Mapovo UNC
Moderátor: Franta.cz
Re: Mapovo UNC
No ta 4 listá vrtule to opravdu někdy neuchladila,Dokonce s novým vodním chladičem,u toho mojeho jsem s tím taky docela bojoval když se koupil. Dával jsem taky tu vícelistou a ok. Já bych v tom nikde problém nehledal jestli to teď funguje. Novější bobiky měly už vícelistou,proč asi. Je potřeba brát v úvahu že ta vrtule saje vzduch z prostoru motoru,takže dejme tomu 70-80°C...A tím ještě chladí.
Co se týče toho odpojení čerpadel. Já bez toho v zimě nikdy nenastartoval. Prostě točí ale bídně. Takže toto mám v cajku. Než jsem to dal dohromady,jsem si pohrával s myšlenkou předělat to na způsob 750. Tam je páka pod nohama a je to řešené lankem. Bylo potřeba tuším udělat tu páku na podlaze a páku na vypínání na převodovku. Pro mne bylo nakonec jednodušší udělat novou trubku a je pokoj. Teď o tom nevím. Jo a v létě to nepoužívám.
Sedačku mám obyčejnou z Tatry,bez odpružení a taky dobrý. Je velká, pohodlná,oproti tomu co tam bylo originál. Sice to trochu poskakuje, nicméně na to jsem si už zvykl a nějak mi to nepřijde.
Ovladače mám Bardejovské,celkem se mi s tím pracuje fajn. Budu muset koupit pístky,dva začínají téct, kdysi jsme zkoušeli i manžety měnit,no moc to nefungovalo,on ten pístek je většinou odřený a za chvíli to teče znovu.
Co se týče toho odpojení čerpadel. Já bez toho v zimě nikdy nenastartoval. Prostě točí ale bídně. Takže toto mám v cajku. Než jsem to dal dohromady,jsem si pohrával s myšlenkou předělat to na způsob 750. Tam je páka pod nohama a je to řešené lankem. Bylo potřeba tuším udělat tu páku na podlaze a páku na vypínání na převodovku. Pro mne bylo nakonec jednodušší udělat novou trubku a je pokoj. Teď o tom nevím. Jo a v létě to nepoužívám.
Sedačku mám obyčejnou z Tatry,bez odpružení a taky dobrý. Je velká, pohodlná,oproti tomu co tam bylo originál. Sice to trochu poskakuje, nicméně na to jsem si už zvykl a nějak mi to nepřijde.
Ovladače mám Bardejovské,celkem se mi s tím pracuje fajn. Budu muset koupit pístky,dva začínají téct, kdysi jsme zkoušeli i manžety měnit,no moc to nefungovalo,on ten pístek je většinou odřený a za chvíli to teče znovu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
Jak dat jinou sedacku? Vzdyt i s tou malinkatou puvodni se tam clovek sotva vejde, od stropu par cm a nohy nemam kam dat
K tomu ze ses z unc dobitej jak Berlin, celej den v tom sedis nasponovanej abys ses neutlouk, brisni svaly zatnuty, znam to taky, nerad s tim delam celej den. Podperky asi pomuzou, ale kam je dat, vzdyt tam neni ani milimetr mista navic. Jak na sirku, tak na vejsku, tak na delku, clovek je rad ze se tam ramenama vejde.
Kazdy vi co delam, jen se to nesmi psat v podpisu. V kolonce povolani je to snad v poradku, pokud ne, tak kolonku z duvodu zbytecnosti odstranit.
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
O cenach prodavanych veci nediskutuji.
roztrhnisikusnuhakem zavinac gmail.com
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Já tam mám tuhle sedačku
Není špatná ale má krátký sedák a nemá moc boční vedení.
Milosm.... Jak jsem říkal když to chodilo 3-4 hoďky v normalninm počasí tak dobrý. Ale přez léto to dostávalo zahul v podobě celodenních práci v těch Horkách a tam to prostě s teplotou šlo nahoru....
K tomu nechtěnému zavádění o páky používám pedál na podlaze kde odstavim ovládací hydrauliku a nic se nehýbe.
Shrek.... Ono se dá udělat leccos. Já mám v tom unc problém že mám páky dost nepohodlné daleko a když přijedu se sedačkou blíž tak zase koukám kolenama ven a nezavru dveře. přitom se považují se svejma 186 cm a 95 kilama za konfekční postavu.
U Avie mi taky každej říkal že je to žebřík nepohodlnéj Dál jsem vzduchovou sedačku a jinou volantovou hřídel abych mohl volant více sklonit, přesunul řadící páku jinam a vhodné naohybal a zrušil ten debilni Dekl přez motor a paráda....
Zkusím na tom zapracovat a uvidíme.
Tu spojku mám od začátku nefunkční a i v zimě jsem startoval normálně. Tak nevím....
Není špatná ale má krátký sedák a nemá moc boční vedení.
Milosm.... Jak jsem říkal když to chodilo 3-4 hoďky v normalninm počasí tak dobrý. Ale přez léto to dostávalo zahul v podobě celodenních práci v těch Horkách a tam to prostě s teplotou šlo nahoru....
K tomu nechtěnému zavádění o páky používám pedál na podlaze kde odstavim ovládací hydrauliku a nic se nehýbe.
Shrek.... Ono se dá udělat leccos. Já mám v tom unc problém že mám páky dost nepohodlné daleko a když přijedu se sedačkou blíž tak zase koukám kolenama ven a nezavru dveře. přitom se považují se svejma 186 cm a 95 kilama za konfekční postavu.
U Avie mi taky každej říkal že je to žebřík nepohodlnéj Dál jsem vzduchovou sedačku a jinou volantovou hřídel abych mohl volant více sklonit, přesunul řadící páku jinam a vhodné naohybal a zrušil ten debilni Dekl přez motor a paráda....
Zkusím na tom zapracovat a uvidíme.
Tu spojku mám od začátku nefunkční a i v zimě jsem startoval normálně. Tak nevím....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Dneska zase po chvilkách jsem dělal na kabině. Vymyslel jsem boční panely kde možná zrealizuju opěrky a ocalounil kryty pristrojovek.
Je to samolepící filc docela příjemný . Když budu v kratasech tak to aspoň nebude pálit do nohou. A1
Je to samolepící filc docela příjemný . Když budu v kratasech tak to aspoň nebude pálit do nohou. A1
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Ahoj, chci pořídit UNC, tak se chci zeptat, viděl jsem na bazoši unc 750, viz foto... jsou ty ramena origo ? Protože u ostatních 750 jsou ještě na hlavních ramenech "trubky" , asi kvůli vyrovnávání pokud se nepletu (kdyžtak mě opravte) a u tohodle unc nejsou. Tak jestli někdo neví , proč tomu tak je ? Foto viz odkaz. https://stroje.bazos.cz/inzerat/107875541/UNC-750.php
Děkuji
Děkuji
Re: Mapovo UNC
Tak to su zvědavý jestli k tomu někdo něco napíše. Takovou 750 vidím poprvé.Chladiče v deklu,ten konec rámu je nějaký nízký,jiný tvar horních vzpěr kabiny,výložník je úplně jiný.Podle mne nějaký prototyp. Viděl jsem 750 s yanmar motorem,hydraulikou rexroth,ale to byla spíš 752 v rámu 750,navíc bíle lakovaná už z fabriky, tohle jsem nikdy neviděl.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
Mam 750 ale taky s jinym vyloznikem a nemam odklapeci chladice,bud prototip nebo dobrej kutil, ale ten vyloznik vypada jak z novi 752
Re: Mapovo UNC
Čím víc se na to dívám tak mi to přijde jako kutil.I 752 má vyrovnávání pomocí táhel.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
No já chci napsat jen to že jsem viděl a četl že po revoluci vznikalo na platformách unc060 a hlavně unc 061 které nikdo moc nechtěl různé nevyrobni . modernizace které někteří odvážlivci nazývali unc750. Já teda ty rozdíly úplně neznám. Podle mě je tam jiný hlavní rozvaděč a je to zelený, možná pár dalších detailů... Motor a systém pojezdu je podle mě stejný.
Tady to vypadá jako 061 podle těch horních úchytů kabiny . Chladicovou stěnu to má taky podobnou jako 061.
Hlavní rozvaděč měli ale 750 tuším nějaký modernější a tady to vypadá na Rs16... Čili unc 060
To rameno už jsem jednou někde viděl ale na novějším stroji.
Motor dle foto vypadá na zetor.
Třeba si jen někdo vyhrál.
Může to být paskvil ale pokud to bude chodit a nebude to stát tyc zlatá tak proč né. Cenu odhaduju přez 200 tisíc.
To rovnání lopaty je docela dobrý na práci.... Hlavně u vidlí .... Tam je to skoro nutností.
Co vím tak třeba 753 a 853 to dorovnávání taky nemají pokud to nemají vyřeseno jinak
Ta ramena jsou navíc celkem podobná.
Já jsem měl zatím všechny stroje s dorovnavanim.
Jednou jsem ale dělal taky s nějakou mrchou která to neměla a asi 2x jsem si sypal materiál na kabinu .. i na hlavu.
Tady to vypadá jako 061 podle těch horních úchytů kabiny . Chladicovou stěnu to má taky podobnou jako 061.
Hlavní rozvaděč měli ale 750 tuším nějaký modernější a tady to vypadá na Rs16... Čili unc 060
To rameno už jsem jednou někde viděl ale na novějším stroji.
Motor dle foto vypadá na zetor.
Třeba si jen někdo vyhrál.
Může to být paskvil ale pokud to bude chodit a nebude to stát tyc zlatá tak proč né. Cenu odhaduju přez 200 tisíc.
To rovnání lopaty je docela dobrý na práci.... Hlavně u vidlí .... Tam je to skoro nutností.
Co vím tak třeba 753 a 853 to dorovnávání taky nemají pokud to nemají vyřeseno jinak
Ta ramena jsou navíc celkem podobná.
Já jsem měl zatím všechny stroje s dorovnavanim.
Jednou jsem ale dělal taky s nějakou mrchou která to neměla a asi 2x jsem si sypal materiál na kabinu .. i na hlavu.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
753 853 903,ty si myslím mají vyrovnávání řešené hydraulikou. Jak to tam funguje nevím.Zkusenost nemám. Ale třeba 226B od catu tam to je hydraulikou,dá se to dokonce.čudlíkem vypnout, nicméně to je takové necitlivé,je tam skok když zvedáš z klidové polohy a funguje to jen směrem nahoru. Ale dalo se na to zvyknout.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Ono je to tam nějak na principu prepousteni oleje z přední menší komory pístu zvedání do zadní komory nabírání.
Ale funguje to jen směrem nahoru .
Já si pamatuju že jsme měli ve firmě JCB 3C.. takovou tu ponorku a tam se to aktivovalo při zvedání tím že si dal páku hodně dozadu.
U cat 226 se přiznám že jsem ani nevěděl že to tak má a to jsem ji měl asi 8x z půjčovny.
Já jsem dokonce uvažoval že bych na 060 sehnal rameno ze 750. Zlobilo mi to že když jsem pouštěl rameno dolů a lopata byla priklonena tak ventily na rozvaděči špatně upousteli olej a litali mi tam z nich hadičky.Po vyčištění a seřízení tlaků teď vše chodí jak má.
Jeden problém tam ale stále ještě mám a to je velké kolísání tlaku na pracovní hydraulice. Asi 3x za sebou jsem to měřil a jednou je tam 190 barů jednou jen 120 ... Ten pojišťovák v rozvaděči není nejlepší... Takže jsem objednal nový a uvidíme.
Třeba ovládací hydraulika drží tlak pořád stejně jen pri ohřátí oleje ve volnoběhu klesne z 30 na 26 barů... Stroj se ale pořád pohybuje a všechno normalne funguje. Buď to tak má být a nebo to cerpadylko už má trochu něco nabehano.
Jinak když se vrátím k tomu mymu strojku.... Na tom se muselo podepsat dost lidí.... Nejprve přehozený hadice u zvedání tak že nahoru propouštěl netěsný dodávací ventil ,pak prodřený šoupátko v rozvaděči až po problémovou orstu. A tohle všechno zapříčinilo to že uživatelé měnili čerpadla a vždy se zdál problém vyřešen.... Bohužel jen na chvilku.
To jsem si zjistil tím že jsem oslovil několik majitelů zpátky jak se mi je povedlo vypátrat. A nejvíc se na to podepsaly dílny Armabetonu. Tam to proběhlo výměnou pistnic zvedání a tam to začalo. A vzhledem k tomu že stroj prostě málo zvedal tak i málo dělal..... Když jsem se jich zeptal poprvé tak všichni mlčeli včetně posledního majitele. Pak teprve když jsem řekl že o nic nejde že chci jen vědět historii tak se rozmluvili. Nakonec je to vlastně pro mě dobře protože ten stroj nemá nabehano tolik a proto taky ten stav je celkem slušný. Když pominu ložiska v prevodovkach které se podle mě vysypaly proto že tam byla voda místo oleje a ty nešťastně šrouby na prevodovkach které když byli povolené tak prostě litali tak je mašina víceméně ve slušným stavu. Navíc jsem to vše opravil podle svého nejlepšího svědomí a tak vím jak je to udělané a mám na chvíli pokoj. Teď jsem ještě zjistil že mi šlo přez chladič oleje málo oleje a způsoboval to takový ventil na olejové nádrži který byl stále otevřený ... Zasekly. Tak jsem to rozhýbal a hurá na chladiči se zvedl tlak a i olej je zase lépe chlazen ...jak jsem tuhle zase lítal celý den tak teploty už naprosto bez problémů.....
Teď budu ještě měnit olej v motoru. Dal jsem tam nějak po koupi nový a asi 3x po sobě vyčistil sitka s tím že 2x byli dost zaneradeny a teď asi před měsícem když js je čistil potřetí tak byli už krásně čisté. Takže i motor bude asi v pohodě.
Objednal jsem si tu sadu na přestavbu na jednorázové filtry tak až to tam dám tak ještě pak vyměním jednou i ten papírový filtr a myslím že si motor bude chrochtat. Spotřeba oleje nijak asi výrazná nebude .... Prakticky jsem dolil pouze po vyčištění sitek jinak drží.... A dokonce motor ani nemá nijaké úniky. Jediné kde je vždycky olej je okolo matky vík ventilů..... Ale asi nová podložka to vyřeší.
Tuhle začal motor trochu pokurovat.... Tak jsem si říkal že by se čerpadlo probralo a zacalo dávat co má.... I přesto že se mi zdá že už to chodí dobře....
Omyl. Byl jsem takový prase že jsem měl zapraseny vzduchový filtr. Tak jsem vyčistil a je zase po kouri.
Udělá jen plivanec při nějakém záběru nebo si zakouří když třeba jedu do hromady a začnu mu zvedat.
Ke spotřebě.... Teď naposled jak jsem jezdil tak sežral na 6 motohodin 15 litrů nafty co je velká paráda oproti tomu co bylo před tím. Měřeno na té železné měrce ... Vždy na stejném místě . snad to trochu odpovídá.
Jinak ještě opravím .... Unc 750 má podle nějakého návodu co tu mám stažený skutečně také rozvaděč Rs 16 .... Někde jsem ale našel zmínku o tom že je tam použít nějaký lepší zahraniční...
Tam je zřejmé že těch modifikací je plno.
Včetně jak tu tomas6 zmínil jiný motor než Zetor.
Ale funguje to jen směrem nahoru .
Já si pamatuju že jsme měli ve firmě JCB 3C.. takovou tu ponorku a tam se to aktivovalo při zvedání tím že si dal páku hodně dozadu.
U cat 226 se přiznám že jsem ani nevěděl že to tak má a to jsem ji měl asi 8x z půjčovny.
Já jsem dokonce uvažoval že bych na 060 sehnal rameno ze 750. Zlobilo mi to že když jsem pouštěl rameno dolů a lopata byla priklonena tak ventily na rozvaděči špatně upousteli olej a litali mi tam z nich hadičky.Po vyčištění a seřízení tlaků teď vše chodí jak má.
Jeden problém tam ale stále ještě mám a to je velké kolísání tlaku na pracovní hydraulice. Asi 3x za sebou jsem to měřil a jednou je tam 190 barů jednou jen 120 ... Ten pojišťovák v rozvaděči není nejlepší... Takže jsem objednal nový a uvidíme.
Třeba ovládací hydraulika drží tlak pořád stejně jen pri ohřátí oleje ve volnoběhu klesne z 30 na 26 barů... Stroj se ale pořád pohybuje a všechno normalne funguje. Buď to tak má být a nebo to cerpadylko už má trochu něco nabehano.
Jinak když se vrátím k tomu mymu strojku.... Na tom se muselo podepsat dost lidí.... Nejprve přehozený hadice u zvedání tak že nahoru propouštěl netěsný dodávací ventil ,pak prodřený šoupátko v rozvaděči až po problémovou orstu. A tohle všechno zapříčinilo to že uživatelé měnili čerpadla a vždy se zdál problém vyřešen.... Bohužel jen na chvilku.
To jsem si zjistil tím že jsem oslovil několik majitelů zpátky jak se mi je povedlo vypátrat. A nejvíc se na to podepsaly dílny Armabetonu. Tam to proběhlo výměnou pistnic zvedání a tam to začalo. A vzhledem k tomu že stroj prostě málo zvedal tak i málo dělal..... Když jsem se jich zeptal poprvé tak všichni mlčeli včetně posledního majitele. Pak teprve když jsem řekl že o nic nejde že chci jen vědět historii tak se rozmluvili. Nakonec je to vlastně pro mě dobře protože ten stroj nemá nabehano tolik a proto taky ten stav je celkem slušný. Když pominu ložiska v prevodovkach které se podle mě vysypaly proto že tam byla voda místo oleje a ty nešťastně šrouby na prevodovkach které když byli povolené tak prostě litali tak je mašina víceméně ve slušným stavu. Navíc jsem to vše opravil podle svého nejlepšího svědomí a tak vím jak je to udělané a mám na chvíli pokoj. Teď jsem ještě zjistil že mi šlo přez chladič oleje málo oleje a způsoboval to takový ventil na olejové nádrži který byl stále otevřený ... Zasekly. Tak jsem to rozhýbal a hurá na chladiči se zvedl tlak a i olej je zase lépe chlazen ...jak jsem tuhle zase lítal celý den tak teploty už naprosto bez problémů.....
Teď budu ještě měnit olej v motoru. Dal jsem tam nějak po koupi nový a asi 3x po sobě vyčistil sitka s tím že 2x byli dost zaneradeny a teď asi před měsícem když js je čistil potřetí tak byli už krásně čisté. Takže i motor bude asi v pohodě.
Objednal jsem si tu sadu na přestavbu na jednorázové filtry tak až to tam dám tak ještě pak vyměním jednou i ten papírový filtr a myslím že si motor bude chrochtat. Spotřeba oleje nijak asi výrazná nebude .... Prakticky jsem dolil pouze po vyčištění sitek jinak drží.... A dokonce motor ani nemá nijaké úniky. Jediné kde je vždycky olej je okolo matky vík ventilů..... Ale asi nová podložka to vyřeší.
Tuhle začal motor trochu pokurovat.... Tak jsem si říkal že by se čerpadlo probralo a zacalo dávat co má.... I přesto že se mi zdá že už to chodí dobře....
Omyl. Byl jsem takový prase že jsem měl zapraseny vzduchový filtr. Tak jsem vyčistil a je zase po kouri.
Udělá jen plivanec při nějakém záběru nebo si zakouří když třeba jedu do hromady a začnu mu zvedat.
Ke spotřebě.... Teď naposled jak jsem jezdil tak sežral na 6 motohodin 15 litrů nafty co je velká paráda oproti tomu co bylo před tím. Měřeno na té železné měrce ... Vždy na stejném místě . snad to trochu odpovídá.
Jinak ještě opravím .... Unc 750 má podle nějakého návodu co tu mám stažený skutečně také rozvaděč Rs 16 .... Někde jsem ale našel zmínku o tom že je tam použít nějaký lepší zahraniční...
Tam je zřejmé že těch modifikací je plno.
Včetně jak tu tomas6 zmínil jiný motor než Zetor.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Plno asi ne,ale řekl bych že se snažili o nějaké inovace po revoluci. Nicméně zahraniční konkurenci prostě nestačili.A nebo by možná i stačili, ale v privatizaci se rozkradlo co dalo a dopadli stejně jak LIAZ, Zetor,Avia,Jawa a podobně. Jako locusty nejsou špatné,ale třeba s cat se rovnat nemůžou.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
Kluci, myslíte že na tento vozík, viz. odkaz: https://www.vypos.cz/obchod/pujcovna/pr ... ky3500-kg/ ,, najedu s UNC ? Snad ano...
Re: Mapovo UNC
Užitná 2640,to je na unc málo. Ty nájezdy taky nic moc. Když najíždíš autem to je dlouhé,tak kola jsou na konci a začátku,ale unco je krátké a myslím že bys je zlomil.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
Najezdy by se museli podlozit vcetne zadni casti vozejku, unc ma 3 tuny, vezli sme ho na podobnym vozejku cc 70 kmva vozejk prezil