Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Vdaka chlapi len všetko daleko Ale takto to nejako chcem urobit, nekazi to vzhlad aj startovanie klukou je mozne Najdem nejaku ruru a nahadzem tam zelezo a zabetonujem asi
Re: Obecna diskuse
beton je lahky. Radzej plne zelezo. treba chodit do srotu pravidelne. Ja som objavil 80 kg hriadel ako zmetky. Mal som to problem sam zavesit pod predok, ale podarilo sa.
Odvtedy som nic take nevidel. treba chodit dlhodobo na srotovisko...
Odvtedy som nic take nevidel. treba chodit dlhodobo na srotovisko...
Re: Obecna diskuse
rosch8 píše:Simon97 mal hlavu opravovanú v AGM zošívaním a začala mu tiecť okolo tohto šitia. Dohodli sme sa, že to opravíme u mňa na stĺpovej vŕtačke. Opravili sme starý AGM šev mosadznými M5 skrutkami na miestach, ktoré sa mi videli zlé. Nemali sme v tom čase poruke tlakovací prípravok, tak išla hlava na traktor bez otestovania. Bohužiaľ ukázalo sa to ako fatálna chyba a hlava netesnila.
Pri otlakovaní sa ukázalo, že hlava netesní na ďalších 3 až 4 miestach, ktoré sa zdali byť predtým dobré. Tu by som spomenul, že tá oprava od AGM sa mi nepáči vôbec, rozvŕtali tú hlavu ako ementál.
Tak sme sa dohodli znova na dneškok s tým, že donesie už aj tlakovací prípravok a že neskončíme, kým hlava nebude tesniť.
Tak padlo ďalších 12 skrutiek do hlavy. Nevŕtali sme ich už krížom, aby sme ďalej neoslabovali materiál hlavy. Po otlakovaní drží, bez jedinej bublinky.
To šitie je už extrém, ale malo by to podržať.
Tak držte palce tej doráňanej hlave...
Hlava to neprezila.
ta prasklina "dychala" hybalo sa to cele.
AGM do toho poondali s tymi priecnymi svami. Oslabili stenu tym, ze ju podelili na male kusky, ktore nie su previazane mechanicky a tlakom v spalovacom priestore sa to pohlo a prestalo tesnit.
Simon 97 si uz zohnal druhu hlavu, tejto je definitivne amen.
Re: Obecna diskuse
Nechcel som nič písať ale nedá mi to.... Odborníci asi nevedeli čo robia, šili a šili....Kto pozná konštrukciu hlavy, musí vedieť, že to nemôže prežiť
Pridám svoj nedávny poznatok keď sme pri tých hlavách... skúšal som jednu tlakom na 1bar, všetko OK, tak som sa potešil, že je urobím GO. Tak samozrejme že treba vymeniť aj mrazové poistky...dofúkol som ju na 2bary, nech vystrelí aspon jedna ale držali. Ale ukázalo sa, že hlava "fučí" bublinkovalo to skoro všade na jednom valci akokeby to bolo pórovité
Pridám svoj nedávny poznatok keď sme pri tých hlavách... skúšal som jednu tlakom na 1bar, všetko OK, tak som sa potešil, že je urobím GO. Tak samozrejme že treba vymeniť aj mrazové poistky...dofúkol som ju na 2bary, nech vystrelí aspon jedna ale držali. Ale ukázalo sa, že hlava "fučí" bublinkovalo to skoro všade na jednom valci akokeby to bolo pórovité
Re: Obecna diskuse
Boli rôzne hlavy. Pamätám si keď som vrtal pre Mira25 tak bola hrubá stena okolo komorky. Táto co sme robili teraz bola tenká a hybala sa pod tlakom.
Re: Obecna diskuse
Zdravim už jsem hledal ale jsem s toho trochu zmatený
Mám Zetor 25a s kompresorem ale palubní desku mám jen a dvouma budíky nevi někdo jak má vypadat přesně ta palibka vypínače štítky plus ten vrchní kryt kdyby někdo mnel rozmnery výkres budu vděčný
Mám Zetor 25a s kompresorem ale palubní desku mám jen a dvouma budíky nevi někdo jak má vypadat přesně ta palibka vypínače štítky plus ten vrchní kryt kdyby někdo mnel rozmnery výkres budu vděčný
Re: Obecna diskuse
ja mel takle sitou hlavu taky foukalo to tak sem to prejel brounzovou elektrodou a bylo to dobry po 4 rokach sel z baraku i stakle zavarenou hlavourosch8 píše:Boli rôzne hlavy. Pamätám si keď som vrtal pre Mira25 tak bola hrubá stena okolo komorky. Táto co sme robili teraz bola tenká a hybala sa pod tlakom.
Re: Obecna diskuse
Tohle mám i já
Kompresor nebyl standardní výbavou a mohl se dodat později v STS, nebo v rámci výměny celého motoru. Samozřejmě je potřeba celou vzuchotlakou výbavu, aby měl manometr smysl, tedy za kompresorem odlučovač a zařízení na foukání pneu, regulátor tlaku, vzduchojem, brzdič přívesu a koncovku na hadici vleku s ventilem.
Proto byla součástí přístrojové desky kaplička, kde se montoval manometr po dodatečné montáži kompresoru a celé vzduchové soustavy. Jelikož jsem tento díl nikde v katalogu neobjevil, tipuji na dodatečnou úpravu v STS.
V průběhu let výroby byl 4 základní typy přístojové desky, uvedu je chronologicky za sebou:
- jeden budík: teploměr chladící kapaliny vpravo, chladící okruh bez termostatu, teplota byla regulována žaluzií před chladičem z místa řidiče, správný tlak oleje symbolizovala zelená kontrolka na přístrojovce vlevo.
Nebo jen olejový tlakoměr bez kontrolky a s termostatem, pozdější provedení.
- bez budíku: teplota chladící kapaliny byla regulována termostatem automaticky, tlak oleje viz výše.
- dva budíky: Pro teplotu chladící kapaliny vlevo, i když byl v okruhu termostat, a pro tlak oleje vpravo, zmizela zelená kontrolka na mazání, zůstala jen jedna na dobíjení vpravo červená
- se dvěma budíky viz výše + přídavným ve středu přístrojovky ve vlastní kapličce pro tlakoměr vzduchové soustavy
- se třemi budíky, kde tlakoměr vzduchové soustavy se umístil zcela vlevo, teploměr uprostřed a tlakoměr oleje vpravo.
A pak je možno vidět ojedinělou sestavu čtyřech budíků, kdy do poslední verze 3 budíků je do přídavné kapličky namontován ampérmetr.
Dle mého názoru jde opět o činnost STS, nebo dobovou úpravu
Kompresor nebyl standardní výbavou a mohl se dodat později v STS, nebo v rámci výměny celého motoru. Samozřejmě je potřeba celou vzuchotlakou výbavu, aby měl manometr smysl, tedy za kompresorem odlučovač a zařízení na foukání pneu, regulátor tlaku, vzduchojem, brzdič přívesu a koncovku na hadici vleku s ventilem.
Proto byla součástí přístrojové desky kaplička, kde se montoval manometr po dodatečné montáži kompresoru a celé vzduchové soustavy. Jelikož jsem tento díl nikde v katalogu neobjevil, tipuji na dodatečnou úpravu v STS.
V průběhu let výroby byl 4 základní typy přístojové desky, uvedu je chronologicky za sebou:
- jeden budík: teploměr chladící kapaliny vpravo, chladící okruh bez termostatu, teplota byla regulována žaluzií před chladičem z místa řidiče, správný tlak oleje symbolizovala zelená kontrolka na přístrojovce vlevo.
Nebo jen olejový tlakoměr bez kontrolky a s termostatem, pozdější provedení.
- bez budíku: teplota chladící kapaliny byla regulována termostatem automaticky, tlak oleje viz výše.
- dva budíky: Pro teplotu chladící kapaliny vlevo, i když byl v okruhu termostat, a pro tlak oleje vpravo, zmizela zelená kontrolka na mazání, zůstala jen jedna na dobíjení vpravo červená
- se dvěma budíky viz výše + přídavným ve středu přístrojovky ve vlastní kapličce pro tlakoměr vzduchové soustavy
- se třemi budíky, kde tlakoměr vzduchové soustavy se umístil zcela vlevo, teploměr uprostřed a tlakoměr oleje vpravo.
A pak je možno vidět ojedinělou sestavu čtyřech budíků, kdy do poslední verze 3 budíků je do přídavné kapličky namontován ampérmetr.
Dle mého názoru jde opět o činnost STS, nebo dobovou úpravu
Naposledy upravil(a) Sniper dne ned čer 23, 2019 11:35 pm, celkem upraveno 2 x.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Obecna diskuse
to by ma zaujimalo. teda sposob opravy mosadzou, alebo striebrom...Pavel píše:ja mel takle sitou hlavu taky foukalo to tak sem to prejel brounzovou elektrodou a bylo to dobry po 4 rokach sel z baraku i stakle zavarenou hlavourosch8 píše:Boli rôzne hlavy. Pamätám si keď som vrtal pre Mira25 tak bola hrubá stena okolo komorky. Táto co sme robili teraz bola tenká a hybala sa pod tlakom.
Re: Obecna diskuse
cigaro frezkou jsem prefrezoval přes prasklinu drazku pro svar a pak to zavaril elektrodou na bronz a frezkou vrsek svaru srounal poradil my to tenkrat chlap starej dedula co celej život svarel
Re: Obecna diskuse
zaujimave.
myslis toto asi:
https://eshop.chemweld.cz/Elektroda-na- ... g-d690.htm
alebo toto:
https://www.ceweld.sk/data/att/737.pdf
pisu navaranie liatin a nelegovanych oceli.
to by mohlo fungovat.
Kupim malu cievku drotu...
myslis toto asi:
https://eshop.chemweld.cz/Elektroda-na- ... g-d690.htm
alebo toto:
https://www.ceweld.sk/data/att/737.pdf
pisu navaranie liatin a nelegovanych oceli.
to by mohlo fungovat.
Kupim malu cievku drotu...
Re: Obecna diskuse
Cusi3 drát je na tvrdé pájení už jsem to tu párkrát ukazoval jak s tím jde litina a pozink. Drát je dost drahý.
Re: Obecna diskuse
byla to klasicka elektroda od esabu na svareni bronzu
Re: Obecna diskuse
obalovana?
Re: Obecna diskuse
může být obalovaná, drát pro Tig i na cívce pro Mig.