DH 0115

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Boniek
Příspěvky: 691
Registrován: stř led 05, 2011 3:44 pm
Bydliště: Pardubice

Re: DH 0115

#271 Nový příspěvek od Boniek »

Jaký tam máš motor? Pokud se nemýlím tak ty nové z odkazů nemají olejové čerpadlo, mazání je rozstřikem a podle mne všechny starší jednoválce B&S mají mazání rozstřikem. Olejové čidlo v těhle motorech hlídá výšku hladiny nikoliv tlak oleje. Já mám sice DH0126, ale motor je tam podobný B&S řady 195 400. Olej do něj patří buď SAE30 nebo 10W-30 oba specifikace SE nebo SF nebo SG. Pozor pro nové OHV motory se používá specifikace SJ a výš a tyhle oleje se do starých motorů s SV rozvodem nedoporučují. Pokud jde o problém s kuckáním možné příčiny bych tipoval dvě, záleží zda je ta závislost teplotní nebo časová. Pokud teplotní, tj motor začne rovnou vynechávat a pak chcípne po zahřátí na určitou teplotu hledal bych problém v elektrice, teplem se něco roztánne a buď se něco rozpojí a nebo naopak se nějaký vodič dotkne něčeho čeho nemá a udělá kraťas. To se blbě hledá, jedině postupně hýbat s jednotlivými čásmi el. okruhu zda se to neprojeví, ale pokud je to třeba uvnitř cívky, tak jedině zkusit jinou. Pokud je to časové, tj vždy po nějakém čase bez ohledu na teplotu to začne kuckat a chcípne, tak bych problém hledal v přívodu paliva a karburátoru. To by ale mohl než začne motor kuckat, motor nejdříve začít houpat či regulátor přidávat i bez zátěže. Nedělá to náhodou? To by byl příznak počínajícího nedostatku paliva.

carlosovo
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 27, 2011 9:18 pm
Bydliště: Plzeň

Re: DH 0115

#272 Nový příspěvek od carlosovo »

No, já osobně si nejsem na svém DHčku vědom žádné kontrolky tlaku či hladiny oleje. Ani mě původní majitel o ničem takovém neinformoval. Jen říkal, abych s každým doléváním benzínu kontroloval měrku oleje. Z toho plyne, že tam asi ani žádný hlídač tlaku oleje nemám. Alespoň teda doufám. :zapomel:

Motor, když se začne kuckat, začne střílet do výfuku a samovolně houpe s otáčkami motoru. Stojím a nebagruji, otáčky kolísají, pak to udělá prásk, prásk a motor zhasne. Z laického pohledu to právě vypadá jako na bohatou směs benzínu. Rozebíral jsem sání, vzduchový filtr a nic nepomohlo. Kdyby to dělalo ihned od počátku bagrování, tak bych myslel, že je něco někde rozštelované (nepoměr vzduch/benzín) apod. Jenže když se to děje až po zahřátí tak nevím a nevím. A tak brečím a brečím. :'(

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: DH 0115

#273 Nový příspěvek od Mipi5 »

carlosovo píše:No, já osobně si nejsem na svém DHčku vědom žádné kontrolky tlaku či hladiny oleje. Ani mě původní majitel o ničem takovém neinformoval. Jen říkal, abych s každým doléváním benzínu kontroloval měrku oleje. Z toho plyne, že tam asi ani žádný hlídač tlaku oleje nemám. Alespoň teda doufám. :zapomel:

Motor, když se začne kuckat, začne střílet do výfuku a samovolně houpe s otáčkami motoru. Stojím a nebagruji, otáčky kolísají, pak to udělá prásk, prásk a motor zhasne. Z laického pohledu to právě vypadá jako na bohatou směs benzínu. Rozebíral jsem sání, vzduchový filtr a nic nepomohlo. Kdyby to dělalo ihned od počátku bagrování, tak bych myslel, že je něco někde rozštelované (nepoměr vzduch/benzín) apod. Jenže když se to děje až po zahřátí tak nevím a nevím. A tak brečím a brečím. :'(
A jaký motor tam máš ty? Já mám model 195436 a pak nějaká výrobní čísla. Když se podíváš na motor, tak pod nádrží je v bloku motoru dvěma šrouby přišroubovaný plastový dekl s matkou, kolem které je jakoby půlkruhové lemování. Pod tou matkou je přichycen drátek, který vede k žárovce, která je umístěná téměř pod nádrží na krytu motoru se startováním a směřuje směrem k zadní opěře. Když taháš za lanko, tak ji musíš vidět zboku. Pokud ji tam nemáš, tak nevím, ale mě, když jsem naposled vyřadil čidlo kontroly hladiny oleje, tak motor běžel bez zastavení. Buď mám tedy ještě někde procvaklý drát, nebo to nakonec bude to čidlo hladiny oleje.

Co se týče toho mazání, tak to byla spíš jen úvaha, nevím, jakým způsobem to čidlo snímá hladinu, ale když uvážím, že v motoru je víření olejových par, jak může sejmout přesnou hladinu oleje za chodu stroje?
To čidlo je na 5-té straně pod označením dílu 982A a ta žárovka 983 http://www5.briggsandstratton.com/eu/cz ... MS8583.pdf

Jak uvádí Boniek, mě připadá, že je ta závislost teplotní, ikdyž nemohu vyloučit ani tu časovou, protože bubliny mi do benzinu taky chodí. Jenže dokud jsem měl původní čerpadlo, tak motor nestávkoval. Dal jsem nové, které víc tlačí a tím se motor zahřívá více. Co když je ten zkratující element právě to čidlo, které při přehřátí oleje motor zastaví?
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

carlosovo
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 27, 2011 9:18 pm
Bydliště: Plzeň

Re: DH 0115

#274 Nový příspěvek od carlosovo »

Zdravím,
bohužel nemám své DHčko nyní po ruce, takže nemohu zkontrolovat vaše rady. :zapomel:
Nechal jsem si tedy alespoň opsat štítek motoru, kde se prý píše:
Briggs&Stratton, Model 195436, 8HP

Na internetu jsem ještě našel informaci, že pokud není možno dát olej 10W/30 je možné používat 10W/40. Z toho plyne, že by tam měla být správně 30ka, obzvláště když je horko.
Viz. přiložený obrázek.
Doporučené viskosity
Doporučené viskosity
Nechal jsem si pro jistotu ještě vyfotit motor ze všech stran, takže se podívám zda alespoň na fotce najdu nějaké čidlo tlaku oleje. ;-)

carlosovo
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 27, 2011 9:18 pm
Bydliště: Plzeň

Re: DH 0115

#275 Nový příspěvek od carlosovo »

OPRAVA.
Není tam průběhový čas, tudíž správně je:
pokud není možno dát olej 10W/30 je možné použít 10W/40

Možná je tedy myšleno použít 10W/40 jako dočasné řešení, NE ovšem jako adekvátní náhradu za 10W/30. Což je můj případ. Právě proto mám možná dříve uvedené problémy s zhasínáním motoru.

mokrous
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 18, 2011 10:50 am
Bydliště: Příbram

Re: DH 0115

#276 Nový příspěvek od mokrous »

Ahoj,
pokusím se odpovědět na několik různých zémat, které se zde poslední dny diskutují. Mám ale jeden závažný problém, kde bych zase moc potřeboval poradit já.

DHčko mám asi rok a jsem spokojen
Olej do motoru: došel mi olej, který jsem dostal při koupi bagru. Jednalo se o olej M6A. Podotýkám, že mám původní motor z roku asi 1990. Ze třech různých nezávislých zdrojů jsem byl informován, že tam rozhodně nesmím dávat moderní oleje typu 10W/40, které v sobě mají nějaká aditiva, detergenty apod, že riskuji zničení motoru. Že je třeba dát tam olej určený pro staré typy motorů, které ty přídavky nemají. Nakonec stačilo zajít do nejbližšího Mountfieldu (ale budou to mít asi všude, kde servisují motorové pily, sekačky apod) a tam jsem dostal přímo M6A.

