Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Tomas6
Příspěvky: 6000
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#91 Nový příspěvek od Tomas6 »

Uncák je schopný z kopca ujet aj když je všecko v pořádku. SMF je schopné sa bez tlaku pootočit a brzdy pod něma sů bez tlaku až když zdechneš motor nebo šlápneš na parkovací brzdu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#92 Nový příspěvek od koprkam »

Já myslel, že u 750 je parkovací brzda taková ta páka, kterou si člověk překlopí před sebe, protože když ji mám překlopenou navrch, tak se mi vůbec nic nehejbe. Ale pokud je tam ještě jiná, tak ji tam vůbec nemám. Budu se muset mrknout do katalogu, ale tam je to myslím rozkreslený nenějak na ručku ze Š120.
Předem děkuji za radu.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

peyrak
Příspěvky: 1270
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Mapovo UNC

#93 Nový příspěvek od peyrak »

v 750 to bývá na tu hrazdu, ale viděl jsem i s tlačítkem na parkovačku

Tomas6
Příspěvky: 6000
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#94 Nový příspěvek od Tomas6 »

Aha 750. Tam je hrazda. Ta by měla táhat lankem za ventil né? Pak by se mělo zastavit a neměly by jít žádné funkce. Ani rameno ani lopata. Samozřejmě než ten tlak klesne asi to može kůsek popojet. Koř třeba u studeného oleja. 060 má šlapku která funguje jak brzda.
Ale když tak čtu tak aby byla zapojená ta hrazda. Nebo lesti máš nejaký mezityp. 750 s pomocnýma pístnicama sem ještě neviděl. Ale 060 s táhlama jo. A určitě to bylo originál. Žlutý stroj se štítkem 750 ale nachlup stejné jak 060 a s táhlama. A bez hrazdy.
Já s 060 když zastavím v kopci tak mi normálně ujede když nezapřu lžicu. A když ho studeného chcípnu tak než klesne tlak také je schopné kůsek popojet. SMFka sů ok. Normálně fungujů.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#95 Nový příspěvek od unčo »

Tomas6 píše:Aha 750. Tam je hrazda. Ta by měla táhat lankem za ventil né? Pak by se mělo zastavit a neměly by jít žádné funkce. Ani rameno ani lopata. Samozřejmě než ten tlak klesne asi to može kůsek popojet. Koř třeba u studeného oleja. 060 má šlapku která funguje jak brzda.
Ale když tak čtu tak aby byla zapojená ta hrazda. Nebo lesti máš nejaký mezityp. 750 s pomocnýma pístnicama sem ještě neviděl. Ale 060 s táhlama jo. A určitě to bylo originál. Žlutý stroj se štítkem 750 ale nachlup stejné jak 060 a s táhlama. A bez hrazdy.
Já s 060 když zastavím v kopci tak mi normálně ujede když nezapřu lžicu. A když ho studeného chcípnu tak než klesne tlak také je schopné kůsek popojet. SMFka sů ok. Normálně fungujů.
No ja mám 060 komplet po repase všetkých čerpadiel a mne sa to nehne ani v kopci.Predtým u starých čerpadiel sa mi to zvyklo pohnúť tak o 1m. max.pred tým som si myslel, že je to normálne kým som nebol na školení strojníkov a tam to vedie jeden borec,bývalý testovací strojník závodu ZTS-Krupina a ten nám hovoril, že ak sa pri ovládacích joistickoch v neutrále stroj hýbe neni to normálne.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#96 Nový příspěvek od mape »

S tim pohybem... jak nez jsem to rozebral tak kdyz jsem zastavil tak se to ani nehnulo. ani nastartovany ani chcípnutý. a když jsem šlapnul na tu brzdu na podlaze co přeruší přívod do ovládání tak jsem z toho div nevypad jak to zaflekovalo. takze to asi funguje.
Jinak znovu zacínam pracovat na zprovoznění tak budu postupně dávat zase nějaké obrázky a postřehy.

