Mapovo kobelco
Moderátor: Franta.cz
Re: Mapovo kobelco
jop delal jsem s tim na velkym bagru, powertilt a drapakem s rotatorem...
na prckovi bych prisel o nejakou nosnost a nekdy stim vylozene treba ulamuju kusy zdi a tak... tehdy jsem to dovezl navaril uši a par veci a od te doby to maka. zavaril jednu stranu drapaku jako lopatku..
je pravda ze kdyz nakladam drevo musim si pekne stoupnout do pravyho uhlu i tak to ale fajn odsýpá.
na prckovi bych prisel o nejakou nosnost a nekdy stim vylozene treba ulamuju kusy zdi a tak... tehdy jsem to dovezl navaril uši a par veci a od te doby to maka. zavaril jednu stranu drapaku jako lopatku..
je pravda ze kdyz nakladam drevo musim si pekne stoupnout do pravyho uhlu i tak to ale fajn odsýpá.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Mapovo kobelco
Fizz ten rotátor, to je 100% víc. Však to víš z většího bagru. Třeba v lese když nakládám klest je to znát. Když je to hromada 5 přez 9. Pěkně si to natáčím a beru po vrstvách a můžu nakládat v pozici, která vyhovuje mě i bagru. Tím jsem to posunul o kus kupředu. Pak když jsem s tím začal dělat, jen jsem si nadával, že jsem neudělat ten rotátor univerzální pro všechno nářadí. Takhle to mám jen na ten rám drapáku a kleští. Vyčepuju 4 čepy a přehodím kleště nebo drapák. Ale chtělo to udělat jinak, univerzální. I když třeba na lžíci by to bylo asi slabé to co teď mám.
Re: Mapovo kobelco
Chápu. Nuž, je za tím i čas, to bych neměl ještě žádný drapák.
Pořád se přesvědčuju ze potřebuju dvapapultunu s rototiltem a pak neco velkýho s podobnou výbavou. Takže postupně to ladím.
Pořád se přesvědčuju ze potřebuju dvapapultunu s rototiltem a pak neco velkýho s podobnou výbavou. Takže postupně to ladím.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Já se u toho otáčení pořád trochu bojím že se to bude srat když to bude pořád na stroji a bude se s tím i kopat.....
Tady v Chrášťanech hydraulik servis tam má pořád nějaký na opravu.... Prasklý , pístnice okurveny , kleste ohnutý, nebo to teče jak dunaj....
Já tak nějak zjišťují ted když jsem to dal konečně pořádně do kupy že tahle vagína kategorie je už super..... Už jsem dokonce měl problém že jsem byl moc velkej
Dneska konečně výkop
Na vodu asi 20 m..... Trvalo to asi hodinu i s nakladkou a vykládkou stroje.....
Něco jsem házel přez plot do kontejneru, něco nechával vedle výkopu
Tady v Chrášťanech hydraulik servis tam má pořád nějaký na opravu.... Prasklý , pístnice okurveny , kleste ohnutý, nebo to teče jak dunaj....
Já tak nějak zjišťují ted když jsem to dal konečně pořádně do kupy že tahle vagína kategorie je už super..... Už jsem dokonce měl problém že jsem byl moc velkej
Dneska konečně výkop
Na vodu asi 20 m..... Trvalo to asi hodinu i s nakladkou a vykládkou stroje.....
Něco jsem házel přez plot do kontejneru, něco nechával vedle výkopu
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo kobelco
To Mape paráda, čistá práce, jak když řízne!
No nejsem žádnej bagrista. Ale u toho však to znáte, hrozně záleží jakou půdu kopeš. Tuhle jsem bagroval a prášilo se s toho. Nevím co tam kdysi bylo. Hlína černá a sypká jako popel. Šlo to jako hutě. Pak na druhé straně kořeny. Takovej spletenec. Už jsem chtěl jít pro ten zub. Nabíral jsem tak 1/4 lžíce, skoro nemělo cenu se s tím otáčet na káru vysejpat. Takové trochy. Banral jsem se v tom snad 3 hodiny. Pak přišel štěrkovitej kus. Kde se to tam vzalo. Ale ne navážka, jak by kdysi dávno naplavenina. To taky docela trvalo. Výkop 20 cm lžicí a šířka snad 45 cm jak se to trhalo do boků. U souseda jednou 30 cm lžicí výkop. Z vrchu černá hlína a pak jíl. Takovej okrovej. A dole shnilka. Výkop jak když by ho říznul pilou. A za chvíli kusanec hotovej.
No nejsem žádnej bagrista. Ale u toho však to znáte, hrozně záleží jakou půdu kopeš. Tuhle jsem bagroval a prášilo se s toho. Nevím co tam kdysi bylo. Hlína černá a sypká jako popel. Šlo to jako hutě. Pak na druhé straně kořeny. Takovej spletenec. Už jsem chtěl jít pro ten zub. Nabíral jsem tak 1/4 lžíce, skoro nemělo cenu se s tím otáčet na káru vysejpat. Takové trochy. Banral jsem se v tom snad 3 hodiny. Pak přišel štěrkovitej kus. Kde se to tam vzalo. Ale ne navážka, jak by kdysi dávno naplavenina. To taky docela trvalo. Výkop 20 cm lžicí a šířka snad 45 cm jak se to trhalo do boků. U souseda jednou 30 cm lžicí výkop. Z vrchu černá hlína a pak jíl. Takovej okrovej. A dole shnilka. Výkop jak když by ho říznul pilou. A za chvíli kusanec hotovej.
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Ota..... Tak já myslím že u bagrist je předpoklad že bude umět rovný výkop...
Navíc tohle se svou velikostí tu rovinu drží samo.... Taky jak je to bez vůlí tak je to trochu jiná práce..... Je jasný že záleží na podloží.....
Tohle komkterne jsem kopal pro neskutečného prudernika......
Normálně jak jsem pronikl do hloubky asi metr a přestali se sypat boky a vlitnul do díky a přesměroval ...... Prej jsem snad jedinej kde 30ka lopata dělá 30cm výkop a 40ka a 50ka taky a že mám u něho zajištěnéj kšeft.....
Že pak když někdo přijede kopat a místo 50ti.mu to dělá 54 tak to je špatně protože u základu jde pak hodně betonu a podobně....
Teda dělal jsem stavarinu 30.let a nikdy jsem takovou věc neřešil....ale dneska takový lidí prostě jsou no.....
Je ale pravdou že jsem už takové pruderniky zažil vícekrát a asi i proto jsem si ty lopaty opravdu pečlivě rozměrově vyřešil
Navíc tohle se svou velikostí tu rovinu drží samo.... Taky jak je to bez vůlí tak je to trochu jiná práce..... Je jasný že záleží na podloží.....
Tohle komkterne jsem kopal pro neskutečného prudernika......
Normálně jak jsem pronikl do hloubky asi metr a přestali se sypat boky a vlitnul do díky a přesměroval ...... Prej jsem snad jedinej kde 30ka lopata dělá 30cm výkop a 40ka a 50ka taky a že mám u něho zajištěnéj kšeft.....
Že pak když někdo přijede kopat a místo 50ti.mu to dělá 54 tak to je špatně protože u základu jde pak hodně betonu a podobně....
Teda dělal jsem stavarinu 30.let a nikdy jsem takovou věc neřešil....ale dneska takový lidí prostě jsou no.....
Je ale pravdou že jsem už takové pruderniky zažil vícekrát a asi i proto jsem si ty lopaty opravdu pečlivě rozměrově vyřešil
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Tak dneska jsem se potkal na benzině s menším bratrem mého kobelca a to se strojem SK025...... Měl to na podvalu za náklaďákem tak jsme se hned dali do řeči a okukovali.....
Překvapení že to menší opravdu.vyrazne menší....mělo to standartní rameno , násadu i radličku......
Celá mašina je zase užší, jiný motor ,už ne yanmar ale Mitsubishi, a zubové trojité čerpadlo.....
Neměl.vubec přídavný okruh.... Lopata na pevno ze prej měnit nepotřebuje že pořád kope 40kou.....
Borec to měl.ve velmi pěkném stavu ,vše origo, pěknej lak , chválil spolehlivost.....
Když pak koukal na moje tak zase zíral jak je to o poznání větší a prodloužené rameno je monstrózní
Na to jsem mu jen řekl že už jsem měl.i.problem.ze jsem se nevešel a mimoose kopání tak bylo dost zásadní ..... Tím si ve stísněných prostorách obecně hooodne pomohu neboť díky prepakovani jsem kozlík na obě strany o 90° a to je někdy výhra
I noha se to už naučila ovládat
Měl 5500 motohodin..... Foto nemám ale i tak to bylo pěkné setkání
Pro mé překvapení.je těchto starších strojů ještě v provozu celkem hodně protože už jsem fyzicky potkal asi 4 exempláře a paradoxně všichni nadmiru spokojeni.....
Překvapení že to menší opravdu.vyrazne menší....mělo to standartní rameno , násadu i radličku......
Celá mašina je zase užší, jiný motor ,už ne yanmar ale Mitsubishi, a zubové trojité čerpadlo.....
Neměl.vubec přídavný okruh.... Lopata na pevno ze prej měnit nepotřebuje že pořád kope 40kou.....
Borec to měl.ve velmi pěkném stavu ,vše origo, pěknej lak , chválil spolehlivost.....
Když pak koukal na moje tak zase zíral jak je to o poznání větší a prodloužené rameno je monstrózní
Na to jsem mu jen řekl že už jsem měl.i.problem.ze jsem se nevešel a mimoose kopání tak bylo dost zásadní ..... Tím si ve stísněných prostorách obecně hooodne pomohu neboť díky prepakovani jsem kozlík na obě strany o 90° a to je někdy výhra
I noha se to už naučila ovládat
Měl 5500 motohodin..... Foto nemám ale i tak to bylo pěkné setkání
Pro mé překvapení.je těchto starších strojů ještě v provozu celkem hodně protože už jsem fyzicky potkal asi 4 exempláře a paradoxně všichni nadmiru spokojeni.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo kobelco
V provozu je a ještě bude. Jsou to jednoduché spolehlivé stroje bez dpf, močoviny a podobně. Když tomu dopřeješ poctivý servis, tak to funguje spolehlivě. Znám jich tu na okolí několik, ať už Hitachi, kobelco, takeuchi,ale aj tu má jeden starší JCB, co se tak občas různě s někým potkám, tak nikdo větších problémů nemá. Kolega sice teď na bobcatu měnil hydromotor, protočená jedna hřídelka, sice to stálo nějaký peníz, ale větší problém byl že na to musel dva dny čekat.
Si vem třeba staré unc 060. Šak ho máš taky, slouží? Slouží. Já za těch asi 13let co ho mám jsem jen dělal vložky v motoru a jeden hydromotor a nějaké to ložisko v převodovce. Nějakou tu hadicu nebo těsnění v pístnici, to jsou muchy. Jo a brzdy. Jinak to jezdí. Tuk ťuk ťuk.
Si vem třeba staré unc 060. Šak ho máš taky, slouží? Slouží. Já za těch asi 13let co ho mám jsem jen dělal vložky v motoru a jeden hydromotor a nějaké to ložisko v převodovce. Nějakou tu hadicu nebo těsnění v pístnici, to jsou muchy. Jo a brzdy. Jinak to jezdí. Tuk ťuk ťuk.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo kobelco
presne tak, ony ty stroje na domaci zvykani zvladnou fest moc... a kdyz si vezmu kolikrat ze péče 00nic... podivej muj, jsou proslavený tim že do nich tece kolem stresniho okna... do eletriky primo na ovladani a strojnik si zakryje akorat sedačku.... přitom i kdyby na prase zaipovali strechu fungovalo by to. atd... pri zakladni péči a slusnym zacházení tě to fakt muže přežít... neznam bagr kde by lozisko otoče odeslo při pravidelným mazání... kazdy co jsem videl KO bylo doslova rezavý. atd... bezný opotrebení pásy atd neresim,... cerpadla taky vydrzí nesmysl kdyz nekdo meni olej... atd...
tak me napada menil jsi olej v koncovych prevodech?
tak me napada menil jsi olej v koncovych prevodech?
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Tomas6
No já už si jiný stroj pořizovat nebudu a dost ho ladim pro svoji osobu .....
Mám rád když si to člověk dá dokupy a pak to slouží.....
Do důchodu už vydržím a tím co mám.....
Hlavně ted velká spokojenost.... Mám výbavu na veškeré dění okolo stavariny co se týká hýbání se zeminou a to mě baví....
Fizz.....
Olej jsem vyměnil ..... Ale chci ty podvozky ještě celé revidovat..... Vytáhnout sponovak, pružina je plná hlíny , doplnit olej v kladkách......
A ty reduktory chjci otevřít a vypláchnout a zkontrolovat jestli se tam něco nemele......
Jinak ty.moje stroje úplně nejsou na domácí žvýkání....teď se sice stěhuju ale v novém bydlišti už práce je domlouvána takže to pojede fest
No já už si jiný stroj pořizovat nebudu a dost ho ladim pro svoji osobu .....
Mám rád když si to člověk dá dokupy a pak to slouží.....
Do důchodu už vydržím a tím co mám.....
Hlavně ted velká spokojenost.... Mám výbavu na veškeré dění okolo stavariny co se týká hýbání se zeminou a to mě baví....
Fizz.....
Olej jsem vyměnil ..... Ale chci ty podvozky ještě celé revidovat..... Vytáhnout sponovak, pružina je plná hlíny , doplnit olej v kladkách......
A ty reduktory chjci otevřít a vypláchnout a zkontrolovat jestli se tam něco nemele......
Jinak ty.moje stroje úplně nejsou na domácí žvýkání....teď se sice stěhuju ale v novém bydlišti už práce je domlouvána takže to pojede fest
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Tak jak si tak přesouvám věci do nového bydliště tak různě nalezam zajímavé věcičky z nerealizovaných projektu ....sice se snažím hodně věcí zbavoval ale ne vše má svého kupce.....
Našel jsem krásný dvojčinný váleček s 16mm pístnici a zdvihem 50mm úplně stvořený na hydraulické upínání na cw05.....
Fizz mi určitě vyfotí útroby ať nevymýšlím vymyšlené
Našel jsem krásný dvojčinný váleček s 16mm pístnici a zdvihem 50mm úplně stvořený na hydraulické upínání na cw05.....
Fizz mi určitě vyfotí útroby ať nevymýšlím vymyšlené
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Jak se stěhuju tak pořád nacházím nějaké věci co jsem si na bagry v minulosti pořídil .....
Tak trochu tuningu
Za poslední 4 roky se stěhuju už podruhé , tentokrát do svého a doufám že už naposledy
Tak trochu tuningu
Za poslední 4 roky se stěhuju už podruhé , tentokrát do svého a doufám že už naposledy
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo kobelco
fizzik ti to vyfoti urcite... akorat to mam ted navazane na vleku a na foceni musim shodit sufan, na nem mam povesene dalsi dva a musel bych sundat najezdy atd... a nejsem u toho, musis par dni pockat :-)
taky se po necem divam ale potreboval bych tak CW50 nebo adekvatni. nejlip martin.
taky se po necem divam ale potreboval bych tak CW50 nebo adekvatni. nejlip martin.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo kobelco
Fizz
Úplně v pohodě...... Až bude příležitost ta si vzpomen..... Ať nevymýšlím vymyšlené
Úplně v pohodě...... Až bude příležitost ta si vzpomen..... Ať nevymýšlím vymyšlené
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo kobelco
Ahoj, máknul sis pěkně, dělat takovouhle akci venku- klobouk dolů. Věřím že bagr vydrží, mě ten můj neživí, ale postupně ho dávám dohromady jak jen to jde, minulý týden jsem ho dal na dílnu že projdu rolny a vodítka na podvozku a od té doby ležím. Nicméně předběhu Fizze když mám čas.
Pístní tyč 16 mm, zdvih asi 120, je to jednočinný válec vracený 2 pružinami do zasunuté polohy- klín musí být na volno vůči tyči, jakmile to uděláš na pevno ( tak jsem to měl já než jsem to předělal) tak táhlovinu ohneš. Já mám válec upevněný na plotně cca 70x70mm- přivařený k plotně, ucpávka prochází skrz plotnu.
Funguje to dobře. Tím že je klín neustále dotahovan pružinami tak se to po jednom klepnutí lžíce vždy dobře dotáhne. Jediné co, tak že při výměně nářadí musím přepnout kohout pro přídavný okruh ( mám tam palec který vyjma svahovky používám hojně) to někdy do budoucna vyřeší elektroventil. A druhá věc že mám soustavu prepnutou na dvojčinný okruh- takže při "zamykání" upínače jde olej z druhého okruhu přes pojišťovák ( tlačí do jedné strany pístnice palce).
Kdybych to na bagru už neměl tak bych to nedělal. Je to další hadice pro kterou tam je fakt málo místa, další zdroj problémů. Ve výsledku když jen kopu obyčejnou drážku tak stejnak lžíce moc neměním.. Ale já píšu- neživí mě to. Ať se daří!
Pístní tyč 16 mm, zdvih asi 120, je to jednočinný válec vracený 2 pružinami do zasunuté polohy- klín musí být na volno vůči tyči, jakmile to uděláš na pevno ( tak jsem to měl já než jsem to předělal) tak táhlovinu ohneš. Já mám válec upevněný na plotně cca 70x70mm- přivařený k plotně, ucpávka prochází skrz plotnu.
Funguje to dobře. Tím že je klín neustále dotahovan pružinami tak se to po jednom klepnutí lžíce vždy dobře dotáhne. Jediné co, tak že při výměně nářadí musím přepnout kohout pro přídavný okruh ( mám tam palec který vyjma svahovky používám hojně) to někdy do budoucna vyřeší elektroventil. A druhá věc že mám soustavu prepnutou na dvojčinný okruh- takže při "zamykání" upínače jde olej z druhého okruhu přes pojišťovák ( tlačí do jedné strany pístnice palce).
Kdybych to na bagru už neměl tak bych to nedělal. Je to další hadice pro kterou tam je fakt málo místa, další zdroj problémů. Ve výsledku když jen kopu obyčejnou drážku tak stejnak lžíce moc neměním.. Ale já píšu- neživí mě to. Ať se daří!