Zetor 25 s prídavným prevodom
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Skúšal som zimný štart a nie som úplne spokojný. Teda cez vikend bolo -3°C, tak som si povedal, že ho idem skúsiť preštartovať. Už tam mám tie nové žhaviče (namiesto originál žhavičov som dal proximácke s vložkou do hlavy). Traktor chytí na dva valce v pohode (bez zaváhania) a potom 4-5 buchov ide stále na dva, no hneď ako pustím spínač žhavenia, tak z ničoho nič začne druhý valec vynechaváť a vidno biely dym (nespálená nafta). Zhodil som aj zvody, aby som videl, ktorý valec mi blbne. Je to ten bližšie k nádrži. Vychádza mi z toho to, že bude asi problém s kompresiou na jednom valci. Ostatné veci som buď už skontroloval, alebo vylúčil.
Lebo pokiaľ dožhavím motor už počas behu, tak je všetko v poriadku. Idem teda zmerať kompresiu (prístroj mám) a prípadne môžem ešte dokúpiť kantalovy drôt a dám ho do sacieho potrubia. Mal by stačiť 3 mm o dĺžke cca 25 cm a podľa parametrov by mal v pohode zvládnuť ampére, ktoré sú počas žhavenia.
Lebo pokiaľ dožhavím motor už počas behu, tak je všetko v poriadku. Idem teda zmerať kompresiu (prístroj mám) a prípadne môžem ešte dokúpiť kantalovy drôt a dám ho do sacieho potrubia. Mal by stačiť 3 mm o dĺžke cca 25 cm a podľa parametrov by mal v pohode zvládnuť ampére, ktoré sú počas žhavenia.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Takže tlaky som odmeral. Oba válce sú identické a je to niečo okolo 4.4 Mpa. Takže s kompresiou problém nie je. Zhodil som ešte cyklonový klobúk vzduchového filtra (že ak by bol zanesený) a traktor štartuje o dosť lepšie.
Ten teda musím vyčistit. Teraz rozmýšľam nad tým, že by som zamenil trysky medzi sebou, lebo iné to robiť nemôže. Ešte ak by v jednej komôrke vznikal kondenz, ale to by bol hned prvý štart zlý.
Tu je prehľad, čo som skontroloval a teda už vylúčil:
1.žhaviče proxima + nové vložky žhavičov
2.nastavenie ventilov (zhodné pre 0.30S/0.35V)
3.nafta (tankujem len tu kvalitnejšiu na slovnafte)
4.palivový systém (element,piestik,tryska) sú nové + čistota
5.tlak trysiek je 130 ATM (ibaže by bola tryska zlá a čúra) no sú nové
6.predvstrek je v poriadku 30°HU + meral som aj teplotu spalin
7.paliv.čerpadlo je po GO a nastavené na stolici
10.ventile zabrusené a hlava celkovo po GO
11.voda v spalovaciom systéme (ak by bola, už prvý štart by bol zlý)
Čo by som ešte teda urobil:
1.zamenit trysky medzi sebou (vylucit tak problem s tryskou, ak bude problem stale na valci 2)
2.dať kanthalový (odporový drôt) do sania aby nasával už teplý vzduch.
Ten teda musím vyčistit. Teraz rozmýšľam nad tým, že by som zamenil trysky medzi sebou, lebo iné to robiť nemôže. Ešte ak by v jednej komôrke vznikal kondenz, ale to by bol hned prvý štart zlý.
Tu je prehľad, čo som skontroloval a teda už vylúčil:
1.žhaviče proxima + nové vložky žhavičov
2.nastavenie ventilov (zhodné pre 0.30S/0.35V)
3.nafta (tankujem len tu kvalitnejšiu na slovnafte)
4.palivový systém (element,piestik,tryska) sú nové + čistota
5.tlak trysiek je 130 ATM (ibaže by bola tryska zlá a čúra) no sú nové
6.predvstrek je v poriadku 30°HU + meral som aj teplotu spalin
7.paliv.čerpadlo je po GO a nastavené na stolici
10.ventile zabrusené a hlava celkovo po GO
11.voda v spalovaciom systéme (ak by bola, už prvý štart by bol zlý)
Čo by som ešte teda urobil:
1.zamenit trysky medzi sebou (vylucit tak problem s tryskou, ak bude problem stale na valci 2)
2.dať kanthalový (odporový drôt) do sania aby nasával už teplý vzduch.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Tlak trysiek by mal byť 125atm. Môže byť že zle rozprašuje alebo zalieva. Vybrať von vstrekovače a pozrieť aký sa robí kužeľ .
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
K tomu tlaku...ak je všetko nové, tak servisáci pridávajú 5atm k tabulkovým hodnotám.
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Ano, tlak by mal byt 125 ATM, ale mne dava cerpadlar vzdy 130 ATM (doposial s tym teda problem nebol).
Skusim dat trysky von a pozriem sa aky robia klobuk. Pripadne ich dam znovu pozriet a na skusacku.
Peto, to myslis tak, ze ked nameram napr 4.4 Mpa, tak k tomu treba este priratat 0.5 MPa?
Skusim dat trysky von a pozriem sa aky robia klobuk. Pripadne ich dam znovu pozriet a na skusacku.
Peto, to myslis tak, ze ked nameram napr 4.4 Mpa, tak k tomu treba este priratat 0.5 MPa?
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Ospravedľnujem sa za nejasný výklad .... jedná sa o vstrekovače. Kešd mi ich kamarát v servise nastavoval, tak som mu hovoril 125, a on že ak sú nové elementy tak pirdávajú 5, takže tiež mám vstrekovače nastavené na 130at. Škoda, že si neskúsil ako rozprašujú, lebo s tými novými žhavičmi by to malo odpáliť na prvý šup.
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Aha, tak teraz uz rozumiem. Tiez si myslim, ze nastavenie na 130 ATM nemoze robit problem. Na tom motore je v podstate vsetko nove, tak ma to trosku trapi ze to tak startuje, ale tak vyhodim trysky von, otestujem ich a uvidim. Potom sa presuniem dalej, budem hladat dovtedy, kym to nezistim.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Ešte mi napadlo jedno zaujímavé riešenie. Síce to nie je systémové riešenie, ale za to vcelku zaujímavé. Ohrievacie teleso na 230V (špirála do hlavy).
Zatiaľ je to ale v rovine úvahy, lebo ešte ma čaká niekoľko vecí. Problém s čerpadlom som vylúčil, lebo som testoval tlak elementov a výtlačných ventilčekov, tam je to bez problému.
Teda ostáva mi urobiť posledné veci a to:
1. Zameniť vstreky medzi sebou a vylúčiť problém s nimi
2. Skontrolovať, či nie sú vybité vodítka ventilov (i keď sú menené)
3. Otestovať vstreky na skúšačke (pri akom tlaku otvárajú a ako rozprašujú)
4. Objednať kanthalovy (odporový) drôt a dať do sania
5. Zapojiť tretí (krátky) žhavič do sania paralelne na 11V
6. Otestovať ohrevné teleso na 230V (špirála do hlavy)
Zatiaľ takto.
Zatiaľ je to ale v rovine úvahy, lebo ešte ma čaká niekoľko vecí. Problém s čerpadlom som vylúčil, lebo som testoval tlak elementov a výtlačných ventilčekov, tam je to bez problému.
