Bielorus EO 2621
Moderátor: Franta.cz
Re: Bielorus EO 2621
Ja som kupoval sadu na pretesnenie na Ukrajine, sada na 9 valcov vysla asi 100eur, rozhodne to nie je origo a ako inak je vsetko popisane azbukou. Mali aj sadu za polovicnu cenu, ale uz na toto som zvedavy ako dlho vydrzi. :-)
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bielorus EO 2621
hrananty typ je oznacenie podla kabiny. A na vsetkyc hranatych su tie voditka v ramci uspory namiest bronze z nastrojovej ocele. na ktoru je nalisovany ocelovy kruzok s nanesenym chromom. Aby malo dobre klzne vlastnosti. lenze ked sa dam dostane spina ta kto fajne poskriabe vnutro piestnice navyse to zvykne prasnknut, idealne na viac casti a coto potom robi skoda hovorit.
Tak ze na hranatych je rozumne riesenie to prerobit ako som pisal. na straryc hje vsetko z bronzdu ta kta mnieje problem s tymto.
Tak ze na hranatych je rozumne riesenie to prerobit ako som pisal. na straryc hje vsetko z bronzdu ta kta mnieje problem s tymto.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Bielorus EO 2621
Ja mam celohranatej....a neco nalisovane tam je, ale bronz to neni...myslim, i podle katalogovych cisel se ty pisty lisily...
Edit: Aha...tak to odpovida...
Edit: Aha...tak to odpovida...
Re: Bielorus EO 2621
Jestli do celohranatýho dal výrobce nějaký pochromovaný kroužky, tak je vidět, že vývoj s sebou někdy nese i omyly. Novější model neznamená vždy lepší alespoň pokud jde o ty písty.
Re: Bielorus EO 2621
A co v případě, že mi praskne ten chromový kroužek ho nahradit tím plastovým vodícím? Udělat v tom místě pístu zápich na nějaký standardizovaný...
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bielorus EO 2621
Das tam novu hlavu z euro manzetami a mas to hotove.navyse pre vymene manzety a vodiacich kruzkou nemysis povolovat maticu.
Na nejaky zapich a vlozenie niecoho tam nieje material a miesto. Navyse to je asi z dobre obrobitelnej ocele tj. Dobre obrabanie a nemoznost zvarania.
A opieraju sa do toho manzety....
Na nejaky zapich a vlozenie niecoho tam nieje material a miesto. Navyse to je asi z dobre obrobitelnej ocele tj. Dobre obrabanie a nemoznost zvarania.
A opieraju sa do toho manzety....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Bielorus EO 2621
Myslel jsem jen to vymenit ve stejne velikosti puvodniho chromoveho krouzku. Ale je gakt co rikas.
Nove bagry maji taky tyhle K03 sady? Nebo nejake svoje spesl manzety? :-)
Nove bagry maji taky tyhle K03 sady? Nebo nejake svoje spesl manzety? :-)
Re: Bielorus EO 2621
https://postimg.cc/gallery/1t1n037as/
tu si pozri jak vyzera novy piest a na čom kĺže, je to pekne vidieť keď si to pozreš.
Keď som to rozobral tak na starom piestiku vodiace plasty boli úplne zodraté a kĺzalo mi to už len po plechoch čo určite nerobilo dobrotu rúre z vnútra.
Súhrnne aj v nových aj v starých to musí kĺzať po plastovych vymedzovákoch , nie po chróme či brondze
Len ono to je tak , každí si povie, šak ja som to tu nemal a nedam načo... a potom su porýpané valcové rúry z vnútra a neni požadovaná tesnosť...
toto biele to je v pôvodnej ukrajinskej sade ako vodiaci plast:
mám pár sad z môjho repasu na predaj kto by chcel..
tu si pozri jak vyzera novy piest a na čom kĺže, je to pekne vidieť keď si to pozreš.
Keď som to rozobral tak na starom piestiku vodiace plasty boli úplne zodraté a kĺzalo mi to už len po plechoch čo určite nerobilo dobrotu rúre z vnútra.
Súhrnne aj v nových aj v starých to musí kĺzať po plastovych vymedzovákoch , nie po chróme či brondze
Len ono to je tak , každí si povie, šak ja som to tu nemal a nedam načo... a potom su porýpané valcové rúry z vnútra a neni požadovaná tesnosť...
toto biele to je v pôvodnej ukrajinskej sade ako vodiaci plast:
mám pár sad z môjho repasu na predaj kto by chcel..
Re: Bielorus EO 2621
Já vím, dva písty mám už ty nové na K03. Zbytek je původní ruské. Zatím to těsní, ale moc toho zatím nenapracovalo...tak uvidíme.