Osvětlení.
Sám to neřeším, ale kdybych měl tu potřebu, asi koupím silnou LED svítilnu od Led Lenser. Intenzita světla, které z toho lze dostat je úplně o něčem jiném, než běžně prodávané Petzly. Stačí jen vymyslet jak a kam to vhodně přimontovat. A ještě to může mít i jiné využití, kdekoli je třeba.

Náhradní díly:
Čerpadlo: řešeno v tomto vlákně zde: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=195
Hadice např.: http://www.hadicepetrovice.cz/
Pístnice: možná bych zkoušel zde: http://www.hydraulika.cz/
Hydraulický olej: Stačí se zeptat v u nejbližšího zemědělce, kam jezdí kupovat hydrualický olej. K tomu by mne taky zajímalo, co tam lít. V návodu se píše: OTH 3 (Tento olej lze nahradit olejem 33, 34). Jednotlivé druhy oleje se však nesmí MÍCHAT. Máte k tomu někdo co říct?

Tak a ten problém. Nějak se mi rozlomila jedna ovládací páka. Prostě mi zůstala v ruce celá "venkovní" část. Ložisko je tam kde bylo a spodní část páky je kdesi v útrobách. Co s tím? Přesněji řečeno - nemáte někdo tušení, kde bych měl shánět páku novou? A až jí seženu, co je kde potřeba rozebrat, aby zas vše fungovalo jak má?

MokrOuš

Uživatelský avatar
Boniek
Příspěvky: 691
Registrován: stř led 05, 2011 3:44 pm
Bydliště: Pardubice

Re: DH 0115

#277 Nový příspěvek od Boniek »

Žárovka tam být nemusí, mám jeden motor s čidlem a bez žárovky a viděl jsem motor i bez čidla, na motoru byla jen krytka místo něj. Záleží na konkrétní variantě motoru. Díl číslo 982A je čidlo hlídání hladiny oleje. Pokud motor houpe tak zjevně krátkodobě ztrácí otáčky a regulátor se to snaží dohnat přidáním plynu. Tam podle mne můžou být příčiny dvě, buď někte okamžikový zkrat v elektrice, jak tady někdo popisoval výše, třeba klepající se drát se na chvilku dotkne kostry nebo druhá možnost pozastavený přívod paliva. Mám tady ten druhý problém, projevy jsou stejné a zjistil jsem, že příčinou je zasekávající se jehla u plováku v karburátoru (díl č. 105), při poklesu hladiny v karburátoru neotevře hned přívod paliva, zůstane viset a uvolní se až při větším poklesu hladiny a nebo vůbec a pak to chcípne. Jakmile to začne houpat zkus fouknout odvětrávacím otvorem ve víčku nádrže do nádrže = vytvořit tlak v nádrži, tak aby tlak paliva jehlu vytlačil. U mne to funguje, jakmile je větší tlak v nádrži, problém přestane. Rozebral jsem karburátor zjistil jsem, že když samotnou jehlu zatlačím prstem do jejího sedla tak se tam přilepí a drží tam. Příčinou je to, že špička jehly je pogumovaná a nejspíš alkohol, co teď přidávají do benzinu, tu gumu naleptává a ta se stáva lepivou. V dokumentaci taky píšou, že díly karburátoru jsou určeny jen do 10% alkoholu v benzínu a kdoví kolik toho alkoholu tam ti mizerové teď míchají.

Uživatelský avatar
Boniek
Příspěvky: 691
Registrován: stř led 05, 2011 3:44 pm
Bydliště: Pardubice

Re: DH 0115

#278 Nový příspěvek od Boniek »

Pánové s těmi oleji opatrně, každý motorový olej musí splňovat dva !!! parametry dle doporučení výrobce motoru jeden je SAE = viskozita tj. jak je olej řídký/hustý to je to SAE 30 nebo 10W-30 pro DHčko a druhý API = obsah aditiv to je SE, SF, SG pro DHčko. Doporučuji si ze stránek B&S podle čísla motoru stáhnout manuál a lít tam jen olej podle specifikací v něm uvedených. Pokud to někoho zajímá, tak víc o olejích je tady http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... ECna+oleje.
Ten M6A má SAE 30 ale API jen SB, to je tak pro motory z 50tých let.

Uživatelský avatar
lukas513
Příspěvky: 122
Registrován: ned srp 07, 2011 7:41 pm
Bydliště: Haná

Re: DH 0115

#279 Nový příspěvek od lukas513 »

Tak já mám tenhle motor http://www.profistroje.cz/model.asp?idmodel=939 a dávám olej 10W-30, i do Vari prostě do všech stroju i do hondy. Jestli je tam 10W-40 či 10W-30 rozdíl je ve viskozitě teplotní rozdíl jinak v ničem.

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: DH 0115

#280 Nový příspěvek od Mipi5 »

carlosovo píše:Zdravím,
bohužel nemám své DHčko nyní po ruce, takže nemohu zkontrolovat vaše rady. :zapomel:
Nechal jsem si tedy alespoň opsat štítek motoru, kde se prý píše:
Briggs&Stratton, Model 195436, 8HP

Na internetu jsem ještě našel informaci, že pokud není možno dát olej 10W/30 je možné používat 10W/40. Z toho plyne, že by tam měla být správně 30ka, obzvláště když je horko.
Viz. přiložený obrázek.
2012-05-15_15.gif
Nechal jsem si pro jistotu ještě vyfotit motor ze všech stran, takže se podívám zda alespoň na fotce najdu nějaké čidlo tlaku oleje. ;-)
Osobně si myslím, že lepší olej bude ten 10W-40. Jediný důvod proč by byl lepší 10W-30 je ten, že je za tepla řidší a tím by "měla být menší spotřeba". Ale pokud ti stoupne teplota, tak pak spíš tu 40-ku.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: DH 0115

#281 Nový příspěvek od Mipi5 »

Boniek píše:Žárovka tam být nemusí, mám jeden motor s čidlem a bez žárovky a viděl jsem motor i bez čidla, na motoru byla jen krytka místo něj. Záleží na konkrétní variantě motoru. Díl číslo 982A je čidlo hlídání hladiny oleje. Pokud motor houpe tak zjevně krátkodobě ztrácí otáčky a regulátor se to snaží dohnat přidáním plynu. Tam podle mne můžou být příčiny dvě, buď někte okamžikový zkrat v elektrice, jak tady někdo popisoval výše, třeba klepající se drát se na chvilku dotkne kostry nebo druhá možnost pozastavený přívod paliva. Mám tady ten druhý problém, projevy jsou stejné a zjistil jsem, že příčinou je zasekávající se jehla u plováku v karburátoru (díl č. 105), při poklesu hladiny v karburátoru neotevře hned přívod paliva, zůstane viset a uvolní se až při větším poklesu hladiny a nebo vůbec a pak to chcípne. Jakmile to začne houpat zkus fouknout odvětrávacím otvorem ve víčku nádrže do nádrže = vytvořit tlak v nádrži, tak aby tlak paliva jehlu vytlačil. U mne to funguje, jakmile je větší tlak v nádrži, problém přestane. Rozebral jsem karburátor zjistil jsem, že když samotnou jehlu zatlačím prstem do jejího sedla tak se tam přilepí a drží tam. Příčinou je to, že špička jehly je pogumovaná a nejspíš alkohol, co teď přidávají do benzinu, tu gumu naleptává a ta se stáva lepivou. V dokumentaci taky píšou, že díly karburátoru jsou určeny jen do 10% alkoholu v benzínu a kdoví kolik toho alkoholu tam ti mizerové teď míchají.
Tohle je docela zajímavá myšlenka, která má logiku. Také jsem koukal, že je špička jehly pogumovaná a proto jsem nepředpokládal její zasekávání, ale při natlakování nádrže mi do ní chodily velké bubliny. Když jsem dolil benzin (studený) tak mě to nenapadlo, ale zvýšil se sloupec benzinu působící na jehlu a nezasekávala se. Spíš jsem se zabýval tou teplotou. Jehla je sice spojená s plovákem pomocí ocelového drátku, jenže je tam vůle a hladina musí klesnou více aby plovák jehlu stáhl dolů, ale to již motor zdechne. Bohužel s přísadami v benzinu jako běžní uživatelé nic nenaděláme.
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

Uživatelský avatar
Boniek
Příspěvky: 691
Registrován: stř led 05, 2011 3:44 pm
Bydliště: Pardubice

Re: DH 0115

#282 Nový příspěvek od Boniek »

Objenal jsem si nové jehly do karburátoru, ale budou nejdříve za měsíc, tak se prozatím pokusím nějak zmenšit vůli toho drátku, aby plovák stahoval jehlu dříve.

carlosovo
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 27, 2011 9:18 pm
Bydliště: Plzeň

Re: DH 0115

#283 Nový příspěvek od carlosovo »

To by mohlo být užitečný, našel jsem ještě tenhle návod:
http://outdoorpowerinfo.com/repairs/bri ... _piece.asp

Respektive tady se jich více:
http://outdoorpowerinfo.com/repairs/

Carlos

carlosovo
Příspěvky: 27
Registrován: sob srp 27, 2011 9:18 pm
Bydliště: Plzeň

Re: DH 0115

#284 Nový příspěvek od carlosovo »

Mipi5,
nechal jsem si zaslat fotky motoru mého DHčka, prohlédl a musím konstatovat, že jsem Nováček s opravdu velkým „N“.
Čučím jak blázen, kontrolku oleje jak píšeš tam opravdu také mám. :shock:
Absolutně jsem o ni nevěděl, ani neznám její funkci. Nic takového mě původní majitel neřekl :nene:
A hle, vedle je dokonce popisek vysvětlující význam.

Jen mě není úplně jasná funkce kontrolky. Předpokládám, že DHčko nemá žádnou baterii (a pokud ANO, tak se stydím dvojnásob a začnu znova u lopatičky s kyblíčkem).
Kontrolka má indikovat nízkou hladinu oleje (asi teda nízký tlak). Jenže, když DHčko nemá žádnou baterii, tak ta kontrolka má šanci svítit jen pokud se alespoň ještě nějak točí motor. V okamžiku kdy motor zhasne a stojí, kontrolka nemá z čeho svítit i přestože by chtěla.
Z toho plyne, když se mě motor zastaví kvůli oleji a následně slezu z bagru, už kontrolku neuvidím svítit. Takže vlastně nebudu vědět proč mě motor zhasl :-((
Nebo se pletu?
Píšeš, že Ti kontrolka poblikává. To je ale určitě jen za chodu motoru. Když motor zhasne, zhasne i kontrolka, že??

Bohužel nemám a ještě nebudu mít 3týdny DHčko po ruce, takže nemohu nic z toho zkontrolovat. Ani zda kontrolka oleje je vůbec zapojená.
Vše ovšem nasvědčuje tomu, že tam zřejmě leju řidší olej než bych měl. A za poslední tři bagrování jsem ho naředil natolik, že už není dostačující tlak. Je to vůbec možné?
Přece 40ka by měla být hustější než 10W-30ka. :obchod:

Za odměnu Mipi5, že jsi mě dal radu a ukázal směr kde hledat příčinu, jsem ochoten se hlouběji zabývat napájením klaksonu a změřit jeho skutečný příkon. Jestli teda pořád o tuto informaci stojíš.
To vše mohu ale udělat až za ty 3týdny.

Mipi5
Příspěvky: 56
Registrován: pát lis 25, 2011 5:04 pm
Bydliště: Rychnovsko

Re: DH 0115

#285 Nový příspěvek od Mipi5 »

carlosovo píše:Mipi5,
nechal jsem si zaslat fotky motoru mého DHčka, prohlédl a musím konstatovat, že jsem Nováček s opravdu velkým „N“.
Čučím jak blázen, kontrolku oleje jak píšeš tam opravdu také mám. :shock:
Absolutně jsem o ni nevěděl, ani neznám její funkci. Nic takového mě původní majitel neřekl :nene:
A hle, vedle je dokonce popisek vysvětlující význam.

Jen mě není úplně jasná funkce kontrolky. Předpokládám, že DHčko nemá žádnou baterii (a pokud ANO, tak se stydím dvojnásob a začnu znova u lopatičky s kyblíčkem).
Kontrolka má indikovat nízkou hladinu oleje (asi teda nízký tlak). Jenže, když DHčko nemá žádnou baterii, tak ta kontrolka má šanci svítit jen pokud se alespoň ještě nějak točí motor. V okamžiku kdy motor zhasne a stojí, kontrolka nemá z čeho svítit i přestože by chtěla.
Z toho plyne, když se mě motor zastaví kvůli oleji a následně slezu z bagru, už kontrolku neuvidím svítit. Takže vlastně nebudu vědět proč mě motor zhasl :-((
Nebo se pletu?
Píšeš, že Ti kontrolka poblikává. To je ale určitě jen za chodu motoru. Když motor zhasne, zhasne i kontrolka, že??

Bohužel nemám a ještě nebudu mít 3týdny DHčko po ruce, takže nemohu nic z toho zkontrolovat. Ani zda kontrolka oleje je vůbec zapojená.
Vše ovšem nasvědčuje tomu, že tam zřejmě leju řidší olej než bych měl. A za poslední tři bagrování jsem ho naředil natolik, že už není dostačující tlak. Je to vůbec možné?
Přece 40ka by měla být hustější než 10W-30ka. :obchod:

Za odměnu Mipi5, že jsi mě dal radu a ukázal směr kde hledat příčinu, jsem ochoten se hlouběji zabývat napájením klaksonu a změřit jeho skutečný příkon. Jestli teda pořád o tuto informaci stojíš.
To vše mohu ale udělat až za ty 3týdny.
Ahoj, to nevadí, toto fórum je tu právě pro nás, kdo máme nějaký problém.
Pokud nemáš elektrický startér, tak tam asi baterii mít nebudeš. :tyty: . Ta kontrolka, když se zamyslíš, proč je umístěna pod nádrží a je vidět právě z pohledu, když startuješ motor :zapomel: . Jdi na to logicky. Když ti motor zhasne, když to není tvojí vůlí, co uděláš? Znovu se ho pokusíš nastartovat. Když budeš tahat za šňůru, tak už se motor sice ne moc, ale točí. Když motor hned nenaskočí, zatáhneš znovu a hodíš pohled pod nádrž na kontrolku. Pokud budeš mít málo oleje, tak ti kontrolka bude problikávat (pokud není prasklá žárovka) a hned víš, že motor nenatočíš ať taháš sebevíc. Akorát se mi ještě nepovedlo mít tak málo oleje, abych viděl kontrolku v akci a nejsem si jistý, jestli její svit bude vidět na přímém slunci. (Princip funkce je stejný jako u pionýra - když jsi ho našlapoval s rozsvícenými světly, tak motor ještě nenaskočil a žárovka v hlavním světle se při prošlápnutí mírně rozežhnula). Jen pořád nechápu, na jakém principu je měřena hladina oleje. Plovák??? Když to tam všechno víří??? :zapomel:

Dnešní zkušenost - Opět jsem seděl na bagru od 10:00 do 15:30. Ráno motor běžel bez zakuckání, hladinové čidlo oleje jsem měl zapojené. Teplota byla asi 15 stupňů a docela chladný vítr. Asi ve 13 (stále na první nádrž) mi motor vynechal. Kontrola hladiny oleje - OK, benzin asi 1/3-1/4 nádrže, odpojil jsem čidlo oleje. Asi za 20 minut se opět motor rozhoupal a zhasl = v čidle hladiny problém není, proto jsem ho znovu zapojil. Pusou jsem vytvořil v nádrži přetlak, avšak bubliny do nádrže nešly - asi proto, že nebylo takové horko. Pak už mi motor zahoupal asi jen dvakrát a po naplnění nádrže do plna už opět bez problému. Takže oceněn by měl být Boniek, který problém odhalil. Také jsem přemýšlel, že bych zmenšil vzdálenost mezi drátkem jehly a plovákem. Ono možná by stačilo, aby člověk bagroval s bagrem v rovině. Na zadní opěře mi chybí hydraulický zámek a těsnění už je KO a proto se po chvíli musím zvedat. Tím se mění i hladina v karburátoru a nakloněná hladina může mít vliv na pozdější vytrhnutí přilepené jehly.

Co se týče toho oleje, nevím čím jsi ho ředil, ale pokud motorovým olejem, tak určitě bude v rozmezí olejů, které jsi použil (tedy něco mezi 10W-30 až 10W-40). Nejsem odborník přes oleje, ale dlouho jsem se tím zabýval, protože mám docela obsáhlý vozový park (starších vozidel) a nechtěl jsem mít doma několik druhů olejů. Po dlouhém porovnávání a hledání po internetu jsem zvolil http://www.oleje-kapaliny.cz/paramo-sup ... i-10l.html . Možná mě teď bude někdo chtít kamenovat, ale v návodu k DH a přiloženém návodu motoru BaS stojí, že olej se mění po prvních 5 hodinách u nového stroje a potom každých 50mth. Když je motor nadměrně zatěžován, tak se výměna zkracuje na 25 mth. Tohle, když teď bagruji základy, tak při plném vytížení cca 6-7 hod/den namotám za 4-7 dní. Když porovnám olej 10W-40 a 15W-40, tak si myslím, že vlastnostmi jsou shodné a při tak častých výměnách je 10W-40 až zbytečně drahý. Navíc vezmu-li v úvahu že Mokrouš maže M6A...... Že DH nemá olejový filtr? To sice nemá, ale také nemá tlakové mazání, takže nějaká nečistota, než by se dostala do nežádoucích míst, tak bude spíš odplavena. Když jsem měl rozebranou sekačku, tak tam byla taková plastová pumpička, která pumpovala olej a rozstřikovala ho. U tohoto motoru BaS 195436 jsem v katalogu nic takového nenašel, takže to bude rozstřikovat asi ta klikovka, ikdyž na můj vkus je podle obrázků vysoko nad hladinou oleje, nebo pak ozubené kolo rozvodů. Při výměně mi z motoru nejdou viditelné špóny, takže je olej znečištěný pouze karbonem a mikroskopickými částmi z klikového ústrojí a dalších pracujícich částí, které ať už 10W-30 nebo 15W-40 nosí v sobě stejně při teplotách vzduchu okolo 10-30 °C. Pochybuji, že bude někdo bagrovat s tímto strojem při teplotách - 25°C :D , kdy už bych 15W-40 nedoporučoval.
Něco pravdy bude i na tom, že američani neuznávají nic jiného, než je u nich a proto se nezajímají o evropské klasifikace olejů. Pro to, co vyrobí, předepíšou jejich olej a hotovo. Koupil jsem si vertikutátor MARINA S 390 H (H= motor Honda). Výrobcem mám předepsaný olej 15W-40. Ten samý model se vyrábí i s motorem BaS MARINA S 390 B. V čem bude rozdíl, když motory jsou vyrobeny ve stejných letech, pracují za stejných podmínek - teplota, prašnost, výkon. Nikomu však svůj názor nevnucuji, každý ať se s olejem rozhodne po svém. :tyty:

Pro Mokrouše - asi bych zkusil namíchat M6A s nějakým AD v poměru 1:1 a provést pár výměn v kratších intevalech. Pak přejít na čistý moderní olej se zkráceným intervalem výměny a po čase bys mohl přejít na modernější oleje.

Pro Bonieka - prosím tě, na kolik vyjde ta sada jehel do karburátoru?

Pro Carlose - pokud se ti podaří změřit příkon cívky pro klakson, bylo by to dobré. Třeba to stihnu dřív, uvidím. Ještě mi zbývá vybagrovat asi 20 m3 a pak nastoupí brzda - archeologové :pistol:
MT8 132.2, Multicar M22-D, Multicar M22 P-D, DH0115,
Fiat 126 P, Barkas B-1000, Daewoo Matiz, Nissan Terrano II

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“