Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Bronťo, ja tam mám normálne po jedno O-krúžku a netečie. Olej mám síce hustý, ale ten filc si tam vôbec neviem predstaviť, aj O- krúžok tam je len tenučký. A navyše s tou otázkou, kde sa dá zohnať filc si ma ty ako starý kus tu na fóre prekvapil http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 6&start=15
- Bronťo
- Příspěvky: 1364
- Registrován: sob dub 02, 2011 7:55 am
- Bydliště: Sobotište / Podbranč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Jaro vieš ja som taky slepi že pol života stravym hladanim niečoho čo mam prednosom prešiel som to aj prehliadol prepačte, ale dik ja na A mam okružok presny hrubši už som tam nenatlačil lebo ho ustrihlo ale ten riči olej sa po 2 rokoch začal tlačit nic katastrofalne ale špini tak dalši opravu skusim zdokonalit asi pridavnym zapichom a okružok 2x.
Re: Obecna diskuse
Ohřev motoru topnou spirálou
Kluci, kdo to máte udělané a funkční, prosím o foto a nějakou radu.
Uvažuji, že si to dodělám, plechová deska v hlavě motoru se k tomu přímo nabízí.
Ať se motor a baterka při zimním startu venku netrápí, když se bude chtít člověk projet třeba na Silvestra
Kluci, kdo to máte udělané a funkční, prosím o foto a nějakou radu.
Uvažuji, že si to dodělám, plechová deska v hlavě motoru se k tomu přímo nabízí.
Ať se motor a baterka při zimním startu venku netrápí, když se bude chtít člověk projet třeba na Silvestra
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
čau, já jsem to namontoval přímo do toho plechu hlavy.
http://postimg.cc/image/aingjkxl1/
Funguje to skvěle, pouze pro prohřátí celého oběhu ho protočím klikou, protože jinak se voda ohřeje pouze v hlavě a zbytek je studený.
http://postimg.cc/image/aingjkxl1/
Funguje to skvěle, pouze pro prohřátí celého oběhu ho protočím klikou, protože jinak se voda ohřeje pouze v hlavě a zbytek je studený.
Re: Obecna diskuse
Rad 5: Díky moc
Aby voda kolovala, muselo by být topení dole, ale tohle bude stačit, ať je horká hlava, nafta se lépe vznítí a pak se už prohřeje zbytek bez problémů.
Je tam dost místa, nebo musí být ta spirála ohnutá?
Aby voda kolovala, muselo by být topení dole, ale tohle bude stačit, ať je horká hlava, nafta se lépe vznítí a pak se už prohřeje zbytek bez problémů.
Je tam dost místa, nebo musí být ta spirála ohnutá?
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
No chlapi neviem či ten ohrev do hlavy je našťastnejší. Ona sa tá voda fajn ohreje ale po rozbehnutí motora sa tam okamžite navalí studená z bloku. A keď to otočíš klľukou, tak sú to dostatočné otáčky aby začala čerpať vodná pumpa? Osobnú skúsenosť s tým nemám, ale trošku by som sa o tú hlavu bál.
Re: Obecna diskuse
Ano, uvažoval jsem stejně, aby se ohřála alespoň hlava a aby to esteticky nerušilo, tj. nebylo to vidět na první pohled, že tam něco nepatří. Takto to vypadá jako když je to sériovka.
Co se týče vodní pumpy, při protáčení klikou funguje, protože když dám ohřívání a tak před protočen klikou je voda v chladiči studená a následně po protočení klikou byla voda v chladiči teplá. Jinak z tohoto jsem měl zpočátku také obavy, abych tím, že vodu ohřívám v hlavě si nezadělal na problém. Ale když protáčím klikou, tak za prvé voda se tam žene pomalu, tudíš se lze rychleji mísit, než aby to způsobilo teplotní šok a za druhé, nenechávám to rozpálit na tolik.¨
Souhlasím s tím, že mít ohřev s cirkulací vody samotížíí je lepší verze z hlediska funkčnosti, ale já v zimě prakticky nejezdím, takže občas mi nevadí si to výše uvedeným způsobem pohlídat a jsem rád, že mi tam na boku nekouká žádný hadicový systém.
Spirálu jsem jemně přihnul, tak aby tam sedla přesně a nedotýkala se hlavy.
Co se týče vodní pumpy, při protáčení klikou funguje, protože když dám ohřívání a tak před protočen klikou je voda v chladiči studená a následně po protočení klikou byla voda v chladiči teplá. Jinak z tohoto jsem měl zpočátku také obavy, abych tím, že vodu ohřívám v hlavě si nezadělal na problém. Ale když protáčím klikou, tak za prvé voda se tam žene pomalu, tudíš se lze rychleji mísit, než aby to způsobilo teplotní šok a za druhé, nenechávám to rozpálit na tolik.¨
Souhlasím s tím, že mít ohřev s cirkulací vody samotížíí je lepší verze z hlediska funkčnosti, ale já v zimě prakticky nejezdím, takže občas mi nevadí si to výše uvedeným způsobem pohlídat a jsem rád, že mi tam na boku nekouká žádný hadicový systém.
