Zetor 25 K Rad 5
Re: Zetor 25 K Rad 5
nazdar
v tých zakrúžkovaných otvoroch su kolíky
v tých zakrúžkovaných otvoroch su kolíky
Re: Zetor 25 K Rad 5
Aha. Já tam žádné neměl...anton30 píše:nazdar
v tých zakrúžkovaných otvoroch su kolíky
Dík za info.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Určite tam kolíky daj, lebo samotné skrutky to veko neusadia na správne miesto.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Ahoj chlapci...
Tak jsem zase něco poudělal a připravil traktor na první test...
1) Zalepil jsem loctite 243 pouzdra s trubkou pro utěsnění hřídele pedálů a ruční brzdy. Po nalití olejové náplně mi to u hřídele pedálů na jendé straně trošku teklo, tak jsem opět vypustil olej a vymázl to tekutým kovem. Následně vybrousil a pak už to drželo.
2) Osadil jsem víko převodovky a přesadil jsem na kulise řadící páku do nevymačkaných drážek. Překvapilo mě, že předtím, když to bylo vychozelé mi to snad vyhovovalo více. než teď když to má krátký krok.
3) Pedály dostaly nové futra taktéž.
4) Koupil jsem nové brzdové pakny, a skládal jsem brzdy. Neměl jsem úplně ten samý problém jako většina z vás, ale spíše mě zlobila levá strana, kde mi levý pedál zabíral hodně dole a přitom při štělování rozpíracího trnu už škrtal o buben. Vyřešil jsem to podložením kompenzátoru, tak aby se táhlo na pružině nemohlo více smáčknout a vyvařením nálitku pakny, tak aby pakna nesjížděla dolů na rozpíracím kamenu.
5) Do chladiče jsem namontoval nový termostat. Dal jsem ho tam tak jak je.
6) Po namontování chladiče mi to teklo okolo vodovodního kohoutu, který se mi povedlo při dotahování strhnout. Byl tam v té trubce hodně vyrezlý závit. Zkrátil jsem trubku, kde byl závit dobrý, na kohoutu závit také ušel, teflonová páska a drží to.
7) Do víka hydrauliky jsem nechal udělat kolíky, které tam nikdy nebyly.
Přetěsnil jsem baňku olejového filtru novým gumovým těsněním a dotáhl. Při demontáži, kdy jsem měl ruce zajebané od oleje a při následné montáži též jsem rozhodnut to předělat dle vzoru Rosche na kartuši.
9) Zapojil jsem nový spínač startu a žhavení + napojil nové žaviče. Původní spínač má prasklou pružinku, proto žhavil až těsně před startem na druhé poloze. Nyní to spíná krásně hned po startu je možné ještě dožhavit.
10) Zkompletoval kastlík baterky, sedačku, kola, namazal maznice a mohlo dojít na první test.
A konečně na testování:
Nažhavil jsem a traktor chytil, ale musí být plyn úplně na zemi.
Brzdy jsem doseřídil a brzdí dobře, a pokud tam nepoteče olej, bude to super. Zpětný ventil na hydraulice také funguje.
Termostat drží teplotu okolo 70 °C. Olej snad nikde neteče ani z motoru ani z převodovky. Začala mi téct vodní pumpa.
Video z projížďky:
https://youtu.be/SXN5dZMAQEA
Zcela se mi pouze nepozdává chod motoru, resp. to jak to jde za plynem.
Na start musím dát úplně plný plyn až na podlahu, nastartuju chytí se, ale nejde do otáček. Tak trochu uberu, opětovně přidám a pak už se normálně roztočí do plna. Není příčinou někde něco u ovládání a přenosu na páku regulátoru. Nevěděli by jste někdo?
Video jsem natáčel sám, a při startování jsem držel telefon v zubech, proto je v záběrech ten chladič...
https://youtu.be/2mUYEtJ9lVg
Uměl by někdo poradit jak tento problém odstranit?
