Zetor 25 K - renovace
Re: Zetor 25 K - renovace
Jestli ti to pomůže
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Zetor 25 K - renovace
Diki velmi to pomohlo
Re: Zetor 25 K - renovace
Už jste někdo řešil spirálu na ohřev vzduchu v sání u Z25.Jde něčím nahradit??
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Zetor 25 K - renovace
Soused někde sehnal wolframovou spirálu,ta neshoří. Kdysi jsem měl ty kolena ale už jsem je někomu prodal
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Zetor 25 K - renovace
Prý se to musí vyměnit za podobnou kvůli voltáži.
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Zetor 25 K - renovace
On právě díky tomu volty nemusel řešit.Prostě jí měl kus a zkoušel dát jeden pól na oba konce a potom na střed druhej pól.Krásně se to rozsvítilo.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Zetor 25 K - renovace
Je to obyčajný odporový drôt s priemerom 1,8mm - taký istý ako na sviečkach a kontrolke žhavenia. Dĺžka podľa starého.P.S. píše:Už jste někdo řešil spirálu na ohřev vzduchu v sání u Z25.Jde něčím nahradit??
Re: Zetor 25 K - renovace
Já to neviděl,ale prý je tam takový pásek
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
Re: Zetor 25 K - renovace
Dôležitý je odpor, alebo úbytok napätia, niekde tu koluje schéma s napätiami na jednotlivých prvkoch žhavenia. Podla mňa by šla vymeniť za odporoví vodič rovnakého priemeru ako je v kontrolke (hlídači) budenia, materiál je asi kanthal. http://www.kntl.cz/
Re: Zetor 25 K - renovace
Ano, materiál kanthal, to je jasné. Ja som do toho pozeral a bol tam taký istí odporový drát, ono tam musí byť rovnaký aj z elektrikárskeho zákona. Ak nájdem foto tak ho dám.
Re: Zetor 25 K - renovace
Já mám teď sací potrubí sundané, tak se pokusím vymontovat a oměřit tu spirálu. Bohužel dříve než 17.11. se k tomu nedostanu, tak vydržte. Vlastně jsem ji poprvé viděl teď, co jsem to sundal, překvapilo mě, jak je dlouhá...
Re: Zetor 25 K - renovace
Neviete niekto žhaviaci prúd? Úbytok napätia na cievke v saní je okolo 4,8V. Ak je žhaviaci prúd okolo 30A, potom vychádza dĺžka 1,8mm drôtu 30 cm.
Re: Zetor 25 K - renovace
Tu je pár fotiek špirály v saní - nie sú to moje fotky, mám to niekde z netu tak dúfam že sa autor nenahnevá.
Re: Zetor 25 K - renovace
Tak co Míro, podařilo se oměřit spirálu?
Re: Zetor 25 K - renovace
Tomáši, spirálu jsem neoměřil, protože jsem ji nevyndal - když jsem povoloval ten šroubek, bylo na něm vidět, že to utrhnu. Řekl jsem si, že nepotřebuju další komplikace (bylo jich docela dost viz dále), tak jsem to nechal. Má to sedm závitů o průměru cca 15 mm.
Hned doma jsem pořádně prohlédl generálkovanou hlavu a zjistil jsem, že v sacím kanálu je docela dost špon od frézování hlavy, tak jsem vyndal ventily abych to pořádně umyl a vyfoukal. Při té příležitosti jsem zjistil, že ventily určitě neviděly brusnou pastu (asi už se to dneska nedělá, na netu mají informace, že sedla dělají nějakým strojem, propustnost na benzín jsem nezkoušel, tolerance z knihy o hloubce zapuštění ventilu také nesedí - teď je to 1 mm, ale vem to čert), tak to byla první čtvrteční práce, naštěstí to má jen dva válce . Další prací bylo vyjmutí starých vložek, a toho jsem se nejvíc bál. Půjčil jsem si od známého vytahovák (na uř I), po menším vypodložení pod štefty fungoval - uř I mají asi štefty blíže sebe. Vložky šly ven celkem snadno, to mě překvapilo. Rovněž mě překvapilo to velké množství usazenin u druhého válce - několik hrstí. vnitřek šel umýt dobře, dolní plochy pro gumičky byly celkem v pořádku, šmirglem jsem opravil náběhy... Původní osazení vložek bylo 0,06 mm, žádná podložka pod vložkou. Rantl na vložkách starých a nových byl úplně stejně vysoký a i přes co nejpreciznější očištění dosedací plochy jsem se nedostal níže než 0,10 mm, oba válce mají stejný přesah. Stavil se zrovna u mě pětasedmdesátiletý fachman, co to dělal a říkal, že někdy dávali i 0,12 mm. Přesný soustruh nemám v blízkosti v dosahu, tak jsem tam vložky dal takhle s tím větším přesahem. Hodně jsem se bál, jak tam půjdou pístní čepy - po nahřátí pístů v troubě tam šly rukou, kroužky měly viditelnou značku pro horní stranu, také bez problémů. Montáž šla dobře, těsnění pod hlavu jsem máznul vazelínou a dotáhl jsem to vypůjčeným momenťákem, má docela dlouhou rukojeť, tak tomu věřím že je to utažené dost. Jediné co nefunguje je dekompresor, před opravou to běhalo, teď lehce pootevře pouze druhý válec. Klikou teď traktor přetočím jen po velké námaze. Naskočil po nažhavení na první otočení, maže na volnoběh 2 v otáčkách 3,8 jako předtím, olej opět M7ADX 15W40. Když jsem poprvé po koupi nalil vodu s fridexem, překvapilo mě, že tam padlo jen 10 l, teď jsem musel ještě 4 litry dodat, to dělal zřejmě ten bordel kolem vložek. V sobotu jsem byl udělat dvě fůry v lese, nikde zatím nic neteče, voda se neztrácí, z víčka už nejde ani kousek páry a ani kapka oleje. Samosebou je to výrazně poznat na výkonu, jezdím o rychlost výš a to jsem plnej plyn zatím nevyužíval, nechávám ho běhat volně. Mám z toho velkou radost, jen zkusím sehnat nějaké méně opotřebená zdvihací tyčky na sání na dekompresor, abych mohl točit klikou. Věřím, že by šel po nažhavení na kliku i studenej, protože jde opravdu na první převalení.
Hned doma jsem pořádně prohlédl generálkovanou hlavu a zjistil jsem, že v sacím kanálu je docela dost špon od frézování hlavy, tak jsem vyndal ventily abych to pořádně umyl a vyfoukal. Při té příležitosti jsem zjistil, že ventily určitě neviděly brusnou pastu (asi už se to dneska nedělá, na netu mají informace, že sedla dělají nějakým strojem, propustnost na benzín jsem nezkoušel, tolerance z knihy o hloubce zapuštění ventilu také nesedí - teď je to 1 mm, ale vem to čert), tak to byla první čtvrteční práce, naštěstí to má jen dva válce . Další prací bylo vyjmutí starých vložek, a toho jsem se nejvíc bál. Půjčil jsem si od známého vytahovák (na uř I), po menším vypodložení pod štefty fungoval - uř I mají asi štefty blíže sebe. Vložky šly ven celkem snadno, to mě překvapilo. Rovněž mě překvapilo to velké množství usazenin u druhého válce - několik hrstí. vnitřek šel umýt dobře, dolní plochy pro gumičky byly celkem v pořádku, šmirglem jsem opravil náběhy... Původní osazení vložek bylo 0,06 mm, žádná podložka pod vložkou. Rantl na vložkách starých a nových byl úplně stejně vysoký a i přes co nejpreciznější očištění dosedací plochy jsem se nedostal níže než 0,10 mm, oba válce mají stejný přesah. Stavil se zrovna u mě pětasedmdesátiletý fachman, co to dělal a říkal, že někdy dávali i 0,12 mm. Přesný soustruh nemám v blízkosti v dosahu, tak jsem tam vložky dal takhle s tím větším přesahem. Hodně jsem se bál, jak tam půjdou pístní čepy - po nahřátí pístů v troubě tam šly rukou, kroužky měly viditelnou značku pro horní stranu, také bez problémů. Montáž šla dobře, těsnění pod hlavu jsem máznul vazelínou a dotáhl jsem to vypůjčeným momenťákem, má docela dlouhou rukojeť, tak tomu věřím že je to utažené dost. Jediné co nefunguje je dekompresor, před opravou to běhalo, teď lehce pootevře pouze druhý válec. Klikou teď traktor přetočím jen po velké námaze. Naskočil po nažhavení na první otočení, maže na volnoběh 2 v otáčkách 3,8 jako předtím, olej opět M7ADX 15W40. Když jsem poprvé po koupi nalil vodu s fridexem, překvapilo mě, že tam padlo jen 10 l, teď jsem musel ještě 4 litry dodat, to dělal zřejmě ten bordel kolem vložek. V sobotu jsem byl udělat dvě fůry v lese, nikde zatím nic neteče, voda se neztrácí, z víčka už nejde ani kousek páry a ani kapka oleje. Samosebou je to výrazně poznat na výkonu, jezdím o rychlost výš a to jsem plnej plyn zatím nevyužíval, nechávám ho běhat volně. Mám z toho velkou radost, jen zkusím sehnat nějaké méně opotřebená zdvihací tyčky na sání na dekompresor, abych mohl točit klikou. Věřím, že by šel po nažhavení na kliku i studenej, protože jde opravdu na první převalení.
- Přílohy