zdeníkova 25A
Re: zdeníkova 25A
Posli to hned sem!
Re: zdeníkova 25A
Jaký používáte naftový filtr? Já jsem tam měl několik let MANN FILTER H 724/2, ale je to hydraulický. Přemýšlel jsem o jemném filtru, co se dává do uř.
Re: zdeníkova 25A
ked som porovnaval rozmery D=70 mm, v=143 mm a diera 19 mm
tak najblizsie je tento filter:
http://www.filtreaoleje.sk/detail-produ ... j-11-6008/
pripadne tento:
http://www.filtreaoleje.sk/detail-produ ... 26-x-3330/
filtre pre UR-1 nepoznam vobec, neviem, ake maju rozmery...
tak najblizsie je tento filter:
http://www.filtreaoleje.sk/detail-produ ... j-11-6008/
pripadne tento:
http://www.filtreaoleje.sk/detail-produ ... 26-x-3330/
filtre pre UR-1 nepoznam vobec, neviem, ake maju rozmery...
Re: zdeníkova 25A
Zdravím, před lety jsem si nechal předělat čerpadlo a nechal jsem tam dát nové 7mičkové elementy s tím, že budou české výroby. Zpočátku traktor běžel docela dobře, ovšem během několika let se to nějak začalo sypat, především element na druhým válci. A od jara tohoto roku mě začal motor při rozbíhání do vyšších otáček bíle kouřit a ztrácelo to na výkonu. Zkusil jsem přeměřit předvstřik a první 24-25°, druhý 21-22°. Také jsem odzkoušel tlaky a ty byly také špatné. No, pokoukal jsem ještě na ventilky a padlo rozhodnutí nových elementů. To jsem ještě netušil, že v Palu nic neprodaj, a ani asi nevyrábějí, ani do Zetoru 50 nevyráběj a kupují nějaké polské, prý jsou dobré, tak proč vyrábět. České e-shopy, co kus, to originál- Polsko, Indie, Čína... . Napadlo mě, zeptat se Roberta na jeho tajné zásoby 6.5kové, měl, tak jsem ho požádal, jestli by mně na jedno čerpadlo neposlal. Prozatím vstřikovače mlátí jak zamlada, takto mně ty 7mičkové nikdy naftu nepodávaly. Naštelováno na 30° a traktor si krásně přede. Také mám obavu, že bude spalovací prostor pěkně zakarbonovanej , ale to se ještě uvidí.
Když se ještě vrátím k těm elementům, samotný pístek, ten původní, má takovou jakoby stříbrnou barvu, ten nový 7mičkový, niklovou a na konci, jak je vidět na foto, jsou zřetelné podelné čárky jak je to vydřené a to jsem jezdil docela dost, ovšem moje představa o výdrži je někde jinde. Ty podélné čárky jsou i od strany vačky. Na starých pístech není ani tuk z žádné strany, a když si vezmu, co jsem tenkrát tahal z filtru a trubičky, co vede k čerpadlu a co bordelu bylo uvnitř čerpadla, nezbývá než konstatovat, že ty 7kové elementy stály za h... . Také je vidět absence vodorovné drážky.
Tak můžu jenom doufat, že ty Robertovy Elementy nás dovezou dál.
Když se ještě vrátím k těm elementům, samotný pístek, ten původní, má takovou jakoby stříbrnou barvu, ten nový 7mičkový, niklovou a na konci, jak je vidět na foto, jsou zřetelné podelné čárky jak je to vydřené a to jsem jezdil docela dost, ovšem moje představa o výdrži je někde jinde. Ty podélné čárky jsou i od strany vačky. Na starých pístech není ani tuk z žádné strany, a když si vezmu, co jsem tenkrát tahal z filtru a trubičky, co vede k čerpadlu a co bordelu bylo uvnitř čerpadla, nezbývá než konstatovat, že ty 7kové elementy stály za h... . Také je vidět absence vodorovné drážky.
Tak můžu jenom doufat, že ty Robertovy Elementy nás dovezou dál.
Re: zdeníkova 25A
Som velmi prekvapeny, ako su zodrate tie sedmickove elementy. Pritom je na nich logo Motorpal
Poprosim ta, neviem, co pridavas do nafty aditiva sam, ale ja by som to nerobil.
Niektore znizuju mazaciu schopnost nafty. Treba pouzivat normalnu naftu z pumpy, vyrobca totiz musi garantovat aj mazaciu schopnost. Pridanim dalsich aditiv sa to moze zhorsit. Samozrejme vyrobcovia aditiv budu vychvalovat aditiva do neba, dokonca su schopni si zaplatit aj testovanie. Je to biznis.
Ja davam normalnu naftu a ak chcem aditivovanu, tak kupim tu drahsiu. Ale nic uz nepridavam. Vynimka by bola snad iba cez zimu, na odstranenie vody, kedysi sa to volalo Velfobin...
Poprosim ta, neviem, co pridavas do nafty aditiva sam, ale ja by som to nerobil.
Niektore znizuju mazaciu schopnost nafty. Treba pouzivat normalnu naftu z pumpy, vyrobca totiz musi garantovat aj mazaciu schopnost. Pridanim dalsich aditiv sa to moze zhorsit. Samozrejme vyrobcovia aditiv budu vychvalovat aditiva do neba, dokonca su schopni si zaplatit aj testovanie. Je to biznis.
Ja davam normalnu naftu a ak chcem aditivovanu, tak kupim tu drahsiu. Ale nic uz nepridavam. Vynimka by bola snad iba cez zimu, na odstranenie vody, kedysi sa to volalo Velfobin...
Re: zdeníkova 25A
Jak jsem psal výše, pístky nejsou sedřený jenom ze strany nafty, ale i z druhé strany, proto bych chybu v naftě neviděl.
Co se týká loga motorpalu, tak to tam mlátí každý, kdo se chce prosadit na českém trhu. Obdobně jako na ložiskách atd..
ADITIVA- už jednou jsem kydal ztuhlý parafín z celé naftové soustavy, proto na začátku zimy zásadně aditiva. Ono, co je to dnes nafta?
Co se týká loga motorpalu, tak to tam mlátí každý, kdo se chce prosadit na českém trhu. Obdobně jako na ložiskách atd..
ADITIVA- už jednou jsem kydal ztuhlý parafín z celé naftové soustavy, proto na začátku zimy zásadně aditiva. Ono, co je to dnes nafta?
Re: zdeníkova 25A
Davam VIF nekdo to tady chvalil myslim.
https://aditiva.heureka.cz/vif-super-di ... gJRyPD_BwE#
https://aditiva.heureka.cz/vif-super-di ... gJRyPD_BwE#
Re: zdeníkova 25A
Nafta je dnes oveľa kvalitnejšia ako kedysi.
Je čistejšia, neobsahuje síru. Zároveň musí spĺňať prísne kritériá pre moderné motory a čerpadlá. Pokiaľ tankujete Shell Slovnaft benzínka omv a pod, tak nemôže byť problém. Biozlozka dlhým státím môže robiť problém, ale krátkodobo urcite nie. Na jeseň treba vyjazdit letnú naftu a kúpiť od omw zimnú, alebo tu drahšiu. Tam už aditiva sú. Navyše nafta musí spĺňať prísnu normu ohľadne mazania.
Akýmkoľvek pridávaním čohokoľvek si vyrábate zmes, o ktorej nikto nič nevie. A ešte som kdesi čítal, že vraj niektorí dávajú aj 2nasobne množstvo. Úplná hovadina.
Ja nepridávam nič a chodím aj v zime. Bez problémov. Aj s autom aj s traktorom.
citujem:
"Aby nafta ztuhla tak, že nepoteče a startér bude motorem točit marně, to se většinou nestává. Snad jen když má někdo v prosinci stále v nádrži srpnovou, čili letní naftu. A takovou žádná aditiva nezachrání – obsahuje zkrátka málo petroleje a moc parafinických frakcí. Zkušební sítko pro normovanou zkoušku CFPP je mnohem hrubší než dnešní jemné palivové filtry choulostivých vysokotlakých vstřikovacích systémů"
nieco je aj tu:
https://www.autorevue.cz/prodejci-nafty ... ticleStart
Shell diesel nitro+ takmer neobsahuje biozlozku, podla clanku. Neviem, kolko litrov rocne spalite nafty, ja tak 60 - 80 litrov. rozdiel v cene je 0,3 eura. to je 25 eur za rok rozdiel. Neviem, ci sa neoplati taknovat preverene certifikovane palivo s aditivami od vyrobcu a s minimom biozlozky a garantovanymi vlastnostami a mozte kludne spavat.
