Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Tomas6
Příspěvky: 5997
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#166 Nový příspěvek od Tomas6 »

226 je kocůr a horšího bobka na přesnů prácu sem asi nezaži,bo néni vidět do lžice a sedíš jak v kobcel,ale spostu věcí má vyřešených výrazně líp. Už enom ten přístup k motoru a hydraulice,nikdy žádný problém s přehříváním a zanesenýma chladičama. ono pokáď to máš pro sebe tak faň ale co bylo na půjčovně tak to bylo věčne zesraté a ten katr nechtěl nic. Také srovnávat hladků lžicu a zubatku nejde. Hladků do rostlého terénu kloudně nedostaneš ani u jednoho stroja. Zubatka to je úplně jiná pohádka. No každý stroj má něco. Ta 226 je až neuvěřitelně citlivá a docela dobře sa sňů rovnalo nacůfačky s plovoucí polohů. Nejaký čas sme ju měli na stavbě hal a na podloží pod pod podlahu nebylo lepšího stroja. pěkně sa sňů obsýpalo kolem slůpů nebo základů,ale rovnat neco většího tým že neco urýpneš...To pokáď člověk nezvykl na to kde je základní poloha lopaty,ani omylem...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#167 Nový příspěvek od mape »

Tyjo prodám Bobka a pořídím tohle. :D

http://www.youtube.com/watch?v=QFX75FdE7_0

Akorad teda chudák pojezdy a otoč.... Když si představím s tím rochat nějakou hromadu.....
Bobek je monstrum a přesto dost trpí.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

tesi05
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 28, 2018 8:40 pm
Bydliště: Morava

Re: Mapovo UNC

#168 Nový příspěvek od tesi05 »

Neví někdo prosím, z čeho je na UNC (konkrétně 750, ale myslím, že to bude stejné s 060) použito víčko nádrže? Trubka co jde z nádrže, má jemný venkovní závit, průměr přes závity cca. 56 mm. Takže potřebuji víčko s vnitřním jemným závitem, nikde mě nic nenapadá, ze Zetora tam nejde. Napadla mě Škoda 120, ale ta nevím, jestli měla jemný nebo hrubý.

A pak jsem ještě přišel na to, že na vstřikovacím čerpadle (ještě s cucákem) mám pumpičku paliva přidělanou z boku. Když ale máknu zespoda čerpadla (jakoby pod pumpičkou), tak je tam cca. 2-3 cm díra. Když nalévám olej do čerpadla, vytéka tudy. Co tam přijde?


Díky za rady.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#169 Nový příspěvek od mape »

Víčko na 750 je že s120. Na 060 mám z s120 motoru nalévací hrdlo oleje.
Zespoda na vstřikovacim čerpadle je dopravní čerpadlo.
Alespoň u mě. Jinak tyhle čerpadla moc neznám. Jen to co mám doma.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#170 Nový příspěvek od mape »

Trochu to tu ozivim.
K těm lzicim....
Obrázek
Mám tuhle hladkou. Je to ta s delší základnou
Když ji kuchnu do haldy tak naberu hromadu že jde Bobík na přední a je dost opatrnosti aby nepadal na čumák.kdyz ji zvedám nahoru. Brit má ještě celkem dobrej a do země jde na můj vkus slušně.

Obrázek
Pak.mam zubatou a je to ta krátká. I když má zuby nic moc jde do země suprově. Až mě to překvapilo.
Teď jsem na ní ještě dotáhl zuby které byli volne a je to paráda. Ale je fakt že to nakládání s ní tak neodsypa.

Teď v týdnu jsem měl zase trochu času a tak jsem konečně předělal hydrauliku tak jak to mělo správně být.
Zaráží mě že ten co to špatně složil tak ho vůbec nezarazilo že má obráceně polohy na výložníku a místo toho aby hledal proč to tak je tak jen otočil trubky a hotovo.
Pak už šli seřídit tlaky dobře a zvedá teď krásně rychle.
Taky se tím zase naslo a vyřešilo pár netěsností.
Okolo motoru už je tak sucho a jediné místo kde se objevuje nějaká netěsnost je mezi čerpadly pojezdu.
Budou to ale pravděpodobně hadice vracecek.
Taky se mi povedlo narovnat zohýbané trubky na rameni a trochu se i pracovalo na kapotě.
Obrázek
Tady v tom místě někdo prohodil trubky. Viditelné ty trubky teď sedí úplně jinak ve všech držácích.
Obrázek
Jsou tam ještě staré opředené hadice... V pondělí jedu dokoupit zbytek nových.
Obrázek
Původně jsem chtěl otočit písty ale bylo tam spousta úniku tak jsem to rozebral a otočil trubky.
Hadice jdou dost špatně povolovat.
Obrázek
Kapoty už mám skoro povařené a asi se je povede dát i do barvy.
Jinak barva přijde postupně ale už jsem stroj dost zbavil různých sraček ve formě hlíny s vazelínou a podobně.
Hlavně v prostoru pod motorem toho bylo požehnaně,takže US člověk není tolik zajetelenej když někam sáhne.
No pokračuje to pomalu ale už začínám být v pohodě a cíl nadosah.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#171 Nový příspěvek od mape »