Re: Bielorus EO 2621
Milošba-to bílé na fotce nejsou vodící kroužky , ale opěrné kroužky za manžetu. Opěrné kroužky nikdá neslouží jako vodící. Na té fotce vodící pás vůbec není. Ten, kdo chce jiné než jakékoliv původní řešení se musí smířit s výrobou novýho pístu a je šumák, jestli tam dá skládané těsnění nebo původní origo manžety a k nim přidá místo bronzu nebo chrom. oceli vodící pás. Každopádně pochromovaná ocel je špatně protože je tvrdší než materiál po kterým jezdí. Naopak bronz nevadí páč je výrazně měkčí než ocel, po který navíc díky svým chem. vlastnostem krásně klouže.. Proto se to ostatně jmenuje ložisková bronz-protože je velmi vhodná na KLUZNÁ LOŽISKA, popřípadě KLUZÁ VEDENÍ apod. Měl jsem uvnitř bronz písty ty 80 mm a povrch ve válci je jak dětská prdýlka, až mě to překvapilo. A ještě poznámku. Plast se jako vodící pás na danou aplikaci rozhodně nehodí kvůli zatížení. Používá se teflonbronz nebo textilpryskyřice. Plast je vhodnější do vzduchových válců, nebo pro méně namáhané aplikace.
Re: Bielorus EO 2621
CuSn8? Ja som strostokal na tom, ze nikde neviem zohnat material na vyrobu, za cenu z ktorej by ma nej.blo...
Re: Bielorus EO 2621
CuSn8, CuSn10, CuSn12 ZAjímal jsem se o to bronz mezikruží taky kvůli futrům na věž otoče ale je to ranec a představa že podtočím průměr... Nééé tudy cesta nevede. Vytočil jsem si píst z oceli 11373 normálně svařitelná a přitom vlastnostma výborná. Šířku osazení pro manžetu jsem okopíroval a středovou část pístu jsem udělal místo 15 mm původních, 20 mm širokou. Doprostřed zápich na vodící pás FR šíře 15mm/tloušťka 2,5mm a hotovo. Jen se mi tím píst "natáhl o 5mm" takže jsem musel o téch 5mm stočit ten kuželovej kroužek alias brzdu co je mezi pístem a tyčí. Nasadil jsem na tyč v pořadí-----kroužek brzdy, plech manžety, píst osazenej manžetama a vodícím pásem i o-kroužkem, zase plech a nakonec matici a zaj. drát. Finito Asi sem po novým roce hodím výkres, nebo alespoň foto.
Re: Bielorus EO 2621
Mna sustruznik prehovara aby som kupil kusok v srote. Ale to fakt neviem ako by som zistil, co je to vlastne zac. Hlavne ked mam problem odlisit bronz od mosadze.
Re: Bielorus EO 2621
Soustružník to neplatí. Bronz je drahá a nahradit takovej píst ocelovým není nic špatnýho. Naopak je to ekonomický řešení a plyne z něj mnohem lepší dostupnost těsniva nebo alespoň jeho části. Jen se musí dát pozor na ty rozměry zástaveb. Jestli si vybereš variantu se skládaným těsněním nebo s manžetama to už je na Tobě, ale bronz bych si nechal vnutit snad jedině v případě, že bych opravoval veterána typu TATRA a pod. Navíc pravděpodobnost že seženeš potřebnej rozměr je mizivá.
Re: Bielorus EO 2621
Asi to zle vysvetľujem. Ja sa tomu nevenujem , teda nevyrábam a nenavrhujem piesty a hydrauliku. Jedine kde som si navrhol a vyrobil piesty bol bielorus. Mozem ti povedať s úplnym pokojom, že to čo som poslal v predošlej správe ( ten nový ) ma podobný princíp ako ten starý ibaže tesnivo je v strede a domedzuje sa plastmi.
V starych , tych povodnych je na strebe kov a po stranach je tesnivo a domedzuje sa tym bielym čo je na fotke a za nou ide plech obojstranne , to sa potom kotvi na piestnicu,
Snáď som to teraz vysvetlil dosť jasne čo som ja mal na mysli a hlavne ako to malo byť po starom a ako je to po novom tak ako to ma atlan a ja.
Čo sa príruby týka tak tá je bronz ale o prírube ste sa asi nebavili lebo si neviem predstaviť kto by šiel do jej repasu ( to radšej spraviť novu a modernú.. )
V starych , tych povodnych je na strebe kov a po stranach je tesnivo a domedzuje sa tym bielym čo je na fotke a za nou ide plech obojstranne , to sa potom kotvi na piestnicu,
Snáď som to teraz vysvetlil dosť jasne čo som ja mal na mysli a hlavne ako to malo byť po starom a ako je to po novom tak ako to ma atlan a ja.
Čo sa príruby týka tak tá je bronz ale o prírube ste sa asi nebavili lebo si neviem predstaviť kto by šiel do jej repasu ( to radšej spraviť novu a modernú.. )