WARINSKY K 162 OSTROWEK
Moderátor: Franta.cz
- 1majo2
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned dub 05, 2009 10:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ja by som na ostrowka kúpil aj celé zadné okno. Kúpil som ho bez neho a keď prší ....
Zetor 50 SUPER, Ostrowek KT162, Zetor 7340
- 1majo2
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned dub 05, 2009 10:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
takže som sa pustil do tej vôle na otoči. Kedže som zistil že vôľa na ozubení je minimálna, hľadal som ďalej. Momentálne sa vyrába nový spodný čap a púzdra na hlavné rameno. Uvidíme, ale myslím že to pomôže.
Zetor 50 SUPER, Ostrowek KT162, Zetor 7340
- 1majo2
- Příspěvky: 33
- Registrován: ned dub 05, 2009 10:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Nazdar, už som tu zas. Neviete mi niekto poradiť, kde na Ostroweku je možné nastaviť tlak oleja na motore. Zetor 4011 mal takúto možnosť na olejových filtroch, ale tu je filter iný takže neviem. Vymenil som motorový olej(M7ADS), dal nový filter no ostal som prekvapkaný keď sa motor zohrial na 80 a na voľnobeh začala svietiť kontrolka mazania. Keď zvýšim otáčky tak zhasne.
Zetor 50 SUPER, Ostrowek KT162, Zetor 7340
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ahoj všichni…….tak dělám opravu a nástřik Ostovka. (jak to bude pošlu foto)
Chtěl bych se ale zeptat na převodovku. Podle fota (nákresu na převodovce) je 1 dopředu a zpátečka dozadu. Ve skutečnosti to mám ale obráceně……jde to nějak změnit jak to má být? Dále po chvilce vypadává pomalá redukce. Rychlá jde normálně. Jde to třeba nějak štelovat? A na co jsou dole u páky na redukci ty 4 dlouhé šrouby je jeden normální…nevíte? Předem díky za informace
Chtěl bych se ale zeptat na převodovku. Podle fota (nákresu na převodovce) je 1 dopředu a zpátečka dozadu. Ve skutečnosti to mám ale obráceně……jde to nějak změnit jak to má být? Dále po chvilce vypadává pomalá redukce. Rychlá jde normálně. Jde to třeba nějak štelovat? A na co jsou dole u páky na redukci ty 4 dlouhé šrouby je jeden normální…nevíte? Předem díky za informace
- Nunas
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon říj 12, 2009 8:23 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Sice mám Ursus,ale motor mám stejný jako ostrowek a měl jsem ten samý problém..bohužel nikde nic nenašteluješ a rovnou říkám, že nemá cenu ani experimentovat s olejem, já zkoušel bůhví co včetně těch "sraček" do olejů na lepší vizkozitu apod. nové čerpadlo, jiné filtry a všechno to jsou akorád vyhozené peníze. Jedinné jak to vyřešíš je sundat vanu, povolit ložiska na klice a ojnicích a dát tam nový ložiska (ty půlměcíčky) Na starých je číslo a podle toho zjistíš výbrus(je stejný jak na zetora).Cca 1500 kč celá sada, dva dny nadávek a práce a bolavých zad ve stodole a mám svatej klid.Teď tam mám dokonce polosyntetiku 10w-40 řídkou jak voda a motor si drží i po zahřátí 2,5 -3,5 atm tlaku podle otáček. Nutno říci, že M6AD je po zahřátí taky řídkej jak voda i když se za studena táhne jak med, takže tím stejně nic nevyřešíš....1majo2 píše:Nazdar, už som tu zas. Neviete mi niekto poradiť, kde na Ostroweku je možné nastaviť tlak oleja na motore. Zetor 4011 mal takúto možnosť na olejových filtroch, ale tu je filter iný takže neviem. Vymenil som motorový olej(M7ADS), dal nový filter no ostal som prekvapkaný keď sa motor zohrial na 80 a na voľnobeh začala svietiť kontrolka mazania. Keď zvýšim otáčky tak zhasne.
Prostě máš holt už vůle na ložiskách na klice a pokud není vyloženě vyběhaná(křivá),tak většinou nová ložiska dost pomůžou,přeci jen jsou měkčí než klika,tak odejdou první pokud tam někdo nechal sračkovatej olej který pak působí jak brusná pasta a místo výměn jen dolívá, tak to v něm vybrousí krásný drážky..dvě takové jsem si nechal na polici jako odstrašující případ..
Druhou možnost máš k tomu místo čidla připojit měřák na tlak s koncovkou se správným závitem (né že si ho strhneš jako já) a pak uvidíš kolik to maže a podle toho se rozhodnout zda se na to vyprdnout a dát tam čidlo které bude rozpínat při menším tlaku než to původní (např. z Feldy 1.6 tuším) aby tě duševně neštvala ta kontrolka a nebo to pořešit viz. víše jako jsem to nakonec pořešil já..
Dobré je ale vědět, že pokud ti tlak poklesne pod 0,5 atm dlouhodobě, tak u těhle motorů přestává mazat vršek u ventilů a to není dobré..Krátkodobě je to v pohodě,ale pokud jako já to vesměs provozuješ na volnoběh,tak to je pak časovaná bomba..
- Nunas
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon říj 12, 2009 8:23 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ty šrouby jsou tzv. pojistky rychlostí..slouží k zablokování táhel pod víkem kterýma se posouvaj kolečka..na táhlech jsou vybrání do kterých zapadá odpružený hrot pod tím šroubem a vymezí tak polohu táhla aby ti nevyskakovala rychlost.ffee píše:Ahoj všichni…….tak dělám opravu a nástřik Ostovka. (jak to bude pošlu foto)
Chtěl bych se ale zeptat na převodovku. Podle fota (nákresu na převodovce) je 1 dopředu a zpátečka dozadu. Ve skutečnosti to mám ale obráceně……jde to nějak změnit jak to má být? Dále po chvilce vypadává pomalá redukce. Rychlá jde normálně. Jde to třeba nějak štelovat? A na co jsou dole u páky na redukci ty 4 dlouhé šrouby je jeden normální…nevíte? Předem díky za informace
No hele,ale s tím že máš prohozenou 1 se zpátečkou teda nevím..to je nějaký divný..to snad ani konstrukčně nejde..a co ostaní kvalty? zkoušel jsi to zda to sedí? To jsem z toho jelen, nemám bohužel odpověď, snad někdo jiný. ale vzhledem k tomu, že ti vypadává i ta pomalá redukce,tak asi budeš mít něco špatně v převodovce, ochroupaný kolečka apod. Tyhle věci se maj řadit vždycky hezky se spojkou a né jako někdo, že to tam rve botama za chodu a ještě do toho mlátí kladivem..už jsem tu páčku viděl i ohnutou..chudinka převodovka.
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Po čase nové príspevky
ffee: K tomu veku prevodovky asi toľko, máme ostrowek K-162, rok výr. 1980 a to veko a rýchlosti sú úplne také isté ako máš ty. Podľa mňa je to original, a to veko je univerzálne na traktory (preto sú na ňom aj symboly na otáčky vývodového hriadeľa) aj na traktorbagre....Staršie typy ostrowkov mali radenie rýchlostí pod volantom (ako napr. Z-4011) a na tie tá schéma pasovala, jednička bola dopredu. Pri radení na podlahe je to tak, ako máš ty.
A na co jsou dole u páky na redukci ty 4 dlouhé šrouby je jeden normální…
Sú to aretačné skrutky, zaisťujú rýchlosti, aby pri jazde "nevypadávali". Ak ti vypadáva redukcia, treba skontrolovať alebo vymeniť ten, ktorý je celkom vpravo. Ten zaisťuje cestnú a redukovanú rýchlosť. Druhý sprava zaisťuje 1 a Z, tretí sprava 2 a 3, štvrtý sprava 4 a 5 rýchlosť. Tam, kde je ten normálný, bol pôvodne piaty aretačný šrób, zaisťoval zapnutie hydraulického čerpadla a vývodového hriadeľa u traktora....nie je potrebný, preto je zablombovaný...Tie aretačné šróby sú všetky rovnaké, mali by pasovať z majora...
ffee: K tomu veku prevodovky asi toľko, máme ostrowek K-162, rok výr. 1980 a to veko a rýchlosti sú úplne také isté ako máš ty. Podľa mňa je to original, a to veko je univerzálne na traktory (preto sú na ňom aj symboly na otáčky vývodového hriadeľa) aj na traktorbagre....Staršie typy ostrowkov mali radenie rýchlostí pod volantom (ako napr. Z-4011) a na tie tá schéma pasovala, jednička bola dopredu. Pri radení na podlahe je to tak, ako máš ty.
