Mapovo UNC
Moderátor: Franta.cz
Re: Mapovo UNC
Sice nejsem mape, ale madla jsou celkem pekny z radici paky felicie... to jen tak na okraj.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Jojo.... Jak píše Shrek.... Ty rukojetí z řadicky z Felicie jsou celkem dobrý.....
Jj a použil od firmy Štoll ale není to nic moc a jedna se.i hned po čase rozlomila. Ale přemýšlím že bych zainvestoval a dal ty co jsou v nových locustech....
Co se tě hydrauliky týká..... Věřím a vidím že ses celkem šikula a nic tě nezastaví ale dobře si rozmyslí použití elektrický ovládaných prvků..... Mám to na kontejnerce a teda po 2 letech to začalo zlobit jako prase.....
Také propojování hydraulických prvků ruzneho původu přez hpco není úplně žádná legrace a někdy je to hodně náročné to vyladit tak aby se neovlivňovala ta zařízení navzájem. Sám jsem se s tím přál na předchozím stroji a z investice do rozvaděče z toho najednou byla prekopavka se spoustou delicu průtoku a dalších serepeticek.
Co se týká sepnutí brzd v sedačce .... Já osobně bych šel cestou nějakého spínače jen na brzdy.... Občas je nutné jen zabrzdit s tím že ostatní musí fungovat.... Sice při zastavení by se stroj neměl hýbat ale v praxi třeba u mě umí z kopce pomalu popojizdet.
Ta hrazda je věc kterou já osobně bych přivítal a já dokonce chci řešit nějaký pás protože když třeba zastavím někde prudce tak z toho letím ven.... Ale už mi bylo řečeno jiným strojníkem zze stejného stroje že třeba můj pojezd je neskutečně citlivej a hbitej oproti běžnému stavu a nevím jak jsem to dokázal.
Rozvod hadickama je asi spolehlivější a technologicky jednodušší než se párat s trubkami.
Já osobně už bych taky šel raději do hadiček.
Ta plovoucí poloha je asi dobrá věc ale já se přiznám že jsem to na strojích moc nepoužíval a hlavně záleží na stavu břitu na lopatě..... Ale proč né.
Co se týká rázových ventilů..... U unc jsou jednak proto že šetří hlavní rozvaděč .... To je i popsáno v dílenské příručce a dále proto že 060 má hydraulické dorovnávání polohy lopaty a když se ti povede mít lopatu v některé z krajních poloh a začneš zvedat a dorovnávání už nemá kam dorovnávat tak to právě tyto ventily upousti tak aby nedošlo k poškození pístů a rozvaděče..... V tom případě to tam má svoje opodstatnění..... Třeba mi psal jeden co se to tu dočetl že jsem s tím manipuloval že to úplně vyřadil a zlikvidovat písty po pár kseftech.
Proto jsem tomu věnoval tolik pozornosti a řešil to nastavení tlaků.
Já si obecně s tou hydraulikou dost užil.... Ale teď je to paráda.... Ještě vyměním pád hadic na zpateckach, pretesnim nějaké drobnosti a nechám udělat písty na lopatě a bude to prakticky bez úniků....
Ale teda ty svařovaný věci ,spoje a nátrubky ... Ty mě dávali.... To snad nebyl výjezd abych něco neřešil že začalo mokvat nebo přímo stříkat. Přitom tlak dle předpisu .....
Jinak já jsem s tím stroje spokojenej.... Je to přesně to co jsem chtěl.... Pneu sice celkem ubyvaji před očima ale dá se to. Musí se dost přemýšlet jak a kam zajet protože to dělá hroznou paseku s těma sipakama.... Taky stačí u hromady to nechat prohrabnoit a hned je na břiše..... Ale jinak dělník parádní .... Jen to pořád nějak nemůžu dodělat.
Toť můj názor který ale jen píšu a nikomu nevnucuji.
Jj a použil od firmy Štoll ale není to nic moc a jedna se.i hned po čase rozlomila. Ale přemýšlím že bych zainvestoval a dal ty co jsou v nových locustech....
Co se tě hydrauliky týká..... Věřím a vidím že ses celkem šikula a nic tě nezastaví ale dobře si rozmyslí použití elektrický ovládaných prvků..... Mám to na kontejnerce a teda po 2 letech to začalo zlobit jako prase.....
Také propojování hydraulických prvků ruzneho původu přez hpco není úplně žádná legrace a někdy je to hodně náročné to vyladit tak aby se neovlivňovala ta zařízení navzájem. Sám jsem se s tím přál na předchozím stroji a z investice do rozvaděče z toho najednou byla prekopavka se spoustou delicu průtoku a dalších serepeticek.
Co se týká sepnutí brzd v sedačce .... Já osobně bych šel cestou nějakého spínače jen na brzdy.... Občas je nutné jen zabrzdit s tím že ostatní musí fungovat.... Sice při zastavení by se stroj neměl hýbat ale v praxi třeba u mě umí z kopce pomalu popojizdet.
Ta hrazda je věc kterou já osobně bych přivítal a já dokonce chci řešit nějaký pás protože když třeba zastavím někde prudce tak z toho letím ven.... Ale už mi bylo řečeno jiným strojníkem zze stejného stroje že třeba můj pojezd je neskutečně citlivej a hbitej oproti běžnému stavu a nevím jak jsem to dokázal.
Rozvod hadickama je asi spolehlivější a technologicky jednodušší než se párat s trubkami.
Já osobně už bych taky šel raději do hadiček.
Ta plovoucí poloha je asi dobrá věc ale já se přiznám že jsem to na strojích moc nepoužíval a hlavně záleží na stavu břitu na lopatě..... Ale proč né.
Co se týká rázových ventilů..... U unc jsou jednak proto že šetří hlavní rozvaděč .... To je i popsáno v dílenské příručce a dále proto že 060 má hydraulické dorovnávání polohy lopaty a když se ti povede mít lopatu v některé z krajních poloh a začneš zvedat a dorovnávání už nemá kam dorovnávat tak to právě tyto ventily upousti tak aby nedošlo k poškození pístů a rozvaděče..... V tom případě to tam má svoje opodstatnění..... Třeba mi psal jeden co se to tu dočetl že jsem s tím manipuloval že to úplně vyřadil a zlikvidovat písty po pár kseftech.
Proto jsem tomu věnoval tolik pozornosti a řešil to nastavení tlaků.
Já si obecně s tou hydraulikou dost užil.... Ale teď je to paráda.... Ještě vyměním pád hadic na zpateckach, pretesnim nějaké drobnosti a nechám udělat písty na lopatě a bude to prakticky bez úniků....
Ale teda ty svařovaný věci ,spoje a nátrubky ... Ty mě dávali.... To snad nebyl výjezd abych něco neřešil že začalo mokvat nebo přímo stříkat. Přitom tlak dle předpisu .....
Jinak já jsem s tím stroje spokojenej.... Je to přesně to co jsem chtěl.... Pneu sice celkem ubyvaji před očima ale dá se to. Musí se dost přemýšlet jak a kam zajet protože to dělá hroznou paseku s těma sipakama.... Taky stačí u hromady to nechat prohrabnoit a hned je na břiše..... Ale jinak dělník parádní .... Jen to pořád nějak nemůžu dodělat.
Toť můj názor který ale jen píšu a nikomu nevnucuji.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Navarson...
https://www.technikaprofarmu.cz/joystic ... joysticku/
Tady ještě odkaz na tu rukojeť.... Jsou tam i spínače v nabídce...... Já to připravují na klapacku....
Ale vzhledem k tomu jak.mi to jde dávat dohromady tak to vidím tak za 3 roky.....
Jinak ještě myslím hydrema má v nabídce i jiné rukojeti na objednávku.
Tam jsou ty ovladače na na prsty ale na palec ze zhora... A jde tam dát myslím až 5 kusů....
Udělej více fotek..... Je to zajímavý stroj....
Možná by stálo za to založit vlákno.....
Myslím že spoustu lidí na netu by si ty informace našli..... I mě píše spousta lidí .... a to jsem Uveřejnil jsem pár věcí které jsou vesměs v příručce.
Mám rád tyhle fóra kde jsou lidi sdilni a dávají fotky....
Stejně jako tvůj traktůrek.
https://www.technikaprofarmu.cz/joystic ... joysticku/
Tady ještě odkaz na tu rukojeť.... Jsou tam i spínače v nabídce...... Já to připravují na klapacku....
Ale vzhledem k tomu jak.mi to jde dávat dohromady tak to vidím tak za 3 roky.....
Jinak ještě myslím hydrema má v nabídce i jiné rukojeti na objednávku.
Tam jsou ty ovladače na na prsty ale na palec ze zhora... A jde tam dát myslím až 5 kusů....
Udělej více fotek..... Je to zajímavý stroj....
Možná by stálo za to založit vlákno.....
Myslím že spoustu lidí na netu by si ty informace našli..... I mě píše spousta lidí .... a to jsem Uveřejnil jsem pár věcí které jsou vesměs v příručce.
Mám rád tyhle fóra kde jsou lidi sdilni a dávají fotky....
Stejně jako tvůj traktůrek.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Ahoj,daj se nejak pretesnit pistky ovladace bardejov nebo se musi koupit novi?
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
S bardejovskyma ovladačem a zkušenost úplně nemám ale myslím si že je lepší to koupit celé nové.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
No ja to na konec kuchnul a ten pistek je tesnenej necim jako silonovim krouzkem, takze zejtra zacnu neco schnet
Re: Mapovo UNC
Díky kluci za tipy na madla žojstiků, byl jsem se kouknout na sousedojc Feldu a když jsem mu vyšrouboval rukojeť šaltrpáky tak koukal jak bacil do lékárny
Je to celé zkrznazkrz z takové jakoby tužšší pěnové hmoty, tak by se přepínače elektroinstalace do toho dost blbě osazovaly, tak asi zvolím ty originál na hydroserva. Ovšem moc se mě na té Feldě zalíbil ten koženkový rukáv od madla k podlaze. Když jsem se souseda slušně optal, jestli mi ho dá, a jestli nemá ještě jeden, bylo mě řečeno, zdali jsem se neposr... Tak jsem mu tu věc vrátil s tím, že když je takovej lakota, ať si to tam nazpátek našroubuje sám
Jinak strojek dělá to co má, bez nějakých zádrhelů. A vůbec, nebýt těch pár škrábanců a orezlin na povrchu stroje (asi stál někde venku), tak po zvednutí boudy a otevření zadní kapoty je všechno až podezřele v zachovalém stavu (ne že by mi to nějak vadilo). Tuty úvahy s hydraulikou předtím, jsou spíše do budoucna, teď potřebuju stroj na chalupu a kolem ní, ať mám do podzimka alespoň hrubou přestavbu, na srandičky si musím na čásek zajít chutě.
Akorát udělám elektriku, ta je tragická Dneska jsem v GMku přes e-šop objednal lisovací fastony, konektory, poj.skříňku, smršťovačky a další drobotinu, zajedu ke známému do výrobny rozvaděčů pro licny různých barev a průřezů, a zbastlím novou elektriku.
Zejtra zajedu do Kondora v Bohutíně pro nějaký železo (dokud ty nákupy nezrušej i pro živnostníky) a budu páchat rámy jako protikusy na rychloupínák, celkem tři kusy. Jeden na vidle na palety, další na podkop v odkazu nahoře (už jsem s pánem domluvený, místo čtyřsekčáku bude dvojitý křížový dvousekčák) a poslední rám potřebuju na naklápěcí shrnovací radlici. Taky přivezu železo na vlastní vidle a taky na paralerogram, kterej jsem dneska pilně kreslil (řeknu Vám, málem jsem si s tím kružítkem zauzloval pacičky , už je to nějakej pátek, co na střední bejvalo technický kreslení.) A ještě bych chtěl vyměnit všechny tekuté náplně i s příslušnými filtry, tím myslím nic nezkazím.
Jestli na to v zápalu tvořivé můzy nezapomenu a něco nafotím, pak samozřejmě dám na sklo. Jestli ti to Mape nebude vadit, tak asi sem, anžto na samostatný seriál to zatím nebude. Snad až začnu s tou hydraulikou a bude víc času na blbinky, tak založím vlákno, ale prej těch strojů byla vyrobena necelá pětistovka a drtivá většina šla do CCCP, tak nevím, estli by to mělo smysl. I když pravda, já třeba čtu také vlákna o strojích které nevlastním, protože mě baví, jak jsou lidi kretivní a šikovní.
Je to celé zkrznazkrz z takové jakoby tužšší pěnové hmoty, tak by se přepínače elektroinstalace do toho dost blbě osazovaly, tak asi zvolím ty originál na hydroserva. Ovšem moc se mě na té Feldě zalíbil ten koženkový rukáv od madla k podlaze. Když jsem se souseda slušně optal, jestli mi ho dá, a jestli nemá ještě jeden, bylo mě řečeno, zdali jsem se neposr... Tak jsem mu tu věc vrátil s tím, že když je takovej lakota, ať si to tam nazpátek našroubuje sám
Jinak strojek dělá to co má, bez nějakých zádrhelů. A vůbec, nebýt těch pár škrábanců a orezlin na povrchu stroje (asi stál někde venku), tak po zvednutí boudy a otevření zadní kapoty je všechno až podezřele v zachovalém stavu (ne že by mi to nějak vadilo). Tuty úvahy s hydraulikou předtím, jsou spíše do budoucna, teď potřebuju stroj na chalupu a kolem ní, ať mám do podzimka alespoň hrubou přestavbu, na srandičky si musím na čásek zajít chutě.
Akorát udělám elektriku, ta je tragická Dneska jsem v GMku přes e-šop objednal lisovací fastony, konektory, poj.skříňku, smršťovačky a další drobotinu, zajedu ke známému do výrobny rozvaděčů pro licny různých barev a průřezů, a zbastlím novou elektriku.
Zejtra zajedu do Kondora v Bohutíně pro nějaký železo (dokud ty nákupy nezrušej i pro živnostníky) a budu páchat rámy jako protikusy na rychloupínák, celkem tři kusy. Jeden na vidle na palety, další na podkop v odkazu nahoře (už jsem s pánem domluvený, místo čtyřsekčáku bude dvojitý křížový dvousekčák) a poslední rám potřebuju na naklápěcí shrnovací radlici. Taky přivezu železo na vlastní vidle a taky na paralerogram, kterej jsem dneska pilně kreslil (řeknu Vám, málem jsem si s tím kružítkem zauzloval pacičky , už je to nějakej pátek, co na střední bejvalo technický kreslení.) A ještě bych chtěl vyměnit všechny tekuté náplně i s příslušnými filtry, tím myslím nic nezkazím.
Jestli na to v zápalu tvořivé můzy nezapomenu a něco nafotím, pak samozřejmě dám na sklo. Jestli ti to Mape nebude vadit, tak asi sem, anžto na samostatný seriál to zatím nebude. Snad až začnu s tou hydraulikou a bude víc času na blbinky, tak založím vlákno, ale prej těch strojů byla vyrobena necelá pětistovka a drtivá většina šla do CCCP, tak nevím, estli by to mělo smysl. I když pravda, já třeba čtu také vlákna o strojích které nevlastním, protože mě baví, jak jsou lidi kretivní a šikovní.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Mapovo UNC
Já nevím, Bardějováky mám, ale koupím ty pístky nový, pak budu vymějšlet, jestli něco s těma starejma. Jinak Mape, nějak mi změnilo zvuk čerpadlo AXM, tak jako víc do chraplava, mám obavu, že se něco děje. Každej půlrok doliju tak dva až pět litrů hydrauliky, ale ta se ztrácí. Nikde nic zřetelně neteče, teda jo teče, teče ventil pod kabinou a teče ten zadní rozvaděč, ale né tak, aby z toho zmizelo pět litrů oleje. Mám strach, že se to cpe do převodu. Možná jsem se tě už někdy ptal, ale co používáš za hydraulickej olej, používáš obyč HM ,nebo něco šmakutóznějšího?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: Mapovo UNC
Ty my kdysi zkoušeli ty Bardejovské těsnit, těsnění se tusaim dalo koupit v dimeru ve Zlíně a bylo to stejně oničem. Teklo to za chvíli znovu. Ony ty pístky jsou většinou vydřené a už to ta manžeta nedotěsní. I orsty jsem kdysi těsnil ale s výsledkem stejným. Za krátký čas to teklo znovu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
No objednal jsem novi. Asi tam vymyslim naky prachovky. Nebo kouknu jestli se daj koupit
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Koprkam....teď tam mám HMko od ELF....
Byl tu jednou pro palisády nějakej pan co dělá u maziv a řekl.mi že ten olej má běžné vlastnosti .... Ale ..... Jeho supeevlastnost je dobrá filtrovatelnost.... A to že u hydraulik je docela výhoda
Víc nevím.... Víceméně dávám na doporučení....
Dostal.jsem ho k tomu stroji 150 litrů.
Byl tu jednou pro palisády nějakej pan co dělá u maziv a řekl.mi že ten olej má běžné vlastnosti .... Ale ..... Jeho supeevlastnost je dobrá filtrovatelnost.... A to že u hydraulik je docela výhoda
Víc nevím.... Víceméně dávám na doporučení....
Dostal.jsem ho k tomu stroji 150 litrů.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Já tam mám nalitý OTHPčko. Zbylo mě, tak je tam, není to ono. Ale po dvou letech se chystám na výměnu oleje, takže tam chci nalít to, co tam patří. Někdo mi doporučoval, že HMko je zastaralej olej, že prý je lepší nalít HLVP 46. Jenže se mi moc nechce dát 2000 za 20l bandasku.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Navarson.....
Ještě tady odkaz na ovladače..... Je tam PDF co se dá stáhnout.... Tak si to prohlídni... Je to celkem dost možnosti.
https://www.hydroma.cz/ovladac-hydrauli ... 16782.html
Koprkam.... K těm olejům...
O tom hlvp jsem taky něco slyšel ale myslím si že vzhledem k tomu že tento stroj od začátku fungoval na HM ko tak mu bude asi jedno co tam bude.....
Je jen otázkou jak se to bude chovat studené nebo naopak teplé.
Mě ty teploty oleje litali hodně vysoko a pořád to chodilo normálně..... Vakuometr už ukazoval skoro nulu. Je taky ale otázka jaká je životnost oleje při takových teplotách a jestli bych ho taky neměl vyměnit.
Ještě tady odkaz na ovladače..... Je tam PDF co se dá stáhnout.... Tak si to prohlídni... Je to celkem dost možnosti.
https://www.hydroma.cz/ovladac-hydrauli ... 16782.html
Koprkam.... K těm olejům...
O tom hlvp jsem taky něco slyšel ale myslím si že vzhledem k tomu že tento stroj od začátku fungoval na HM ko tak mu bude asi jedno co tam bude.....
Je jen otázkou jak se to bude chovat studené nebo naopak teplé.
Mě ty teploty oleje litali hodně vysoko a pořád to chodilo normálně..... Vakuometr už ukazoval skoro nulu. Je taky ale otázka jaká je životnost oleje při takových teplotách a jestli bych ho taky neměl vyměnit.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jj, díky za odkaz, móóóc pěkná věcička, dokonce jen našroubovat hadičky a už můžem frčet...ale ta cena...ono vůbec ty hydraulický součástky. Teď, když vsakuju znalosti o oboru, který jsem zatím nijak nepotřeboval, mě strejc gůgl navádí na stránky (hydrolilder, hydroma, kardanka, apod.) ,kde jsou tak krásný věci, že bych potřeboval fšecko, a zároveň dědit po nějaké tuté selebritě.
Ty oleje teď zrovna řeším taky, protože chci mít pod kontrolou co tám dám, ne co tam bylo. Olej HVLP (ne HLVP , opravte si to ) je podle výkonostní třídy DIN, to samé co olej HV dle ISO. Olej HM (ISO) odpovídá oleji HLP (DIN). U obou norem pak následuje číslo viskozity. HLP je minerál s aditivy snižující opotřebení a s dobrou filtrovatelností, HVLP je taky minerál s aditivy pro snížení vyskozity za nízkých teplot (nižší odpor při startu za nízkých teplot, pokud nelze hydrogenerátor odpojit od motoru). Obě třídy mají maximální trvalou provozní teplotu bez změny vlastností do +120°C. Takže podle čerstvě vcuclých vědomostí (asi to bude ve skutečnosti i složitější) volím HLP nebo HM (ISO nebo DIN) s vyskozitou 46 (viskozita dle manuálu výrobce na zaběhnutý stroj), protože preferuju odolnost proti opotřebení, před dobrými starty v zimě. (stroj připíná čerpadla až při cca 1 200rpm, nejvyšší krouťák je při 2300rpm). Samozřejmě nikomu nic nevnucuju, protože s hydraulikou se teprve učím, a všechno může být úplně jinak, to jsou jen takové selské úvahy.
No a když jsme u těch olejů...máte kluci nějaké oblíbené dotavatele filtrů a filtračních vložek? A nejen olejových filtrů, také paliva a vzduchu. Asi nejlépe všechno na jednom místě, estli si to nepředstavuju jak hurvínek válku
Ty oleje teď zrovna řeším taky, protože chci mít pod kontrolou co tám dám, ne co tam bylo. Olej HVLP (ne HLVP , opravte si to ) je podle výkonostní třídy DIN, to samé co olej HV dle ISO. Olej HM (ISO) odpovídá oleji HLP (DIN). U obou norem pak následuje číslo viskozity. HLP je minerál s aditivy snižující opotřebení a s dobrou filtrovatelností, HVLP je taky minerál s aditivy pro snížení vyskozity za nízkých teplot (nižší odpor při startu za nízkých teplot, pokud nelze hydrogenerátor odpojit od motoru). Obě třídy mají maximální trvalou provozní teplotu bez změny vlastností do +120°C. Takže podle čerstvě vcuclých vědomostí (asi to bude ve skutečnosti i složitější) volím HLP nebo HM (ISO nebo DIN) s vyskozitou 46 (viskozita dle manuálu výrobce na zaběhnutý stroj), protože preferuju odolnost proti opotřebení, před dobrými starty v zimě. (stroj připíná čerpadla až při cca 1 200rpm, nejvyšší krouťák je při 2300rpm). Samozřejmě nikomu nic nevnucuju, protože s hydraulikou se teprve učím, a všechno může být úplně jinak, to jsou jen takové selské úvahy.
No a když jsme u těch olejů...máte kluci nějaké oblíbené dotavatele filtrů a filtračních vložek? A nejen olejových filtrů, také paliva a vzduchu. Asi nejlépe všechno na jednom místě, estli si to nepředstavuju jak hurvínek válku
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Navarson..... Dají se tam objednat i rukojeti.
Nemusíš celý ovladač.
Nemusíš celý ovladač.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný