Zetor 25 K - renovace
Re: Zetor 25 K - renovace
Souhlas s Tomášem. Něco jsem z Pajky odřezal, korba něco váží, počítám že celé to nemá více než 600 Kg a náklad kolem 2 t, takže celkem do 3 tun, víc ne. Brzdy jsou funkční, již mám zařízenu tu výměnu brzdiče, nějakej peníz to holt zase stálo, ale brzdy jsem chtěl mít plně funkční a nejezdím v Polabí. Musím ještě doštelovat brzdy na traktoru, když jsem teď zastavil v kopci, tak jsem to na ručku ani s pomocí nožní brzdy nemohl udržet, pomohl kvalt a samosebou založení kola pro jistotu. Poradíte někdo, na kolik zubů mám nastavit ručku? Nevím, jak moc přitáhnout ty nožní, původně když jsem je tam montoval, jsem dělal vůli na otáčení tak, že jsem utahoval excentr dokud jsem snadno točil rokou. Zjevně je to málo, protože když zmáčknu pedál nadoraz, tak prošlapuju ty pera co jsou v těch válečkách na kterých je štelování a moc to nebrzdí, pouze na rovině a v malém svahu. Obložení i pás ručky jsou nové, zatím nikde nic do brzd neteče, to jsem o víkendu kontroloval. Poradíte nějakou zkušenost - může to být v těch štelovacích válečkách, jak je případně naštelovat?
Re: Zetor 25 K - renovace
Brzdy mám taky dělané, nové obložení a gufera. Ručka brzdí perfektně, asi na pátý zub a při uvolnění jdou brzdy zlehka. Ale při štelování nožní brzdy jsem utahoval šrouby dokud nezačaly pakny brát lehce o buben. A stejně je prošlápnu až na doraz a nějakl extra dobře to nebrzdí. Víc utahovat se mi to zatím nechce, asi by se pakny hřály a ubíralo by to výkon. Nechám to nějaký čas než si to sedne. Velké kopce nehezdím a nic netahám. Možná to chtělo líznout i bubny, ale každého kousku materiálu z těch jetých bubnů je škoda. Asi by tam za chvíli nic nezůstalo.
Re: Zetor 25 K - renovace
Tak jsem o víkendu zprovoznil to brzdění. Musel jsem dát repasovanej plnič s regulátorem, teď to nafouká na 6,5 za chvilku na volnoběh. Brzdič jsem tam měl původně namontovanej obráceně (předchozí majitel jak postupně zjišťuju byl opravdu fachman k pohledání) a ten repasovanej jsem tam nejdřív cpal také obráceně, takže to samosebou nechodilo, vzduch byl za chvíli pryč. Musím pohanět ty, co dělají ty repase těchle součástek. Šlo mi strašně ztuha to táhlo na brzdiči, musel jsem hodně poladit táhlo od pedálu, aby se to trochu pohnulo. Nakonec jsem celej ten brzdič rozebral a zjistil jsem, že ta zadní část s tou pružinou nebyla vůbec rozebraná, bylo to rezatý, neamazaný. Ten předek sice namazaný byl, ale bylo tam na můj vkus dost nečistot, na to, že za to chtějí 500 peněz... Poslední problém byl, když už to na traktoru všechno běhalo, že po zabrždění se vlek nechtěl odbrzdit. Jelikož nejsem od fochu, tak jsem nevěděl, kde vlastně mají ty brzdy odfouknut vzduch z válců (ani v manuálu ke zprovoznění brzd na Z25 jsem se nic nedočetl), tak jsem šel postupně. Nejdřív na ten rozvaděč na vzduchojemu, ten byl jen lehce zaneřáděnej, ale membrány jako nové. Poslední mi zbyl takovej T-rozbočovač, ze kterého jdou hadice k brzdovým válcům (mám to od originál Pajky předělané jinak, protože to původně mělo dvouokruhové brzdy), a tam byl skřípnutý o-krouřek. Nevím jakou náhodou jsem prohrabal svoji krabičku s těsněníma a byl tam a mohlo se vyrazit na zkušebku. Běhá to výborně, jde i citlivě brzdit. Zbyl mi ale ruční regulátor tlaku (viděl jsem ho v prodeji za 1600 Kč), tak jsem se po jeho rezebrání a vyčištění rozhodl, že tam půjde, je jako novej. Vřadím ho tam, když se jede s prázdným, tak to bude lepší si ubrat, teď je to stále na max. Ve středu bych měl mít hotovej majler, tak se už nemohu dočkat, až ho tam dám a bude to běhat.
