DH 0115
Moderátor: Franta.cz
Re: DH 0115
Po cca 80 hodinách provozu s motorem Berlan BBM 389-13 si troufnu tvrdit, že za ty prachy to je dost dobrý.
Zástavba motoru zcela bez problémů, stačilo převrtat díry na původním podrámu motoru. Dále jsem musel navařit podložky pod bednu karoserie aby nedrhla o motor a upravit zajišťovací šroub oje. Motor je o něco větší než původní motor. Nadělám víc jak na půl plynu, spotřebu jsem neměřil, na nádrž rýpu cca 5 hodiny, to mě zcela stačí.Při jednom extra vydařeném manévru motor chcípnul, na bloku je snímač hladiny oleje. To jsem v návodu asi přehlédnul.Sílu má motor na půl plynu takovou, že postavím Dhčko na lžíci a motor nechcípne.Startování zcela bez problémů na šňůru. Jen jednou ,když jsem vyjel nádrž do poslední kapky, nešel motor nastartovat ručně Připojil jsem baterku, startér zatočil motorem a jelo se dál. Motor trochu dává olej z přepadu,ale nic problematického, jen je filtr na sání trochu víc umaštěný.Olej jsem měnil po 20 hodinách,používám 5W40 pro 4Tmotory do skůtrů. S motorem jsem měnil i čerpadlo a polovinu hadic.Čerpadlo jsem dával Bulharské, bylo hned k mání a levnější než Jihostroj.
Původně jsem uvažoval o menším motoru,ale v parametrech čerpadla jsou doporučené otáčky kolem 2000 a při dvou tisících má 6HP motor malý výkon. Tech 13 Hp je s velkou rezervou.
Chtěl jsem přidat obrázky, ale ač mají jen 160kB tak mě server hlásí, že bylo dosaženo maximální velikosti příloh???
Zástavba motoru zcela bez problémů, stačilo převrtat díry na původním podrámu motoru. Dále jsem musel navařit podložky pod bednu karoserie aby nedrhla o motor a upravit zajišťovací šroub oje. Motor je o něco větší než původní motor. Nadělám víc jak na půl plynu, spotřebu jsem neměřil, na nádrž rýpu cca 5 hodiny, to mě zcela stačí.Při jednom extra vydařeném manévru motor chcípnul, na bloku je snímač hladiny oleje. To jsem v návodu asi přehlédnul.Sílu má motor na půl plynu takovou, že postavím Dhčko na lžíci a motor nechcípne.Startování zcela bez problémů na šňůru. Jen jednou ,když jsem vyjel nádrž do poslední kapky, nešel motor nastartovat ručně Připojil jsem baterku, startér zatočil motorem a jelo se dál. Motor trochu dává olej z přepadu,ale nic problematického, jen je filtr na sání trochu víc umaštěný.Olej jsem měnil po 20 hodinách,používám 5W40 pro 4Tmotory do skůtrů. S motorem jsem měnil i čerpadlo a polovinu hadic.Čerpadlo jsem dával Bulharské, bylo hned k mání a levnější než Jihostroj.
Původně jsem uvažoval o menším motoru,ale v parametrech čerpadla jsou doporučené otáčky kolem 2000 a při dvou tisících má 6HP motor malý výkon. Tech 13 Hp je s velkou rezervou.
Chtěl jsem přidat obrázky, ale ač mají jen 160kB tak mě server hlásí, že bylo dosaženo maximální velikosti příloh???
Re: DH 0115
odkaz na video kde je vidět zástavba motoru http://www.youtube.com/watch?v=wiysIXGsxOU
Re: DH 0115
Tak dnes sem kopal a zničeho nic přestala fungovat hydraulika ..... motor šlape a páčky nereagují, takže jsem rozdělal šroub na štelování tlaku jak je přepoušták a ucpala se mi ta triska jak je tan kužel.... Jak často měníte olej hydraulický dík
Re: DH 0115
No já nevím, on se MUSÍ nějak pravidelně čistit a měnit? A nebo je to jen preventivní?
Já myslím, že nežádoucí únik oleje je tak veliký, že doléváním nového se udržuje stálá čistota.
Respektive, zatím jsem to neřešil.
Já myslím, že nežádoucí únik oleje je tak veliký, že doléváním nového se udržuje stálá čistota.
Respektive, zatím jsem to neřešil.
Re: DH 0115
Ahoj, po dlouhé době jsem zavítal zase na diskusilukas513 píše:Tak dnes sem kopal a zničeho nic přestala fungovat hydraulika ..... motor šlape a páčky nereagují, takže jsem rozdělal šroub na štelování tlaku jak je přepoušták a ucpala se mi ta triska jak je tan kužel.... Jak často měníte olej hydraulický dík
V návodu k obsluze doporučuje výrobce kontrolovat/dolívat olej každých 8 hodin (takže denně) a kompletní výměna je předepsána za 1000 provozních hodin. Pokud neděláš každý den, tak bych asi nepřekračoval lhůtu 5 let. Zde se olej neznečišťuje karbonem jako v motoru auta a voda a nečistoty by se za normálních okolností do okruhu neměly dostat.
Doporučuji stáhnout tento návod: ( http://ulozto.cz/hledej/?q=dh 0115 navod k obsluze zip ) vše v závorce. Vše potřebné včetně postupu výměny oleje a seřízení přepouštěcího ventilu je zde popsáno a podle popisu jsi schopen ho také seřídit. Tabulka s intervaly výměn je oskenovaná na str. 33 tohoto návodu. Například je zde uvedeno i to, že teplota oleje se má pohybovat mezi 60 a 70°C. Samozřejmě souhlasím s Tebou, že 40 až 50°C bude asi lepší. S vytahaným čerpadlem a řidším olejem pak výrazně ztrácíš tlak.
U Hydraulických systémů je trošičku problém s filtrováním oleje tím, že filtr je zpravidla na vracečce. Tedy olej vracející se do nádrže je filtrem protlačován. Kdyby to bylo obráceně - filtr na savici - tak by DH při studeném oleji a nejspíš i při teplém hustším nenasál olej (filtr = brzda) a v nejhorším případě by mohlo přijít k úhoně čerpadlo. Osobně doporučuji kompletně vypustit olej a vymýt nádrž. Možná trochu víc práce ji vyjmout a vymýt teplou vodou se saponátem a pak nechat vyschnout. Jako uzávěr pasuje víčko z nádrže Škoda 105/120. Na vrakáčích jich už ale moc nebývá Toto víčko je dvoudílné, uzamykatelné a má vybrání pro prsty. Já tam měl jen ten šroubovací spodek - proražený - a musel jsem to povolovat hasákem. Na dně nádrže jsem měl písek. V případě, že je víčko i spoje hadic těsné, nikudy by se do okruhu neměly nečistoty dostat. Filtr pak sbírá jen drobné nečistoty, které vzniknou otěrem koles čerpadla, v rozvaděči a v pístnicích případně co je v oleji. Vložka olejového filtru je pak shodná s vložkou z hydrauliky vozu Avia. viz. http://www.hcpcz.cz/website/mainmenu/pr ... icke/fg11/ . Osobně bych jí dnes sháněl v autopotřebách (kolem 450-500 Kč) než v hydraulických systémech (i 800 kč).
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Re: DH 0115
Díky za rady víčko že pasuje z vozu škoda 105 či 120 jsem nevěděl..... a filtr tet si nejsem jist ale vím že tam mám ocelové filtr ale nic víc nemá ho někdo na víc stejně bych jej měl vyměnit ...
Re: DH 0115
Jsem rád, že jsem ti mohl poradit. Jen jsem asi dobře nepochopil druhou část věty. Pokud jí dobře chápu, tak nyní tam máš nabastlený jakýsi filtr s ocelovou vložkou a chceš ho vyměnit za originál FG11? Nevím v jakém stavu a provedení je ten filtr, ale nestačilo by jej jen propláchnout od nečistot? Pokud budeš chtít ten originál FG11, tak se podívej spíše někde na vrakáči nákladních vozidel. Co jsem koukal na netu, tak nový kolem 2,5 až 4,6 tis a použitý kolem 1 tis. Kč. Vložka pak jak jsem psal - spíše v autopotřebách.
A víčko pasuje i z vozu Fiat 126 P (maluch), které ale nemá takové vybrání pro prsty. Ale šroubovací spodek je proti škodováckému kovový. To jen naokraj.
A víčko pasuje i z vozu Fiat 126 P (maluch), které ale nemá takové vybrání pro prsty. Ale šroubovací spodek je proti škodováckému kovový. To jen naokraj.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II
Re: DH 0115
Zdravím všechny vlastníky těchto strojů. Právě jsem ho také pořídil. Potřeboval bych radu, jaké jsou koncovky na hydraulických hadicích, abych nakoupil ty správné než to rozeberu.
Díky všem za info
Díky všem za info
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4262
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: DH 0115
nebylo by lepší jednu třeba povolit a vzít si jí sebou jako mustr ----já už si to nepamatuji ale asi 14x1,5 nebo 16x1,5jerry105 píše:Zdravím všechny vlastníky těchto strojů. Právě jsem ho také pořídil. Potřeboval bych radu, jaké jsou koncovky na hydraulických hadicích, abych nakoupil ty správné než to rozeberu.
Díky všem za info
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
Re: DH 0115
Rozměr je 14x1,5 ale je otázkou zda má kužel nebo rovné sedlo. Chtěl jsem je pořídit před výměnou a pak se v tom vrtat najednoupepa.traktor píše:nebylo by lepší jednu třeba povolit a vzít si jí sebou jako mustr ----já už si to nepamatuji ale asi 14x1,5 nebo 16x1,5jerry105 píše:Zdravím všechny vlastníky těchto strojů. Právě jsem ho také pořídil. Potřeboval bych radu, jaké jsou koncovky na hydraulických hadicích, abych nakoupil ty správné než to rozeberu.
Díky všem za info
Re: DH 0115
Vše je na kužel veškeré hadice u hydrauliky ...
Re: DH 0115
Zdravím, nebyl zájem o nové lžíce na DH0115. Budu nechávat vyrábět i svahovku případně lzíce. Zuby budou také vyráběny ( z dostupných materiálů ), v podstatě kopie originální lžíce. Pokud by měl někdo zájem prosím piště. Větší množství, zajímavější cena.
Přesná výroba - výpalky z laseru,černý komaxit
Dle zájmu bude nabídnutá cena.
Přesná výroba - výpalky z laseru,černý komaxit
Dle zájmu bude nabídnutá cena.
Re: DH 0115
Hm mě přišla svahovka i 30ka řetizková každá na 5000kč materiál hardox 500 foto jsou zde pár řádků zpět
Re: DH 0115
jerry105, psal jsem Ti před nedávnem SZ. Koukni do pošty!jerry105 píše:Zdravím, nebyl zájem o nové lžíce na DH0115. Budu nechávat vyrábět i svahovku případně lzíce. Zuby budou také vyráběny ( z dostupných materiálů ), v podstatě kopie originální lžíce. Pokud by měl někdo zájem prosím piště. Větší množství, zajímavější cena.
Přesná výroba - výpalky z laseru,černý komaxit
Dle zájmu bude nabídnutá cena.