Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

Moderátoři: Lukashil, mihi

Zpráva
Autor
sadaz
Příspěvky: 2
Registrován: pát úno 23, 2024 2:13 pm
Bydliště: Pardubický kraj

Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#1 Nový příspěvek od sadaz »

Zdravím všechny! Před pár lety jsem zakoupil jakš takš provozuschopný Zetor 25A. Postupně ladím mouchy (vůle, brzdy, elektriku, atd) a moc jsem zatím nenajezdil - vlastně jen pár kondičních jízd z důvodu špatných brzd. Letos bych rád vyměnil olej (stále je tam olej od původního majitele), ale minulý majitel si nebyl jistý, zda-li je v motoru M6A nebo M6AD.
Vzhledem k detergentním složkám se obecně výměna za M6AD, i při pouhém podezření na minulou náplň M6A, nedoporučuje. S tím naprosto souhlasím. Napadla mě jedna věc - pokud by byl traktor delší dobu provozován na M6A, mohl bych nalít M6AD za současné výměny origo filtrů za plnoprůtokový s kartuší? Kartuše by pak filtrovala přímo olej, který jde do mazacích kanálků a říkám si, že by se kanálky bordelem z karteru nemusely zacpat. Mohl by se Traktor zadřít uvolněným karbonem jen z kanálků? Je to reálné? Před nalitím M6AD bych se snažil motor co nejvíce mechanicky dekarbonovat, při provozu pak výměna filtru po pár MTH. Předem díky za případné rady a jestli máte někdo zkušenost s přechodem na AD, budu moc rád :)

Jinak, nejsem odpůrcem oleje M6A, ale když by byla možnost lepšího oleje, šel bych do toho 8)

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5476
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#2 Nový příspěvek od thovt »

Nedávno tu někdo ukazoval zadřeného supera 35 po GO, dal tam aditivovaný olej, ucpaly se mazací otvory v klice.
Většinou se to čistí vrtákem.
Prostě rozebrat motor vyčistit vrtákem .

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9081
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#3 Nový příspěvek od Sniper »

thovt píše: sob úno 24, 2024 1:26 pm Nedávno tu někdo ukazoval zadřeného supera 35 po GO, dal tam aditivovaný olej, ucpaly se mazací otvory v klice.
No tak v tom případě to nebyl Super po GO :-/

Na internetu je plno instrukcí a návodů, jak bezpečně přejít na aditivovaný olej, já těch přechodů udělal na strojích už mraky.
Vždy je to hlavně o kvalitní filtraci a takový přechod si můžu dovolit pouze u motoru, který nemá centimetrové nánosy.
Navíc je dobré přecházet pozvolna, olej klidně míchat v poměru a hlavně měnit filtry. Takový přechod může trvat roky, motor se čistí od karbonu pomalu.
A tu M6AD bych si už rozmyslel, je to jednorozsahový olej na letní provoz.
Já všude dávám M7 ADS lll, dostalo i dost zakarbobované modré Kačko, rozpouštění si hlídám.
On ten karbon se uvolňuje ve formě kalu postupne, zřídka kdy se stane, že se ulomí kus a přicpe mazací kanál na klice, ale stát se může. Zase je dobré kontrolovat tlak oleje.
Takže vyčistit co jde, nálet 1:1 olej M6A s aditivovaným olejem, pijezdit cca 20-30 hodin a ven i s filtry. Toto opakovat několikrát.
Dříve se při výměně mot. oleje používaly proplachovací oleje, ty byly silně aditivované, motory se vymývaly petrolejem a vše se přežilo a to bylo karbonu až hrůza.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#4 Nový příspěvek od Chose11 »

Psal jsem ti SZ, tak se ozvi.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#5 Nový příspěvek od Chose11 »

Tady máš odkaz na Roba, nabízí spoustu věcí, pokud budeš ještě něco chtít vědět, piš na Whatsapp, nebo sms.

https://www.facebook.com/groups/9214955 ... 0113413026
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#6 Nový příspěvek od Chose11 »

Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5476
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#7 Nový příspěvek od thovt »

Sniper píše: sob úno 24, 2024 1:48 pm
thovt píše: sob úno 24, 2024 1:26 pm Nedávno tu někdo ukazoval zadřeného supera 35 po GO, dal tam aditivovaný olej, ucpaly se mazací otvory v klice.
No tak v tom případě to nebyl Super po GO :-/

