Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Jejda, kdybych měl cestu do Popradu, tak bych jednu vzal, ale chystám se tam až zase v září, tak to už budou asi pryč a poslat? To mi určitě pošle ten největší zmetek co bude na výběr :-(
Re: Obecna diskuse
Samozrejme že sa to dá ošuliť nastavením zdvihátiek na určitý rozmer, ale vieš zodpovedne povedať, pre akú hrúbku tesnenia to je?Sniper píše:To každopádně, ale i vydřená vačka jde poznat a eventuelně doměřit a tehdy byly dobré materiály, takže ono to zase moc nebude. A pak jde i hodně poznat sluchem jak to je s předvstřikem.Míra Z 25 píše:pokud už je trochu opotřebená vačka, tak to na těch 51 mm nebude dobře nastavené, doporučuju stejně přeměřit předvstřik pomocí kapiláry.
A ve finále budeš laborovat s přesným předvstřikem a jak nebudeš mít přesně seřízené trysky a nové elementy, je ti to na prd.
Jinak s tou GO si samozřejmě dělám srandu :-)
Bellian: To je právě potřeba kvalifikovaným odhadem posoudit jak moc je motor zakarbonovaný. Dělal jsem rok a půl olejáře, tak jsem se dostal k různým situacím.
A co se karbonu a jeho rozpouštění týče, neviděl bych to tak tragicky, kolik traktorů jezdí na M7ADS III a jiné aditivované oleje a jsou zakrabonované taky pěkně.
Pokud není nikde silný vrstva, bude se rozpouštět postupně ve formě kalu, je třeba na to myslet a často měnit filtry než se motor úplně nevyčistí.
Pokud je vrstva veliká, je tohle příliš velké riziko...
A s tým olejom, ja sa len nestačím diviť, ako sa dá donekonečna rozvíjať táto téma. Preberalo sa to už nespočetne krát, tak len jednu poznámku. Všetci zástancovia výmeny "A" za "AD" sa stále oháňajú častejším čistením filtrov. Zrejme si ale nikto z vás neuvedomuje, že upchaný filter je v tomto prípade ten najmenší problém. Ak sa upchá, olej beží obtokom, síce nefiltrovaný, ale maže. Skutočný problém je, ak sa upchá niektorý z kanálov v bloku alebo kľuke a tomu žiadne čistenie filtrov nepomôže, lebo taká nečistota sa do filtra nemá šancu dostať. Ale sú to vaše motory, robte ako myslíte.
Re: Obecna diskuse
No a od toho je ten kvalifikovaný odhad, aby posoudil možná rizika a vrstvu karbonu v motoru. Malá vrstva se rozpouští pozvolna ve formě kalu, velká vrstva už může odpadávat vě větších kouskách a ty pak mohou ucpat mazací kanálky. Ale pokud je sací koš dobře vyčištěn a má jemné síto, tak ani tohle nehrozí a navíc mazací kanály o tohoto stroje jsou opravdu veliké oproti automobilovým motorům 70-80 let. Provedl jsem těchto přechodů už desítky, ale ještě ani jeden na Z25. Všechno to byly automobilové, nebo lehké nákladní motory.Jaro25 píše:Skutočný problém je, ak sa upchá niektorý z kanálov v bloku alebo kľuke a tomu žiadne čistenie filtrov nepomôže, lebo taká nečistota sa do filtra nemá šancu dostať. Ale sú to vaše motory, robte ako myslíte.
A ta častá výměna filtru a oleje je tady z toho důvodu, aby jsi dostal ven co nejcvíce karbonu, který se už uvolnil a nekoloval v mazacím systému. Chce to 100x přesnější kontrolu mazání a nestačí jen každé ráno kouknout na měrku oleje.
K tomu těsnění na čerpadle a vliv nastavené předvstřiku - to je správná připomínka. Samozřejmě je už počítáno i s ním, ale já osobně tu tloušťku neznám, používala se jedna tloušťka papírového těsnění, změřím staré a nalepím nové. Můžu se zkusit poptat mechanika, jestli si ještě bude pamatovat.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Závěs na Z 25
Viděl někdo tento spodní závěs na Z25 ?
Nebo nemá někdo rozměry tohoto závěsu?
Nebo nemá někdo rozměry tohoto závěsu?
Re: Závěs na Z 25
Tento závěs je vyobrazený v náhradních dílech. Asi pro připojení jednonápravových vozů.
Mě by zajímalo k čemu to bylo přišroubováno(přední část).
