Obecna diskuse
Re: Obecna diskuse
Díky za video, ještě jsem to takhle otevřené neviděl. Super!
Re: Obecna diskuse
Chalani, to video neberte vážne, chýba tam v vnútri olej ktorý slúžil ako náklonomer....
Táto informácia platí iba pre starších užívateľov nasieho fóra, za vzniknuté škody naše fórum nezodpovedá...
Táto informácia platí iba pre starších užívateľov nasieho fóra, za vzniknuté škody naše fórum nezodpovedá...
Mihi
Re: Obecna diskuse
Keď si vezmeš, že vtedy bola priemerná mzda okolo 1300 - 1400 korún, teraz ze u nás okolo 1300 €, tak vtedy to bolo necelých 6 mesačných platov. Des by to teda bolo 1300 x 6 = 7800 €. To by možno aj vyšlo. Samozrejme treba uvážiť, že cena GO, ak sa robili hromadne bola logicky nižšia, ako jednotlivo. A tiež cena dielov bola zrejme výhodnejšia, lebo sa robili hromadne.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Obecna diskuse
[*] jestli-že něco chceš, tak musíš [*]
Re: Obecna diskuse
Ahoj, myslim si ze ho mam v krabici s dielmi. Ako ta to suri?
Zetor 25A, 2x Zetor 25K viewtopic.php?t=95688
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
IHC McCormick D432
Agrostroj TH-4K2-10
Agrosystem JZD Slušovice
Zetor Super 35
Osevan
Re: Obecna diskuse
noo dělám pomalu, tak moc nespěchám, ale na druhou stranu dyž bude doma, bude o starost míň.
[*] jestli-že něco chceš, tak musíš [*]
Re: Obecna diskuse
Chlapi, náhodou niekto schopnú masku? Kúpil by som ak má niekto navyše a nepotrebuje ju, alebo ak býva blízko tých priekupníkov v SK/CZ a vedel by o nejakej.
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Obecna diskuse
Zetor 25 - kultivačný (narodený medzi 1948-1950)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Zetor 25 - s redukčnou prevodovkou (zatiaľ na prácu)
Zetor 25 - agregačný (ťahač vlekov a víkendový špeciál)
Re: Obecna diskuse
tak už nemusíte hledat, kolečko již vyřešené. děkuji Vám bratrH a janci86 za ochotu
[*] jestli-že něco chceš, tak musíš [*]
Re: Obecna diskuse
Janco,ja myslim,ze S1203 a stara octavia mely 15" kola.
16" byli na starsich skodovkach,jako Tudor a pod.Take chmelnicni kary meli 16" a zetory ur1 na predku.
16" byli na starsich skodovkach,jako Tudor a pod.Take chmelnicni kary meli 16" a zetory ur1 na predku.
Florian
Re: Obecna diskuse
Kluci tuhle gumu máme jako rezervu na Z25. Je to z nějakého seřezávače na řepu. Stáří min 50 let. Doma je celá vypálená náprava když skončila řepa, skončily i seřezávače. Takovej taženej s hadrovou stříškou něco jako 500 nakladač tvar. To kolo bylo nyfouklí. Min 25 let ho nikdo nemusel přifukovat. No a koupili jsme zetůrkovi obě přední gumky nový. Ty původní byly sjetý na placku samozřejmě Barum. No a tedy jsme koupili Ozky. Gumař je měl skladem. Asi po 3 letech jsme jeli v lese cestou a někdo do koleje nasypal polámaný duťáky. A píchli jsme kolo. Dali jsme pod nápravu kladivo a dojeli dom. Doma syn přikulil tu rezervu a šupli jsme ji tam. Já pak když jsem jel do města, vzal jsem to píchlé ,,nové" kolo ke gumaři. Kouká na to a hm kurva to je spuchřelí! Má to cenu ještě opravovat? Čumím jako péro z gauče, však ta guma není ani 3 roky stará! No tak prej já to zavařím a duši zalepím. A pak když jsem se stavil kolo vyzvednout opravený ukazoval mi kus toho duťáku. Propíchnul gumu i duši. A gumař že no moc dlouho to nevydrží. Kampak na starý Barumky! Tohle je stlačená tma jen. No povídám, však je to guma odsud koupená nová necelé 3 roky!
Ta rezerva je tam dodnes, bo týden po jízdě a píchnutí odešel ten motor a zetůrek nejezdí. Ale kolo stále jak před 20 lety drží tlak a vzorek skoro ještě ty čudlíky z formy na sobě.
Ta rezerva je tam dodnes, bo týden po jízdě a píchnutí odešel ten motor a zetůrek nejezdí. Ale kolo stále jak před 20 lety drží tlak a vzorek skoro ještě ty čudlíky z formy na sobě.
Re: Obecna diskuse
..no a zase je to o penězích...Dnešní gumové výrobky, všeobecně, postrádají jednu celkem zásadní věc...kaučuk.
Pneumatiky jsou jako slepené saze...atd.
Na traktoru jsem měl nějaké gumové průchodky na kabely, a koupil jsem nové...Ale ty malé, jelikož jsou tvrdé jako puk, tak při snaze je nacpat do díry cca 10 mm, bylo nemožné. To bych tam musel rvat silou a zničit lak. Tak jsem vzal ty staré ,,zpuchřelé", a ty i po 60 letech byly vláčné měkké..
Tak jsem je očistil přípravkem na gumu s glicerinovým olejem, no a budou fungovat dalších 60 let:-)
Měl jsem původně 1 kolo s pláštěm Baru tractor a 1 myslím Baťa...Kdyby ten Baťa, nebo později barum, používal to co dnes, tak stačilo do toho kola klepnout klackem, z toho by se zaprášilo, a bylo by ekologicky zlikvidované :-):-)
Pneumatiky jsou jako slepené saze...atd.
Na traktoru jsem měl nějaké gumové průchodky na kabely, a koupil jsem nové...Ale ty malé, jelikož jsou tvrdé jako puk, tak při snaze je nacpat do díry cca 10 mm, bylo nemožné. To bych tam musel rvat silou a zničit lak. Tak jsem vzal ty staré ,,zpuchřelé", a ty i po 60 letech byly vláčné měkké..
Tak jsem je očistil přípravkem na gumu s glicerinovým olejem, no a budou fungovat dalších 60 let:-)
Měl jsem původně 1 kolo s pláštěm Baru tractor a 1 myslím Baťa...Kdyby ten Baťa, nebo později barum, používal to co dnes, tak stačilo do toho kola klepnout klackem, z toho by se zaprášilo, a bylo by ekologicky zlikvidované :-):-)
Re: Obecna diskuse
Mám tu i kolo Kudrnáč. A má i vzorek. To je staré jako svět. Nemá ani vláseček prasklinky.
Včera tu byl kámoš. Je to bývalej ( vyhozenej na hodinu ) šéf nákupu surovin fi Mitas. A jeho manželka dělala vedoucí skladu surovin taktéž při odkoupení Treleborkem na hodinu vypovězená a oni vyprávěli, jak se ty gumy teď vyrábějí. Když on nastoupil na to místo, jezdil po světě a sháněl kvalitní suroviny. Co povídal, kaučuku jako takového je tak málo a je extrémně drahý. Postupně se nahrazuje levnějšími surovinami. Prostě se šetří a ceny rostou. Už nikdy ty gumy nebodou jako Baťovky. Některé spíš východní výrobní firmy ten kaučuk ještě používají v nějakých procentech. Proto třeba Voltyre vydrží asi 3x dýl než Mitaska.
Včera tu byl kámoš. Je to bývalej ( vyhozenej na hodinu ) šéf nákupu surovin fi Mitas. A jeho manželka dělala vedoucí skladu surovin taktéž při odkoupení Treleborkem na hodinu vypovězená a oni vyprávěli, jak se ty gumy teď vyrábějí. Když on nastoupil na to místo, jezdil po světě a sháněl kvalitní suroviny. Co povídal, kaučuku jako takového je tak málo a je extrémně drahý. Postupně se nahrazuje levnějšími surovinami. Prostě se šetří a ceny rostou. Už nikdy ty gumy nebodou jako Baťovky. Některé spíš východní výrobní firmy ten kaučuk ještě používají v nějakých procentech. Proto třeba Voltyre vydrží asi 3x dýl než Mitaska.