Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#451 Nový příspěvek od koprkam »

To Navarson - Díky za ten olej, já tam zatím lil OTHPčko, ale to se mi moc neosvědčilo, přijde mi, že žere gumičky.

To Mape - Blahopřeji, těsná hydraulika to je věc. Mě padá okruh lžíce, ale okruh ramene se mi nehne, teda takhle, trochu jo, ale tak pět cenťáků. Ještě bych se tě chtěl zeptat, na zkušenost ohledně toho Telpuru, chci tam dát i dobrou základovku, tak jsem přemýšlel, že bych dal dolů epoxidovou, nemáš s tím zkušenost?
Ještě bych se chtěl zeptat, jestli jste někdy měnili nahoře v rameni to hlavní uložení? Jde mi o to, jestli když je prohodím, tak to budu muset brát výstružníkem?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#452 Nový příspěvek od mape »

Epoxidovou základovku jsem dával jednou na spodek kabiny od náklaďáku a zkušenost je taková že jakýkoliv nestabilní nátěr utrhla.
Musel jsem to dělat dvakrát s tím že jsem musel pečlivě všechny staré nátěry sundat dolů na kov a pořádně odmastit.
A je teda pravda že pak drží a dokonce ta kabina teď po pěti letech je zespoda netknutá což je u kabiny Avia celkem nepředstavitelný jev. Takže jde o to co na tom už máš všechno za ty léta nabarvený.
Třeba já měl obrovský problém u té kabiny s plechovými díly nabarvené takové té Šedivce jak se prodávají. Tuto utrhlo jako nic.
Taky plechové díly co byly ve styku s olejem jsem musel normálně nahřívat horkovzdušnou pistolí a několikrát po sobě odmašťovat než jsem z nich ten olej dostal.
Jakoby ten plech byl pórovitý. Proto to taky asi tolik rezavý.
Mně se opravdu výborně osvědčil ten formex který Podle slov jednoho lakýrníka Na jehož doporučení ho používám říkal že právě formex je barva která umí spojit tyto hůře stabilní povrchy s tou polyuretankou.
Ta je totiž taky pěkná potvora a taky umí staré nátěry zvedat.
Vzhledem k tomu že epoxidová polyuretanová barva se tuzi..... Tak si myslím že hlavní problém je právě to tužidlo.
To víš ideálně by bylo stroj rozebrat nechat opískovat a začít od začátku Ale to je hrozná práce. Navíc u takovéhoto stroje celkem zbytečná.
Vždyť to víš sám.
já nalakoval když jsem to skládal aspoň celou kostru když už jsem to měl rozebraný a co myslíš že se dělo při první práci.
Chytneš kolem hroudu nebo kámen a hned máš za kolama opsané kružnice. :-/
Proto jsem s tím celolakem tolik nespěchal a raději řešil funkčnost.

K těm pouzdrům tě mohu říct akorát to že já je dával dolů lžíci a když jsem je tam na lisoval tak do nich samozřejmě čep zasunout nešel. Já vzal normálně lamelové kotouče do vrtačky A párkrát jsem to s tím prosvištěl a bylo to OK. Vím že je to nestrojařský
Ale ale nemám výstružník a tak to bylo pro mě řešení.
Ty jo pardon já vždycky napíšu strašný slohový úkol :zapomel:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#453 Nový příspěvek od koprkam »

Mape 8) Díky za rady.

Já dneska vyměnil zase kolínko od náhonu otáčkoměru. Ty křápy už dneska nic nevydržej, bohužel pro mně, no nic no, udělám si zásobu pár kousků navíc, kdybych je v budoucnu potřeboval. Smutný je, že tam vydržel 120h a teď se omlel ten vnitřní šnek a vnitřní čtyřhran do kterýho se vsune bowden. Jinak jsem dneska odděkloval klikovku, ten nalívací otvnor na prsách a když jsem ho zacpal, tlakovala se mi skříň, což mě mrzí. Jinak motor v poslední době poměrně hodně kouří, musím udělat servis a zkusit seřídit ventily a předvstřik. Mám strach, že z toho koukaj zapečený kruhy nebo výbrus :'( Když jsem měl sundaný hlavy, tak ty válce nebyly nic moc. A pro změnu se mi zase nehřeje motor, zase tam mám furt 70°C, tak jezdím s kartonem na chladiči, ale i tak nic moc.

Nemáte někdo zkušenost, jak vymýt motor od úsad takové té hlíny? Možná, že je termostat zanesenej tímhle svinstvem.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 840
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#454 Nový příspěvek od Navarson »

Čus,kluci
Koprkam...jj, OTHP se hodí do hydrauliky, kde nádrž je zároveň převodovka stroje, navíc se leje i do hydrodynamických měničů. Takže takovej "univerzál"...to znamená že umí od všeho trochu. Že by žral těsnění to nevím, leda že ten tvůj olej by měl nějaký příměsi, zlepšující třeba použití v měniči, ale nehodící se do hydrauliky...na to by pak na výrobku mělo být vysloveně upozornění. Jinak s tím točkometrem...já ho ve stroji nemám, otáčky jen "poslouchám", ale pokud bych ho montoval, tak rozhodně nedám mechanický. Dal bych třeba toto: https://www.kardanka.cz/otackomer-s-mot ... 33673.html a byl by pokoj.
Mape...kdysi, když jsme měli 1203, trošku upravenou na "obytňák", tak jsme rádi jezdívali, směrem od tebe na Holoubkov. V lesích je tam Habr. Místečko s rybníkem, u něho býval kemp, a u toho kempu čundrácká hospoda. Každou sobotu tam kluci z okolí hráli trempský a kántry. Zábava obrovská..moc rádi na to vzpomínáme :pivo: .
Já mám rozvaděč pod podlahou kabiny, a místa na další rozvaděč nebo ventily je tam habaděj. O tý plovoucí poloze zatím jen uvažuju, ale třeba pro radlici nebo frézu na sníh s plazama, by to nemuselo být od věci. Ještě mě to nedalo, jak popisuješ tu polohu lopaty, tak jsem jí sundal z upínáku, abych porovnal s obrázkem v katalogu...a ejhle. Originál lopata má v základu šířku 130cm, ale co především, má na zadní straně svislé výztuhy, až na kterých jsou teprve závěsné body pro upínák. Koukám tedy na zadek lopaty a vidím, že body upnutí jsou navařeny přímo na zadním plechu. Tak ty sváry očistím od bordelu, no a samozřejmě takový prskance by ve fabrice asi neprošly. Navíc šířka lopaty je přes 140cm, tak asi made in samodoma. Nejspíš asi stvořitel při rozměřování úchytů na "něco" zapoměl. :chytry:
Už začínaj vylézat první kostlivci. Začnu fotit, ale nevím estli ty fotky dávat sem. Aby to pak někoho nemátlo, že on to má na své 060ce jinak. Přeci jenom, i když vzhledově vypadají ty strojky podobně, uspořádání různých celků je trochu odlišné.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#455 Nový příspěvek od mape »

No u lopat je to prostě dáno taky tím jak se kdo s tím naučí..... Měli jsme jak jsem zmiňoval traktorbagr ...takovej kočkopes a tam to bylo blbě s tím že on vlastně nedosáhl na zem. Předělávat se mi to nechtělo a tak jsme jen privarili na lžíci nový plat aby byl v rovině s terénem a s tím jsme fungovali.... Zvyklo se na to.... Byl problém že to do ty lžíce nelezlo
Já jsem prostě zvyklej na stroje kde dám rameno dolů a lžící na zem a je to tak jak to má být.... Případně pokud má sjety gumy tak trochu prizvednout.... Jak jsem popisoval.
Tu polohu se většinou nějak poznamenas v paměti..... podle vysunutí pístů nebo nějakým Pohledem to má každej strojník nějak naučený
Třeba ale tady jeden co si mě bral na stavbu tak si půjčoval takovej malej traktorbagr od syna a já mu s tím vždy pracoval a to bylo šílený..... I tady jak někdy sleduju stavby čelních nakládacu tak ty pravidla taky sem tam někomu uniknou.....
Tyjo ale když je to tak jak má..... To je pak paráda.... To ani nemusíš nikam koukat a funguje to samo a rovina jak když střelí.... a vezme to každej kamínek

Já mám tu lžící na unc taky blbě a budu taky brzo vylepšovat...... Chci koupit novej břit a pak jen to vzít do dílny na rovinu a udělat to pořádně. Přesto to s tím nějak jde .....
U mě bylo nejhorší ze byl každej čep lžíce jinak vysoko a jinak vybehlej..... Jak jsem to srovnal tak je to 10x lepší. ....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Sadra17
Příspěvky: 6346
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Mapovo UNC

#456 Nový příspěvek od Sadra17 »

koprkam píše: Nemáte někdo zkušenost, jak vymýt motor od úsad takové té hlíny? Možná, že je termostat zanesenej tímhle svinstvem.
na chlazení ocet a výměny náplně :-/
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#457 Nový příspěvek od koprkam »

Čili říkáš, koupit třeba tři náplně destilované vody a vzdycky motor zalejt, nechat chvíli brblat a pak vylejt? Obyčejnou studniční vodu bych tam asi v rámci úspor na proplach dát nemohl, že? :D Pak tam dát teda novej fridex.

Ještě jsem zapomněl, mám na chladiči utrženou půlku toho hrdla, kde se montuje zátka, ona tam drží, ale jen na půl. Asi není žádná opravná sada na tohle, že? Protože jsem se díval, že bych si musel koupit chladič novej, a to je buď mimo EU za cca 5 tis, nebo Slovenskej, za cca 350 Eur?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#458 Nový příspěvek od mape »

Já už jsem to tu někde popisoval...nejprve když jsem měl venku chladiče tak jsem tehdy sundal u sací a sběrný potrubí a pořádně to vyvapkoval. Pak jsem byl jednou dělat na svý stavbě hodně okolo hlíny tak jsem si nakoupil asi 20 pytlíku kyseliny citrónové a normálně jsem tam vždycky napustil z vodovodu vodu a nasypal 4 pytlíky té kyseliny a jezdil....pak vypustil... Takhle jsem to udělal za den asi 5x pak ještě louh sodný a ocet na neutralizaci a pak jsem to ještě pořádně proplachnul vodou
No je to od ty doby o hodně lepší a čistější.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 6003
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#459 Nový příspěvek od Tomas6 »

Koprkam nech ho opravit vyčistit,normálně to dělaj. Mi ho čistil v Tlumačově a když jsem ho z tama odnášel byl tak o polovinu lehčí. Rozletoval ho a pak ho něčím prošťáral.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#460 Nový příspěvek od koprkam »

Nemáš prosím tě kontakt? Na kolik to cca vyšlo?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Tomas6
Příspěvky: 6003
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#461 Nový příspěvek od Tomas6 »

603279389 Nějaký Halámek.
Kolik to stálo už si nepamatuju.Jako bylo to rozhodně míň než nový chladič. Já ho měl ucpaný tak že místo aby voda cirkulovala tak ji to házelo ven nalévacím víčkem. Dělal mi i chladič na proximu,kdy mi všichni tvrdili že je neopravitelný a nedá se opravit tak aby znovu netekl a přece už 3.roky neteče.. Do práce nám dělal chladiče i s plastovýma komorama a vše ok.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#462 Nový příspěvek od mape »

Koprkam...
Ještě k té barvě....
Dneska jsem připravovala na STK Avii a kromě oprav jsem ji i umyl a očistil okna.
Vzal jsem na ni šampon nějakej pěknej a vyklubala se zní docela krasavice.... Je stříknuta právě tím alkytonem s natuzenim.... Někdy v roce 2015 takže to celkem drží....
Obrázek

Obrázek

I pro mě je to celkem příjemný překvapení....
Je pod tím normálně pragoprimer zakladovka ,jeden plnic normal, jeden už tonovanej protože ta žlutá špatně kryje a pak postupně dvě vrstvy toho alkytonu....
Je tak udelanej i podvozek a ten teda taky drží.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#463 Nový příspěvek od mape »

Tyjo tak jsem zase objevil další parády
Obrázek

Trubka vařená přímo pod úchytem a ne jedna.
Takže zase prikoupim a zase udělám kus nových.
Jinak musím říct že jak se to pravděpodobně pořádně odvzdusnilo tak to téměř neklesá.... Klesá jen rameno..... A tam to bude taky na pístech protože jsem zkusil odšroubovat trubky z rozvaděče a z toho vykapne za den tak minimální množství oleje že je to zanedbatelné.... Takže rozhodnuto jak bude rameno že stroje dole tak jsou na Servis.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 840
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Mapovo UNC

#464 Nový příspěvek od Navarson »

No jo, hold takový prasárničky...a kdoví, jak ten svár vypadá uvnitř a jak moc škrtí průtok. Až to vyměníš, abys nebyl v šoku, že mašina je rychlejší než ty :hod:
Na konce trubek máš nějaký nástroj na bombírung, nebo používáš šroubení se zařezávacím prstenem?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#465 Nový příspěvek od mape »

Používám šroubení se zařezáváním prstencem.... Celkem se mi to osvědčilo... Po nějaký době jen dotáhnout a drží.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“