Teda ostáva mi urobiť posledné veci a to:
1. Zameniť vstreky medzi sebou a vylúčiť problém s nimi
2. Skontrolovať, či nie sú vybité vodítka ventilov (i keď sú menené)
3. Otestovať vstreky na skúšačke (pri akom tlaku otvárajú a ako rozprašujú)
4. Objednať kanthalovy (odporový) drôt a dať do sania
5. Zapojiť tretí (krátky) žhavič do sania paralelne na 11V
6. Otestovať ohrevné teleso na 230V (špirála do hlavy)
Zatiaľ takto.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
S tym ohrevom hlavy opatrne. Je v nej pomerne malo chladiacej kvapaliny a ta teplota ma tendenciu ist dohora. Takze u hlavy uz nema vyssie kde ist. Tento problem poznam dobre s motorou Avia u svokra. Tam sa to origo tiez montuje priamo do hlavy zozadu a nerobi to dobre tesneniu ani hlave hlavne ked sa nahrieva kazde rano v tyzdni. Pokym svokor v Aviach ten ohrev nepouzival, tak som o motore a hlavach ani nevedel. Ako namonotval ten predohrev a dokonca to ma urobene na casovac, tak neni jar zeby som neriesil vodu v oleji a hlavu s tesnenim . Voda by sa mala ohrievat v motore postupne od spodu v bloku aby teplo postupne mohlo ist dohora.
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Test vstrekov. Mne sa zda, ze ten lavy vstrek dava nejako moc nafty, resp. strieka moc do dialky a nerobi taky klobuk. Treba to pustit rychlostou 0.25X.
https://youtu.be/_xS1nPzHFjg
https://youtu.be/_xS1nPzHFjg
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Michal, kontroloval si žhavič? Nie je toho B... aby to neodpálilo pri takom rozprašovaní. Ešte raz sa opýtam. Mal si tam tie nové žhaviče z Proximy? Ak áno, tak skontroluj žhavič, lebo aj vybehaný motor a naprt vstrekovač "blafne" keď sa rozprášená nafta dostane na rozpálený žhavič.
K tomu ohrevu hlavy: Mám ho. Používal som ho asi 4 krát, keď som potreboval v zime niečo previezť. Robil som to tak, že spredu kde je krytka hlavy som dal špirálu z UR II. Ale, nezohrievam to na horúci motor, lebo teplo nejde dole /zákon fyziky/ . Ohrial som to na tak +30°C a blaflo to bez žhavičov. Veď aj tak je spalovací priestor v predkomôke. Raz som štartoval bez ohrevu s klasickými žhavičmi pri -12°C s olejom M6AD. Bolo to stuhnuté, ale chytil pekne a ešte som dožhavoval cca 4-5 sekúnd. Bol to citelnejšie jemnejší chod.
(hlava by nemal abyť rozpálená, aby nebol teplotný šok,keď sa tam dostane studená voda. )
K tomu ohrevu hlavy: Mám ho. Používal som ho asi 4 krát, keď som potreboval v zime niečo previezť. Robil som to tak, že spredu kde je krytka hlavy som dal špirálu z UR II. Ale, nezohrievam to na horúci motor, lebo teplo nejde dole /zákon fyziky/ . Ohrial som to na tak +30°C a blaflo to bez žhavičov. Veď aj tak je spalovací priestor v predkomôke. Raz som štartoval bez ohrevu s klasickými žhavičmi pri -12°C s olejom M6AD. Bolo to stuhnuté, ale chytil pekne a ešte som dožhavoval cca 4-5 sekúnd. Bol to citelnejšie jemnejší chod.
(hlava by nemal abyť rozpálená, aby nebol teplotný šok,keď sa tam dostane studená voda. )
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Pokial to predhrejes len tak ako pišes, tak to je v poriadku a neprehrievas to . Preto som reagoval ze stym opatrne hlavne u tych vasich Z 25-tiek, lebo sledujem problematiku a patalie ake riesite s hlavami tu na fore
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
takže jak se říká, řešit to s chladnou hlavou :-)
..teda s mírně zahřátou v případě pětadvacky :-)
..teda s mírně zahřátou v případě pětadvacky :-)
Re: Zetor 25 s prídavným prevodom
Takže problém vyriešený...boli to vadné trysky. Najskôr odišla jedna a hneď na to druhá...dôvod neznámy...ale už to zase šlape ako hodinky.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)