Liborova Pětadvacítka

Moderátoři: Lukashil, mihi

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#811 Nový příspěvek od Libor Z25 »

mihi píše:Šikulka..
Už aby bol štart a skúška.... 8)
Niektoré pumpy malj aj 3 ložiská...bolo to zlepšenie oproti starej verzie...večer pošlem foto..
Nech sa darí.. :friends:
Jo jo už aby to bylo , taky se těším .No šak já v té pumpě mměl 3 ložiska , ale byly tam špatně poskládané ;-)
Libor :-)

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#812 Nový příspěvek od Libor Z25 »

Ahoj všeci :) . Tak dneska proběhla montáž zrenovované vodní pumpy a topného tělíska , které mimochodem funguje parádně 8) .Noo ta taky start....moc se mu teda nechtělo,napoprvé chytl vzápětí zdechl ale po zahřátí chytnul pěkně.Celkem to aj podymovalo , což před tím nedělalo, olej nikde neteče ale soudím , že si to snáď sedne.Když ne , tak budu musel poladit vstřiky , kterí jsou seřízené na 125 Atm ....před seřízením byly na 110....tak jim kdyžtam trošku uberu na 120 a uvidím.Tedy nejprve vidím , jaký bude další studený start.Dneska jsem to nechal jen zahřát a zajel zpět do garáže , protože začalo chcat jak z konve :vztek: .Tož mám z teho takové smíšené pocity, ta jedna ojnica jde slyšet tajak sem předpokládal , ale nechám to tak, nic jiného mi nezbývá.Video jsem sice natočil , ale je tak nekvalitní že sa na to nedá ani dívat, natožtak poslůchat.Toť nějaké to foto teho vyhřívání a mojí původní hlavy , měněné již někdy před pár desítkama let...fčil poslůžila jako montážní přípravek :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Libor :-)

Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7564
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: Liborova Pětadvacítka

#813 Nový příspěvek od mihi »

Šikula 8)
Však uvidíš ako si to všetko sadne.... :prace:
Mihi

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Liborova Pětadvacítka

#814 Nový příspěvek od Sniper »

Libor Z25 píše:tak budu musel poladit vstřiky , kterí jsou seřízené na 125 Atm ....před seřízením byly na 110....tak jim kdyžtam trošku uberu na 120 a uvidím.
No a seřizoval jsi i předvstřik? :obchod: Pokud ne, tak se nediv, že ti to blbě chytá a pokuřuje šedě, protože s větším otevíracím tlakem jsi prodloužil automaticky dobu, než dojde k počátku vstřiku a tím jsi hodně zmenšil předvstřik, který je zejména u studeného startu hodně důležitý. 8)
Nastav trysky zpět na 110 atm a uvidíš, že to bude o dost lepší.

Jinak ta spirála je super a dobře tam pasuje 8)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Jaro25

Re: Liborova Pětadvacítka

#815 Nový příspěvek od Jaro25 »

Samozrejme je pravda, že správne nastavený predvstrek je základ všetkého,ale to ostatné sú s odpustením tak trošku bludy. Jednak vzhľadom na to, že nafta je prakticky nestlačiteľná, tak posun predsvstreku vplyvom vyššieho otváracieho taku je zanedbteľný. Druhá vec je, že ak by to aj bola pravda, tak menší predstih vstreku by práve pri štartovaní pomohol. Preto niekedy mávali motory presuvník vstreku, ktorý pri štartovaní zmenšil predvstrek. No a keď že predpísaný tlak je 125 atp, tak meniť ho na 110 je logický nezmysel. Tak trochu by to mohlo fungovať v prípade, ak by bolo čerpadlo už nakoľko vybehané, že tých 125 atp poriadne nepretlačí. Ale v tom prípade to treba riešiť v čerpadle a nie vo vstrekovačoch.

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#816 Nový příspěvek od Libor Z25 »

Tož nevím co s tím kluci , studené to dýmí bíle , po zahřátí černě až šedě ale je fakt, že do čerpadla sa mi nechce rýpat , už jen proto , že ten motor předtím jel na švýcary až na ten olej ve výfuku .Jak seřídím ten předvstřik , na to si už netroufnu ...no třeba něco přečtu v knížkách :D .Je fakt , že to má ostřejší zvuk , kdybych to dal zpátky, což mě napadlo , bude to určitě dobré protože vlivem opotřebení čerpadla i trysek které jely společně a fungovaly jsem teď sešteloval jen trysky a čerpadlo ne , tak to asi dělá bordel , to je tak nějak asi logické :)
Libor :-)

Uživatelský avatar
zdeník
Příspěvky: 862
Registrován: stř led 12, 2011 8:48 pm
Bydliště: Turnov

Re: Liborova Pětadvacítka

#817 Nový příspěvek od zdeník »

Libore, měnil jsi nakonec ty válce nebo jenom kroužky. Nějak jsem se v tom ztratil.