Spirálu jsem jemně přihnul, tak aby tam sedla přesně a nedotýkala se hlavy.
Re: Obecna diskuse
Vůbec bych se nějakého poškození nebál, i kdyby ta spirála měla 2000W, tak už při 0°C je ten blok tak studený, že odběr tepla je obrovský, takže určitě nebude mít hlava 90°C a blok stále 0°C. To protočení klikou je dobrý nápad.
Rad 5: Akorát teda teplá voda by určitě neměla být v chladiči
že ty nemáš termostat? Já jo a funguje nádherně, za chvíli klepání je na motoru 85°C a drží pěkně.
Mě by tam spíše pasovalo tohle:
http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/osta ... ?ItemIdx=3
Rad 5: Akorát teda teplá voda by určitě neměla být v chladiči
že ty nemáš termostat? Já jo a funguje nádherně, za chvíli klepání je na motoru 85°C a drží pěkně.
Mě by tam spíše pasovalo tohle:
http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/osta ... ?ItemIdx=3
Naposledy upravil(a) Sniper dne čtv lis 28, 2013 6:01 pm, celkem upraveno 1 x.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Sniper ty máš origo termostat nebo nějakou dodělávku popřípadě z čeho ho máš ? nemám problém se startem v mrazu ale vziměse motor nechce ohřát
Re: Obecna diskuse
jen taková otázka a nebilo by lepší tohle těleso má lepší přírubu na přidělání
http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/osta ... ?ItemIdx=3
http://www.nadeta.cz/nahradni-dily/osta ... ?ItemIdx=3
Zetor 6911 a Zetor 6945
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
vlek Deza 5000
štípačka do kšand
bedna do kšand
lejta na vodu 2000l
špalíkovač Biboš s dopravníkem v.č. 515
vlek BSS P 73 S olejová
věž z Balkancar 1733 upravená do tříbodového závěsu
ŽTR 216 H
Nakladač ND4 - 039
Re: Obecna diskuse
Byl jsi rychlejšíSTEEL píše:jen taková otázka...
bigles: Origo přírubu na chladiči a uvnitř je termostat tuším ze Škody 105/120. V podstatě tam pásně cokoliv. Když bylo kolem +5°C, tak za cca 30min klepání na volnoběh byl motor na krásných +85°C a držel, za jízdy nepřelezl +90°C což je jeho optimální teplota.
Mnoho těchto traktorů jezdí podchlazených na +70°C a mnohdy i méně a pak motor strašně trpí.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
díky asi to budu muset rozebrat a mrknout na toSniper píše:Byl jsi rychlejšíSTEEL píše:jen taková otázka...
bigles: Origo přírubu na chladiči a uvnitř je termostat tuším ze Škody 105/120. V podstatě tam pásně cokoliv. Když bylo kolem +5°C, tak za cca 30min klepání na volnoběh byl motor na krásných +85°C a držel, za jízdy nepřelezl +90°C což je jeho optimální teplota.
Mnoho těchto traktorů jezdí podchlazených na +70°C a mnohdy i méně a pak motor strašně trpí.
- Bronťo
- Příspěvky: 1364
- Registrován: sob dub 02, 2011 7:55 am
- Bydliště: Sobotište / Podbranč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obecna diskuse
Čauko no vlasná skusenost aj hodnotenie mnohých termostat ze škodovky neni štastne rišeni nefunguje spravne ani nemože v origo hnizde vlastne on len po oriati pusti vodu do chladiča ale neuzavre mali okruch čo ma za pričinu v lete prehrivani najlepšie pasuje zo zetora 2011-4011 vizSniper píše:Byl jsi rychlejšíSTEEL píše:jen taková otázka...
bigles: Origo přírubu na chladiči a uvnitř je termostat tuším ze Škody 105/120. V podstatě tam pásně cokoliv. Když bylo kolem +5°C, tak za cca 30min klepání na volnoběh byl motor na krásných +85°C a držel, za jízdy nepřelezl +90°C což je jeho optimální teplota.
Mnoho těchto traktorů jezdí podchlazených na +70°C a mnohdy i méně a pak motor strašně trpí.
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... ny-95-1309
a da sa dokupit aj hnizdo ktore po drobne uprave pasuje lebo stare byva rozežrate hrdzu
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... tu-95-1308
Re: Obecna diskuse
No to je dost zajímavé. Uvidíme, co to udělá v létě. A ten termostat ze z 20-40 pasuje tak, že malý okruh uzavírá?Bronťo píše:ze škodovky neni štastne rišeni nefunguje spravne ani nemože v origo hnizde vlastne on len po oriati pusti vodu do chladiča ale neuzavre mali okruch čo ma za pričinu v lete prehrivani
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
ahoj , přesně tak , letosv létě jsem kupoval dvojčinný termostat z 3011 ( škoda 120 má jednočinný a to je ten problém), pasuje tam , jen jsem pod něj musel dát jakoby takovou podložku , nalepil jsem ji na silikon aby okruh opravdu termostat uzavřel , chyběly tam asi 3mm, ale funguje perfektně i v létě při stálé jízdě naložený do kopce paráda
Libor :-)