Na internetu je plno instrukcí a návodů, jak bezpečně přejít na aditivovaný olej, já těch přechodů udělal na strojích už mraky.
Vždy je to hlavně o kvalitní filtraci a takový přechod si můžu dovolit pouze u motoru, který nemá centimetrové nánosy.
Navíc je dobré přecházet pozvolna, olej klidně míchat v poměru a hlavně měnit filtry. Takový přechod může trvat roky, motor se čistí od karbonu pomalu.
A tu M6AD bych si už rozmyslel, je to jednorozsahový olej na letní provoz.
Já všude dávám M7 ADS lll, dostalo i dost zakarbobované modré Kačko, rozpouštění si hlídám.
On ten karbon se uvolňuje ve formě kalu postupne, zřídka kdy se stane, že se ulomí kus a přicpe mazací kanál na klice, ale stát se může. Zase je dobré kontrolovat tlak oleje.
Takže vyčistit co jde, nálet 1:1 olej M6A s aditivovaným olejem, pijezdit cca 20-30 hodin a ven i s filtry. Toto opakovat několikrát.
Dříve se při výměně mot. oleje používaly proplachovací oleje, ty byly silně aditivované, motory se vymývaly petrolejem a vše se přežilo a to bylo karbonu až hrůza.
hmm vysoce aditivovaný s neaditivovaným olejem není dobré to spíše už m6AD
Proplachovací oleje měly jiné složení hlavně to byl základový olej bez aditivace , nesměl se motor honit, nebyl teplotně odolný.
Aditiva nepotřebuješ na 15min ani detergenty.
Píšeš ptákoviny
Monogradový olej s multigradovým olej fakt tomu pomůžeš.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9081
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#8 Nový příspěvek od Sniper »

thovt píše: sob úno 24, 2024 8:59 pm Píšeš ptákoviny
Jasně :smich: :smich: :smich: :smich: 8)
Zatím co ty jsi hotový inženýr :jazyk:
Konec hlášení.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#9 Nový příspěvek od Chose11 »

Můj názor, do oleje 2L nafty, nebo starého petroleje, nechat klapat, nebo lehce projet. Vypustit, vana dolů, vše umýt, častěji měnit nový olej, hlídat tlak mazání. Dle tazatele víko ventilů není plné marastu, jak bývá v případě áčkového oleje, je velká šance že vše proběhne hladce. Olej určitě jak psal Sniper.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9081
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#10 Nový příspěvek od Sniper »

Chose11 píše: sob úno 24, 2024 9:11 pm Můj názor, do oleje 2L nafty, nebo starého petroleje, nechat klapat, nebo lehce projet.
Tohle je nejrychlejší cesta k zadření, rozhodně nedoporučuji motorový olej ředit palivem :tyty:
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#11 Nový příspěvek od Chose11 »

Pavle, to je léty odzkoušená věc, ale samozřejmě nesmíš tomu dát céres.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9081
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#12 Nový příspěvek od Sniper »

Léty odzkoušená věc, že se díky ředění oleje palivem běžně zadírají motory na Tatrách a to tam té nafty je procentuálně méně :-/
Od toho jsou jiné přípravky.
Na druhou stranu, ať si každý se svým strojem dělá co uzná za vhodné ;-) 8)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#13 Nový příspěvek od Chose11 »

A co ty koktejly na proplach motoru? Smrdí směsí nafty a petroleje a v poho se nalejí do oleje před výměnou. Kdybych to několikrát osobně nezkusil a neslyšel radu od starých fachmanů, tak bych to neradil. Nastartuji motor, zahřeji, chcípnu, naleji naftu a nastartuji, hlídám mazání a nechám par minut klapat, pak nechám vše zchládnout a vlažné vypustím. Testováno jak na benzínových, tak i naftových motorech. Ale je to tak jak píšeš, ať si to dělá jak kdo chce, tisíc lidí-tisíc názorů.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5476
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#14 Nový příspěvek od thovt »

Mmm ale petrolej starých fachmanů už nekoupíš. Totalně se změnilo složení i olejů

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7914
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Zetor 25 - přechod z oleje M6A na M6AD + plnoprůtokový olejový filtr

#15 Nový příspěvek od Chose11 »

Původní petrolej se ještě vyrábí, ale běžně se koupit nedá, kdysi tu někdo na to dával odkaz, jdu pohledat. Vím že ten moderní a ekologický už moc karbon nerozpouští.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Odpovědět

Zpět na „Zetor 15/25“