Mě by zajímalo k čemu to bylo přišroubováno(přední část).
- Bronťo
- Příspěvky: 1364
- Registrován: sob dub 02, 2011 7:55 am
- Bydliště: Sobotište / Podbranč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závěs na Z 25
Sa my zdá že Peter768 ma tento zaves neviem či celi a original ale niečo o tom iste vie skuste mu poslat sz.
- ondřej zetor 25K
- Příspěvky: 765
- Registrován: čtv srp 26, 2010 8:24 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Obecna diskuse
něco zde dám orygynál z katalogu zetor 25
Zetor 6945 Zetor 25 K Suzuki Samurai 1,9 D Nissan Terrano 2 2,7 Tdi Plato na 2 tuny a tak dále :-)
Re: Obecna diskuse
Ano mám ale toto je iný typ závesu. Ja mám ten záves chytený inak - o tie U-čka čo držia blatníky. Aj A-čko a K-čko ho mávali, ale na A sa čast dával dole, lebo sa stávalo že ste zostali visieť na ňom. Ten záves sa dal štelovať - nu U-čkach bolo vyice dier a dal sa nastaviť sklon - výška závesu, moc to ni je vidieť ale teraz to nenafotím, je zazimovaný
No a na mojom K-som sa ešte zatiaľ na tento záves neobesil mám dumy 12,4-36
No a na mojom K-som sa ešte zatiaľ na tento záves neobesil mám dumy 12,4-36
Re: Obecna diskuse
Já mám ten spodní závěs také hodně podobný, je přidlán na spodním rámu. Mám doma dva zetory 25 K a na obou je to stejné...
V mém vláknu je to na fotkách vidět.
V mém vláknu je to na fotkách vidět.
Re: Obecna diskuse
Máš taký istý ako ja - akurát to prichytenie proti posuvu do strán máš iné. Inak je aj v katalógu náhradných dielov na strane 90.
Re: Obecna diskuse
Dobrý den chlapi omlouvám se že vám ruším téma které máte rozepsané ale měl bych prosbu nevíte prosím vás co se stalo s mým kompresorem na 25K protože mi to nenafouká ani tu nádobu ručička na budíku se nehne a kamarád mi říkal, že by mohl být zaseklý ventilek v hlavě je to možné?? Nebo co by s tím mohlo být?? Děkuji vám moc.. )
Re: Obecna diskuse
Povol trubku čo ide z kompresora, daj na ňu prst a uvidíš či tlačí. Ak nie tak "ventilek" bude KO.25k píše:Dobrý den chlapi omlouvám se že vám ruším téma které máte rozepsané ale měl bych prosbu nevíte prosím vás co se stalo s mým kompresorem na 25K protože mi to nenafouká ani tu nádobu ručička na budíku se nehne a kamarád mi říkal, že by mohl být zaseklý ventilek v hlavě je to možné?? Nebo co by s tím mohlo být?? Děkuji vám moc.. )
Re: Obecna diskuse
děkuji a dá se prosím vás vyměnit jen ventilek nebo musí celá hlava??Peter768 píše:Povol trubku čo ide z kompresora, daj na ňu prst a uvidíš či tlačí. Ak nie tak "ventilek" bude KO.25k píše:Dobrý den chlapi omlouvám se že vám ruším téma které máte rozepsané ale měl bych prosbu nevíte prosím vás co se stalo s mým kompresorem na 25K protože mi to nenafouká ani tu nádobu ručička na budíku se nehne a kamarád mi říkal, že by mohl být zaseklý ventilek v hlavě je to možné?? Nebo co by s tím mohlo být?? Děkuji vám moc.. )
Re: Obecna diskuse
25k: A není slyšet někde, že by fučel vzduch? Dej si dekompres, zapni kompresor a pomalu otáčej klikou, musíš slyšet jak nasává a pak jak tlačí. Jsou to takové vrzavé zvuky po sobě jdoucí. Pokud je všechno v pořádku, nahoď motor a ubezpeč se, že ti to nefouká na odkalovači, kde se šroubuje koncovka na foukání kol, nebo ucpávka. Je tam totiž jehlový ventil a ten může taky zlobit. No a jako poslední v řadě je regulátor, ale to až potom...
Jinak hlava kompresoru se dá rozebrat a ventilky rozhýbat, nebo vyměnit.
Jinak hlava kompresoru se dá rozebrat a ventilky rozhýbat, nebo vyměnit.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA