Bielorus EO 2621
Moderátor: Franta.cz
Re: Bielorus EO 2621
Mám vůle na věži otoče v těch bronzových futrech dole. A k tomu hooodně vymačkaný čepy.Nahoře na věži kupodivu ne. Jde o ložiskovou bronz-žádná velká věda. Z důvodu ceny a toho, že nemám možnost svrtat to na horizontce, si budu vyrábět podle vzoru vrtací zařízení, ale to je vedlejší. Vadí mi to, že na podkopu jsou zemědělský vůle a při jízdě se zajištěným podkopem se celej kymácí ze strany na stranu víc než je zdrávo. Po převrtání těch futer a otvorů v rameni si vysoustružím čep na míru. Cena bronz mezikruží je totiž taková, že se mi vyplatí to vrtací udělátko, protože s ním budu moct svrtávat i jinde na podkopu. Na válcích mám samozřejmě výkyvná ložiska a chybějící na patkách jsem nakoupil. Ve snu by mě nenapadla taková bejkárna jako dát tam pevný pouzdra. Blbý je že idioti na patkách nedali nic a tak tam mám ovály jako kráva. Takže musím ty válce celý vzít do práce, vyvařit a převrtat na frézce.
Re: Bielorus EO 2621
A k těm manžetám-nevím jaký má kdo zkušenosti, ale....po rozebrání jsem zjistil, že jsou tam ještě azbukou popsaný manžety. To znamená pro nevěřící, že tam byly rovných 40 let. pokud je nikdo neměníl zas za originály, což pochybuju. Pokud vím něco o těsnivu...euromanžety(tím je počítám myšlena polyuretanová manžeta) jsou výborný o tom není sporu. Jenže se víc hodí na větší tlaky a taky není tak dobrá do opotřebených válců. Pryžová manžeta výborně těsní i v mírně opotřebených válcích a snese mírné škrábance. Líp se jim přizpůsobí. Lépe dotěsňuje při nižších tlacích. Tááákže u rusa, kterej má max. tlaky na poj. ventilech rozváděčů nastavený na max 110 barů a specifikum hydrauliky celkově, je nižší tlak a větší průtok, nemám co řešit. Smyková rychlost je u rusa taky nízká, takže mě ty manžety přežijou. Za tři roky u firmy spec. se na hydrauliku, jsem se něco válců napřetěsňoval....Pracovní podmínky pro PUR manžety a NBR manžety jsou v každém slušném katalogu těsniva dobře popsány. Býva tam uvedena smyková rychlost, médium, teplotní rozsah, tlaky atd.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bielorus EO 2621
Len problem je ten ze ked kupis novu manzetu 80mm tak ma v skutocnosti len 79 dotoho vybehane valce a po 3mesiacoch zhorena manzeta.
Navyse na hranatej kabine su hlavy na ktore idu mazety liatinove z pochromovanym kruzkom(ten je bud doskrabany alebo rovno prasknuty a robi ryhy v valci) pouzitim hlavy na euro manzety vyriesis 2 veci. Nebude tam ten prasknuty kruzok a bude sa to klzat po plastovych voditkach. A mas tam jednu manzetu v strede ktoru kupim hocikedy a ma spravny rozmer. Navyse ak si vyrobis hlavu na tesnenia vies si ju spravit troska vecsiu kedze tie valce maju vole a troska viac ako 80mm. A najlepsie by bolo vymenit broznozve vedenie v hlave odkial vychadza piestna tyc len ze to je dost problem to zvykne byt vybehane dost.
Ad. Najlepsie prachovky su tie co si vyrobis z vnutornych manziet tesnia poriadne narozdiel od origo.
Navyse na hranatej kabine su hlavy na ktore idu mazety liatinove z pochromovanym kruzkom(ten je bud doskrabany alebo rovno prasknuty a robi ryhy v valci) pouzitim hlavy na euro manzety vyriesis 2 veci. Nebude tam ten prasknuty kruzok a bude sa to klzat po plastovych voditkach. A mas tam jednu manzetu v strede ktoru kupim hocikedy a ma spravny rozmer. Navyse ak si vyrobis hlavu na tesnenia vies si ju spravit troska vecsiu kedze tie valce maju vole a troska viac ako 80mm. A najlepsie by bolo vymenit broznozve vedenie v hlave odkial vychadza piestna tyc len ze to je dost problem to zvykne byt vybehane dost.
Ad. Najlepsie prachovky su tie co si vyrobis z vnutornych manziet tesnia poriadne narozdiel od origo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Bielorus EO 2621
Nevím jak jsi přišel na rozměr 79mm ? Při montáži mají naopak ideální předpětí-jsou co do průměru o něco větší, takže krásně dotěsní i s minimálním tlakem.. Vůle v bronzu v hlavě válce se dá řešit zápichem a do něj vodící kroužek bez nutnosti většího zásahu. V nejhorším případě výměnou za nový bronz nebo ocel s drážkou na ten vodící kroužek. No a nevím jaké litinové a chromové kroužky má hranáč ale nějak si to neumím představit. Litinovej píst beze všeho, ale kroužky? A ty chromový jsou kde?
Re: Bielorus EO 2621
Vrtá mi hlavu proč by měly manžety shořet, když tam byly 40 roků? Měním je za ty stejný s popisem s azbukou ale nový. No uvidíme no. Dám se překvapit. Atlan a ty jsi ty manžety už v minulosti zkoušel dávat originální pryžový? Neosvědčily se?
Re: Bielorus EO 2621
Ja tam mam rok origo manzety s plast. vodicimi krouzky (origo opravne sady), a tesni to dobre...
Ve dvou pistnicich to ale predemnou taky predelali na euro manzety...
Ve dvou pistnicich to ale predemnou taky predelali na euro manzety...
Re: Bielorus EO 2621
Jasně že to těsní dobře. Na takzvané euromanžety to lidi předělavájí hlavně kvůli dostupnosti. Komu by se chtělo objednat si originály za 25 eur když to jde sehnat v PUR provedení levněji že? Fascinovalo mě, že jsem vůbec nenašel na horních okách patek ty výkyvný ložiska-čepy se tam mlátily přímo na oka válce a podle toho to taky vypadá. Hádám že posledních 20 roků přede mnou do toho nikdo nedal korunu. Mám to sice jen na práce kolem domu, ale bydlím na jakýmsi panským statku a zvenku to vypadá jak zámek v malým provedení. jsou tu stodoly a větší zahrada s hromadou bordelu a rozlámanejma panelama. Takže si neumím představit dělat všechno s objednaným strojem nebo ručně. Už teď se mi ten rus z poloviny zaplatil. Když jenom uvážím co jsem s ním vytrhal bezinek a jinýho náletu. Je to pomocník jak hrom. Dělat všechno ručně, tak bych se tu do roka udřel k smrti.
Re: Bielorus EO 2621
Problem je, ze ludia neporovnavaju originaly s euromanzetami pretoze sa tazko zhanaju a to co tu dostat na Bielorusa je cinske/polske/ukrajinske a potom to s tazkostami prezije aj montaz.
Re: Bielorus EO 2621
Originály má u vás ND STROJOV BOHUŠ a kvalitativně vypadají manžety velice dobře. Mám od něj sadu na všech 9 válců na traktoru. Už jsem smontoval hlavní válec a všechno je jak má být. Tvar, předpětí, tvrdost, pružnost i povrch manžety. Chápu, že PUR je dostupnější protože se dá koupit kdesi za rohem, ale základní poučkou v opravárenství hydraulických zařízení je, vyvarovat se neoriginálních řešení. Když původní manžety makaly několik desetiletí.... Tak proč bych to měnil? Když jsou originály dostupné v e-shopu a pošta mi je doveze až pod čumák?
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bielorus EO 2621
Inak modre zhoreli (tusim aj cierne ale neboli od bohusa)
Lebo ked mas prasknutete pochromovane kruzky mozes ist do kelu akurat. a davat 25E za sadu na jeden piest ?
tu je foto, zvaril sa leb o trebalo kopat, samozrejme ze praskol opat.
Ale stym sa pocitalo a uz boli veci na upravu.
tesniaca sada stoji cca 10E tak ze cenovo niekde inde.
Okrem toho je rozdiel medzi manzetami na stary a novy typ. A bohus ma na stary typ. Ako ide nove osustruzit dole aby sa dali dat manzety zo stareho typu. Ale cena 25 za sadu jenezmysel a ked je prasknuty kruzok tak tato moznost nieje mozna.
Lebo ked mas prasknutete pochromovane kruzky mozes ist do kelu akurat. a davat 25E za sadu na jeden piest ?
tu je foto, zvaril sa leb o trebalo kopat, samozrejme ze praskol opat.
Ale stym sa pocitalo a uz boli veci na upravu.
tesniaca sada stoji cca 10E tak ze cenovo niekde inde.