Chápu to tak, že čím více jsou povolený pružiny regulátoru, tím více jde traktor do otáček? Píše se to tak myslím v příručce...
Tak jsem zase něco poudělal a připravil traktor na první test...
1) Zalepil jsem loctite 243 pouzdra s trubkou pro utěsnění hřídele pedálů a ruční brzdy. Po nalití olejové náplně mi to u hřídele pedálů na jendé straně trošku teklo, tak jsem opět vypustil olej a vymázl to tekutým kovem. Následně vybrousil a pak už to drželo.
2) Osadil jsem víko převodovky a přesadil jsem na kulise řadící páku do nevymačkaných drážek. Překvapilo mě, že předtím, když to bylo vychozelé mi to snad vyhovovalo více. než teď když to má krátký krok.
3) Pedály dostaly nové futra taktéž.
4) Koupil jsem nové brzdové pakny, a skládal jsem brzdy. Neměl jsem úplně ten samý problém jako většina z vás, ale spíše mě zlobila levá strana, kde mi levý pedál zabíral hodně dole a přitom při štělování rozpíracího trnu už škrtal o buben. Vyřešil jsem to podložením kompenzátoru, tak aby se táhlo na pružině nemohlo více smáčknout a vyvařením nálitku pakny, tak aby pakna nesjížděla dolů na rozpíracím kamenu.
5) Do chladiče jsem namontoval nový termostat. Dal jsem ho tam tak jak je.
6) Po namontování chladiče mi to teklo okolo vodovodního kohoutu, který se mi povedlo při dotahování strhnout. Byl tam v té trubce hodně vyrezlý závit. Zkrátil jsem trubku, kde byl závit dobrý, na kohoutu závit také ušel, teflonová páska a drží to.
7) Do víka hydrauliky jsem nechal udělat kolíky, které tam nikdy nebyly.
Přetěsnil jsem baňku olejového filtru novým gumovým těsněním a dotáhl. Při demontáži, kdy jsem měl ruce zajebané od oleje a při následné montáži též jsem rozhodnut to předělat dle vzoru Rosche na kartuši.
9) Zapojil jsem nový spínač startu a žhavení + napojil nové žaviče. Původní spínač má prasklou pružinku, proto žhavil až těsně před startem na druhé poloze. Nyní to spíná krásně hned po startu je možné ještě dožhavit.
10) Zkompletoval kastlík baterky, sedačku, kola, namazal maznice a mohlo dojít na první test.
A konečně na testování:
Nažhavil jsem a traktor chytil, ale musí být plyn úplně na zemi.
Brzdy jsem doseřídil a brzdí dobře, a pokud tam nepoteče olej, bude to super. Zpětný ventil na hydraulice také funguje.
Termostat drží teplotu okolo 70 °C. Olej snad nikde neteče ani z motoru ani z převodovky. Začala mi téct vodní pumpa.
Video z projížďky:
https://youtu.be/SXN5dZMAQEA
Zcela se mi pouze nepozdává chod motoru, resp. to jak to jde za plynem.
Na start musím dát úplně plný plyn až na podlahu, nastartuju chytí se, ale nejde do otáček. Tak trochu uberu, opětovně přidám a pak už se normálně roztočí do plna. Není příčinou někde něco u ovládání a přenosu na páku regulátoru. Nevěděli by jste někdo?
Video jsem natáčel sám, a při startování jsem držel telefon v zubech, proto je v záběrech ten chladič...
https://youtu.be/2mUYEtJ9lVg
Uměl by někdo poradit jak tento problém odstranit?
Chápu to tak, že čím více jsou povolený pružiny regulátoru, tím více jde traktor do otáček? Píše se to tak myslím v příručce...
Re: Zetor 25 K Rad 5
Ahoj.
Pekný kus roboty si urobil!
Motor ide pekne, zvuk má dobrý.
