Liborova Pětadvacítka

Moderátoři: Lukashil, mihi

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3536
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#781 Nový příspěvek od Libor Z25 »

To označení důlčíkem tam může být i originál nebo to někdo udělal předemnou .Nevím a neřeším to ,už to tam bylo a možná to tam je už 50 let .Hlavní je , že těsní a že vše funguje ne ? :) V Agromotoru VM udělali dobrou práci za dobré peníze 8) a celkem rychle.
Libor :-)

Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7559
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: Liborova Pětadvacítka

#782 Nový příspěvek od mihi »

McPeci...
To si ešte veeeeľa nevidel... :vysmech: :D :smich: :friends:
Mihi

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Liborova Pětadvacítka

#783 Nový příspěvek od Sniper »

McPeci píše:to je běžný postup jebnout do ventilu dulčíkem pro označení????
Alespon si lepe sedly :D Kazdopadne kdyz ja takhle neco znacim, tak ze ctyr dilu jen tri, ten neoznaceny je posledni ;-)

Libor25: A momentak mas? ;-) Pak vyuziji tvuj kontakt, kamarad potrebuje taky udelat hlavu 8)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
Jára H.
Příspěvky: 879
Registrován: ned pro 21, 2008 5:44 pm
Bydliště: chmelařská oblast

Re: Liborova Pětadvacítka

#784 Nový příspěvek od Jára H. »

Na označení polohy existuje moderní vynález jako je lihová fixa, popřípadě barva, ale na takovém "balšoj" ventilu bych to tak kriticky neprožíval. Ber to tak, že v místě toho "kilneru" narušíš materiál a pokud je blízko ventilového sedla tak si můžeš zadělat na jeho podpálení.
Za socialismu fixy byli nedostatkové zboži a kdo by se zdržoval s otevíráním plechovky s barvou..... Takhle ocejchovaných ventilů jezdí a zezdit bude....
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3536
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#785 Nový příspěvek od Libor Z25 »

Přesně tak 8) .Hele ogaři , nevále sa doma někom motor na pětadvácu ? :D Já to seru :D jedeen válec sice překroužkovaný ale zaboha nemožu vymezit vůli v ojnici .Při zpětné ožnáži mám prostě ojnicu volnou na klice a nevim co s tim :-/ přtom mám vše přesně tak , jak jsem to měl a vůle tam před demontáží nebyla ....tož nevím , dá sa to nějak řešit než GO motoru a klikovky ?
Libor :-)

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Liborova Pětadvacítka

#786 Nový příspěvek od McPeci »

vůle dole nebo nahoře v čepu?? máš spodek řádně dotažen? nemáš pod tou objímkou nějaký bordel?
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3536
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#787 Nový příspěvek od Libor Z25 »

dole v ojnici,je to trocha , tak půl mm ale jde to trochu slyšet, když točím klikou.Měl jsem to rozebrané několikrát tu ojnici od kliky , čistil jsem i ty drážky ale nic nepomohlo ...Jedině nové pánve ale nevím jak se tohle provádí , jestli koupit a hodit je tam , nebo jestli se to nějak upravuje na velikost kliky ? Nevím no ...
Libor :-)

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Liborova Pětadvacítka

#788 Nový příspěvek od Sniper »

Libor Z25: Predtim jsi tam tu vuli "nemel" , protoze jsi ji necitil. Panev byla plna oleje a karbonu a ten film tu vuli vymezuje, navic tu ojnici prilepi k cepu. Doufam, ze jak jsi to skladal, tak jsi vse ocistil a pred montazi poradne namazal motorovym olejem a dily slozil tak, jak byly.
Predpokladam, ze tu vuli myslis radialni ( kolmo k cepu ) a ne axialni, ktera tam byt musi.

A vymenu panvi radeji nevzpominej, to musi delat zkuseny motoraz, to neni podlozka pod sroub, ktera se nanda a dotahne :tyty:
Ja ti rikal nevrtej do toho ;-)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7559
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: Liborova Pětadvacítka

#789 Nový příspěvek od mihi »

Pokiaľ nechceš robiť GO, tak to poslaladaj a Tvoje deti to potom buď odvezú do šrotu, alebo urobia GO. :D :smich: :vysmech:
Alebo keď bude čas a peniaze, kúpiš druhý polomotor, porobíš ho cez zimu a potom iba prehodíš...
Zlož to a naštartuj, a počúvaj čo to bude robiť..., ak to bude zlé, potom sa rozhodneš... :friends:
Mihi

