Zetor 25A z Železných hor
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Zetor 25A z Železných hor
Ahoj vespolek tak jsme asi před měsícem konečně přivezli pětadvacítku.S bratrem jsme se rozhodli,že jí koupíme tátovi k narozeninám.dlouho jsme nemohli nic kloudnýho sehnat(chtěli jsme s hydraulikou a nejlépe Áčko)až hle- v dalekém Šumperku se jedna objevila.tak jsme pro ní hned vyrazili.Po telefonu mi pán sdělil,že je v podstatě motor po opravě(klika,výbrusy) a že od té doby neběžel(což ve mně vyvolalo lehké pochyby,ale budiž)přijeli jsme tam,pán neměl baterku ani kliku tak jsme traktor roztlačily,jakš takš běžel,ale po chvíli chcípnul,no i tak jsme si ho odvezli.
Doma jsme ho nastartovali a s hrůzou jsme zjistili, že v motou něco mlátí .Takže jsme se pustili do rozebírání.Šály jsou v pořádku,ale zjistili jsme,že v ozubených kolech rozvodů je velká vůle cca 1mm je to v pořádku?Aještě jedna otázka- jak dostanu ven ozubený kolo na vačce,neboli jak na ní drží?předem děkuju za pomoc
Doma jsme ho nastartovali a s hrůzou jsme zjistili, že v motou něco mlátí .Takže jsme se pustili do rozebírání.Šály jsou v pořádku,ale zjistili jsme,že v ozubených kolech rozvodů je velká vůle cca 1mm je to v pořádku?Aještě jedna otázka- jak dostanu ven ozubený kolo na vačce,neboli jak na ní drží?předem děkuju za pomoc
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Vitajte, pekný darček ste mu kúpil....alebo ste ho kúpili sebe???
Mihi
Mihi
Mihi
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
No jasně že sobě ne Potřeboval bych poradit, jak na tu vačku? kudy se dostanu na to pero pod rozvodovym kolem vačky? V příručce jsem nic nenašel . Musim vyndat vačku? Díky za rady.
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Ten, kdo skládal motor, by zasloužil tou vačkou dostat po kebuli!pitipitipaf píše:tak jsme vyndali vačku a je dost orezlá takže sháním jinou(novou?) kdyby někdo o něčem věděl
jo a ještě jedna věc k zamyšlení.na bočním víku motoru mám nalévací hrdlo na pravo(jakoby k zadnímu kolu) a všechny 25ky,které jsem viděl ho mají nalevo(u předního kola) má někdo vysvětlení?
Jinak těch vík motoru se dělaly 2 typy. S hrdlem na pravu, tudíž to tvoje je z prvních typů 25N. U nich byl výfuk veden spodem, tak zřejmě kvůli tomu.
At se daří!
Těžká práce stroji patří, proč se dřít, když dělá za tři..
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Děkuju..A to jsem zapoměl napsat, že matku na setrváku i na tý vačce jsem povolil RUKOU! šílený
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 25A z Železných hor
zavolej tomuto pánovi je od chrudimi má mnoho dílů třeba i tu vačku 777680420
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Díky,zrovinka mě brácha povidá,že zejtra jedem do Havl. Brodu pro vačku.ale číslo si uložim,může se hoditbigles píše:zavolej tomuto pánovi je od chrudimi má mnoho dílů třeba i tu vačku 777680420
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Tak vačka je nová (jiná ale v mnohem lepším stavu), motor složenej, traktor zase po kupě ale první start mě dostal do kolen. Klepání beze změny. Takhle snadno to asi nepůjde. Nezbejvá nic jinýho než motor rozložit do šroubku a všechno změřit, pokoukat a já nevim co. Bude to pakárna, ale už mě došly všechny nápady. Kdyby někdo chtěl rekapitlulaci:
Klika přebrušovaná, nový šály - bez vůle
Ojnice, nový šály ale jedna složená blbě (spodní část otočená, nedosedla do drážek a šála byla "na volno" takže se kousla do kliky a točila se ojnice a šály stály, nicméně motor běžel jenom chvilku, takže jsem jenom zabrousil ten zoubek na klice a šály, sesadil správně a vše bez vůle.
Písty, válce, kroužky, pístní čep, všechno nový, jenom na jednom válci jsem našel takový místečko tak 0,5x1,5 cm jakoby vybroušený, nejspíš špatně odlitej válec ale podle mě to bude akorát žrát olej ale takovýhle klepání to bejt snad nemůže. Každopádně do budoucna půjde novej.
Vačka viz foto, avšak přebroušený ložiska, nový futra v bloku i ve skříni regulátoru. Teď už jiná.
Hlava dělaná neni, ale nepotkává se to (písty sou jako nový, bez otisků), Prasklinka malá, neškodná u komůrky, vyměněný trubky pro průchod zvedacích tyček (v oleji cca 1,5l vody)
Čerpadlo chodí
Trysky po výměně jehel a seřízení
Setrvák byl povolenej, ale pero OK
Rozvody maj vůli v zubech ale to mít asi musej.
