UKT,LKT a parta z lesa VIII
Moderátor: Franta.cz
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
preco by bol? ved znizi celkovo teplotu v spalovacom priestore....
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
že si ze mě děláš jen srandu a nemyslíš to vážně
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
tak ja to viem takto a tym ze sa vzduch ochladi sa ho tam vojde este viac...
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
A jestli má vůbec význam ladit motor na lenochodu, jakým LKT je
Protože ono to v konečné fázi není ani tak jenom o výkonu motoru, ale i o tom zbytku...[/quote]
Tohle nemyslíš vážně,ted si mě nasral. A co by jsi chtěl třeba ladit,mašinu za 3.mega na kterou prostě v tomhle státě každý nemá! Nebo máš pocit že třeba na HSM 805 za 5.5mega není co ladit. To se teda pleteš. A když nemám prachy na mašinu za 5.5 mega na kterou stejně nemůžu během záruky šáhnout tak budeme ladit tyhle ty lenochody. Už se těším, až jednou přijdeš ty s něčím svým a aspoň trochu nadčasovím.
Nehledám důvody proč to nejde,já hledám způsoby aby to šlo!
-
- Příspěvky: 525
- Registrován: pát kvě 24, 2013 10:49 pm
- Bydliště: milevsko
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
tak tak je třeba ladit,akorat mě to nadšení už začíná opouštět a ladiči stárnou a nový nikde
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
Lepší, ale nepřesně formulovaný.feki píše:tak ja to viem takto a tym ze sa vzduch ochladi sa ho tam vojde este viac...
Vznětový motor funguje tak, že se směs stlačí a stlačením se samovznítí.Teplota nasávánýho vzduchu na to nemá vliv.Dokud se nedosáhne teploty k samovznícení tak to hořet nebude.Nechápu tedy ja může být
feki píše: ved znizi celkovo teplotu v spalovacom priestore....
Další podstatná věc je chování vzduchu.Ten s měnící se teplotou mění svůj objem.S nižší teplotou objem snižuje a s vyšší zvyšuje.Takže když vzduch ochladíme v intercolleru dostameme ho sice do válce úplně stejné množství jako bez intercolleru, ale když směs(ted směs vzduchu a paliva) dosáhne teploty samovznícení je ho tam víc.
Samozdřejmě musíme upravit (zvětčit)dávku paliva abychom dostali optimální složení směsi.
Takže suma sumárům dostamene do válce větší množství směsi.Tím se zvedne výkon, co se teploty týká nevím každopádně se ale nesníží a hlavně se zvedne tlak ve spalovacím prostoru.
Múže mě tedy někdo objasnit kde je to
Tech píše:Obzvlášť mezichladič motoru spíš uleví.
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
Neni to tak ze chladnejsi vzduch ma vyssiu hustotu oproti teplemu vzduchu? Medzichladic (intercooler) ma vzduch nasaty duchadlom po ceste po hlavu motora a sacie ventyly ochladit, aby nabral väcsi objem pred samotnym nasanim do spalovacieho priestoru valca. Tym sa ho dostane "viac". Ucinnost intercoolera je uz na inu diskusiu
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
no malo by ist presne o to, ze pri stlaceni vzduchu sa ten vzduch samozrjeme ohreje(fyzikalny jav), tak je potrebne ho schladit, aby sa motor v podstate neohrieval viac....
