Zetor 25 Sadař
Re: Zetor 25 Sadař
Tož jsem zas dnes chvilku pokračoval nářadí je základ-)))
Tož a dotaz tohle je na co?
Po sundání deklu zde byl jen silikon tak to teklo,ale toho oleje je to dobře??
A pokračujeme v čištění palivové soustavy začínám filtrem ten pamatuje asi i Svobodu-))) a jakou máte nejlepší otestovanou náhradu?
Pak mě ještě majitel říkal že tady vždy kluk něco montoval když to nechtělo jet předpokladám že to je palivové čerpadlo a ty tři šroubky vždy montoval
A poslední dotaz nemá tady být špunt šak to je asi nad převodovkou ne??
A ještě jednou všem vám moc děkuji za postřehy a rady moc si toho vážím.Děkuji Standa
Tož a dotaz tohle je na co?
Po sundání deklu zde byl jen silikon tak to teklo,ale toho oleje je to dobře??
A pokračujeme v čištění palivové soustavy začínám filtrem ten pamatuje asi i Svobodu-))) a jakou máte nejlepší otestovanou náhradu?
Pak mě ještě majitel říkal že tady vždy kluk něco montoval když to nechtělo jet předpokladám že to je palivové čerpadlo a ty tři šroubky vždy montoval
A poslední dotaz nemá tady být špunt šak to je asi nad převodovkou ne??
A ještě jednou všem vám moc děkuji za postřehy a rady moc si toho vážím.Děkuji Standa
Re: Zetor 25 Sadař
Špunt je zátka na prevodovku...
Na čerpadle sa povoluje len stredný šrób, ten je na odvzdušnenie...
Krajné sa nesmú povolovať, tie držia elementy.
Ventil na bloku je na vypúšťanie vody z bloku.
Na čerpadle sa povoluje len stredný šrób, ten je na odvzdušnenie...
Krajné sa nesmú povolovať, tie držia elementy.
Ventil na bloku je na vypúšťanie vody z bloku.
Re: Zetor 25 Sadař
Jaký filtr najdeš zde v sekci kde co sehnat na Z 25.
Ta díra ve víku převodovky je na dolévání oleje, je na to zátka. Pokud tam tudy tekla voda, tak tam bude v převodovce taková zajímavá kaše.
Ano, to je čerpadlo a jestli s tím někdo točil, aby to jelo, tak moc dobře seřízené nebude.
Jak píše Jarda, záleží, jak moc detailně do toho půjdeš. Pokud to například brzdí a neteče z brzd olej, tak bych to také nekuchal. Ale ty náplně a filtry je základ. Když jsi sundal víko ventilů, jak vypadalo zevnitř? Olej na té hlavě je ok, neodtekl, je to tam v rovině. Alespoň je vidět, že to maže až nahoru :-).
Ta díra ve víku převodovky je na dolévání oleje, je na to zátka. Pokud tam tudy tekla voda, tak tam bude v převodovce taková zajímavá kaše.
Ano, to je čerpadlo a jestli s tím někdo točil, aby to jelo, tak moc dobře seřízené nebude.
Jak píše Jarda, záleží, jak moc detailně do toho půjdeš. Pokud to například brzdí a neteče z brzd olej, tak bych to také nekuchal. Ale ty náplně a filtry je základ. Když jsi sundal víko ventilů, jak vypadalo zevnitř? Olej na té hlavě je ok, neodtekl, je to tam v rovině. Alespoň je vidět, že to maže až nahoru :-).
Re: Zetor 25 Sadař
No určitě tam teklo a ještě tam padala hlína, zítra sundám ty dva dekle a kuknu na to, chci vyměnit náplně,filtry a zbytek až příští rok až budou nějaké penízky.
Re: Zetor 25 Sadař
Tak až sundáš ty dekle,tak vypusť vodu s olejem,vyber hlínu,propláchni a zakonzervuj do doby než budou chechtáky.pak můžeš pokračovat.
Re: Zetor 25 Sadař
palivovy filter:
Filtermann H724/2. Nech ta to nespletie, tento papierovy filter je urceny na hydraulicky olej povodne, preto to oznacenie H. Ale je jemny a nafta ide cista za nim, je to uz odskusane.
Jedine musis odvrtat opatrne hore dieru d=10 mm. Plech je hlinikovy, velmi tenky, tak by bolo mozno lepsie pouzit vrtak na plech a nie klasicky vrtak, lebo diera je potom taka okusana. Druhy filter som si uz dal bacha, ale nemam fotku.
Zatka na podlahe je liatinova a ma tvar 6 hranu s prirubou:
Olej na hlave je ok. Pozri ci si nemal vo veku trochu bielej slahacky = voda v priestore oleja.
Urcite by som vypustil motorovy olej, je mozne, ze zo zaciatku pojde cista voda, nezlakni sa. Stava sa to, ked traktor stoji vonku na dazdi, tak voda natecie cez cerpadlo do kartra.
A vycistil by som olejove filtre, to su tie dve nadoby na pravej strane motora dole. Asi budes mat sitka v obidvoch, spravne by mal byt v zadnej sitko a vredu plsteny. Plsteny sa ale uz nevyraba, tak sa tam dava papierovy, alebo su obe sitka. Sitka treba rozobrat a vycistit v benzine.