Re: Zetor 25 K - renovace
Tak místo montáže repasovaného majleru do již připravených držáků na rámu i korbě přichází na řadu shánění jiného. Tento byl takový atypický, snad z bývalého NDR, pístnice se vysouvaly na obě strany z válce. Byl zadarmo, což je výhoda a byl lehce prasklý ten litinovej plášť, tak se přes to dávala trubka na o-kroužek a manžetu, aby to neteklo. Před montáží jsme ho zkoušeli natlakovat a on se roztrhnul v místě zápichu pro ten o-kroužek. Naštěstí to nikomu nic neudělalo, zkoušeli jsme to nenamontovaný. Zbývalo tam 5,5 mm, tak jsme to nečekali. Takže teď musím sehnat něco jiného a předělat uložení, což mě pěkně štve. Ale co se dá dělat, sklápění tam chci mít...
- serpenton
- Příspěvky: 1392
- Registrován: čtv kvě 12, 2011 10:11 pm
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 25 K - renovace
To se říká že když čert s..e tak na jednu hromadu - taky to někdy mám
Jediný co má na světě cenu je hlína a co z ní vyroste ..
Re: Zetor 25 K - renovace
bigles píše:kola vypadaj ze supra, to není až tak závěs je to rám na spodní závěs
Kolesa su original Z 25 k ,prečitajte si stare knihy a tam su aj fotky ake zetory sa predavaly a taku 25 k mam aj ja s takymi diskamy a ma hu aj kamarat !!!!
Re: Zetor 25 K - renovace
V pátek jsem si dovezl třípístovej majler tčg 2800, předělal jsem uložení a funguje to. Už jsem to nestihnul natřít vrchní barvou a nafotit, tak se podělím příští týden, mám v plánu o víkendu i něco vozit, tak vezmu konečně s sebou foťák. Mám ten majler po repasi a zatím se mu moc nechce dolu, musím mu výrazně pomoct tím, že se pověsím za korbu. Doufám, že je to jen tím, že nejsou ty nové věci na něm ještě ochozené, ta korba je relativně lehká... Ten nejslabší poslední díl jde dolů hned po uvolnění paky hydrauliky, ten druhej jde dobře tak do půlky, nejhůř jde ten poslední :-(.
Re: Zetor 25 K - renovace
Nič sa neboj, ono sa to rozbehá. Ja keď som vymenil manžety robilo to tiež a ešte ak je olej hustý a studený tak to trvá dlhšie. Aspoň vieš, že ten majler prešiel podstivou opravou.
Re: Zetor 25 K - renovace
V sobotu jsem vyzkoušel sklápění, tedy pouze pro ten pocit, že se to nemusí dolů házet, byla to pouze tráva a částečně hnůj, 500 kg maximálně, takže žádná vyloženě zatěžkávací zkouška. Majler jde dolů o poznání lépe než minulý týden při první zkoušce, tak snad se to co nejdříve rozchodí úplně, při drncání po cestě ten poslední díl zalezl sám. Ty stopy od oleje co na něm vidíte, tak to jsem se to snažil mazat, aby se to lépe rozchodilo. Nikde nic neteče, s hydraulikou jsem spokojenej
Bohužel se mi opět objevil problém s brzdama na vleku - nejde odbrzdit po uvolnění pedálu. Když snížím tlak povolením trubky, co vede od rozvaděče vzduchu dozadu k brzdám, tak výfukový ventil okamžitě odfoukne a odbrzdí. Soudím, že závada bude v tom rozvaděči, že po uvolnění pedálu ten zvýšený tlak vzduchu nesníží tlak dozadu a tudíž nezačne odfukovat ten výfukový ventil. Máte někdo zkušenost? Myslím si to správně? Chtěl bych ten rozvaděč veměnit, měl jsem jej rozebranej a vypadal zdravě, ale nic jiného mi jako závada nenapadá. Snad jsem princip vzduchových brzd pochopil správně.