mozno moze ohrievat aj hlavu ako vravi pavel, nie len spalovaci priestor, cize ak je chladnejsi tak je celkovy narok na chladenie motora nizsi a tym by mal motoru ulavit... neni potom potrebny tak kvalitny olej a chladenie v perfektnom stave
mozno moze ohrievat aj hlavu ako vravi pavel, nie len spalovaci priestor, cize ak je chladnejsi tak je celkovy narok na chladenie motora nizsi a tym by mal motoru ulavit... neni potom potrebny tak kvalitny olej a chladenie v perfektnom stave
-
- Příspěvky: 1056
- Registrován: stř říj 29, 2008 3:11 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
Vy mě chcete rozesmát. NH TL 90 má výhodu jen v elektroreversu a přední mechanické uzávěrce. Jinak v porovnání se zetorem 10540 všechno špatně. Spotřeba u NH je dvakrát taková, poruchovost šílená o ceně ND se ani bavit nebudu. O proti NH TL90 je 10540 teda o dost obratnější a hlavně má o hodně větší světlou výšku, což je v lese dost zásadní (na NH upraveném v Manetechu a Zetoru kde jsem dělal kryty já, to dělá 12cm!). Jak je to s otáčením v kabině nevím, ale v NH jsem vozil pilčíka na rampovači, protože se do kabiny prostě nevlezl a ve 105ce ho vozím normálně v kabině. I když byl ten NH o 9 let mladší, nevyměnil bych to, i kdyby mně připlatili.. Jestli máš přes 2m, tak budeš trpět v každém traktoru..ondra píše:Řekl ti tohle někdo kdo má zkušenost se zetorem proti jiné značce nebo to jsou pouze domněnky ? Je sice fajn že na zetora jsou možna levnější díly ale zase o to víc jich potřebuješpobuk píše:Hrnecek píše:Urcite NH TL90. Narozdil od vsech jinych traktoru se v nem totiz bez problemu otocis. Otocny mezikus na grammerku stoji cca 2-3 tisice a jsi vysmatej. Spolehlivost velka, spotreba nizsi nez Zetor, elektrorevers... Tatik ho mel dva roky ve vyvazecce a maximalne spokojenej. 10540 neni zlej ale desne neobratnej a spotreba bude daleko vyssi.
Díky za informace. Já bych taky radši toho NH je z nich nejmladší r.v. 04 má najeto 9000mth ale každý říká že se to bude srát a že jsou na to drahý díly a drahá údržba tak nevím. Mám přes 2m myslíš že se v tom otočím i já?
-
- Příspěvky: 1056
- Registrován: stř říj 29, 2008 3:11 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
Intercooler nemá nic společného s chlazením motoru. Intercooler - mezichladič stlačeného vzduchu. Turbo vzduch stlačuje a tím se zahřívá. Tak ho ten chladič zase trochu schladí a tím se ho dostane do válce o nějaké to procento navíc. Nemyslím si, že vzduch, který projde přes turbo a chladič, by měl při vstupu do válce menší teplotu, než vzduch, který se tam dostane bez turba. Myslím si, že bude spíš teplejší.. A když budeš ze stejného motoru mačkat větší výkon, tak si snad od toho nebudeš slibovat menší zahřívání motoru...feki píše:no malo by ist presne o to, ze pri stlaceni vzduchu sa ten vzduch samozrjeme ohreje(fyzikalny jav), tak je potrebne ho schladit, aby sa motor v podstate neohrieval viac....
mozno moze ohrievat aj hlavu ako vravi pavel, nie len spalovaci priestor, cize ak je chladnejsi tak je celkovy narok na chladenie motora nizsi a tym by mal motoru ulavit... neni potom potrebny tak kvalitny olej a chladenie v perfektnom stave
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
ok beriem na vedomie a dostudujem si niekedy danu problematiku
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
S chladenim motora to nema nic. Chyt si rukov niekedy sacie potrubie na motore po celodennej šichte.
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
To je pravda. Ale já to myslel tak, že kdyby se použil intercooler a turbo s regulací, mohlo by se nastavit úměrně tomu, aby se vlastně nezvedl max. výkon. Prostě je lepší 0,6bar vzduchu o teplotě řekněme do 50°C něž 0,8bar o teplotě 100°C+. (to si vymýšlím, nevím přesná čísla)Franta.cz píše: Další podstatná věc je chování vzduchu.Ten s měnící se teplotou mění svůj objem.S nižší teplotou objem snižuje a s vyšší zvyšuje.Takže když vzduch ochladíme v intercolleru dostameme ho sice do válce úplně stejné množství jako bez intercolleru, ale když směs(ted směs vzduchu a paliva) dosáhne teploty samovznícení je ho tam víc.
Samozdřejmě musíme upravit (zvětčit)dávku paliva abychom dostali optimální složení směsi.
Takže suma sumárům dostamene do válce větší množství směsi.Tím se zvedne výkon, co se teploty týká nevím každopádně se ale nesníží a hlavně se zvedne tlak ve spalovacím prostoru.
Nejsem zas takový odborník přes motory, ale vím že moderní motor bez mezichladiče vůbec nemůže fungovat. Resp. při nedostatečném chlazení nasávaného vzduchu všechno trpí víc, hlavně hlava. (Viz tuning TDIček atp...) Mezichladič má určitě vliv na chlazení motoru. Ani bych se nedivil že problémy s podfouklím těsněním, kroucením hlav můžou být částečně zaviněny přehříváním hlavy. Při hmotnostním množství vzduchu který hlavou projde je sakra rozdíl jestli má teplotu 120°C nebo 40°C. Samozřejmě na to má vliv i EGT a protitlak před turbem. Pro optimální naladění by se muselo všechno měřit, ta "černá skříňka" jaký je normální Zetor, kdy nemáš ponětí kolik vlastně přeplňuješ a při jaké teplotě nasávaného vzduchu, EGT, stím se těžko pracuje...
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
Mezichladičem nasávaného vzduchu neochlazuješ motor, ale nasávaný vzduch, který se stlačením v turbodmychadle zahřeje. Chladnější vzduch má větší hustotu - více molekul kyslíku, tím do něj můžeš vstříknout o něco víc paliva a zvyšuješ účinnost motoru. Motor tímto namáháním víc zahříváš, takže jsou jiné hlavy (sedla ventilů), jiné těsnění pod hlavou, ostřik pístů olejem zespoda, větší vodní chaldič...
Re: UKT,LKT a parta z lesa VIII
Díky nemusíš mi vysvětlovat základní principy motoru.
Pokud nezvýšíš dávku paliva, odvedené teplo se nijak nemůže změnit. Jen bude vzduch po stlačení významně chladnější (mnohem více než před stlačením, rozdíl před stlačením 50°C ti po stlačení udělá třeba 150°C, (vychází z rovnice)) = menší tepelná namáhání motoru. Dieslový motor stejně pracuje s velice chudou směsí, teploty při hoření 2500°C. To mezichladičem tolik neovlivníš. Ale prosím neříkej mi, že mezichladič nemá vliv na chlazení motoru, kam by se těch 10-20kW tepelného výkonu co může mít asi ztratilo, pokud by tam nebyl ? Odpovím si sám, něco by odvedl vodní okruh díky vetší teplotě při kompresi, sdílení tepla ve hlavě, a vyšší EGT.
Btw. mezichladič zvyšuje účinnost jen minoritně (tak jako přeplňování). Někdy tomu může být i naopak.
Pokud nezvýšíš dávku paliva, odvedené teplo se nijak nemůže změnit. Jen bude vzduch po stlačení významně chladnější (mnohem více než před stlačením, rozdíl před stlačením 50°C ti po stlačení udělá třeba 150°C, (vychází z rovnice)) = menší tepelná namáhání motoru. Dieslový motor stejně pracuje s velice chudou směsí, teploty při hoření 2500°C. To mezichladičem tolik neovlivníš. Ale prosím neříkej mi, že mezichladič nemá vliv na chlazení motoru, kam by se těch 10-20kW tepelného výkonu co může mít asi ztratilo, pokud by tam nebyl ? Odpovím si sám, něco by odvedl vodní okruh díky vetší teplotě při kompresi, sdílení tepla ve hlavě, a vyšší EGT.
Btw. mezichladič zvyšuje účinnost jen minoritně (tak jako přeplňování). Někdy tomu může být i naopak.