Liborova Pětadvacítka
Re: Liborova Pětadvacítka
To označení důlčíkem tam může být i originál nebo to někdo udělal předemnou .Nevím a neřeším to ,už to tam bylo a možná to tam je už 50 let .Hlavní je , že těsní a že vše funguje ne ? V Agromotoru VM udělali dobrou práci za dobré peníze a celkem rychle.
Libor :-)
Re: Liborova Pětadvacítka
Alespon si lepe sedly Kazdopadne kdyz ja takhle neco znacim, tak ze ctyr dilu jen tri, ten neoznaceny je posledniMcPeci píše:to je běžný postup jebnout do ventilu dulčíkem pro označení????
Libor25: A momentak mas? Pak vyuziji tvuj kontakt, kamarad potrebuje taky udelat hlavu
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Liborova Pětadvacítka
Na označení polohy existuje moderní vynález jako je lihová fixa, popřípadě barva, ale na takovém "balšoj" ventilu bych to tak kriticky neprožíval. Ber to tak, že v místě toho "kilneru" narušíš materiál a pokud je blízko ventilového sedla tak si můžeš zadělat na jeho podpálení.
Za socialismu fixy byli nedostatkové zboži a kdo by se zdržoval s otevíráním plechovky s barvou..... Takhle ocejchovaných ventilů jezdí a zezdit bude....
Za socialismu fixy byli nedostatkové zboži a kdo by se zdržoval s otevíráním plechovky s barvou..... Takhle ocejchovaných ventilů jezdí a zezdit bude....
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Liborova Pětadvacítka
Přesně tak .Hele ogaři , nevále sa doma někom motor na pětadvácu ? Já to seru jedeen válec sice překroužkovaný ale zaboha nemožu vymezit vůli v ojnici .Při zpětné ožnáži mám prostě ojnicu volnou na klice a nevim co s tim přtom mám vše přesně tak , jak jsem to měl a vůle tam před demontáží nebyla ....tož nevím , dá sa to nějak řešit než GO motoru a klikovky ?
Libor :-)
- McPeci
- Příspěvky: 3788
- Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
- Bydliště: Juřinka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liborova Pětadvacítka
vůle dole nebo nahoře v čepu?? máš spodek řádně dotažen? nemáš pod tou objímkou nějaký bordel?
Robert ;)
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
Re: Liborova Pětadvacítka
dole v ojnici,je to trocha , tak půl mm ale jde to trochu slyšet, když točím klikou.Měl jsem to rozebrané několikrát tu ojnici od kliky , čistil jsem i ty drážky ale nic nepomohlo ...Jedině nové pánve ale nevím jak se tohle provádí , jestli koupit a hodit je tam , nebo jestli se to nějak upravuje na velikost kliky ? Nevím no ...
Libor :-)
Re: Liborova Pětadvacítka
Libor Z25: Predtim jsi tam tu vuli "nemel" , protoze jsi ji necitil. Panev byla plna oleje a karbonu a ten film tu vuli vymezuje, navic tu ojnici prilepi k cepu. Doufam, ze jak jsi to skladal, tak jsi vse ocistil a pred montazi poradne namazal motorovym olejem a dily slozil tak, jak byly.
Predpokladam, ze tu vuli myslis radialni ( kolmo k cepu ) a ne axialni, ktera tam byt musi.
A vymenu panvi radeji nevzpominej, to musi delat zkuseny motoraz, to neni podlozka pod sroub, ktera se nanda a dotahne
Ja ti rikal nevrtej do toho
Predpokladam, ze tu vuli myslis radialni ( kolmo k cepu ) a ne axialni, ktera tam byt musi.
A vymenu panvi radeji nevzpominej, to musi delat zkuseny motoraz, to neni podlozka pod sroub, ktera se nanda a dotahne
Ja ti rikal nevrtej do toho
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Liborova Pětadvacítka
Pokiaľ nechceš robiť GO, tak to poslaladaj a Tvoje deti to potom buď odvezú do šrotu, alebo urobia GO.
Alebo keď bude čas a peniaze, kúpiš druhý polomotor, porobíš ho cez zimu a potom iba prehodíš...
Zlož to a naštartuj, a počúvaj čo to bude robiť..., ak to bude zlé, potom sa rozhodneš...
