HON 053
Moderátor: Franta.cz
-
- Příspěvky: 484
- Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: HON 053 mechanický
Do štěrku to jakš takš jde, ten povolí a jde nakládat pěkně, ale třeba hlína s kamenem, to je pořádně se rozjet, uzávěrku a na plno plyn.
takže přímo k dotazu - nabírám pouze na jedničku, ostatní kvalty jen na přejezd a při nájezdu do hromady ho trápím přes spojku, jinak bych nic nenabral a to s lopatou těžební - šířka 130 cm a zuby, když si dám dvoumetrovku, bez zubů tak tu do hlíny nedostanu vůbec, s bídou do toho štěrku, používám ji vlastně jen na sníh a převoz metrového dřeva.
taky je rozdíl když jen najíždím do hromady a nepoužívám hydrauliku, tak začnu hrabat, motor to ještě utáhne - to ale nedělám, pomáhám si lopatou - přizvedávám, naklápím, takže když motor táhne pojezd i čerpadlo tak chcípne, pokud to nepálím na spojce a tu dělám každé dva roky, většinou se vysype ložisko a otrhá se tisícihran na lamele. motor tam mám 5501
takže přímo k dotazu - nabírám pouze na jedničku, ostatní kvalty jen na přejezd a při nájezdu do hromady ho trápím přes spojku, jinak bych nic nenabral a to s lopatou těžební - šířka 130 cm a zuby, když si dám dvoumetrovku, bez zubů tak tu do hlíny nedostanu vůbec, s bídou do toho štěrku, používám ji vlastně jen na sníh a převoz metrového dřeva.
taky je rozdíl když jen najíždím do hromady a nepoužívám hydrauliku, tak začnu hrabat, motor to ještě utáhne - to ale nedělám, pomáhám si lopatou - přizvedávám, naklápím, takže když motor táhne pojezd i čerpadlo tak chcípne, pokud to nepálím na spojce a tu dělám každé dva roky, většinou se vysype ložisko a otrhá se tisícihran na lamele. motor tam mám 5501
Re: HON 053 mechanický
Díky moc za objasnenie. Životnosť spojky 2 roky pri takejto prevádzke je myslím celkom fajn, myslel som, že vydrží menej.
Re: HON 053 mechanický
Zdravím. Prosím, mohli by ste mi odfotiť vnútrajšok kabíny a palubovku hona 051? Je to rovnaké, ako u hona 053? Ďakujem
- drevakm
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053 mechanický
Ahoj Matot. vnitrek kabiny HON 051 ti nafotim zitra, je trosku jiny než ve 53 te je tady na foru nekde na zacatku vlakna fotka pristrojovky, . 051 tam to vypada trosku jinak, ale v principu je to vlastne uplne stejne, jen je obcas někde kějaka packa trosku jinak. Jinak samozrejmne muj hon take neni uplne v originalnim stavu... Doufam ze na to vzpomenu zitra tak t to zitra nafotim, ted uz venku neni moc videt, tak b yfotka za nic nestala. Drevak m
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Re: HON 053 mechanický
To by bolo super. Zatiaľ ti ďakujem.
- drevakm
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053 mechanický
Tak v tady posílám přístrojovku z HON 051. Snad ti to pomuže, moc tho v ni neni, a jeste jsem se nedostal k tomu nechat vsechno dodelat a doopravit..
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Re: HON 053 mechanický
Ešte raz diky. Veru tam toho moc neni, ale v jednoduchosti je krása Inak myslím, že presne takto isto to má aj hon 050
- drevakm
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053 mechanický
Par momentek z dnesniho prerovnavani u baracku
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
-
- Příspěvky: 484
- Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: HON 053 mechanický
Pro Dvordyho -
čest, tak k té spojce, je to asi měsíc co jsem ji dělal - respektive jen ložisko, celou spojku jsem dával na podzim, teď jsem měnil jen to ložisko, uplně se rozsypalo a to jsem s tím jen přes zimu párkrát hrnul sníh - kvalita polských náhradních dílů by bylo téma asi na celý den bohužel už to nikdo jiný nedělá.
když měním spojku tak vyndávám jen reverzní převodovku, mám takový malý vozík, s tím zajedu pod HONa, přímo pod tu převodovku - jo ještě předtím sundám kardan, táhlo na spojkový pedál, posilovač spojky nemám, a je dobré sundat i pravý blatník a táhlo řízení s posilovačem, je tam pak daleko víc místa, ale dá se to udělat i bez blatníku a řízení - tomu se moc nechce z kulových čepů, tak je lepší se v něm moc nevrtat, a ještě si vyndám skoro všechny šrouby který drží převodovku, je jich tam myslím 8, hlavně ty nahoře, pak k nim není přístup a necám tam jen dva z každého boku jeden, aby se neohnul trn
potom vezmu dva hevery - panenky a dám si je na zadní nápravu každý k jednomu kolu a zvednu si celý zadek HONa tak o deset cm, srovnám si vozík pod reverzní převodovkou a malýma trámkama si to podložím, malinko to pustím na heverech, aby převodovka pěkně seděla na vozíku, pro jistotu si ji stáhnu kurtem k vozíku, aby se nepřetočila, vyndám zbývající dva šrouby a s vozíkem i převodovkou odjedu dopředu, jde to asi jen o 30 cm, než narazíš do přední převodovky ale k výměně spojky to stačí. vracení spojky je přesně obráceně, ta reverzka má asi 70 Kg tak se s ní dá pohnout když najíždíš na trn, nebo si ladím motor pomocí těch heverů pod nápravou.
akorát ještě - nevím jak to máš Ty, ale já jsem tam měl původně supráckej motor a u něj je lamela větší a má i jemnější tisícihran a jelikož jsem tam dal motor 5501 tak si musím když měním lamelu udělat nový střed lamely - koupím novou lamelu na UŘ 1, odnýtuju střed, na soustruhu vytočím novej a známej mi na odrážečce vypichuje nový tisícihran - asi by šlo koupit lamelu i ze supra 50 a jen prohodit středy, to jsem nikdy nezkoušel, střed si dělám sám, ale nevím jak to máš u Hona Ty, pokud tam máš motor 67 origo, tak už bude i trn z převodovky dělanej na 67 lamelu, to zjistíš až ho vyndáš.
čest, tak k té spojce, je to asi měsíc co jsem ji dělal - respektive jen ložisko, celou spojku jsem dával na podzim, teď jsem měnil jen to ložisko, uplně se rozsypalo a to jsem s tím jen přes zimu párkrát hrnul sníh - kvalita polských náhradních dílů by bylo téma asi na celý den bohužel už to nikdo jiný nedělá.
když měním spojku tak vyndávám jen reverzní převodovku, mám takový malý vozík, s tím zajedu pod HONa, přímo pod tu převodovku - jo ještě předtím sundám kardan, táhlo na spojkový pedál, posilovač spojky nemám, a je dobré sundat i pravý blatník a táhlo řízení s posilovačem, je tam pak daleko víc místa, ale dá se to udělat i bez blatníku a řízení - tomu se moc nechce z kulových čepů, tak je lepší se v něm moc nevrtat, a ještě si vyndám skoro všechny šrouby který drží převodovku, je jich tam myslím 8, hlavně ty nahoře, pak k nim není přístup a necám tam jen dva z každého boku jeden, aby se neohnul trn
potom vezmu dva hevery - panenky a dám si je na zadní nápravu každý k jednomu kolu a zvednu si celý zadek HONa tak o deset cm, srovnám si vozík pod reverzní převodovkou a malýma trámkama si to podložím, malinko to pustím na heverech, aby převodovka pěkně seděla na vozíku, pro jistotu si ji stáhnu kurtem k vozíku, aby se nepřetočila, vyndám zbývající dva šrouby a s vozíkem i převodovkou odjedu dopředu, jde to asi jen o 30 cm, než narazíš do přední převodovky ale k výměně spojky to stačí. vracení spojky je přesně obráceně, ta reverzka má asi 70 Kg tak se s ní dá pohnout když najíždíš na trn, nebo si ladím motor pomocí těch heverů pod nápravou.
akorát ještě - nevím jak to máš Ty, ale já jsem tam měl původně supráckej motor a u něj je lamela větší a má i jemnější tisícihran a jelikož jsem tam dal motor 5501 tak si musím když měním lamelu udělat nový střed lamely - koupím novou lamelu na UŘ 1, odnýtuju střed, na soustruhu vytočím novej a známej mi na odrážečce vypichuje nový tisícihran - asi by šlo koupit lamelu i ze supra 50 a jen prohodit středy, to jsem nikdy nezkoušel, střed si dělám sám, ale nevím jak to máš u Hona Ty, pokud tam máš motor 67 origo, tak už bude i trn z převodovky dělanej na 67 lamelu, to zjistíš až ho vyndáš.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř čer 13, 2012 6:50 pm
- Bydliště: Bělá nad Svitavou
Re: HON 053 mechanický
Dobry den nevite kde je na honu 051 vyrobni stitek?
- drevakm
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053 mechanický
Jeden stitek je myslim si z leve strany na vilozniku, ale nejsem si uplne jisty zda jej lze povazovat za vyrobni... Pak je jeste jeden stitek na kabine, ale na toim vubec nevim co je naspane protoze ten na mem nakladaci nejaky sikula pretrel barvou
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Re: HON 053 mechanický
Nazdar lidi. Koupil jsem Hon 053.2 všechno parádně funguje. Teda brzdy se musí dát do kupy. jinak vše ok. Ale potřeboval bych poradit kde sehnat hřídel na zadní náhon. nyní nelze využít jako 4X4. a cena by mě zajímala.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř čer 13, 2012 6:50 pm
- Bydliště: Bělá nad Svitavou
Re: HON 053 mechanický
a na jake strane kabiny?
- drevakm
- Příspěvky: 247
- Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
- Bydliště: Domažlicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HON 053 mechanický
Na leve, pred dvermiJosef Chladil píše:a na jake strane kabiny?
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.