Uživatelský avatar
zdeník
Příspěvky: 862
Registrován: stř led 12, 2011 8:48 pm
Bydliště: Turnov

Re: Liborova Pětadvacítka

#790 Nový příspěvek od zdeník »

Ono se to může zdát, že to má velkou vůli. Na podzim se mě to také nezdálo, odhad 1 mm a po změření úchylkoměrem víc jak 0,08 to nemělo. Jak říká Sniper, olej to vymezí, a uvidíš... .

rourek
Příspěvky: 229
Registrován: stř úno 02, 2011 12:26 pm
Bydliště: Jižní čechy

Re: Liborova Pětadvacítka

#791 Nový příspěvek od rourek »

Slož to zpátky a jezdi, dokud z něj střeva lítat nebudou, je blbost davat nové ložisko na nepřebroušený čep kliky. Nejde tam ani tak o ty drážky vydřené bordelem, ale hlavně o ovalitu klikového čepu. Po přebroušení má čep průřez pravidelného kruhu a postupem času práce motoru se klika vymačkává a vzniká na čepu elipsa.
Nehledě na to, že je třeba po výměně pánví na ojnici, nechat ojnici tak zvaně zúhlovat, tzn protočit souose oba otvory na požadované rozměry, viz: https://www.youtube.com/watch?v=GAneem0nIBM
Těžká práce stroji patří, proč se dřít, když dělá za tři..

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3230
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: Liborova Pětadvacítka

#792 Nový příspěvek od Ursus 73 »

Tak tri hrúbky tesnenia pod hlavou....ja by som povedal, že hrubšie tesnenie je potrebné vtedy, ak majú piesty presah voči vložkám (alebo ak dal niekto zrovnať blok motora), alebo ak piesty narážajú do hlavy z nejakého dôvodu. Trebárs ojnica má vôlu v dolnom oku a piest potom zachádza trošku "vyššie" ako má. Inak ojnice na majora som dával uhlovať, ale nerobili to v mašine, len to premerali v takom prípravku. Jednu bolo treba trošku zrovnať, ak si to dobre pamätám. A tie nakilnerované ventile.....za komančov sa to takto bežne značilo keď sa traktor rozoberal v dielni, to by nemal byť problém. Toľko môj názor :friends:
Libor Z25 píše:Já myslím , že ta tloušťka je kvůli přesahu válců a kvůli nerovnostem.Ne ?
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

Uživatelský avatar
Libor Z25
Příspěvky: 3536
Registrován: úte bře 19, 2013 3:05 pm
Bydliště: Kůšček od Vsetína

Re: Liborova Pětadvacítka

#793 Nový příspěvek od Libor Z25 »

No jo nevrtej do toho ,to sa řekně ale když já jsem tu opravu dělal proto , abych to opravil,konkrétně olej ve výfuku a když byla hlava dobrá , tak to bylo krůžkama , a když chcu překroužkovat píst musim sundat z klikovky ojnicu.A to už je stejně jedno , protože mám v prdeli jednu vložku válce zespod , takže to musim převložkovat , nové písty s kroužkama a kliku nechám volnou , pak se to všecko vykurví a stejně těch 14000kč dám na GO takže nevim.Klika má 69,5mm v ojničních čepech a ložiska mají 70mm když jsem to měřil aspoň teda šuplerou .Prostě letos asi nebudu jezdit a seru na všecko, našetřim peníze na GO a bude... jestli nenajdu sponzora :D.Vložky a písty já vyměnit asi nezvládnu...možná jo nevím . Takže tak no kluci :D .Z malé opravy je GO ...jak dycky :D
Libor :-)

Jaro25

Re: Liborova Pětadvacítka

#794 Nový příspěvek od Jaro25 »

Presne poznám tvoje pocity. Prevložkovať to nie je žiadna extra veda, to myslím zvládne každý trochu zručnejší traktorista. Horšie to je s tou kľukou, to treba rozhádzať celý motor. Na druhej strane, keď to behalo doteraz, možno by to ešte nejaký čas, kým našetríš na GO vydržalo také, aké to je. Ja keď som kúpil ten môj, mal motor "tak trochu" po GO a na prvej ojnici vôľu milimeter. Jazdil som s tým v takom stave síce s malou dušičkou, ale predsa a pomaličky ako financie a čas dovolili skladal nový motor.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 9202
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Liborova Pětadvacítka

#795 Nový příspěvek od Sniper »

Toz hodne stesti s tym pertinaxem... 8) ;-)
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Odpovědět

Zpět na „Zetor 15/25“