Alebo keď bude čas a peniaze, kúpiš druhý polomotor, porobíš ho cez zimu a potom iba prehodíš...
Zlož to a naštartuj, a počúvaj čo to bude robiť..., ak to bude zlé, potom sa rozhodneš...
Mihi
Re: Liborova Pětadvacítka
Ono se to může zdát, že to má velkou vůli. Na podzim se mě to také nezdálo, odhad 1 mm a po změření úchylkoměrem víc jak 0,08 to nemělo. Jak říká Sniper, olej to vymezí, a uvidíš... .
Re: Liborova Pětadvacítka
Slož to zpátky a jezdi, dokud z něj střeva lítat nebudou, je blbost davat nové ložisko na nepřebroušený čep kliky. Nejde tam ani tak o ty drážky vydřené bordelem, ale hlavně o ovalitu klikového čepu. Po přebroušení má čep průřez pravidelného kruhu a postupem času práce motoru se klika vymačkává a vzniká na čepu elipsa.
Nehledě na to, že je třeba po výměně pánví na ojnici, nechat ojnici tak zvaně zúhlovat, tzn protočit souose oba otvory na požadované rozměry, viz: https://www.youtube.com/watch?v=GAneem0nIBM
Nehledě na to, že je třeba po výměně pánví na ojnici, nechat ojnici tak zvaně zúhlovat, tzn protočit souose oba otvory na požadované rozměry, viz: https://www.youtube.com/watch?v=GAneem0nIBM
Těžká práce stroji patří, proč se dřít, když dělá za tři..
Re: Liborova Pětadvacítka
Tak tri hrúbky tesnenia pod hlavou....ja by som povedal, že hrubšie tesnenie je potrebné vtedy, ak majú piesty presah voči vložkám (alebo ak dal niekto zrovnať blok motora), alebo ak piesty narážajú do hlavy z nejakého dôvodu. Trebárs ojnica má vôlu v dolnom oku a piest potom zachádza trošku "vyššie" ako má. Inak ojnice na majora som dával uhlovať, ale nerobili to v mašine, len to premerali v takom prípravku. Jednu bolo treba trošku zrovnať, ak si to dobre pamätám. A tie nakilnerované ventile.....za komančov sa to takto bežne značilo keď sa traktor rozoberal v dielni, to by nemal byť problém. Toľko môj názor
Libor Z25 píše:Já myslím , že ta tloušťka je kvůli přesahu válců a kvůli nerovnostem.Ne ?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Liborova Pětadvacítka
No jo nevrtej do toho ,to sa řekně ale když já jsem tu opravu dělal proto , abych to opravil,konkrétně olej ve výfuku a když byla hlava dobrá , tak to bylo krůžkama , a když chcu překroužkovat píst musim sundat z klikovky ojnicu.A to už je stejně jedno , protože mám v prdeli jednu vložku válce zespod , takže to musim převložkovat , nové písty s kroužkama a kliku nechám volnou , pak se to všecko vykurví a stejně těch 14000kč dám na GO takže nevim.Klika má 69,5mm v ojničních čepech a ložiska mají 70mm když jsem to měřil aspoň teda šuplerou .Prostě letos asi nebudu jezdit a seru na všecko, našetřim peníze na GO a bude... jestli nenajdu sponzora .Vložky a písty já vyměnit asi nezvládnu...možná jo nevím . Takže tak no kluci .Z malé opravy je GO ...jak dycky
Libor :-)
Re: Liborova Pětadvacítka
Presne poznám tvoje pocity. Prevložkovať to nie je žiadna extra veda, to myslím zvládne každý trochu zručnejší traktorista. Horšie to je s tou kľukou, to treba rozhádzať celý motor. Na druhej strane, keď to behalo doteraz, možno by to ešte nejaký čas, kým našetríš na GO vydržalo také, aké to je. Ja keď som kúpil ten môj, mal motor "tak trochu" po GO a na prvej ojnici vôľu milimeter. Jazdil som s tým v takom stave síce s malou dušičkou, ale predsa a pomaličky ako financie a čas dovolili skladal nový motor.
Re: Liborova Pětadvacítka
Toz hodne stesti s tym pertinaxem...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA