Mapovo UNC
Moderátor: Franta.cz
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
To není můj nápad to je řešení problémů na všech kde padá nafta.... Ale díky za poklonu.....
ty jo já než se k tomu všemu vždycky dostanu tak už to někdo má vyřešené.
ty jo já než se k tomu všemu vždycky dostanu tak už to někdo má vyřešené.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Tak pohádka o utěsňování pokračuje....
Zjištěno na motoru netěsné boční víko s nalevacim hrdlem. A při pohledu zespodu asi trochu rosi vývody spodní vývody k hydromotorum.... ostatní už začíná být suse zaprášené.
Tuhle mi ulitla hadička od pojišťovací ho ventilu lopaty co je na rozvaděči.... tam pořád cítím bolestive místo... i přesto že jsou to zpátečky tak to tam zlobí.... asi to udělám na šroubovací hadice a bude klid.
Jinak už snad sucho....
Ten Zetor motor se s tím ale hodně trápí.
Já snad zkusím ještě filtry na naftu jestli ji nma dost.... Prakticky nekouří a hrozně padá z otáček ..... Jakoby tam ta regulace nebyla úplně dobrá.
Zjištěno na motoru netěsné boční víko s nalevacim hrdlem. A při pohledu zespodu asi trochu rosi vývody spodní vývody k hydromotorum.... ostatní už začíná být suse zaprášené.
Tuhle mi ulitla hadička od pojišťovací ho ventilu lopaty co je na rozvaděči.... tam pořád cítím bolestive místo... i přesto že jsou to zpátečky tak to tam zlobí.... asi to udělám na šroubovací hadice a bude klid.
Jinak už snad sucho....
Ten Zetor motor se s tím ale hodně trápí.
Já snad zkusím ještě filtry na naftu jestli ji nma dost.... Prakticky nekouří a hrozně padá z otáček ..... Jakoby tam ta regulace nebyla úplně dobrá.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
A jak ti padá z otáček? Jen tak, nebo při zatížení...a zatížením čím?...pojezdovou nebo pracovní hydraulikou? Zkus odpojit spojkou všechny čerpadla, vyšroubuj žhavičky nebo vstřiky, shoď klíňáky z kliky, vyzkoušej jestli se bez komprese dá točit klikou "přiměřeně" volně. Jednou jsem měl přidřenou šálu (ložiskovou pánev) na ojničním ložisku...pořád jsem si říkal, že ten motor prd táhne. Ono se to jakž takž nějak maže, rozstřikem v olejové vaně, takže může trvat dost dlouho, než se to ložisko úplně kousne. Taky jsem furt laboroval, jestli nejde málo nafty, jestli tlakuje vstřikovací čerpadlo, jestli je dobrej regulátor předvstřiku...a nakonec se to opravdu kouslo, a tím jsem přišel ma příčinu.
Pokud je motor ok, musí to dělat zatížení...pak tedy přijít na to, který čerpadlo to dělá.
Pokud je motor ok, musí to dělat zatížení...pak tedy přijít na to, který čerpadlo to dělá.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Mapovo UNC
Dle toho, co je na ten motor napojený by to chtělo 7201, ale to je jedno. Já teď zase na UNC nakupoval různý díly, kurňa za poslední rok jsem do teho nasypal už asi pade.
Nicméně, já zase přemýšlím, že na dám na chlazení oleje termostat. Mám doma jeden ze 160kW kompresoru, průtočnost by měla stačit. Tím, že teď máme rozdělanou Liazku, tak to budu dělat asi až po senách. Chci zgenerálkovat hlavy, zrepasovat čerpadlo a vstřiky, dám tam novou podávací pumpu, mám nachystaný nový vstřikovací trubky, olejový potrubí k mazání čerpadla. Jeden vstřik musím dát novej, mám zničenej ten závit, na kterej je našroubovaná vstřikovací trubka. Smutný je, že samotný šroubení mezi vstřikem koupit nejde. Zrovna bude i oprava chladiče (nechci ani přemýšlet kolik to bude stát), volej, filtry, a hlavně a na to se nejvíc těším, nový čepy a futra dolů a nahoru na výložník. S tím udělám i GO pístů.
Pak to bude ale alles gutte.
Nicméně, já zase přemýšlím, že na dám na chlazení oleje termostat. Mám doma jeden ze 160kW kompresoru, průtočnost by měla stačit. Tím, že teď máme rozdělanou Liazku, tak to budu dělat asi až po senách. Chci zgenerálkovat hlavy, zrepasovat čerpadlo a vstřiky, dám tam novou podávací pumpu, mám nachystaný nový vstřikovací trubky, olejový potrubí k mazání čerpadla. Jeden vstřik musím dát novej, mám zničenej ten závit, na kterej je našroubovaná vstřikovací trubka. Smutný je, že samotný šroubení mezi vstřikem koupit nejde. Zrovna bude i oprava chladiče (nechci ani přemýšlet kolik to bude stát), volej, filtry, a hlavně a na to se nejvíc těším, nový čepy a futra dolů a nahoru na výložník. S tím udělám i GO pístů.
Pak to bude ale alles gutte.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
U pojezdu když dám fkekovku otočku tak zakouří ale když třeba zvedám zaseklej v haldě a tlačíme pojezdem tak umírá....
Ono to asi tak skutečně bude normální ...já tomu dávám hroznyho couda ale jinak to chodí dobře.... Dávám mu tak 1600-1700 otáček a padá třeba až na 1200 když dostane zatížení. Ono se s tím člověk naučí pracovat.
Ten motor schválně někdy zkusím.....
Tam mě zaráží jen to že tlak mazání reaguje dost pomalu..... Pomalu stoupá i pomalu padá.ale jinak i teplej ve volnoběhu kolem 600-700 otáček maze víc jak 1 bar což mi přijde v pohodě.
V otáčkách pak studenej tak 4,5 -5 a teplej něco málo pod 4
Ono to asi tak skutečně bude normální ...já tomu dávám hroznyho couda ale jinak to chodí dobře.... Dávám mu tak 1600-1700 otáček a padá třeba až na 1200 když dostane zatížení. Ono se s tím člověk naučí pracovat.
Ten motor schválně někdy zkusím.....
Tam mě zaráží jen to že tlak mazání reaguje dost pomalu..... Pomalu stoupá i pomalu padá.ale jinak i teplej ve volnoběhu kolem 600-700 otáček maze víc jak 1 bar což mi přijde v pohodě.
V otáčkách pak studenej tak 4,5 -5 a teplej něco málo pod 4
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
No já teda nepracuju se sutí, nebo těžkýma horninama. Ale faktem je, že není problém ten motor udusit. Je prostě slaboučkej. Mě mazání reaguje dobře.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Mě stejně čeká dříve nebo později vytáhnout motor ven.... Tak to omrknu.... Podle mě bude zacoanej sací koš..... V tom motoru byl hroznej bordel .
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jojo, to mám všechno za sebou. Ony ty sítka, který tam jsou, jakožto filtrace, jsou vlastně úplně na pendrek. Toho nepořádku, co byl ve vaně, no hanba blut. Ale teď, co mám plnoprůtokovej filtr to je 100 a 1.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
No já to dost vycistil tím že jsem tam při výměně oleje dal síťka a během asi 50 ti motohodin je asi 4x vyčistil .... Naposledy před výměnou už byla skoro čistá a bylo tam jen sem tam nějaké smítko...... Teď to chci udělat i tím novým filtrem .... Až to bude mít něco nabehano tak to vyndám a dám nový... Ten stary zkusím kuchnout či v něm je a uvidí se.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Ahojte borci, po precitani vsetkych 34 stran som celkom prekvapeny ze som nekupil az taky vrak ako som si myslel. Zohnal som nejakeho mutanta unc 060(napis je stetcom ), na vsetkom ma vyrazeny rok vyroby 95 alebo 96 a vtedy sa uz nerobili.(stitok nemam). Sroby na prevodovkach mam vsetky kolesa su rovno, neprehrieva sa a ma minimalne uniky( len 2 vyrovnavacie valce slzia). Silu ma extremnu ale.ma to par problemov a to napr.:
Ked lopatu oprem o breh a pridam plyn tak motor udusim a zdochne, vam aj prehrabnu kolesa neviem ci to je nejaky problem. (Ale mam tam nove voltyre ktore sa vedia riadne zakusnut do hliny) Druha vec, ked idem z prudsieho kopca a pustim ovladacky tak sa unc stale pomalicky pohybuje, neskusal som kolko metrov tak prejde ale tiez to niekomu robi a niekomu nie , riesit to? Na rovine doslova zasmykuju ze si uz davam pozor na celne sklo.
A tretia vec, ovladacky na pohon mi nefunguju rovnako - lava sa da krasne regulovat od uplne pomalickeho chodu az po maximum ale prava sa pri minimalnom pohybe hned rozbehne vyssou rychlostou(skubne) a nasledne sa uz reguluje dobre. Toto je asi hlavna vec ktoru by som chcel vyriesit lebo mam v plane kupit podkop a nechcem do neho "burat" pri nasadzovani. Viete mi poradit ? Dakujem.
Ked lopatu oprem o breh a pridam plyn tak motor udusim a zdochne, vam aj prehrabnu kolesa neviem ci to je nejaky problem. (Ale mam tam nove voltyre ktore sa vedia riadne zakusnut do hliny) Druha vec, ked idem z prudsieho kopca a pustim ovladacky tak sa unc stale pomalicky pohybuje, neskusal som kolko metrov tak prejde ale tiez to niekomu robi a niekomu nie , riesit to? Na rovine doslova zasmykuju ze si uz davam pozor na celne sklo.
A tretia vec, ovladacky na pohon mi nefunguju rovnako - lava sa da krasne regulovat od uplne pomalickeho chodu az po maximum ale prava sa pri minimalnom pohybe hned rozbehne vyssou rychlostou(skubne) a nasledne sa uz reguluje dobre. Toto je asi hlavna vec ktoru by som chcel vyriesit lebo mam v plane kupit podkop a nechcem do neho "burat" pri nasadzovani. Viete mi poradit ? Dakujem.
Re: Mapovo UNC
Extrémní sílu maj dnešní smykáče, rozhodně ne UNC Ale dost bylo rýpání, ony ty kola se ti spíš protočí na betonu, jako na blatu, já ondá přerovnával haldu kameňa a na hlíně bobka udusíš, to je normální a musíš se s tím naučit žít. To že ti jede z kopca je taktéž normálka, pokud jsem správně pochopil princip brzdy v UNC, tak by to mělo zabrzdit až na základě zvedlé hrazdy. Že když jedeš naplno a pustíš rajčáky tak z toho div nevypadneš je opět naprosto normální, je to běžná reakce hydromotorů a hydrogenerátorů. Toron (řezačka) a E516-517 dělaly to samo, jenom tam to bylo víc vo tlamu. Jinak hydrogenerátory u 99% UNC jdou rozdílně, jestli to jde seřídit netuším. To co se děje tobě je ale asi závada na regulaci hydrogenerátoru, ale to je nejlepší to dát někam do servisu. Ještě by potenciálně mohl být problém v zasekávajícím se ventilku u rajčáků.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1548
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Tak pohádka o utěsňování pokračuje.....
Včera najednou příruba u hydromotoru na levé straně...... Nechápu.
Vše dotažené a doteď suché.
Po rozebrání kroužek rozdrolenej v jednom místě.
Asi únava materiálu nebo nevím..... Pořád se potýkam s takovýma dětskýma nemocema.....
Sice mě každej utěšuje že je to normální.... Že je to prostě stroj .... No nevím.
Dal jsem tam viton co už dávám tak kde to jde a hlavně ho v tom rozměru koupím tak uvidíme.
Taky jsem trochu probrousil místo aby se to dalo nějak inteligentně povolovat.... Před tím jsem si zbrousil klíč ale už se mi díky zeslabení 2x roztrhnu.... Teď tam pasuje normální bez úpravy......
A když už jsem se okolo toho motal tak jsem udělal nové trubky na. Rameni i na druhé straně.
Tím jsem se zase zbavil pár divných míst a různých zavařenin ....
Tahle strana byla lepší.
Ještě mě chybí ten propoj co je vzadu za kabinou.... Je vodrbanej asi na 4 místech a dva ohyby jsou placaté.
No člověk se s tímto strojem fakt nenudí.
Ale jinak už jsem v čistotě..... Ještě až pojedu někam kde mají díly na zetory tak koupím nová těsnění k motoru a bude to asi konečně v pohodě.
Budu se muset pomalu pustit do nové lopaty....už se mi tam rýsuje další díra.... No začalo to dělat a tak se ty slabší místa rychle ukazují... Chtěl jsem si zkusit koupit hotovou a jeden mi ji i nabízel ale ta konstrukce mi přijde dost sizena a navíc neměl vůbec zpevněné a zesílené bočnice ...... Tak si ji asi udělám opravdu sám.
Tuhle jsem okukoval klapacku v catrpilaru.....
Tak jsem naměřil pár věcí a hodil to mladýmu ať začne kreslit vypalky když už se fláká doma.
Ale samozřejmě potřebuju i hladkou lžíci tak to půjde tak nějak postupně.
Včera najednou příruba u hydromotoru na levé straně...... Nechápu.
Vše dotažené a doteď suché.
Po rozebrání kroužek rozdrolenej v jednom místě.
Asi únava materiálu nebo nevím..... Pořád se potýkam s takovýma dětskýma nemocema.....
Sice mě každej utěšuje že je to normální.... Že je to prostě stroj .... No nevím.
Dal jsem tam viton co už dávám tak kde to jde a hlavně ho v tom rozměru koupím tak uvidíme.
Taky jsem trochu probrousil místo aby se to dalo nějak inteligentně povolovat.... Před tím jsem si zbrousil klíč ale už se mi díky zeslabení 2x roztrhnu.... Teď tam pasuje normální bez úpravy......
A když už jsem se okolo toho motal tak jsem udělal nové trubky na. Rameni i na druhé straně.