Okrem toho je rozdiel medzi manzetami na stary a novy typ. A bohus ma na stary typ. Ako ide nove osustruzit dole aby sa dali dat manzety zo stareho typu. Ale cena 25 za sadu jenezmysel a ked je prasknuty kruzok tak tato moznost nieje mozna.
Naposledy upravil(a) Atlan dne ned pro 24, 2017 9:24 am, celkem upraveno 2 x.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Bielorus EO 2621
Ja možem len z original manžetami suhlasit že su plne postačujuce. A tiež som vždy kupoval od pána Bohuša , to je majitel tej stranky čo si tu dal myslím. A su tiež popisane ešte azbukou takže asi ani tie tvoje nebudu celkom od novoty
Na ten rozmer 79mm som zatial tiež nikdy neprišiel, skvor je problem tak jak ty hovoriš ju tam dostat . Pán čo unas vyraba manžety na mieru tak mi povedal že mi može vyrobit nbr manžety podla originalu ak sa nedaju zohnat, ale že na PU manžety sa mam vykašlat lebo presne ako si to tu povedal tak su stavane na vyššie tlaky a nedotesnia tak dobre nedostatky.
Toho prveho rusa (r.v. 1973) som celeho pretesnil origo manžetami a popripade povyrabal nove voditka valcov ked bolo treba. A mam pocit že tam mi ta hydravlika fungovala najlepšie, žiadne pomale odozvy, žiadne padanie ramena... Dvihnute rameno po tyždni povolilo na pieste cca 5cm......
PS: mal som už všetky tri typy Rusov a treba si dat pozor na hyd. válce, su tam nepatrné zmeny v rozmeroch. Mám doma aj rezervne celé piesty, aj viac druhov manžiet pretože pri pretesnovaní povodnych ma už vela krát prekvapili všeliake domace upravy a vtedy je dobre ked sa da zobrat nejaki komponent z druheho valca.... Trebarz naposledy som zistil ked som potreboval na hranateho rusa na origo valec použit hlavu zo staršieho typu tak to že musi byt upraveny bronz na 56mm je jedna vec a druha vec že novši obal je večší a nejde nan staršia hlava dostat. A takichto detajlov som si už užil viac, ale ked je s čoho vyskladat tak sa to dá vždy spravit tak aby dobre bolo.....
Na ten rozmer 79mm som zatial tiež nikdy neprišiel, skvor je problem tak jak ty hovoriš ju tam dostat . Pán čo unas vyraba manžety na mieru tak mi povedal že mi može vyrobit nbr manžety podla originalu ak sa nedaju zohnat, ale že na PU manžety sa mam vykašlat lebo presne ako si to tu povedal tak su stavane na vyššie tlaky a nedotesnia tak dobre nedostatky.
Toho prveho rusa (r.v. 1973) som celeho pretesnil origo manžetami a popripade povyrabal nove voditka valcov ked bolo treba. A mam pocit že tam mi ta hydravlika fungovala najlepšie, žiadne pomale odozvy, žiadne padanie ramena... Dvihnute rameno po tyždni povolilo na pieste cca 5cm......
PS: mal som už všetky tri typy Rusov a treba si dat pozor na hyd. válce, su tam nepatrné zmeny v rozmeroch. Mám doma aj rezervne celé piesty, aj viac druhov manžiet pretože pri pretesnovaní povodnych ma už vela krát prekvapili všeliake domace upravy a vtedy je dobre ked sa da zobrat nejaki komponent z druheho valca.... Trebarz naposledy som zistil ked som potreboval na hranateho rusa na origo valec použit hlavu zo staršieho typu tak to že musi byt upraveny bronz na 56mm je jedna vec a druha vec že novši obal je večší a nejde nan staršia hlava dostat. A takichto detajlov som si už užil viac, ale ked je s čoho vyskladat tak sa to dá vždy spravit tak aby dobre bolo.....
Re: Bielorus EO 2621
Atlan na tom prostředním obrázku je to úplně špatně. Střední část pístu je vodící-nesmí jít kov na kov. Pouze bronzové původní písty toto umožňovaly. Pokud se bronzový píst nahradí novým z oceli a pod., musí tam být bezpodmínečně uprostřed pístu zápich a vodící kroužek, ideálně z materiálu textilspryskyřice s označením FR, protože ten snese vysoký zatížení a je poměrně trvanlivej oproti např teflonu a plastu. V žádném případě tam nesmí přijít do kontaktu kovová část pístu s povrchem válce uvnitř. Jako vodící nemůžou bejt ani ty opěrný kroužky za manžetou. Takže na tom obrázku uprostřed je to špatně. Možná se na písty dávaly dřív vodící kroužky z nějakého otěruvzdorného materiálu, ale jestli ano, mohly být dělené kvůli dilataci a pružnosti podobně jako pístní kroužky. Určitě né natvrdo zavařené. I vodící pásy se dávají dělené a jsou na to celkem zvláštní požadavky protože materiál FR po styku s olejem částečně nabobtná...atd. Bronz je měkký kov takže tam se dělení neřešilo už kvůli tomu, že jeho rozměr byl vyroben tak že se s dilatací (teplotní roztažností bronzu) počítalo.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bielorus EO 2621
Tak to chod povedat vyrobcovi zeto zle vyrobil.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Bielorus EO 2621
A neni to tak, ze stare belorusy meli nalisovany bronzovy krouzek uprostred v pistu. Vodici plastove krouzky u manzet nebyly.
Novejsi jiz meli jen asi ocelovy stred a navic prave ty plastove vodici rozperne krouzky?
Ja to tak videl...
Ja mam vse pretesneno, a nove rozvadece, a bagr stoji na patkach a radlici tyden skoro bez hnuti, a zvedle a NATAZENE na plne vylozeni tez (resp.o 5cm se vysune hl. pistnice).
Akorat kdyz postim dolu dvojcata, tak je pohyb dolu nejaky rychlejsi (logicky) a asi prisaje vzduch...a trva nez se v koncove poloze vyprska vzduch z hadic(je slyset) a aktivuje pojistak...ze by spatne cerpadlo? Tlak 15Mpa ale da i pri 900ot., ale asi slabsi prutok uz... proto treba i predni radlice pri pohybu dolu, nez zvedne bagr ma prodlevu..
Novejsi jiz meli jen asi ocelovy stred a navic prave ty plastove vodici rozperne krouzky?
Ja to tak videl...
Ja mam vse pretesneno, a nove rozvadece, a bagr stoji na patkach a radlici tyden skoro bez hnuti, a zvedle a NATAZENE na plne vylozeni tez (resp.o 5cm se vysune hl. pistnice).
Akorat kdyz postim dolu dvojcata, tak je pohyb dolu nejaky rychlejsi (logicky) a asi prisaje vzduch...a trva nez se v koncove poloze vyprska vzduch z hadic(je slyset) a aktivuje pojistak...ze by spatne cerpadlo? Tlak 15Mpa ale da i pri 900ot., ale asi slabsi prutok uz... proto treba i predni radlice pri pohybu dolu, nez zvedne bagr ma prodlevu..
Naposledy upravil(a) nnntomas dne ned pro 24, 2017 12:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Bielorus EO 2621
Nevím jak je to na jiných typech ale mám hrbáče s hranatým čumákem a tam je to tak, že velkej píst průměr 120mm má uprostřed nalisovanej bronzovej kroužek a malej píst průměr 80mm je kompletně bronzovej. Atlan a není možný, že už to před Tebou někdo upravoval a špatně? Nevěřím totiž tomu, že se jedná o provedení od výrobce.
Jinak ty bronzový původní písty se dají samo nahradit ocelovými, ale vždycky s vodícím pásem z měkčího materiálu než je válec.Opěrný kroužky se za manžetu dávají proto, aby se jednak dohnala výška manžety a taky pro lepší oporu manžety. S vodícím pásem ale opěrný kroužky nijak nesouvisí.
Když jsem si soustružil píst 120 mm, udělal jsem to tak aby vodící pás měl stejnou šířku jako původní bronzovej kroužek to jest 15 mm. Rozměry pístu a zástaveb pro těsnění jsou přesně dány i s tolerancemi v setinách. Viz katalog těsnění firmy Parker například.
Jinak ty bronzový původní písty se dají samo nahradit ocelovými, ale vždycky s vodícím pásem z měkčího materiálu než je válec.Opěrný kroužky se za manžetu dávají proto, aby se jednak dohnala výška manžety a taky pro lepší oporu manžety. S vodícím pásem ale opěrný kroužky nijak nesouvisí.
Když jsem si soustružil píst 120 mm, udělal jsem to tak aby vodící pás měl stejnou šířku jako původní bronzovej kroužek to jest 15 mm. Rozměry pístu a zástaveb pro těsnění jsou přesně dány i s tolerancemi v setinách. Viz katalog těsnění firmy Parker například.