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#818 Nový příspěvek od Libor Z25 »

No původně jsem měnil jen kroužky, válec jen jeden , protože jsem původní nedopatřením zkurvil .Kroužky jsou nové .Nové vložky + písty podle mne nemá cenu dávat , když klepe klika.Buď časem seženu blok s klikovkou a písty po Go nebo málo jeté a nebo dám můj motor na GO , ale teď mám jiné výdaje v bydlení , takže dělám tak , ať můžu prostě jezdit... :-/
Libor :-)

Jaro25

Re: Liborova Pětadvacítka

#819 Nový příspěvek od Jaro25 »

Biely dym je odparená, nespálená nafta a v kombinácii s tým "ostrým" chodom mi to vychádza na veľký predvstrek. Nastaviť to nie je až taká hrozná vec, len to preštuduj v príručke,lebo popisovať to tu podrobne by bolo na dlho.

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#820 Nový příspěvek od Libor Z25 »

8) 8) 8) Díky , Já to taky tak tipuju.když jsem traktor zaparkoval do garáže ...zdechnul a znova tam nastartoval tak tam smrděla nespálená nafta,přesně tajak píšeš.Takže problém asi zjištěný, enom ho vyřešit.Už jsem cosik přečetl , ale i tak bych s tým potřeboval pomoct,sám si na to asi netroufnu .Nenabídne sa někdo ? Zaplatím ... 8) :)
Libor :-)

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Liborova Pětadvacítka

#821 Nový příspěvek od Sniper »

Jaro25 píše:Jednak vzhľadom na to, že nafta je prakticky nestlačiteľná, tak posun predsvstreku vplyvom vyššieho otváracieho taku je zanedbteľný.
Nafta stlačitelná není ( ale ten sarjat co prodávají už ano ), ale roztahují se např. trubky. Vše je měřitelné a zásadně ovlivňující, to by ses divil, několikrát ověřeno.
Vstřikování nafty je proces, který probíhá v čase, takže s měnící se hodnotou otevíracího tlaku trysky se mění i hodntoa předvstřiku a to dost zásadně u motoru s pevným koncem vstřiku. Jestli nevěříš, můžeš si to někdy změřit a vyzkoušet.
Proč se tedy mění hodnota předvstřiku závisle na použití vstřikovacího elementu 6,5mm nebo 7,0mm???
Jaro25 píše:Druhá vec je, že ak by to aj bola pravda, tak menší predstih vstreku by práve pri štartovaní pomohol
Pokud je nízký předsvtřik, jde z komínu šedivo bílý kouř a právě na kouř bylo upozorňováno. A z praxe mám vyzkoušené, že staré vyběhané diesely jedou a startují lépe s vyšším předvstřikem.

Jaro25 píše:No a keď že predpísaný tlak je 125 atp, tak meniť ho na 110 je logický nezmysel
Absolutně nemáš pravdu :tyty:
Já ho nenavádím, ať nastaví otevírací tlak trysek na 110 atm napořád, ale ať vrátí tu hodnotu, která tam byla předtím,aby mohl vyloučit ostatní.
Jaro25 píše:Biely dym je odparená, nespálená nafta a v kombinácii s tým "ostrým" chodom mi to vychádza na veľký predvstrek.
Ostrý zvuk značí vyšší předvstřik, bílý dým zase nízký. Jak tohle protichůdné tvrzení vysvětlíš?
Ostrý zvuk mohl vzniknout také lepší kompresí a vyšším vstřikovacím tlakem ;-)
Naposledy upravil(a) Sniper dne stř kvě 20, 2015 10:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#822 Nový příspěvek od Libor Z25 »

:) každopádně potřebuju změřit a seštelovat předvstřik :D c čímž budu potřebovat pomoct.Sniper kdy budeš mít čas ? :D :friends: Né já si dělám legraci ale pomoct budu asi potřebovat ,protože můj mozek není schopen tolik informací do sebe asi vztřebat :D
Libor :-)

Uživatelský avatar
Bellian
Příspěvky: 2558
Registrován: stř črc 28, 2010 10:28 am
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Liborova Pětadvacítka

#823 Nový příspěvek od Bellian »