Je čistejšia, neobsahuje síru. Zároveň musí spĺňať prísne kritériá pre moderné motory a čerpadlá. Pokiaľ tankujete Shell Slovnaft benzínka omv a pod, tak nemôže byť problém. Biozlozka dlhým státím môže robiť problém, ale krátkodobo urcite nie. Na jeseň treba vyjazdit letnú naftu a kúpiť od omw zimnú, alebo tu drahšiu. Tam už aditiva sú. Navyše nafta musí spĺňať prísnu normu ohľadne mazania.
Akýmkoľvek pridávaním čohokoľvek si vyrábate zmes, o ktorej nikto nič nevie. A ešte som kdesi čítal, že vraj niektorí dávajú aj 2nasobne množstvo. Úplná hovadina.
Ja nepridávam nič a chodím aj v zime. Bez problémov. Aj s autom aj s traktorom.
citujem:
"Aby nafta ztuhla tak, že nepoteče a startér bude motorem točit marně, to se většinou nestává. Snad jen když má někdo v prosinci stále v nádrži srpnovou, čili letní naftu. A takovou žádná aditiva nezachrání – obsahuje zkrátka málo petroleje a moc parafinických frakcí. Zkušební sítko pro normovanou zkoušku CFPP je mnohem hrubší než dnešní jemné palivové filtry choulostivých vysokotlakých vstřikovacích systémů"
nieco je aj tu:
https://www.autorevue.cz/prodejci-nafty ... ticleStart
Shell diesel nitro+ takmer neobsahuje biozlozku, podla clanku. Neviem, kolko litrov rocne spalite nafty, ja tak 60 - 80 litrov. rozdiel v cene je 0,3 eura. to je 25 eur za rok rozdiel. Neviem, ci sa neoplati taknovat preverene certifikovane palivo s aditivami od vyrobcu a s minimom biozlozky a garantovanymi vlastnostami a mozte kludne spavat.
Re: zdeníkova 25A
Tak toto téma jsem rozebírat zrovna nechtěl. Pouze jsem zveřejnil mé zkušenosti s čerpadlem.
Zapomněl jsem zmínit, že mě docela překvapilo, s jakou tolerancí se takové elementy vyrábí (měly by). Mělo by to býti v řádech jednotek tisícin, a to je pro mě jedna velká neznámá.
Také jsem se ptal na to, jaké filtry používáte na naftu, já jsem momentálně použil PJ 11, předtím jsem tam měl ten hydraulický a nenašel jsem, jakou má filtrační schopnost. U naftových filtrů by to mělo být tak 5 µ.
Zapomněl jsem zmínit, že mě docela překvapilo, s jakou tolerancí se takové elementy vyrábí (měly by). Mělo by to býti v řádech jednotek tisícin, a to je pro mě jedna velká neznámá.
Také jsem se ptal na to, jaké filtry používáte na naftu, já jsem momentálně použil PJ 11, předtím jsem tam měl ten hydraulický a nenašel jsem, jakou má filtrační schopnost. U naftových filtrů by to mělo být tak 5 µ.
Re: zdeníkova 25A
Sorry za tému...
Lepší filter by mohol pomôcť...
Ja si tiež pohladam palivový a nie hydraulický. Olejový bude mať určite väčšie otvory.
Elementy sa lapuju kazdy kus s proti kusom, takže tam sú ozaj tisiciny.
Lepší filter by mohol pomôcť...
Ja si tiež pohladam palivový a nie hydraulický. Olejový bude mať určite väčšie otvory.
Elementy sa lapuju kazdy kus s proti kusom, takže tam sú ozaj tisiciny.
Re: zdeníkova 25A
Já mu dopřávám Vervu od Benziny:-)
Re: zdeníkova 25A
Já letos začal taky s Vervou...sice v osobáku ale poznatky mám.Loni jsem měl spotřebu 5.1l letos s Vervou 4.5l ,motor je tižší a nejsou tam ( neměly by byt) žádné ekosračky....v Zetoru zatím není ale vyzkouším ho taky.Jinal jsem s naftou neměl nikdy problém...
Libor :-)
Re: zdeníkova 25A
Letošní poslední senožrout v akci, úklid stařiny.
Re: zdeníkova 25A
Sestra prý vyfotila můj traktor, toto je výsledek - NM Praha