor 25K - Jano
Tento istý problém máme na našom K-čku, je tam búda a nasúkať sa do sedany . A to je tam volant z majora, ten nízky...Ale už som to pozeral, bedňa baterky je robená, je trochu vyššia. Asi to budem musieť znížiť . Výhoda je, že my nie sme vysoký
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25K - Jano
Takze po dlhsej dobe nejaky drobny update :
Dynamo sa vratilo z repasu, boli vyskusany elektronicky ( AEV041 ) aj mechanicky ( RG-15D ) - podla nazoru servisu je elektronicky lepsi. Dynamo potrebovalo servis, teraz nabija ( resp.kontrolka nesvieti ) skoro od volnobehu.
a opat zopar otazok...
Snazim sa zacat davat dokopy hydrauliku, chcem sa opytat na postup pri demontazi jednotlivych dielov.
Podla toho kam som sa dostat, ak chcem vybrat hydraulicky piest a vobec nejako sa dostat ku komponentom, musim stiahnut cely obal z traktora.
Co som nasiel aj podla katalogu ND som uvolnil ( hore 2 vodorovne tyce + 1 skrutka cca. v strede vo vnutri obalu, na spodnej casti 2 matky, červik v ozubenom kolese nahonu cerpadla ).
Ak tomu spravne rozumiem, cely obal by mal ist von smerom dozadu - pohony hydrauliky aj bocny vyvodak su navlecene na samotnom vyvodovom hriadeli, vzadu za loziskom na vonkajsej strane segerka alebo pod.nie je.. Skusil som to primerane pacit z kazdej strany, ale vysedok nula. Je mozne, ze je ten obal pevne prilepeny na zadok prevodovky a treba viac sily? Alebo je na to iny postup ?
Dynamo sa vratilo z repasu, boli vyskusany elektronicky ( AEV041 ) aj mechanicky ( RG-15D ) - podla nazoru servisu je elektronicky lepsi. Dynamo potrebovalo servis, teraz nabija ( resp.kontrolka nesvieti ) skoro od volnobehu.
a opat zopar otazok...
Snazim sa zacat davat dokopy hydrauliku, chcem sa opytat na postup pri demontazi jednotlivych dielov.
Podla toho kam som sa dostat, ak chcem vybrat hydraulicky piest a vobec nejako sa dostat ku komponentom, musim stiahnut cely obal z traktora.
Co som nasiel aj podla katalogu ND som uvolnil ( hore 2 vodorovne tyce + 1 skrutka cca. v strede vo vnutri obalu, na spodnej casti 2 matky, červik v ozubenom kolese nahonu cerpadla ).
Ak tomu spravne rozumiem, cely obal by mal ist von smerom dozadu - pohony hydrauliky aj bocny vyvodak su navlecene na samotnom vyvodovom hriadeli, vzadu za loziskom na vonkajsej strane segerka alebo pod.nie je.. Skusil som to primerane pacit z kazdej strany, ale vysedok nula. Je mozne, ze je ten obal pevne prilepeny na zadok prevodovky a treba viac sily? Alebo je na to iny postup ?
Re: Zetor 25K - Jano
Ahoj,
Ja som vo vnútri obalu nemal skrtku, ale z prevodovky trečal štift a z vnútra bola matica. Celkovo to drží na piatich bodoch.
Obal hydrauliky nebude prilepený. Skôr to drží na ložisku pri kardane. Daj dole krytku s guferom a skús to nahriať. Mne sa osvedčila plynová pištol na kartuše, nahrial som vnútorný krúžok ložiska a išlo to dole. Predtým ešte očisti na namaž kardan aby to išlo hladko a nezadŕhalo to.
Ja som vo vnútri obalu nemal skrtku, ale z prevodovky trečal štift a z vnútra bola matica. Celkovo to drží na piatich bodoch.
Obal hydrauliky nebude prilepený. Skôr to drží na ložisku pri kardane. Daj dole krytku s guferom a skús to nahriať. Mne sa osvedčila plynová pištol na kartuše, nahrial som vnútorný krúžok ložiska a išlo to dole. Predtým ešte očisti na namaž kardan aby to išlo hladko a nezadŕhalo to.