Cožpak o to, věřím, že by to tvůj mozek zvládnul, ale člověk pak pořád přemýšlí, zda někde neudělal chybu :friends: .
Jinak pěkně sis s tím pohrál, držím palce, ať máš od oleje klid 8) 8) .
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W

Jaro25

Re: Liborova Pětadvacítka

#824 Nový příspěvek od Jaro25 »

Sniper, na úvod len toľko, že menám záujem na teba ako osobu útočiť, každý má právo na svoj názor a tiež na omyl. Len som chcel veci uviesť na pravú mieru. Teda k tvojim otázkam toto:

Neviem čo si predstavuješ ako rozdiel medzi naftou a "tým sajrajtom", no ak by to čo sa dnes tankuje do dieselov bolo zásadne stlačiteľné, tak si neviem predstaviť ako by fungovalo priemerné TDi-čko s postupným vstrekom pri násobne vyšších tlakoch ako má 25-ka a tých miniatúrnych vstrekovaných dávkach. Pružnosť trubiek tu samozrejme je, ale o koľko viac sa natiahne oceľová trubka pri náraste tlaku z 11 na 12,5 MPa? Píšeš "několikrát ověřeno", zaujímala by ma konkrétna hodnota na tomto motore, nie na motore s tlakmi 190 MPa.
Vstrekovanie nafty je naozaj časovo závislý proces, akurát že sa tu mení len čas otvorenia trysky v závislosti od množstva vstrekovajen nafty. Okamih začiatku, resp. konca vstreku je v zásade konštantný bez ohľadu na dodávané množstvo. Apropo, my sa tu bavíme o Zetore 25, ktorý má konštantný začiatok vstreku, takže tvoju poznámku som nepochopil.
Zmena predvstreku v závislosti od piemeru elementov už bola preberaná, ale opakovanie je matkou múdrosti. Pri elementoch 6,5 mm je dávka paliva vstrekovaná dlhší čas ako pri elementoch 7 mm. Pomalší vstrek zabezpečuje pomalší nárast spaľovacieho tlaku a mäkší chod. Zrýchlenie vstreku naopak tvrdší a preto sa to kompenzuje menším predvstrekom, ktorý vo všeobecnosti spôsobuje mäkší chod.

Biely dym je prejavom veľkého predvstreku, čierny malého. Vložil by som aj citát z knihy, ale nejde vkladať fotky.

Nejde o to, či ho navádzaš na zníženie tlaku alebo nie, len to nie je riešenie. A lepšie štartovanie starých motorov s väčším predvstrekom môže fungovať len za predpokladu opotrebených elementov alebo ihly vstrekovača, kedy pred otvorením ihly časť nafty pretečie okolo. Vtedy síce geometrický začiatok vstreku je väčší, no vplyvom týchto netesností sa reálny posunie niekde tam, kde má byť. Veď logicky sa nemôže tá nafta lepšie vznecovať pri menšom kompresnom tlaku (teda veľkom prestihu) ako pri menšom.

Ako píšeš:
"Ostrý zvuk značí vyšší předvstřik, bílý dým zase nízký. Jak tohle protichůdné tvrzení vysvětlíš?"

Tak, že protichodnosť si vytvoril len ty. Ako bolo uvedené vyššie, ostrý zvuk aj biely dym sú prejavom veľkého predvstreku.

"Ostrý zvuk mohl vzniknout také lepší kompresí a vyšším vstřikovacím tlakem ;-)"


Aj toto je omyl, vyšší vstrekovací tlak = mäkší chod. Zasa logicky, pri menšom tlaku bude nafta rozprášená na menšie alebo väčšie kvapôčky? Zrejme väčšie. A ktoré budú po vznietení dávať tvedší chod? Väčšie, keď zhorí veľké množstvo naraz, alebo menšie, keď budú odhárať postupne a rozptýlené do väčšieho priestoru? Zrejme zasa tie väčšie.

Ospravedlňujem sa, že som to tu trochu zahltil, nech si z toho každý vyberie čo uzná. Ale keď som v roku 1991 robil štátnice z konštrukcie spaľovacích motorov, učili sme sa to zhruba takto.

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3541
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#825 Nový příspěvek od Libor Z25 »

:friends: Děkuju Děkuju , jooo to já si hraju se vším , někdy až moc :D .tož snáď to bude po seřízení dobré .Ještě mě čeká repase startéru , což je hned a výměna ložisek v dynamu ....a časem brzdy no :D .Pořád je co dělat 8)
Libor :-)

Odpovědět

Zpět na „Zetor 15/25“