Jaro 25 a jeho Zetor
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Parada. To si robis takto doma, alebo v praci?
Ak doma, tak to je krasna dielna ako tak sledujem.
Inak tie vole do lava /do prava v smere osi poloosi si vymedzoval voci hruske ked bola na pevno osadena?
Aspon tak som si to vysvetlil.
A hrusku v prevodovke si podla coho meral ked tam mas mierku?
Urcite ma to caka ak rozoberiem prevodovku. Len ci to tam nenajdem prazdne ako PepaD.
Rozobrat a zlozit si este trufnem, ale takto to napasovat
Ak doma, tak to je krasna dielna ako tak sledujem.
Inak tie vole do lava /do prava v smere osi poloosi si vymedzoval voci hruske ked bola na pevno osadena?
Aspon tak som si to vysvetlil.
A hrusku v prevodovke si podla coho meral ked tam mas mierku?
Urcite ma to caka ak rozoberiem prevodovku. Len ci to tam nenajdem prazdne ako PepaD.
Rozobrat a zlozit si este trufnem, ale takto to napasovat
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Robím to doma, dielnička je malá, ale dá sa niečo porobiť. Najprv som do prevodovky "na sucho" vložil hrušku a diferenciál a podložkami pod štíty bŕzd som hľadal polohu, kedy sa diferenciál ľahko točil pri zatiahnutých štítoch, samozrejme aj s tesnením pod nimi. Potom som na našiel vzájomnú polohu, kedy sa ozubenia stýkali po celej dĺžke zubov. V tejto polohe som nameral mierkou, aká hrúbka podložiek je potrebná pod uloženie hrušky. Potom všetko von, podložky pod uloženie hrušky a utiahnuť. V tejto fáze je dobré ešte na hriadeli hrušky nemať to redukčné koleso, aby sa s ňou dalo dobre manipulovať. Namiesto neho treba použiť nejakú podložku - kus rúry a pod. A keď sa hruška usadí, nastavuje sa predkladaním podložiek na pravú, alebo ľavú stranu, aby vznikla vôľa v ozubení asi 0,2 - 0,3 mm.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Po čerpadle ďalšia výzva. Hlavný hriadeľ hydrauliky bol v mieste uloženia v skrini niekedy opravovaný navarením a osústružením. Nuž a bolo to urobené ako bolo, každopádne spokojný som s tým nebol. Tak osústružiť a obnoviť.
Pravá strana nebol problém, tam stačilo zrovnať povrch a navliecť za tepla krúžok.
Ľavá strana bol tvrdší oriešok, lebo priemer uloženia je rovnaký ako drážkovanie, teda nič sa tam nedá jednoducho navliecť. Preto bolo treba delený krúžok.
No a aby ste si nemysleli, že som taký dokonalý a všetko mi vychádza na "prvú dobrú", tak nie. Keď som delený krúžok nalepil na hriadeľ a opracoval, dobehla ma realita. Nedalo sa cez to nevliecť rameno hydraulického valca. Na toto som vôbec nepomyslel. Tak som to musel nahriať, aby povolil Loctite a strhnúť dole. Našťastie sa tie "panvy" dali priamo použiť na vyvložkovanie otvoru v skrini.
Ale tieto otvory bolo treba tiež upraviť. Veko hydrauliky totiž nebolo pôvodne zvŕtané so spodkom, preto hlavne na ľavej strane som mal na styku schodík skoro milimeter. A toto bola najväčšia výzva, ako to prevŕtať. No môj, aj keď pomerne malý sústruh nesklamal. Bolo to tesné, ale dalo sa to uchytiť.
Upravil som vyvrtávaciu tyč a zrazu z toho bola vodorovná vyvrtávačka.
A takto to vyzerá vyvložkované.
Poskladať to už bola naozaj brnkačka.
Ešte že som to celé mohol poskladať v dielni. Tak už len namontovať na prevodovku.
Pravá strana nebol problém, tam stačilo zrovnať povrch a navliecť za tepla krúžok.
Ľavá strana bol tvrdší oriešok, lebo priemer uloženia je rovnaký ako drážkovanie, teda nič sa tam nedá jednoducho navliecť. Preto bolo treba delený krúžok.
No a aby ste si nemysleli, že som taký dokonalý a všetko mi vychádza na "prvú dobrú", tak nie. Keď som delený krúžok nalepil na hriadeľ a opracoval, dobehla ma realita. Nedalo sa cez to nevliecť rameno hydraulického valca. Na toto som vôbec nepomyslel. Tak som to musel nahriať, aby povolil Loctite a strhnúť dole. Našťastie sa tie "panvy" dali priamo použiť na vyvložkovanie otvoru v skrini.
Ale tieto otvory bolo treba tiež upraviť. Veko hydrauliky totiž nebolo pôvodne zvŕtané so spodkom, preto hlavne na ľavej strane som mal na styku schodík skoro milimeter. A toto bola najväčšia výzva, ako to prevŕtať. No môj, aj keď pomerne malý sústruh nesklamal. Bolo to tesné, ale dalo sa to uchytiť.
Upravil som vyvrtávaciu tyč a zrazu z toho bola vodorovná vyvrtávačka.
A takto to vyzerá vyvložkované.
Poskladať to už bola naozaj brnkačka.
Ešte že som to celé mohol poskladať v dielni. Tak už len namontovať na prevodovku.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Sanka dolu šefko
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
No s tým vybavením, čo som videl u teba v dielni by sa to robilo asi ľahšie.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Jaro, ty ma neprestávaš prekvapovať
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Jardo Ty dokážeš doma zázraky...klobúk dole... neviem si predstaviť cnc stroje v Tvojích rukách....
Ak by si potreboval mám jednu hriadeľ ,mám doma...
Ak by si potreboval mám jednu hriadeľ ,mám doma...
Mihi
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Tohle už není vyšší dívčí, ale ta nejvyšší Když na to koukám, připadám si jako naprostý břídil
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Určite "břídil" nie si, robíš krásnu prácu. Mňa bavia tieto mechanicko - obrábačské veci, no zasa neviem robiť lak. Tmelenie, brúsenie a striekanie nie je moja silná stránka.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Jaro : ono to nieje o technike a vybavení, tebe to proste nedá odflaknut a nechať kde tu väčšiu vôľu alebo konštrukčný nedostatok.
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Jaro prostě nádherná práce.
Bylo by takto možné vyrobit dělené pouzdro do ojnice na kompresor podle průměru na klice a vložit jej do ojnice?
Bylo by takto možné vyrobit dělené pouzdro do ojnice na kompresor podle průměru na klice a vložit jej do ojnice?
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Určite áno, veď ložiská v motore sú tak riešené.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Namontoval som spojkový zvon. Volant mal na hriadeli zväčšenú vôľu, bola vymačkaná drážka na pero.
Tak som z druhej strany urobil novú.
No a spojil som to s motorom a pomaly montujem okolité príslušenstvo.
Tak som z druhej strany urobil novú.
No a spojil som to s motorom a pomaly montujem okolité príslušenstvo.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Ve Tvém podání to všechno vypadá jako naprostá brnkačka
Re: Jaro 25 a jeho Zetor
Brnkačka to je, len keby to šlo trochu rýchlejšie.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK