HON 053
Moderátor: Franta.cz
Re: HON 053
Pavel problem je ked ten piest je vysunuty von skoro na doraz a vyloznik dvihas hore vtedy sa v urcitej polohe zdvihu zrazu preklopi to rameno ktore je akoby treti bod a zapre vydlicu piestnice tim ju zohne , piest vysuvam zasuvam aj ja ked nieco zapajam vtedy ti to neuroby lebo je vyloznik dole
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4291
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053
SV18r ano dělali jsme to z velké lžíce a je tam o hodně víc materiálu navíc a ještě se různě vyztužovala a hlavně je obrovský břit v předu ten vážil kurevsky hodně. A jak řikáš je moc hluboká stejně se to na normální sypký materiály nevyužije protože tě to převrátí. Když by se vozilo něco lehčího tak není problém. Teď to vidím taky že mohla být daleko kratší. Jak říkáš traktorbagr ma kraťoučkou lžíci.
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: HON 053
Tak jsem včera už navečer ještě došel k honíkovi a zkusil jakési táhlo k tomu válci výkonové regulace. Do stran je to vcelku obstojné. Ale směrem dopřadu a dozadu to má možnost pohybu. Nevím, jestli to tak má být. Ale když za to tahám a odtláčím ( táhlo ) má to možnost posuvu. Vcelku odhadem kus. Už bylo šero tak jsem na to moc neviděl. Ale příšté si posvítím na to. Je tam vcelku blbě vidět.
Teď nejdřív musíme vyměnit ty jímky v hlavách. Potom tu hadici sání čerpadla. To jsou dvě věci prioritní. Aby hon mohl odjet na ,,očistu". Bo třeba nápravnice má pod tou tekoucí pístnicí vyrovnávání tak 2 cm nános kolomaze. To stejné je pod pístnicí řízení. Tam je v tom oku to ložisko vymlácené. I částečně na čepu. Vůbec tam nejsou ty segrovky, co drží to ložisko. Celé to drží ta krytka a místo mazničky je tam šroub a ten to celé drží. To musíme taky předělat.
Teď nejdřív musíme vyměnit ty jímky v hlavách. Potom tu hadici sání čerpadla. To jsou dvě věci prioritní. Aby hon mohl odjet na ,,očistu". Bo třeba nápravnice má pod tou tekoucí pístnicí vyrovnávání tak 2 cm nános kolomaze. To stejné je pod pístnicí řízení. Tam je v tom oku to ložisko vymlácené. I částečně na čepu. Vůbec tam nejsou ty segrovky, co drží to ložisko. Celé to drží ta krytka a místo mazničky je tam šroub a ten to celé drží. To musíme taky předělat.
Re: HON 053
Ota tu piestnicu riadenia som mal kadeaku aj ja vyrabal som ju celu novu a dal som tam normalny gulovy cap asi z crystala ale to uz presne neviem nabehol som do skladu a vtedy ma zaujimalo aby sa mi zavit spratal do piestnici a aby tam ostala este neaka stena , na sustruhu som urobil vlozku z vnutornym kuzelom pre cap a tu som vovaril do toho horneho drziaku loziska neviem ako je to u 4x2 ale urcite sa nieco vymisliet da aj tam , na druhu stranu som musel drieru vyvrtat a vypuzdrovat ako bola vybita a to oko som kupil potom kryte a teraz hon ide po ceste krasne rovno bez plavania
Re: HON 053
No tady je to jinak. Je tam taková ta ohnutá páka. V ní je na kuželu nasazenej čep. Od spodu utaženej matkou. Na jedné straně kužel se závitem a na druhé straně průměr pro ložisko jako je třeba v oku pístnice. Na tom průměru pro ložisko zápichy na segrovky.
Problém je, že někdo u té pístnice to oko v kterém je to ložisko asi ulomil a k pístnici ho pořádnou housenicí přivařil.
Řešení by bylo asi jako u Tebe. Stávající oko uříznout. Opravit, upravit v pístnici závit a našroubovat větší kulovej čep a vložit do kuželu páky a utáhnout matkou. Uvidím, až to vyndáme, jaké tam jsou možnosti.
Mám tu několik kuláků i větších. Jak od traktorů, ještěrky, nebo z Ruského kombajnu. Mám i ty kuželové výhrubníky, výstružníky na ty kužely kuláků. Tak to třeba nějak vymyslíme.
Dobrý nápad, díky za inspiraci!
Problém je, že někdo u té pístnice to oko v kterém je to ložisko asi ulomil a k pístnici ho pořádnou housenicí přivařil.
Řešení by bylo asi jako u Tebe. Stávající oko uříznout. Opravit, upravit v pístnici závit a našroubovat větší kulovej čep a vložit do kuželu páky a utáhnout matkou. Uvidím, až to vyndáme, jaké tam jsou možnosti.
Mám tu několik kuláků i větších. Jak od traktorů, ještěrky, nebo z Ruského kombajnu. Mám i ty kuželové výhrubníky, výstružníky na ty kužely kuláků. Tak to třeba nějak vymyslíme.
Dobrý nápad, díky za inspiraci!
Re: HON 053
Tak jsme před obědem šli přeparkovat hona na dvůr, že vyměníme jímky v hlavách motoru. Motor na otočení nastartoval. Paráda, no ale nectělo se mu jet. Ani dopředu, ani dozadu. Měnili jsme tu 50 mm hadici u čerpadla vpravo. Děda to máte zavzdušněný. Říkám hydraulika se ovzdušňuje sama. Tak máte málo oleje. Tedy jsme dolili asi 20l hydrauliky, až bylo v okýnku nádrže vidět olej. A nic. No to snad není možný proč? Pak mě napadla spásná myšlenka. Vzpoměl jsem si, jak mi radil SV18r že když zlobí pojezd, může to být tím zátěžovým regulátorem. Povídám synovi dej dopředu a vzal jsem za táhlo regulace a zatlačil na něj a už hon jel! Pak už to bylo v pohodě. Nacouval proti kopci doma na dvůr. Aby byl po ruce dílny. První jímka, asi Polská hlava. Je vidět, že je měněná. A snad 3x jsme utrhli šroub s kusem jímky. Někdo si dal záležet a jímky navrchu roztemované jak by mělo být. Až napočtvrté se podařilo jímku dostat. Už jsme zvažovali, jak budeme muset sundat hlavu! Zadařilo se ta jímka právě tekla jako Dunaj. Ty ostatní jímky už v pohodě na poprvé. Ty šly pěkně vyndat. Všechny vyměňeny. Hermetik a nové jímky. Pak jsme ještě dali nové těsnění pod odstředivku. Tam to trochu vzlínalo. A nakonec že zkusíme vyndat z jímky kapiláru teploměru, protože budík neukazoval nic. No samo, uplně zarezlí. Pod jímkou průtokové oko a průtokový šroub na topení. Samo že průtokovej šroub v potrubí asi 5 mm jen našroubovenej a závit uplně zoxidovenej. Spíš vypadl než se vytočil. Vše uvnitř, včetně jímky sežraný. Takže náplň kapiláry nic. Jen prožraná ta bandaska. Tak jsme sundali potrubí. Musí se tam opravit závit a koupit jímka a novej kapilárovej teploměr. Hon zůstal na dvoře.
Další opravy jsou pístnice na ramenu přetěsnit. Pak vyndat, vyčistit, přetěsnit tu zátěžovou regulaci. A vyrovnávání zpevnění zadní nápravy. Tam to teče. No mozná jsou ty manžety a těsnící prvky všechny stejných rozměrů. Chtěli by jsme rozebrat tu jednu pístnici, pojedu v týdnu do města, koupul bych to na opravu.
Takže celé odpoledne jsme se věnovali hoňíkovi.
Další opravy jsou pístnice na ramenu přetěsnit. Pak vyndat, vyčistit, přetěsnit tu zátěžovou regulaci. A vyrovnávání zpevnění zadní nápravy. Tam to teče. No mozná jsou ty manžety a těsnící prvky všechny stejných rozměrů. Chtěli by jsme rozebrat tu jednu pístnici, pojedu v týdnu do města, koupul bych to na opravu.
Takže celé odpoledne jsme se věnovali hoňíkovi.
Re: HON 053
V týdnu sehnal syn zadní gumky k honíkovi. Vyměnil je za něco a přivezl domů. Včera je nafouknul a opřel je u druhé dílny. Dneska chodím a hledám co to kde syčí? A hele to jedno nový kolečko si udělalo dírku a dělalo hrnečku vař! Píšu synovi zprávu, kolečko dělá hrnečku vař a i ldyž mu říkám hrnečku dost, vede si stále svou. Prej ho bude reklamovat! Odpoledne došel z práce a reklamace přijata, bude jiné. A takovej pěknej vzorek má! Asi soudruzi z NDR udělali někde chybu. Nebo spíš gumka stála dlouho bez vzduchu.
Re: HON 053
Pěkná práce, tož důležitý je aby Hon dlouho sloužil. Předpokládám, že jezdil jen o vodě, že? Protože asi jsem měl štěstí a zatím všechny starší mašiny jsem vždy chytnul na fridexu a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by byly vnitřky nějak extrémně sežraný, spíš zanesený blatem, ale to snad prej dělal takovej ten starej bílej fridex.
Jinak teda Polský hlavy jsou zlo, nebyl jsem schopnej ty pouzdra vstřikovačů na UNC dotěsnit, bral jsem to na černej Loctit a nic. No vyřešila to trojice hlav z České výroby a je klid.
Držím palce aby co nejdýl sloužil.
Jinak teda Polský hlavy jsou zlo, nebyl jsem schopnej ty pouzdra vstřikovačů na UNC dotěsnit, bral jsem to na černej Loctit a nic. No vyřešila to trojice hlav z České výroby a je klid.
Držím palce aby co nejdýl sloužil.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: HON 053
Tak to Jsi trefil zcela přesně! Dneska jsme ty hlavy museli schodit dolů. Jedna pravděpodobně Polská a samozřejmě tekla jako Dunaj. Nebo vcelku dost. Takže jsme rovnou sundali všechny. Zítra jedu koupit těsnění a tu hlavu do renovy. Máme doma sadu hlav, ale tu si chceme nechat kompletní ke čtyřicítce. Tam mají ještě to plechové potrubí a nepasovala by k těmhle ostatním. Takže dneska jsme nalili vodu a zastartovali a nic moc. Tak jsme to rozdělali. Ta hlava měla uplně mimo vrtaný ty díry pro jímku. Proto jsme nemohli tu původní vložku vymordovat. Teklo to podle ní a ještě je v rohu fouklé těsnění. Ale jen očouzené. Ta hlava není asi rovná. Matice na hlavách byly zarvaný že jsme museli skoro nasadit trubku na velkou golu.
Hon pravděpodobně jezdil jen s vodou. Když jsme pro něj jeli byl motor naštěstí vypuštěnej. Takže ještě uděláme mrazovky když to máme takhle. Některý jsou slušně nafouklí. Fotku dám z mobilu, abych nemusel stahovat do noťasu.
Hon pravděpodobně jezdil jen s vodou. Když jsme pro něj jeli byl motor naštěstí vypuštěnej. Takže ještě uděláme mrazovky když to máme takhle. Některý jsou slušně nafouklí. Fotku dám z mobilu, abych nemusel stahovat do noťasu.
Re: HON 053
Klasika. Co víc od polek čekat. Ona hlava ze 4001 by ti stejně nepasovala, protože tam nemáš v bloku takovej ten kanálek na vodu, kterej vede směrem navrch do hlavy, je mezi tyčkama nadzvihátek. Ty už tam máš určitě 6901 motor, ne? Je fakt, že jsem si s polskejma hlavama na UNC užil taky, ale zaplať bůh byly alespoň rovný, že to neodnášelo těsnění pod hlavou.
Držím palce, ať to jezdí co nejdřív.
Držím palce, ať to jezdí co nejdřív.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: HON 053
No už jsme trošinku jezdili. Ale právě tuhle jednu hlavu kdysi někdo měnil. Má jinou barvu. A tam tekla ta jímka. Proto jsme měnili jímku. A zrovna všechny 4. A tady ta jímka v téhle hlavě nesedí. I když jsme omazali hermetikem, stejně to kolem jímky teče. Když jsme teď hlavu sundali, zjistili jsme, že díra pro trysku je mimo osu hlavy a jímky. A někde uvnitř je škvíra.
Máme ještě tu klasickou hlavu, bez toho středového kanálku pro vodu. A doma asi 5 hlav všechny už modernější s tím kanálkem. Kdysi jsem dvě kámošovi zaslepoval. To by nebyl problém. Ale zkusím vyměnit. Ty 40 hlavy co tu máme celou 4 sadu i s potrubím mají zase pro vodní potrubí ty štefty rovně. Tyhle hlavy je mají už trochu pod uhlem. Proto nejde jedna ze sady použít.
Máme ještě tu klasickou hlavu, bez toho středového kanálku pro vodu. A doma asi 5 hlav všechny už modernější s tím kanálkem. Kdysi jsem dvě kámošovi zaslepoval. To by nebyl problém. Ale zkusím vyměnit. Ty 40 hlavy co tu máme celou 4 sadu i s potrubím mají zase pro vodní potrubí ty štefty rovně. Tyhle hlavy je mají už trochu pod uhlem. Proto nejde jedna ze sady použít.
Re: HON 053
Díry pro štefty vyvrtat a říznout závit. Dělal jsem to tak a normálně to maká
Re: HON 053
Však o tom vejš píšu. Dělal jsem to kámošovi a není to problém. Ale zkusím tu hlavu vyměnit. Zase by tu stejně ležela. A pak po čase by nikdo nevěděl co s ní bylo. Takhle na tom jsou ty hlavy co jsme vyštrachali v kůlně. Kdysi je děda donesl a nikdo neví jestli jsou použitelné, nebo se musí přejít. Zkusíme natlakovat i ty nalezence a uvidíme.
Re: HON 053
co je doma to se počítá