Spojka nová, ale ta asi nemá vliv na klepání.
Motor klepe pouze bez dekompresoru. I bez regulátoru, i bez nafty, i bez vahadel, bez kompresoru, i se sešlápnutou spojkou. Jsou to dvě kovový rány po horních úvratích se mi zdá, ale to nevim přesně . Bohužel fotek mám málo.
Klika přebrušovaná, nový šály - bez vůle
Ojnice, nový šály ale jedna složená blbě (spodní část otočená, nedosedla do drážek a šála byla "na volno" takže se kousla do kliky a točila se ojnice a šály stály, nicméně motor běžel jenom chvilku, takže jsem jenom zabrousil ten zoubek na klice a šály, sesadil správně a vše bez vůle.
Písty, válce, kroužky, pístní čep, všechno nový, jenom na jednom válci jsem našel takový místečko tak 0,5x1,5 cm jakoby vybroušený, nejspíš špatně odlitej válec ale podle mě to bude akorát žrát olej ale takovýhle klepání to bejt snad nemůže. Každopádně do budoucna půjde novej.
Vačka viz foto, avšak přebroušený ložiska, nový futra v bloku i ve skříni regulátoru. Teď už jiná.
Hlava dělaná neni, ale nepotkává se to (písty sou jako nový, bez otisků), Prasklinka malá, neškodná u komůrky, vyměněný trubky pro průchod zvedacích tyček (v oleji cca 1,5l vody)
Čerpadlo chodí
Trysky po výměně jehel a seřízení
Setrvák byl povolenej, ale pero OK
Rozvody maj vůli v zubech ale to mít asi musej.
Spojka nová, ale ta asi nemá vliv na klepání.
Motor klepe pouze bez dekompresoru. I bez regulátoru, i bez nafty, i bez vahadel, bez kompresoru, i se sešlápnutou spojkou. Jsou to dvě kovový rány po horních úvratích se mi zdá, ale to nevim přesně . Bohužel fotek mám málo.
Re: Zetor 25A z Železných hor
No počkaj...
takže tebe ten motor klepe keď ho pretáčaš kľukou, že?
Takže to budú robiť zdvihátka. Teoreticky môžu drhnúť o hlavu, alebo sa stáva to, že tie sacie zdvihátka nesadjú na doraz dole, ale ostávajú "visieť" na dekompresorovej hriadelke.
takže tebe ten motor klepe keď ho pretáčaš kľukou, že?
Takže to budú robiť zdvihátka. Teoreticky môžu drhnúť o hlavu, alebo sa stáva to, že tie sacie zdvihátka nesadjú na doraz dole, ale ostávajú "visieť" na dekompresorovej hriadelke.
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Když protáčim klikou tak mě většinou zastaví komprese, takže to moc nerozpardim, musim startérem.Peter768 píše:No počkaj...
takže tebe ten motor klepe keď ho pretáčaš kľukou, že?
Takže to budú robiť zdvihátka. Teoreticky môžu drhnúť o hlavu, alebo sa stáva to, že tie sacie zdvihátka nesadjú na doraz dole, ale ostávajú "visieť" na dekompresorovej hriadelke.
Re: Zetor 25A z Železných hor
Povoľ vstrekovače aby si nemal kompresiu a skús pretočiť kľukou.pitipitipaf píše:Když protáčim klikou tak mě většinou zastaví komprese, takže to moc nerozpardim, musim startérem.Peter768 píše:No počkaj...
takže tebe ten motor klepe keď ho pretáčaš kľukou, že?
Takže to budú robiť zdvihátka. Teoreticky môžu drhnúť o hlavu, alebo sa stáva to, že tie sacie zdvihátka nesadjú na doraz dole, ale ostávajú "visieť" na dekompresorovej hriadelke.
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř říj 26, 2011 6:13 pm
- Bydliště: pardubice
Re: Zetor 25A z Železných hor
Zkusim, zítra nebo pozítří, jo a taky jsem si všiml, že sou mírně ohnutý výfukový zvedací tyčky, ale nezdá se mi, že by dosedaly místo do jamek dole na hřídel dekompresoru. Hlavu jsem měl dole a na pístech byla jenom slabá vrstva karbonu, která se dá hadříkem setřít a ani na karbonu, ani na pístu nejsou vidět sebemenší otlačeniny od ventilů. S těma zdvihátkama jsem to moc nepochopil, jako zvedací tyčky? Kde by drhly? Hlavou vedou volně, dosedají dole i nahoře.Peter768 píše:Povoľ vstrekovače aby si nemal kompresiu a skús pretočiť kľukou.pitipitipaf píše:Když protáčim klikou tak mě většinou zastaví komprese, takže to moc nerozpardim, musim startérem.Peter768 píše:No počkaj...
takže tebe ten motor klepe keď ho pretáčaš kľukou, že?
Takže to budú robiť zdvihátka. Teoreticky môžu drhnúť o hlavu, alebo sa stáva to, že tie sacie zdvihátka nesadjú na doraz dole, ale ostávajú "visieť" na dekompresorovej hriadelke.