Tak postupně odmastuju, trochu kytuju a připravuji na barvy. Chci dát polyuretan lesk tak at to trochu vypadá.
Taky řeším nějaké detaily. Třeba příchytky na trubky. Mám to v hrozném stavu.
Taky se mi nedaří utěsnit jeden spoj na hydromotoru. Pořád kape a to jsem tam nic nezjistil a kroužek je už novej a pořád kape.

Obrázek
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#172 Nový příspěvek od unčo »

Nazdar Mape.Skús to pofotiť kde presne to tečie.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#173 Nový příspěvek od mape »

Ahoj ...
Obrázek
Dělá to tahle zadní příruba na pravé straně a mokva to v místě levého spodního sroubu.
Chci to ještě jednou rozebrat a pořádně prozkoumat.
Dneska jsem byl na výpomoc při nakládce.
Měli tam Thomase a k němu 4 odvozce a nestíhal nakládat protože se to bralo z terénu...
Tak jsem vzal zubatou a paráda. Ten Thomas je na tom snad ještě hůř než to unc. Je těžkej na zadek a nechce moc do terénu. Navíc měl hladkou lopatu a ještě to moc strojnik neuměl.
Pak.kdyz jsem přijel tak jsem konečně dodělal kapoty a další drobnosti.
Když jsem ale ráno vyjížděl tak koukám v motoru ubyl olej.... Tak koukám pod a nic. A kouknu do vany pod motorem a tam plno. Tak jsem to vysál,doplnil a jel.
Když jsem přijel tak po vychladnutí koukám zase ve vaně trochu oleje. Tak to prohlížím kanalizační kamerkou kde to teče a ono okolo těsnění vany. Zkusím vzít za šrouby a každým jsem pohnul o půl otočky.... Bylo to dost volné. Tak uvidím ráno.
Pár fotek pro zasmání.

Obrázek
Kapoty byly v hrozném stavu.
Obrázek
Zavaril jsem díry po vzduchovém vedení. Mám suchý filtr pod kapotou.
Obrázek
Zavaril.jsem i díru po vyvodu výfuku.
Obrázek
Barvu jsem použil moji oblíbenou polyuretanku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vypadá to jako hračka.
Ještě dát vytlum do kapot a zase další kousek hotový. O víkendu chci ještě nabarvit to zadní víko a boky a záda stroje.
Pak už jen rameno a někdy pak blatníky.a samozřejmě dodělat kabinu.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#174 Nový příspěvek od mape »

Tyjo už začínám mít těch úniku oleje plný zuby.
Dneska zase trubka v kabině. Ta co plní oba ovladače takže na navařená dvě tečka. A to jedno teklo. Tak jsem to zase pracně rozebral a udělal novou .
No bude to ještě boj. Včera mi prasklo těsnění pod hydro filtrem a Bobík byl jak výrobník na šlehačku nádrž plná pěny a valilo se to odevšad.
Ještě u toho celkem dost padá nafta ale to je prej jejich nemoc. Někde to netěsní jak má.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#175 Nový příspěvek od mape »

Obrázek
Začínám je spolu kamarádit. Budou ve stejné barvě tak snad budou kamarádi brzo.
Obrázek
Jsou to takove moje dvě hračky. 8)
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#176 Nový příspěvek od mape »

Tak dneska jsem využil svátečního dne ještě k opravám unc.
Povymenoval jsem konečně hadice pod kabinou od vracecek z pojezdových čerpadel , vyměnil zbytek trubky co řekla v kabině,poutahoval nádrže, připevnil pořádně chladiče ,vyměnil jednu přírubu na pojezdu, no bylo toho dost a s takovejma prkotinama člověk zabere celej den. Taky jsem zase odstraňoval praseciny po bývalých majitelích. Proč může někdo zvejknout šroub na dosedací ploše a dát ho tam zpět s tím že to teče a nechat to být. To vůbec nechápu.
Obrázek
Prasecina největší . Já už to dotahoval že z toho teklo magi a teklo to furt.
To samé bylo na prirube na hydromotorů. Byla naklepnuta a já si toho nevšiml a jen jsem dal novou gumičku. Teklo to pořád.
Ty hadice u čerpadel snad budou teď držet. Ještě mi chybí vyměnit ty sací ale v těch není tlak a ty jediné netečou ale až koupím sponky tak půjdou taky nové.
Povedlo se mi také vytahat konečně všechny čepy a pročistit mazací kanálky . Takže výuce už nové mazničky a už to jde namazat.
Taky se mi konečně povedlo rozebrat ten nešťastný pojišťovák od ramene. Pořád jsem se ptal s tím že to pomalu zvedá. Dnes se mi ho povedlo konečně rozebrat a jaký překvapení pistek té spodní části byl zaseklej spolu s bordelem těsně u dírky. Takže pročištění a uvidíme jak se to teď bude chovat. Tlak to začne omezovat při 170 barech což by asi bylo ok ale uvidíme jak se to bude chovat teplé.
Když jsem byl tuhle nakládat tak mi překvapilo že se olej dostává na teplotu cca 60 stupňů a to to dostává docela zahul. Nakládal jsem asi 3 hodiny v kuse.
Taky se mi konečně povedlo vyměnit zbývající dva silenty na motoru u čerpadel.
No prostě nekonečná práce ... Teď už to snad bude všechno ok a už se bude jen budovat.
Už to vlastně chybí jen dodělat. :D :D
Nejhorší na tom je fakt že jakmile to člověk pustí do provozu tak už to nikdy nedodela.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#177 Nový příspěvek od unčo »

Nazdar.Čo sa týka tej príruby na hydromotore to treba len vymeniť.Skúšal som to pretesniť no pomohla iba výmena príruby.Inak na tie úniky si treba zvyknúť a ver, že viem o čom hovorím.Popretesňoval som to komplet a kde tu sa aj tak nejaká kvapka objaví.ja nosím hydro-olej zo sebou a po každej poriadnej šichte 2-3dcl. dolejem a hotovo.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#178 Nový příspěvek od mape »

Ahoj .
No já samozřejmě netvrdím že to utesnim úplně ale už teď je to slušný. Teď jsem ještě zjistil že prolíná olej z rozvodovosti z pod horního čerpadla.
Ta příruba teče pořád i když jsem dal jinou. Mám podezreni na praskliny v těle hydromotoru nebo to jde dírou pro šroub.
Jinak je celej stroj všude suchej a byl krásné zaprasenej. Tak se ty úniky poznají nejlépe.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

unčo
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 01, 2017 9:01 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Mapovo UNC

#179 Nový příspěvek od unčo »

počkaj počkaj tečie ti to popri šrovbení dvojčerpadla ovládania či cez ten malý odvzdušňovák navrchu rozvodovky? Inak skús pozrieť kolko máš oleja v rozvodovke.Riska je na boku zospodu.Ak je tam viac ako 3l. odlej a sleduj či sa nedostáva hydro-olej do skryni rozvodovky.Ak by sa plnila tak to treba riešiť.Može to byť vytlačené hriadelové tesnenie.Ale to je už extrém.Mne to presakovalo popri šrovbení tak som to zhodil dolu riadne odmastnil,našupol na motorársky tmel a je pokoj.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1547
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#180 Nový příspěvek od mape »

No já budu muset udělat to samé. Olej mi spíš ubývá protože teče z pod čerpadla je to skutečně prevodak.
Dneska jsem byl poučen že s tím nemůžu lítat na plnej plyn. Že musím pěkně zvolna jinak v těch Horkách ten olej půjde vysoko s teplotou a přestane to pracovat jak má. Taky že mám dát vrtuli8 listů. Jinak mi ta teplota nebude držet. Je pravda že jsem ho vždycky honil jako psa. Teď už budu mít konečně otáčkoměr tak to bude na nastavení otáček jistější než jen na ucho.
Tuhle jsem ucítil jak potřebné budou přední dveře. Když jsem strhával z hromady hlíny vrchol tak DRC utrhla se hrouda a já byl po kotníky zasypaném v kabině :smich: :smich: :smich:
Jinak mi ten stroj už dělá jen radost. Úniku ubývá a pracuje to podle mých představ.
Ovládání jednopakou je pro mě výborný. Tím jak jsem na to zvyklej je to jako bych v tom seděl denně. I můj kolega mi říkal jak je možný že to dávám hned jak jsem to dal dohromady .on ale nevi že jsem se smykacema tohodle ovládání pracoval pár let.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“