Tvoj problém by som videl v pružinke pod pákou plynu čo je na regulatore. Plyn neovladas priamo, ale cez tú pružinu. Má malé uši a môže vyskakovať. Vtedy síce páka bude akože naplno, ale vo vnútri regulátora bude možno voľnobeh.. uvoľnením plynu a opätovným pridaním zachytia pruzinu a potom to funguje...
Toto by som preveril ako prvé.
Daj dole malú segerku a musíš aj vybiť malý kolík.
Pekný kus roboty si urobil!
Motor ide pekne, zvuk má dobrý.
Tvoj problém by som videl v pružinke pod pákou plynu čo je na regulatore. Plyn neovladas priamo, ale cez tú pružinu. Má malé uši a môže vyskakovať. Vtedy síce páka bude akože naplno, ale vo vnútri regulátora bude možno voľnobeh.. uvoľnením plynu a opätovným pridaním zachytia pruzinu a potom to funguje...
Toto by som preveril ako prvé.
Daj dole malú segerku a musíš aj vybiť malý kolík.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Skús zhodiť dekel na čerpadle čo drží tá jedna skrutky z vrchu a skús hrebeň čerpadla ovládať ručne, tak uvidíš kde je problém..
Ahoj
Ahoj
Mihi
Re: Zetor 25 K Rad 5
Naozaj dobrá práca. Ten regulátor síce v princípe pracuje ak píšeš, ale sú tam tri pružiny, ktoré as nastavujú samostatne a spoločne vytvárajú požadovaný priebeh regulácie. Tak že nejde to prestavovať ako celok jednoduchým priťahovaním a povoľovaním. V čerpadle a spojení v regulátorom musí všetko chodiť ľahúčko bez zadrhávania. Stačí malá nečistota napr. na hrebeni a už bude problém.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Díky všem za rady a postřehy.
Problém bych viděl v tom co říká Rosch.
Protože tam je to nějaké divné. To, že jsem musel pomocí ubrání plynu a následně přidání zvyšovat otáčky, dělalo i předtím.
Zkusím rozdělat a uvidí se.
To Mihi: jsem si jist že hřeben chodí volně.
To Jaro: Já se přiznám, že jsem na regulátoru, na těch talířových miskách ty pružiny o půl otáčky přitáhl, neboť jsem se chtěl dostat o chlup k vyšším otáčkám. A teď si myslím, že pro zvýšení otáček by se to mělo spíše povolit. Myslíš že se mám vyvarovat i takovémuto zásahu? Sháním teď možnost změření, kolik to vlastně motor točí.
Mám od známého slíben na půjčení měřák. Když to budu měřit vývodovém hřídeli, byl tady někde návod jak to přepočítat. Tak jdu zkusit pohledat...
Problém bych viděl v tom co říká Rosch.
Protože tam je to nějaké divné. To, že jsem musel pomocí ubrání plynu a následně přidání zvyšovat otáčky, dělalo i předtím.
Pružina na ubírání plynu je tam od nepaměti, takže problém bude asi skutečně v tom.Rad 5 píše:Vtedy síce páka bude akože naplno, ale vo vnútri regulátora bude možno voľnobeh... uvoľnením plynu a opätovným pridaním zachytia pruzinu a potom to funguje...
Zkusím rozdělat a uvidí se.
To Mihi: jsem si jist že hřeben chodí volně.
To Jaro: Já se přiznám, že jsem na regulátoru, na těch talířových miskách ty pružiny o půl otáčky přitáhl, neboť jsem se chtěl dostat o chlup k vyšším otáčkám. A teď si myslím, že pro zvýšení otáček by se to mělo spíše povolit. Myslíš že se mám vyvarovat i takovémuto zásahu? Sháním teď možnost změření, kolik to vlastně motor točí.
Mám od známého slíben na půjčení měřák. Když to budu měřit vývodovém hřídeli, byl tady někde návod jak to přepočítat. Tak jdu zkusit pohledat...