Tím jsem se zase zbavil pár divných míst a různých zavařenin ....
Tahle strana byla lepší.
Ještě mě chybí ten propoj co je vzadu za kabinou.... Je vodrbanej asi na 4 místech a dva ohyby jsou placaté.
No člověk se s tímto strojem fakt nenudí.
Ale jinak už jsem v čistotě..... Ještě až pojedu někam kde mají díly na zetory tak koupím nová těsnění k motoru a bude to asi konečně v pohodě.
Budu se muset pomalu pustit do nové lopaty....už se mi tam rýsuje další díra.... No začalo to dělat a tak se ty slabší místa rychle ukazují... Chtěl jsem si zkusit koupit hotovou a jeden mi ji i nabízel ale ta konstrukce mi přijde dost sizena a navíc neměl vůbec zpevněné a zesílené bočnice ...... Tak si ji asi udělám opravdu sám.
Tuhle jsem okukoval klapacku v catrpilaru.....
Tak jsem naměřil pár věcí a hodil to mladýmu ať začne kreslit vypalky když už se fláká doma.
Ale samozřejmě potřebuju i hladkou lžíci tak to půjde tak nějak postupně.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Klapačka by se taky hodila, po nějaké pokukuju. Nebo malou zubatou, jako máš ty, ale klapačka je klapačka. Ještě budu dělat v dohledné době na jednu lopatu, co mám, přidržovač, dělat hnoje s normální hladkou lopatou je o zdraví Jinak máme asi podobný UNCčka, ale začali jsme oba z opačné strany, protože já mám motor suchej, ale piluju hydrauliku a ty jdi začal od druhýho konca. Jinak trubky na rameni, na ty se těším, to bude jitrnička... A již tradičně mi přtestalo jít topení a blbne termostat, teď s bídou udrží 75°C, ale řekl bych, že čidlo někde chytá falešnou kostru.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: Mapovo UNC
Bacha na ty šroubky. Jsou to whitworthy. A ty hlavičky mají palcovou míru.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
Klucí, já už těch prasečinek po předešlým majiteli mám sepsaných celou A4...celkem hustým písmem. Až bude trochu času, tak nafotím a dám do svýho vlákna. Dneska jsem třeba přišel na to, proč výložník při spuštění dosedá do patek na pancíři jednou stranou o 3 cm dřív, než tou druhou. Pravý rameno je docela krutě posvařovaný, na levým není téměř prasklina... to pravý posvařovaný je od středu maznice zadního čepu na kozlíku po střed maznice dolního čepu upínáku o 36mm kratší!!!, než to levý. Nemohl si ten blb udělat při svařování nějakej přípravek z lešenářský trubky s příčnýma čepama ve správný vzdálenosti do futer, a pak by se mu to při svařování ani nehlo. Navíc jsem kousek jednoho sváru zbrousil a housenka není vůbec provařená do kořene materiálu...je to jen takový povrchový prskanec. Prostě samá radost.
Mape, k tomu O kroužku...to se stane při montáži, když ti vyjede z drážky a hranou ho naštípneš. Pokud to jde, je dobrý dosedací plochu zbrousit na rovinné brusce, aby na kroužek působil tlak v co nejmenších vůlích. Na ty Vitony pozor, pokud používáš ty s jednou stranou do V, tak ty těsněj tím Véčkem jen proti tlaku, po tlaku naopak vůbec (něco jako chlopeň, nebo membrána zpětný klapky). A u motoru pojezdu je jedna trubka, která je zrovna dopředu pod velkým tlakem, ale dozadu při obráceným chodu je ve zpátečce do čerpadla pořád ještě kolem 20bar (neplést si s potrubím přebytkovýho oleje do nádrže). Mě to teda při použití V kroužku v přírubě na čerpadle chcalo, až když jsem tam dal zpátky O kroužek (tedy nový), tak to přestalo.
Mape, k tomu O kroužku...to se stane při montáži, když ti vyjede z drážky a hranou ho naštípneš. Pokud to jde, je dobrý dosedací plochu zbrousit na rovinné brusce, aby na kroužek působil tlak v co nejmenších vůlích. Na ty Vitony pozor, pokud používáš ty s jednou stranou do V, tak ty těsněj tím Véčkem jen proti tlaku, po tlaku naopak vůbec (něco jako chlopeň, nebo membrána zpětný klapky). A u motoru pojezdu je jedna trubka, která je zrovna dopředu pod velkým tlakem, ale dozadu při obráceným chodu je ve zpátečce do čerpadla pořád ještě kolem 20bar (neplést si s potrubím přebytkovýho oleje do nádrže). Mě to teda při použití V kroužku v přírubě na čerpadle chcalo, až když jsem tam dal zpátky O kroužek (tedy nový), tak to přestalo.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný