Bielorus EO 2621

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jan_2
Příspěvky: 1423
Registrován: úte pro 28, 2010 9:00 pm
Bydliště: Celakovice

Re: Bielorus EO 2621

#5836 Nový příspěvek od Jan_2 »

s tema kabelama naprimo - az se sekne civka, to je "sranda"
Zetor 6911
BSS 5 tuna 3x
BSS 7 tuna
Belorus EO 2621 V

roman79
Příspěvky: 183
Registrován: stř zář 08, 2010 7:29 pm

Re: Bielorus EO 2621

#5837 Nový příspěvek od roman79 »

O tom som ešte nepočul že by sa sekla. Na aute tiež nemáš odpojovač.
Baterka aj tak dlho neuvládze točiť motorom. A keby si to skúsil vypnúť odpojovačom tak tam natiahneš oblúk a pekne ti zhorí a nieje isté či sa preruší obvod.

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5838 Nový příspěvek od Fiškus »

Občas prostě přijdou v zimě chvíle, že je třeba ho nastartovat. To není nic zvláštního-například potřebuju zatáhnout za sloupek plotu, protože mi ho vyvalil vítr a nemůžu kvůli tomu přece čekat do jara. Jinak bych měl zahradu celkem otevřenou. A proč bych teda měl kvůli tomu hned ohřívat 200 l oleje v hydraulické nádrži? Není nic špatnýho na tom, šetrným způsobem ohřát vodu v motoru(za stálé cirkulace), ohřát sání a nastartovat. A tvrzení, že rus startuje bez problémů když je kol. nuly je zcestné, protože ne každý bělorus má stejné opotřebení pístních kroužků například. Takže pokud to tady někomu nejde, budu se mu snažit pomoct a ne špačkovat, že je prasárna ho startovat když je kolem nuly a pod. Prasárna je podle mě to, když ho někdo startuje při mínus deseti a natvrdo-bez jakýhokoliv ohřevu. Viděl jsem na netu video jak chlápek hodil deku přes MTZ a nacpal pod něj rouru od kamen s ventilátorem. ohřál tak celej traktor a valil. No proč by né?Když to někdo nutně potřebuje a dá si s tím tu práci?

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5839 Nový příspěvek od Fiškus »

A baterii taky dávám natvrďáka na kabely. Startér se přece odpojuje klíčkem startování a ne odpojovačem. Ten jsem vyhodil protože byl na šrot a je to jen zdroj potíží. Po práci prostě sundám kabelový oko z baterie a je to v cajku. Popř schovám i baterii do tepla.

Uživatelský avatar
Jan_2
Příspěvky: 1423
Registrován: úte pro 28, 2010 9:00 pm
Bydliště: Celakovice

Re: Bielorus EO 2621

#5840 Nový příspěvek od Jan_2 »

no, az to zacne horet, tak se ta baterie blbe odpojuje. ale nikomu to nenutim, Staci mit ten odpojovac klidne u baterky na kratkym kabelu, nemusi byt nutne v kabine. Ovsem nekdy muzou o zivote treba starteru rozhodovat sekundy.
Obrázek
Zetor 6911
BSS 5 tuna 3x
BSS 7 tuna
Belorus EO 2621 V

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5841 Nový příspěvek od Fiškus »

Proč by mělo něco hořet? Odpojovač je tam jen proto, když se traktor používá často aby obsluha nemusela sundávat oko z baterie po každé odpracované směně. A zároveň, protože se předpokládalo že obsluha tu baterii nebude sundavat z traktoru. My jako veteránistí jsme ale v trochu odlišné situaci. Většina z nás pracuje s traktorem jen příležitostně a vyplatí se nám jí odpojit od kabelů, sundat jí z traktoru a schovat do tepla. Obsluha díky odpojovači může jen pohodlněji odpojit baterii z kabiny. Proč by mělo něco hořet-tomu opravdu nerozumím.. To je zase zbytečný strašení.

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5842 Nový příspěvek od Fiškus »

Vždyť startér se odpojuje tím, že pustím klíček startování po naskočení motoru. Kde by co mělo hořet?

Uživatelský avatar
Jan_2
Příspěvky: 1423
Registrován: úte pro 28, 2010 9:00 pm
Bydliště: Celakovice

Re: Bielorus EO 2621

#5843 Nový příspěvek od Jan_2 »

treba se kousne civka - spinac a starter bude tocit tak dlouho nez spali sam sebe, nebo sam zpusobi zkrat a nasledny pozar.
zrovna jsem mel takovou zkusenost se starterem na Zetor a to jsem minus odpojoval pres sroub, jak se kousla ta civka, sem se to snazil odsroubovat ale litaly oblouky a bylo to varici, kduz jsem to po cca 40 sec. odsrouboval, ze starteru se uz jen kourilo.
Zetor 6911
BSS 5 tuna 3x
BSS 7 tuna
Belorus EO 2621 V

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2797
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Bielorus EO 2621

#5844 Nový příspěvek od Killer Koly »

ona se nekousne civka, ale pritavi se silnoproude kontakty spinajici vlastni elektromotor ve starteru. trpely na to nektera auta, tusim ze zastavy nebo yuga.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5845 Nový příspěvek od Fiškus »