Re: Zetor 25 K Rad 5
Otáčky sa zvyšujú priťahovaním pružín, to je istá vec, no ja by som do toho nezasahoval. Ak chceš, tak to daj čerpadlárovi ktorý robí 25-kové čerpadlá a ten ti to nastaví. Ale svojpomocne by som to neskúšal.
Re: Zetor 25 K Rad 5
prevod dozadu je od motora presne 1:3.
Takze 1800 otacok motora bude na vyvodovom hriadeli 600.
Regulator:
Ked chces dvihnut otacky, pruzinu musis stlacit viac. Zavazia sa potom roztiahnu do tej istej polohy pri vyssich otackach, lebo odstrediva sila musi byt vyssia, aby prekonbala pritiahnutu pruzinu.
Takze 1800 otacok motora bude na vyvodovom hriadeli 600.
Regulator:
Ked chces dvihnut otacky, pruzinu musis stlacit viac. Zavazia sa potom roztiahnu do tej istej polohy pri vyssich otackach, lebo odstrediva sila musi byt vyssia, aby prekonbala pritiahnutu pruzinu.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Pekná práca . Ja som sa chcel spýtať, čím a či si niečím namazal ten systém nastavenia brzdových čelustí. Predsa len to môže hrdzavieť a ak sa to namaže, bude to chytať všetok prach čo vzniká pri brzdení...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Zetor 25 K Rad 5
Nemazal jsem to ničím. Přece jen doposud jsem bojoval s mastnotou a uvidíme, zda to nyní bude suché.Ursus 73 píše:Pekná práca . Ja som sa chcel spýtať, čím a či si niečím namazal ten systém nastavenia brzdových čelustí. Predsa len to môže hrdzavieť a ak sa to namaže, bude to chytať všetok prach čo vzniká pri brzdení...
Re: Zetor 25 K Rad 5
Otáčky mi přijdou nyní dle poslechu v pohodě, nyní to chci nechat změřit. (Teď když jsem to měl rozdělané, tak jsem to o jednu o půl otáčku přidal.)
Ten kolík na té hlavici je rovný nebo je kuželový? Jsem zvědav zda bez rozebrání regulátoru mi půjde ta hlavice rozdělat. Již jsem se o to letmo asi dvakrát pokoušel a nedařilo se mi to a nechce se mi jen tak rozdělávat regulátor.
Zároveň chci počkat kolik to bude skutečně točit, pak to kdyžtak budu muset rozdělat tak jako tak a dal bych to seřídit.
Ten kolík na té hlavici je rovný nebo je kuželový? Jsem zvědav zda bez rozebrání regulátoru mi půjde ta hlavice rozdělat. Již jsem se o to letmo asi dvakrát pokoušel a nedařilo se mi to a nechce se mi jen tak rozdělávat regulátor.
Zároveň chci počkat kolik to bude skutečně točit, pak to kdyžtak budu muset rozdělat tak jako tak a dal bych to seřídit.
Re: Zetor 25 K Rad 5
Radku, jak jsi ty kompenzátory podložil?
Zkontrolovat pružinku jde i bez sundání toho prstenu, stačí sundat segrovku a přizvednout. Zobáčky, co drží pružinku, jsou hodně malý a je potřeba dát pozor, aby to dobře sedělo.
Měřit otáčky tedy budeš kontaktně, když se zmiňuješ o v. hřídeli. Bezkontaktně je to asi přesnější, ale když není po ruce, tak je to těžké.
Zkontrolovat pružinku jde i bez sundání toho prstenu, stačí sundat segrovku a přizvednout. Zobáčky, co drží pružinku, jsou hodně malý a je potřeba dát pozor, aby to dobře sedělo.
Měřit otáčky tedy budeš kontaktně, když se zmiňuješ o v. hřídeli. Bezkontaktně je to asi přesnější, ale když není po ruce, tak je to těžké.