Nakonec bych chtel popřát všem stavitelum a provozovatelum uspešný nový rok 2018 a at se daří stavět ,provozovat,udržovat,repasovat a buhví co ještě co se na tomto foru probírá...A hlavně díky za dosavadní rady a porady.... :juuuu: :juuuu: :juuuu: :juuuu: :juuuu: :juuuu: :juuuu: :juuuu:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#97 Nový příspěvek od mape »

pustil jsem se opet do práce. Puvodně jsem chtel jen poopravit vedení trubiček ale nakonec jsem vyndal celou kabinu ven a konečně ji povařil. a narovnal. Vubec mi nešlo rozebrat to ovladací vedení co je pod deklem před nohama. Ta stena kabiny byla o 3 cm zmáčknutá dovnitř. Taky tribičky se sypou jak perník. takze postupne dávám nové. vetšinou jsou shnilé nebo překlesané v míste kde při vibraci klepali o nejaky kov. Je tak už taky dost vařených. některé dost špatně že jsou skoro neprůchozí.
Kabina byla dost rozlámaná tak jsem se s ní páral celej den. Ale povedlo se mi všechno vyvařit a srovnat tak to bude zase pekný. Silentbloky byli spatné nakonec všechny . Tak budou aspon nové. Zítra jestě dokoupim nějaké věci na hydrauliku a pokračuju dál. mám ted trochu času tak to snad dodělám. Elektroinstalaci jsem nakonec vyškubal všechnu a začnu uplně znova. Nebylo nic použitelné. všechno na hardy. Nechápu Jak nekdo muze takhle zubožit takovej kus železa. Prostě jezdím dokud to nerozbiju a pak reknu je to křáp a at mi pořídí nový.
Pár fotek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#98 Nový příspěvek od mape »

dneska bylo trochu počasí tak jsem trochu barvil.Začnu už konečně skládat dohromady...
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#99 Nový příspěvek od mape »

A když už se takhle dařilo tak jsem se pustil i do ohýbání trubek a další věci. Mám konečně rozebraný cely ovládací system .Bylo na trubkach docela dost vařeno a vesměs všechny ty vařené spoje trochu mokvali. Tak jsem všechny svařené spoje postupně vyházel a nahrazuju spojem s převlečnou maticí a zářezným kroužkem. Zítra kabina poputuje zpet na stroj a konečně se začne skládat.
Barvy se mi trochu prali ale je to přece jen stavební stroj a tak leštěnku z toho dělat nebudu. Tech vrstev barev tam bylo poměrně dost.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#100 Nový příspěvek od mape »

Dnes nasazena kabina zpět na stroj. Taky se mi povedlo zamotat všechny hydraulické trubky a nasadit převodovky. Už se to rýsuje.
Zítra dám ještě další foto... Byla už tma

Obrázek

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#101 Nový příspěvek od mape »

Tak dneska ještě pokračování... Začal jsem strojit kabinu. Porovnal obě palubní desky a držáky joysticků. Taky jsem ráno ještě něco posháněl a dokoupil. chtel bych to do konce tydně zprovoznit abych mohl popojet pred dílnu a nemusel chodit tak daleko.
Taky jsem vymezil konečně všechny vůle na orstách a zmenšil kroky na všech sekcích. Nez jsem to rozebral tak jsem mel na obou ovladačích jednak hrozné vůle a jednak velké kroky u kterych moc nešlo určit kde je plno . Po upravě to byla pak už parada. dnesk jsem udělal obě stejně. Ještě musím koupit dva pístky protože jsem je pravděpodobně při povolování natrhnul a ukroutil.Předelal jsem si orsty na nové rukojeti aby bylo trochu pohodlí.
Je to hrozná práce takhle davat dohromady nějakej stroj a nemít ani žirafu a nic tomu podobného.Včera jsem si s těma převodovkama dost máknul. Mám ale dobrej pocit. ty M14 šrouby šli dotáhnout jako hrom. Převodovky krásně drží v rámu. Konečně jsem to postavil na kola. I kdyz jsem to měl docela dobře podepřené tak přecejen kola jsou kola.
Ještě bych chtel říct že nechápu jak někdo může takhle zubožit celkem dost mohutnej stroj. dávam to dohromady prakticky od základu. Jediné co je dobrý že to není nijak vážně rozlámaný a zvohejbaný. Ta kabina že byla shnilá je daný tim že profily nejsou vrtané a voda která se tam dostala nemohla ven. Jinak za co vezmu tak se musí opravit. Vím že z toho cat 226 neudělám ale vzhledem k tomu že chci aby to chvíli vydrželo a sloužilo tak mi nic jinýho nezbývá.Nechci řešit před kazdym nasazením nějaké problémy. Hydro rozvody pod kabinou jsem prakticky celé dal nové. bylo to skoro 12 metru potrubí.Bylo na mnoha místech do hloubky naklepané nebo dokonce někde vařené a to strašně prasecky. Tak uvidím jak to bude fungovat. Také si připravuju jeden hydroobvod na klapačku kterou chci ovládat z rukojeti na místo pedálů.