A na co jsou dole u páky na redukci ty 4 dlouhé šrouby je jeden normální…
Sú to aretačné skrutky, zaisťujú rýchlosti, aby pri jazde "nevypadávali". Ak ti vypadáva redukcia, treba skontrolovať alebo vymeniť ten, ktorý je celkom vpravo. Ten zaisťuje cestnú a redukovanú rýchlosť. Druhý sprava zaisťuje 1 a Z, tretí sprava 2 a 3, štvrtý sprava 4 a 5 rýchlosť. Tam, kde je ten normálný, bol pôvodne piaty aretačný šrób, zaisťoval zapnutie hydraulického čerpadla a vývodového hriadeľa u traktora....nie je potrebný, preto je zablombovaný...Tie aretačné šróby sú všetky rovnaké, mali by pasovať z majora...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
- Nunas
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon říj 12, 2009 8:23 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Moc hezky jsi Ursusáku to popsal o těch převodech a pojistkách, vůbec jsem netušil, že tam mají opačně 1 se zpátečkou, to mě teda dostalo.Omlouvám se tedy za nařčení převodovky ze špatné funkce, vycházel jsem z normální traktorové převodovky co mám doma.. i když stejně nechápu co je vedlo k tomu, že to maj opačně když je to vlastně úplně stejný obal i jak na Zet. Že jim stálo za to to předělávat. Jinak ale to víko se mi moc líbí..já tam takové nápisy a schémátka funkce nemám..bééé
Jinak samozřejmě, pokud něco vyskakuje, tak první je třeba prohlédnout jestli dobře zaskakují zmiňované pojistky (aretačné skrutky ) nebo jestli není nějak poškozené to táhlo pod víkem do kterého mají zaskočit.
Jinak samozřejmě, pokud něco vyskakuje, tak první je třeba prohlédnout jestli dobře zaskakují zmiňované pojistky (aretačné skrutky ) nebo jestli není nějak poškozené to táhlo pod víkem do kterého mají zaskočit.
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ahoj všichni majitelé OstrowkuNunas píše:Moc hezky jsi Ursusáku to popsal o těch převodech a pojistkách, vůbec jsem netušil, že tam mají opačně 1 se zpátečkou, to mě teda dostalo.Omlouvám se tedy za nařčení převodovky ze špatné funkce, vycházel jsem z normální traktorové převodovky co mám doma.. i když stejně nechápu co je vedlo k tomu, že to maj opačně když je to vlastně úplně stejný obal i jak na Zet. Že jim stálo za to to předělávat. Jinak ale to víko se mi moc líbí..já tam takové nápisy a schémátka funkce nemám..bééé
Jinak samozřejmě, pokud něco vyskakuje, tak první je třeba prohlédnout jestli dobře zaskakují zmiňované pojistky (aretačné skrutky ) nebo jestli není nějak poškozené to táhlo pod víkem do kterého mají zaskočit.
Víko jsem sundal a zjistil že tam je na půl omleté kolo. No a tak budeme muset většinou používat rychlou redukci. Rozebírat to zatím nebudu protože vše ostatní je na převodovce OK. Každopádně zpátečka je dopředu a i ostatní rychlosti jsou obráceně. Musel by u řadící páky být ještě nějaký jeden kloubek který by to stranově otočil. No vyřešil jsem to tak že jsem si udělal štítek a už většinou jedu tam kam potřebuji.
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
No a tak už mám konečně Ostrowka dodělaného a tak jak jsem slíbil posílám foto.
Jinak nějaké technické informace: 2 měsíce práce (cca každý druhý den), cena cca 12 000Kč, Spotřebováno cca 6l vrchní barvy a 6 l základní. Umyto, kompletně přetěsněné přední pístnice a otoč, asi 5 nových hadic (ještě nějaké by to chtělo), přidané světla, maják, klaksony, kompletně pod palubovkou předělaná elektrika, dynamo nahrazeno alternátorem, předěláno z 2x6v baterek na 1x 12V baterku. Vyměněn motor.olej, vzduchový filtr, filtr hydrauliky, povařeny prasklinky na stroji, opravené brzdy (nové prasátko a pumpičky pod pedálama) a asi poslední věc namontováno topení. Jo a ještě mnoho různých hydraulických spojů přetěsněno pomocí tekutého těsnění.
A zde je původní stav, oprava a výsledek:
Jinak nějaké technické informace: 2 měsíce práce (cca každý druhý den), cena cca 12 000Kč, Spotřebováno cca 6l vrchní barvy a 6 l základní. Umyto, kompletně přetěsněné přední pístnice a otoč, asi 5 nových hadic (ještě nějaké by to chtělo), přidané světla, maják, klaksony, kompletně pod palubovkou předělaná elektrika, dynamo nahrazeno alternátorem, předěláno z 2x6v baterek na 1x 12V baterku. Vyměněn motor.olej, vzduchový filtr, filtr hydrauliky, povařeny prasklinky na stroji, opravené brzdy (nové prasátko a pumpičky pod pedálama) a asi poslední věc namontováno topení. Jo a ještě mnoho různých hydraulických spojů přetěsněno pomocí tekutého těsnění.
A zde je původní stav, oprava a výsledek:
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Krásna mašina . Prosím, mám na vás jeden dotaz. Má ostrowek nejaké automatické vyrovnávanie prednej lopaty, alebo ju treba počas zdvíhania vyrovnávať aby sa material nevysypal na kabínu?
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Klobuk dole, pekná robota..... Dufam že raz aj mojho Bielorusa takto spravímNo a tak už mám konečně Ostrowka dodělaného a tak jak jsem slíbil posílám foto.
Jinak nějaké technické informace: 2 měsíce práce (cca každý druhý den), cena cca 12 000Kč, Spotřebováno cca 6l vrchní barvy a 6 l základní. Umyto, kompletně přetěsněné přední pístnice a otoč, asi 5 nových hadic (ještě nějaké by to chtělo), přidané světla, maják, klaksony, kompletně pod palubovkou předělaná elektrika, dynamo nahrazeno alternátorem, předěláno z 2x6v baterek na 1x 12V baterku. Vyměněn motor.olej, vzduchový filtr, filtr hydrauliky, povařeny prasklinky na stroji, opravené brzdy (nové prasátko a pumpičky pod pedálama) a asi poslední věc namontováno topení. Jo a ještě mnoho různých hydraulických spojů přetěsněno pomocí tekutého těsnění.
A zde je původní stav, oprava a výsledek:
- Lišák1
- Příspěvky: 1175
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
nemá vyrovnávání, musíš dorovnávatmatot píše:Krásna mašina . Prosím, mám na vás jeden dotaz. Má ostrowek nejaké automatické vyrovnávanie prednej lopaty, alebo ju treba počas zdvíhania vyrovnávať aby sa material nevysypal na kabínu?
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
Ano musí se vyrovnávat…..No na tu dobu kdy to bylo vyrobené by jsme toho chtěli docela dost.matot píše:Krásna mašina . Prosím, mám na vás jeden dotaz. Má ostrowek nejaké automatické vyrovnávanie prednej lopaty, alebo ju treba počas zdvíhania vyrovnávať aby sa material nevysypal na kabínu?
- Nunas
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon říj 12, 2009 8:23 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: WARINSKY K 162 OSTROWEK
No ten je nádhernej... To máš jako na bagrování? To já bych to v tomhle stavu zavřel do stodoly a chodil se na to dívat a nebo posedět když mám blbou náladu a pustit si v tom rádio a relaxovat..Ale na práci bych to teda nepoužíval.. To muselo být strašný práce to takhle vymazlit, když to srovnám s tím svým strojem co jsem se nadřel. Máš moje uznání.