Za normálních okolností se nemá co spálit ani co tavit. Jestliže dojde k zakousnutí jakýhokoliv mechanismu, tak je úplně buřt jestli tam máš nebo nemáš odpojovač baterie. Netuším, jak to dělají jiný lidi, ale rozborka a kontrola startéru byla snad první věc po zakoupení rusa. Když se navíc něco kousne obyčejně to člověk se sluchem v pořádku slyší a pokud není ignorant, ihned se startováním přestane a zjistí příčinu problémů. Pokud je někdo trouba a i přes nestandardní zvuk při startování ten klíček podrží, tak už se bavíme o něčem úplně jiném než o odpojovači baterie. V návodu na rusa je navíc jasně napsáno, kolik vteřin maximálně smí být startér v zátěži aniž by došlo k jeho poškození. Pokud se majitel o svůj stroj nestará dobře a údržbu dělá ve stylu "až se to pokaká, tak to opravím-dřív rozhodně nééé", pak si za 90 procent poruch může sám. Rus je jen masivní stroj, kde není žádná elektronika ani plast (ocel pryž a náplně) a když mu věnuješ minimální, ale důslednou péči, tak se Ti jen tak něco nevykaká. Když tuhle mašinu někdo koupí a myslí si, že bude jen jezdit a doplňovat olej a naftu....pak se potížím nevyhne i kdyby tam měl deset odpojovačů baterie a milion dalších takzvaně blbuvzdorných udělátek. Rusa mám od doby kdy jsem se tu zaregistroval což je tuším třetím rokem a po vychytání startovacích podmínek, opravě vodního čerpadla(nepočítaje úniky oleje) s ním nemám nejmenší problém. Odtahal jsem s ním na zahradě osmdesát panelů při mínus deseti (opět to jindy nešlo-po dvou letech inzerování si pro ně maník přijel) a nemůžu si stěžovat. Pokud mě nechal v blátě, nebo nechtěl naskočit či něco podobnýho, bylo to jen a jen mojí chybou.
Naposledy upravil(a) Fiškus dne sob pro 23, 2017 2:01 am, celkem upraveno 1 x.

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5846 Nový příspěvek od Fiškus »

Úvaha typu třeba se kousne cívka jsou stejné jako úvahy o tom, co kdyby mě zítra spadla římsa nějakýho baráku na hlavu až půjdu kolem do práce, raději si vezmu helmu. Rozumím obavám o to aby na stroji nedošlo k poruše nicméně stačí se o startér a jiné části rusa prostě dobře starat a respektovat rady a tipy v návodu, kterej je tu ke stažení, ale kdo by to celé četl že? Samo se může stát, že se projeví skrytá vada. U jsem tady četl že stačí zalepenej kanál mazání kliky a motor se na klice zadře, ale to chce třeba včas vyměnit olej případně sundat víko a prohlídnout tu kliku atd. Vždyť většina rusů byla vyrobená, když jsme někteří z nás ani nebyli na světě...

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: Bielorus EO 2621

#5847 Nový příspěvek od Fiškus »

Když už je tady řeč o údržbě-v současný době opravuju podkop. Budu svrtávat bronz pouzdra a soustružit čepy. přetěsňuju válce a poškozené součástky vyrábím nové. Například na pístu průměr 120 jsem objevil, že bronzovej nalisovanej kroužek se střihnul a nedrží. Takže jsem vyrobil novej píst se zápichem na vodící kroužek, ale manžety dám originální. Ve výsledku je píst jen o 5mm širší. Abych neměl kratší výsuv tyče, dohnal jsem to zkrácením tlumícího kroužku tak aby jeho funkce zůstala zachovaná. Vysoustružil jsem si navařovací šroubení "20S" na vývody z válce a trubky, abych mohl dál nový hadice. Zajímalo by mě, jak řešíte vůle v čepech? Svrtával to tady někdo jinak než na horizontce?

Uživatelský avatar
majo04
Příspěvky: 96
Registrován: pát kvě 19, 2017 1:21 pm
Bydliště: ZV/DT

Re: Bielorus EO 2621

#5848 Nový příspěvek od majo04 »

Neviem, ktore mas presne na mysli. Ja som mal niektore v takom stave, ze vypadli pri demontazi same. A tie co nevypadli, tak sli vylisovat.
A samotne valce maju byt osadene naklapacimi loziskami, co niektori "majstri" tiez nahradzaju bronzom. Na patkach som mal dokonca niektore vysustruzene z ocele a niektore zo silonu. Samozrejme kvoli tomu znicilo cele oka...

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Bielorus EO 2621

#5849 Nový příspěvek od Atlan »

Davat povodne manzety je blbost. Treba dat eurromanzety a je pokoj.
Inak puzdra co drzia hlavne rameno (tj dole pri otoci) su nejake tvrde nezmary. A rozhodne by som tam bronz nedaval.
Na piestoch su naklapacie oka tam nieje problem a v ramene stsvi vyvlozkovat lepsou ocelou. Lenze to som nikde nevidel ze by holo tak velmi opotrebovane.
Jedine kde sa vybiju vajcia su diery pre lopatu. Na to co tie stroje pouzivame staci troska lesia ocel a zavarit a mazat. Bronz je luxux. Ale ked to mas na profi pouzitie preco nie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

nnntomas
Příspěvky: 186
Registrován: ned led 31, 2016 1:36 pm
Bydliště: Praha

Re: Bielorus EO 2621

#5850 Nový příspěvek od nnntomas »

Já měl největší vůle 2mm.
Pouzdra na násadě u lotapy stočil nové z oc. trubky, u otoče byli dobré - tam byl blbý čep tak jsem ho jen v té části ovařil a stočil na větší průměr. Zatím jsem neměnil jen mezi ramenem a násadou, tam je vůle přijatelná. U patek jsem jen původní pouzdra zavařil (byli celé vyviklané v lůžkách) a kašlal na to, teď je vůle jen mezi čepem a okem tak do 2mm.
Čep (ocel S355) na lopatu narazím kladivem, vůle je max. do 0,2mm, takže neznatelné, ale dobře rozebíratelné.
Nevím od jaké vůle to řešit...

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“