Obrázek
Nejvíc jsem se bál aby pasovaly správně díry.
Obrázek

Obrázek
Konečně na kolech
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ovladače už s přípravou pro další funkce.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#102 Nový příspěvek od unčo »

Nazdar.Sledujem tie príspevky ako ich tu pridávaš mape a páči sa mi tvoja robota.Máš v tom systém.Tie trubky dobre, že si vymenil, kým to máš rozobraté.O tom, že čoho sa chytíš na stroji to musíš opravovať viem tiež svoje.Mám to už chvala bohu pomaly za sebou.Mám komplet nové čerpadlá,motor po GO,novú spojku komplet,prevodovku pravú komplet robenú.Ja riešim teraz interiér,elektroinštalačku komplet dávam novú a rozhodol som sa, že spadúvanie nafty čo je chorobou týchto strojov poriešim prídavným palivovým čerpadlom.Ešte by som chcel stihnúť prečapovať kabínu zajtra možno už prídu čapy a stroj zasa odchádza.Inak tenn Cat 226 konkretne model.B by som nechcel ani zadarmo.Ked bude mať ten stroj tolko rokow ako staré dobré UNC-čko bude z neho preliezka pre deti :D Všetko dobré

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#103 Nový příspěvek od mape »

Ahoj.
Tak u toho cat 226 nereším vydrž ale pohodlí a hbitost. Mel jsem ho asi 3X pujčeny z toho jednou jsem mel stroj kterej mel asi 9 motohodin takze nová mašina. dělalo se mi s ním dobře. Hbitý a hlavne tichoučký a pohodlný. Když to srovnám s locust 752 ktereho jsem si taky občas pujčoval tak to byla proti tomu neohrabaná a líná mrcha . To unc bude samozřejmě jeste horší ale bude moje a já už nebudu muset tahat peníze za pujcení a řešit abych to udělal co nejrychleji. Už ale když jsem s ním po pořízení blbnul tady na parcele mi to přišlo docela dobrý. ted když to bude bez vůlí a na jednopákové ovládání pojezdu tak to bude zase o něčem jinem. Kabinu budu taky odhlučnovat. Na avii se mi osvědčilo nastříkat to několika vrstvama BODY a pak to polepit zátěžovým kobercem s tím gumovým podkladem. Někdo ješte dává pod ten koberec bitumenové desky aby se zabránilo rezonancím.Do motorových deklů si nechám vyrobit desky z vaty potažené hliníkovou folii....Opet zkušenost z avie.... Kabinu mám na nových silentblocích a motor jsem se rozhodl dát taky na nové... to už není položka co by mě ohrozila. Elektroinstalaci budu dělat nakonec taky novou S tí, že budu přidávat i nějaké led svetla jako pracovní.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#104 Nový příspěvek od mape »

Tak dneska po par dnech utrapného skládání se to konečně dalo do pohybu. Překvapila mě rychlost probuzení motoru. Nejprve nic a jakmile začal foukat z komina tak v momentě chytil. kontrolku mazání kterou jsem mel jen tak nadivoko zhasnul prakticky hned.
Jinak se povedlo. nikde nic neteče a všechno to chodí jak má. Dokonce pro mé překvapení velmi dobře. Ještě jsem zvednul tlak v ovládacím okruhu na 30 bar a jede to jako víno. Orsty nekopou a díky krátkym krokum je ovládání pekné přesné.
Největší práce dalo ovládání plynu a ventil co odstavuje ovládací obvod. zjistil jsem že tam musel byt dlouho problém s tím že se nevracel a obvod tam byl hodně přiškrcenej . Ted už je vyřešeno. Jestě jsem našel jeden nový spoj co bude chtít dotáhnout,pak zasklít a budu pomalu pokračovat v elektroinstalaci
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Shrek
Příspěvky: 3338
Registrován: úte říj 21, 2008 8:55 pm
Bydliště: Ledeč nad Sázavou

Re: Mapovo UNC

#105 Nový příspěvek od Shrek »

Jsou vlakna ktery ctu a jssem zticha, tady to bylo taky tak, ale mas muj obdiv, smekam klobouk. Venku pred garazi delat GO, bez jerabku cehokoliv, to chce kus kud odvahy. Ja jsem zhyckanej, mame zvedak, kocku, zirafu, jesterky, bagr, hydraulickou ruku, takze zvednu cokoliv kdekoliv. Ale delat peknou praci v polnich podminkach... Tak at slouzi!
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“