Bohužel se mi opět objevil problém s brzdama na vleku - nejde odbrzdit po uvolnění pedálu. Když snížím tlak povolením trubky, co vede od rozvaděče vzduchu dozadu k brzdám, tak výfukový ventil okamžitě odfoukne a odbrzdí. Soudím, že závada bude v tom rozvaděči, že po uvolnění pedálu ten zvýšený tlak vzduchu nesníží tlak dozadu a tudíž nezačne odfukovat ten výfukový ventil. Máte někdo zkušenost? Myslím si to správně? Chtěl bych ten rozvaděč veměnit, měl jsem jej rozebranej a vypadal zdravě, ale nic jiného mi jako závada nenapadá. Snad jsem princip vzduchových brzd pochopil správně.
Re: Zetor 25 K - renovace
Super fotečky!! Ovšem ta rádiovka je bonbonek . Taky mám dobové doplňky . Tady něco k těm bzdám, jestli to pomůže.
- v2000m
- Příspěvky: 507
- Registrován: čtv lis 06, 2008 8:27 am
- Bydliště: Pelhřimovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 25 K - renovace
A nemohl by to dělat i brzdič na traktoru ( odfukuje tak jak má, co to dělá při odpojení hadice?)? Možná by nebylo marné zkusit traktor na jiném vleku a nebo vlek na jiném traktoru...
Re: Zetor 25 K - renovace
Bohužel mi je ta rádiovka malá :-(. Moc díky za obrázky brždění, prostuduju.
Brzdič na traktoru by to dělat neměl, ten zdá se pracuje správně. Při odpojení hadice resp. zavření kohoutu před hadicí se vlek zabrzdí a u kohoutu to odfoukne (hadice jde dobře dolu), jenže po opětovném puštění vzduchu kohoutem se to neodbrzdí. Tím myslím, že simuluju ten brzdič, proto jsem ho vyloučil...
Brzdič na traktoru by to dělat neměl, ten zdá se pracuje správně. Při odpojení hadice resp. zavření kohoutu před hadicí se vlek zabrzdí a u kohoutu to odfoukne (hadice jde dobře dolu), jenže po opětovném puštění vzduchu kohoutem se to neodbrzdí. Tím myslím, že simuluju ten brzdič, proto jsem ho vyloučil...
- v2000m
- Příspěvky: 507
- Registrován: čtv lis 06, 2008 8:27 am
- Bydliště: Pelhřimovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zetor 25 K - renovace
OK, tak je problém na vleku,
to že nejde odbrzdit znamená co? Po odbrždění traktoru? A nebo po přehození páčky na přepouštěči vleku?
to že nejde odbrzdit znamená co? Po odbrždění traktoru? A nebo po přehození páčky na přepouštěči vleku?
Re: Zetor 25 K - renovace
Super fotky, tak isto sa mi ľúbia hlavne tie s tou rádiovkou a aj tvoj spokojný výraz v tvári, A o tom sú tieto naše staré stroje....o tom aké zážitky s nimi máme....
Mihi
Mihi
Mihi
Re: Zetor 25 K - renovace
Ak sa po stlačení brzdového pedálu a opätovnom pustení príves neodbrzdí (teda ak traktor tlakuje príves) bude chyba v kocke v prívese. Myslím si, že sa tam upchal tenký vzduchový kanálik, ktorý ide na membránu kocky. Tá membrána sa môže aj zasekávať, tak by som to spravil tak, že by som tú kocku rozobral, vyčistil a premazal. Nie je to nič zložité.
Tá membrána "nechce" prepnúť tlak vzduchu. A ak je brzdič na traktore dobrý tak už ani nemá kde byť chyba.
Tá membrána "nechce" prepnúť tlak vzduchu. A ak je brzdič na traktore dobrý tak už ani nemá kde byť chyba.