Takto vyzera poskladany sitkovy filter:
Sitka:
Medzi sitkami by si mal mat take vymedzovacie tvarovane kruzky, ktore zabezpecuju, aby tlak oleja nestlacil sitka k sebe:
Vanu pod motorom daj dole (8 skrutiek M10) a vycisti tu vanu poriadne a tak isto daj dole bocne veko s nalievacim hrdlom na olej a vycisti motorovy priestor od usadenin.
Ja som tam mal taky glej a vodu.
Ked som nalial novy olej, tak som tocil motorom startovacou pakou, kym z drziaka filtrov nevytekal cisty olej. Potom som nasadil sitka a nadobku a tocil dalej, az kym nezacal vytekat cisty olej aj z miest pre druhy filter a nasadil som potom druhy filter. Ten som dal papierovy. Perfektne pasuje Filtron PM815/4. Das ho namiesto tych sitiek na trubku, ktora ide stredom sitiek.
https://www.mazeto.sk/product/sk/palivo ... on-pm815-4
Filtermann H724/2. Nech ta to nespletie, tento papierovy filter je urceny na hydraulicky olej povodne, preto to oznacenie H. Ale je jemny a nafta ide cista za nim, je to uz odskusane.
Jedine musis odvrtat opatrne hore dieru d=10 mm. Plech je hlinikovy, velmi tenky, tak by bolo mozno lepsie pouzit vrtak na plech a nie klasicky vrtak, lebo diera je potom taka okusana. Druhy filter som si uz dal bacha, ale nemam fotku.
Zatka na podlahe je liatinova a ma tvar 6 hranu s prirubou:
Olej na hlave je ok. Pozri ci si nemal vo veku trochu bielej slahacky = voda v priestore oleja.
Urcite by som vypustil motorovy olej, je mozne, ze zo zaciatku pojde cista voda, nezlakni sa. Stava sa to, ked traktor stoji vonku na dazdi, tak voda natecie cez cerpadlo do kartra.
A vycistil by som olejove filtre, to su tie dve nadoby na pravej strane motora dole. Asi budes mat sitka v obidvoch, spravne by mal byt v zadnej sitko a vredu plsteny. Plsteny sa ale uz nevyraba, tak sa tam dava papierovy, alebo su obe sitka. Sitka treba rozobrat a vycistit v benzine.
Takto vyzera poskladany sitkovy filter:
Sitka:
Medzi sitkami by si mal mat take vymedzovacie tvarovane kruzky, ktore zabezpecuju, aby tlak oleja nestlacil sitka k sebe:
Vanu pod motorom daj dole (8 skrutiek M10) a vycisti tu vanu poriadne a tak isto daj dole bocne veko s nalievacim hrdlom na olej a vycisti motorovy priestor od usadenin.
Ja som tam mal taky glej a vodu.
Ked som nalial novy olej, tak som tocil motorom startovacou pakou, kym z drziaka filtrov nevytekal cisty olej. Potom som nasadil sitka a nadobku a tocil dalej, az kym nezacal vytekat cisty olej aj z miest pre druhy filter a nasadil som potom druhy filter. Ten som dal papierovy. Perfektne pasuje Filtron PM815/4. Das ho namiesto tych sitiek na trubku, ktora ide stredom sitiek.
https://www.mazeto.sk/product/sk/palivo ... on-pm815-4
Re: Zetor 25 Sadař
Děkuju krásně rozepsané jen jste mě potvrdil co jsem si na foru vyhledal jen jsem kukal že jedno sítko do filtru na olej stoji 115kč a potřebuji 24ks-(((((
Re: Zetor 25 Sadař
Ja som vymenil sitka za plnoprietokovy filter takze mam sitiek plnu krabicu. Mozem poslat...
Zamena filtra tu:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 4#p1393084
Zamena filtra tu:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 4#p1393084
Re: Zetor 25 Sadař
Abych se přiznal tak jako první vlákno jsem četl vaše rosch8 i fotečky no nádhera, manželka už nadává že zetor je přednější než ona-))))), když ono to zkoumání věcí které neznám je tak krásnéééé a ještě jednou děkuji zkusím vyčistit sítka a příští rok jak se naučím na soustruhu už si to taky začnu předělávat.
Re: Zetor 25 Sadař
Re: Zetor 25 Sadař
Roberte dík moc měl by jsi napsat knihu na opravy Zetoru 25-))))
Re: Zetor 25 Sadař
Zdravím do Bukovan.
V sobotu čakaj zájazd zo Slovenska (Vrádišťa) ! Prídeme pozrieť na Tvoj stroj, či má ten správny zvuk
Nachystaj čistú naftu, silnú baterku a môže (musí) to bafkať...
V sobotu čakaj zájazd zo Slovenska (Vrádišťa) ! Prídeme pozrieť na Tvoj stroj, či má ten správny zvuk
Nachystaj čistú naftu, silnú baterku a môže (musí) to bafkať...
Re: Zetor 25 Sadař
Kořalka se už chladí a moc se těším a traktůrek určitě taky, šak x let stál-)))))