Mapovo UNC
Moderátor: Franta.cz
Re: Mapovo UNC
Potřeboval bych poradit - kamarádovi co ni s ním betonuje na stavbě a ještě bych potřeboval od něj něco pohrabat se totálně vysypalo ložisko zadního kola. Ta boční převodovka pojezdů "vypadne" po odmontování hydromotoru a těch šroubů u kol (poloos) nebo to drží ještě někde jinde?
https://zetor15.rajce.idnes.cz/ZETOR_na ... 2Large.jpg
https://zetor15.rajce.idnes.cz/ZETOR_na ... 2Large.jpg
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Mapovo UNC
jak rikas povolit hydromotor srouby kolem kola a prevodovka "vypadne "na zem a tim to teprve zacina pak rozebrat prevodovku
plnou zeleza a zbytku oleje kterej nikdo nedoplnuje
lozisko moc nestoji ale je to zborka rozborka
loni jsem delal levou ted delam pravou stranu
plnou zeleza a zbytku oleje kterej nikdo nedoplnuje
lozisko moc nestoji ale je to zborka rozborka
loni jsem delal levou ted delam pravou stranu
Re: Mapovo UNC
Už loni na začátku zimy se ten kamarád divil, že mu to nechce když mrzne jet a zatáčet - nakonec z těch bočních převodů vypustil 20 litrů čisté vody s trochou mastného šlemu. Takže to ložisko vydrželo docela dost dlouho... Jinak tuhle sobotu než jsme začali, tak jsme si všimli, že pravé zadní kolo je nakřivo. Potom jsme s tím UNC půl dne zalívali ztracené bednění a po práci jako, že to zvedneme panenkou proč to kolo je nakřivo - no a výsledek: rozdrcené zádržné víčko a totálně rozšmelcované ložisko. Po soudečkách a kleci ani památky. Počítám, že většina je uvnitř té boční převodovky a jak to hezky jezdilo......
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Mapovo UNC
Dobrý den. Musím vás pochválit. Pustil jste se do hezké renovace. Sám mám doma unc 750, ještě se starým typem výložníku s hydraulickým paralelogramem. A popravdě mě zaráží, jak si všichni libujete v jednopáce na pojezd. Já bych to nechtěl ani zadarmo, přijde mi to nelogické a hlavně na nepřesné, ale asi je to tím, že jsem v 61 seděl jednou a jinak už čtvrtým rokem 750.
Ale proto nepíśu. Všiml jsem si, že máte rozbité přední okno. Já ho rozbil loni z jara a chci se zeptat. Už jste ho měnil? Máte nějaký osvědčený způsob, jak na to?
Jinak teda musím říct, že unc je neuvěřitelnej dříč. Děláme s ním v zemědělství a toho matrošu, co už převozilo. jen teda čas na opravy moc není, protože více méně furt jezdí. Ale časem chci pořídit UNK 320 a unc taky zrepasovat, protože postupem času odchází hydraulika a čerpadla. Jinak s úniky oleje a ucpanou nádrží jsem si taky užil svoje a měl jsem chuť pod tím škrknout.
K tomu plnoprůtokovému filtru. Taky jsem nad ním uvažival, ale nejsem si jistý, jestli by se tam člověk dostal, aby ho povolil, přecijen je tam přístup jak do p.dele.
Zatím se mějte, přeji mnoho zaplacených mth.
Ale proto nepíśu. Všiml jsem si, že máte rozbité přední okno. Já ho rozbil loni z jara a chci se zeptat. Už jste ho měnil? Máte nějaký osvědčený způsob, jak na to?
Jinak teda musím říct, že unc je neuvěřitelnej dříč. Děláme s ním v zemědělství a toho matrošu, co už převozilo. jen teda čas na opravy moc není, protože více méně furt jezdí. Ale časem chci pořídit UNK 320 a unc taky zrepasovat, protože postupem času odchází hydraulika a čerpadla. Jinak s úniky oleje a ucpanou nádrží jsem si taky užil svoje a měl jsem chuť pod tím škrknout.
K tomu plnoprůtokovému filtru. Taky jsem nad ním uvažival, ale nejsem si jistý, jestli by se tam člověk dostal, aby ho povolil, přecijen je tam přístup jak do p.dele.
Zatím se mějte, přeji mnoho zaplacených mth.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Po delsí dobe ..... Jak jsem tu skoncil popisem tak jsem skoncil i s prací.... celeé leto byl mazec práce a tak jsem spíše rešil nakupy vecí co bude potřeba a tak ruzně... ted přez zimu bude zase nejaky ten čas tak to snad dotáhnu do konce.
Jinak k té jednopáce.... Já jsem nikdy s dvoupákou nejezdil a kdyz jsem s tím zacal na tomto stroji tak jsem mel totální problém nejen se nekam trefit ale i cokoli naložit. takže je to spíše o zvyku.... vsechny stroje typu čelní nakladač co si pujcuji jsou stejné na pravé ruce.
levá je bud na volantu(avant 635,avant 750) nebo na páce pojezdu (locust ,cat smykáče)
Takže asi tak.
K tem převodovkám myslím že máte kliku že to nenabrali ozubená kola... Ty ložiska jsou podle mě dost zasadní a chce to asi sledovat.
Já mám obe skříně opravené a pripravené k montázi do stroje.
Okno mi bude řešit známej sklenář... zjistím cotam dává.
Jinak k té jednopáce.... Já jsem nikdy s dvoupákou nejezdil a kdyz jsem s tím zacal na tomto stroji tak jsem mel totální problém nejen se nekam trefit ale i cokoli naložit. takže je to spíše o zvyku.... vsechny stroje typu čelní nakladač co si pujcuji jsou stejné na pravé ruce.
levá je bud na volantu(avant 635,avant 750) nebo na páce pojezdu (locust ,cat smykáče)
Takže asi tak.
K tem převodovkám myslím že máte kliku že to nenabrali ozubená kola... Ty ložiska jsou podle mě dost zasadní a chce to asi sledovat.
Já mám obe skříně opravené a pripravené k montázi do stroje.
Okno mi bude řešit známej sklenář... zjistím cotam dává.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jednopáka dvojpáka je to fuk.Je to o zvyku. Dělal sem s tým aj s tým a dala sa pěkná práca udělat aj jednopáků. Ale mosí to fungovat.Ne jak 061 která měla vůle že by sa za ně ani koňský pluh nestyděl. S tyma převodovkama. Je to bolest.Chce to hlídat olej a jak je tam trochu vody tak okamžitě vyměnit. A ideálně to předělat na kuželíkové ložiska když už sa to vysype. Pak je pokoj.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Mapovo UNC
My jsme měli asi kliku: povyměňovali jsme jen všechna ložiska - ozubená kola byla relativně OK i na té poloose kde byli ty rozšmelcovaný ložiska. Z důvodu časového presu jsem se nechtěl zabývat vývojem předělávky na kuželíková ložiska a vrátili jsme to tak, jak to bylo originál. Museli jsme však vyměnit tu kolmou hřídel (pastorek) neboť bylo totálně vyrezlé to drážkování pro hydromotor. Sice tu někdo psal, že se do těch převodovek dostává voda skrz gufera u kol, ale v našem případě byl dost vyrezlý ten prostor pod hydromotorem u těch brzdiček. Takže když to stálo venku na dešti, tak tam muselo tudy téct.
Jinak nyní na to obul ty ruské pneumatiky a vypadá to butálně
Jinak nyní na to obul ty ruské pneumatiky a vypadá to butálně
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Mapovo UNC
Zdravím páni.Tie prevodovky to je smrť.Presne toto čo tu čítam čaká aj mňa.Výmena ložísk a vydratých pastorkov.Kým to, ale šlape ani ma nehne.Potom to pojde von nakomplet.Jára H. píše:My jsme měli asi kliku: povyměňovali jsme jen všechna ložiska - ozubená kola byla relativně OK i na té poloose kde byli ty rozšmelcovaný ložiska. Z důvodu časového presu jsem se nechtěl zabývat vývojem předělávky na kuželíková ložiska a vrátili jsme to tak, jak to bylo originál. Museli jsme však vyměnit tu kolmou hřídel (pastorek) neboť bylo totálně vyrezlé to drážkování pro hydromotor. Sice tu někdo psal, že se do těch převodovek dostává voda skrz gufera u kol, ale v našem případě byl dost vyrezlý ten prostor pod hydromotorem u těch brzdiček. Takže když to stálo venku na dešti, tak tam muselo tudy téct.
Jinak nyní na to obul ty ruské pneumatiky a vypadá to butálně
- mape
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mapovo UNC
Ja za sebe reknu ze vymena lozisek není zádná tragedie.....jen je to jen vsechno strašně těžky a špatně se s tim manipuluje.
Jinak to docela šlo dělat. Obecně se kolikrát z věcí co jsou jednoduché dělají slozitosti.
Jinak to docela šlo dělat. Obecně se kolikrát z věcí co jsou jednoduché dělají slozitosti.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Mapovo UNC
Jo přesně, není to složité - jen je to všechno těžké
ZETOR 15, ZETOR 4011, CUB CADET 1641, HONDA 4514, DEZA 5000, PAJ
Re: Mapovo UNC
Páni je to také ťahanie sa za slovíčka, pretože tým, že je to ťažké je to zložité na samotnú manipuláciu a montáž.Čo sa týka mňa možno nebudú musieť ísť prevodovky von.Dostal som radu nad zlato.Jára H. píše:Jo přesně, není to složité - jen je to všechno těžké
Re: Mapovo UNC
Jeden borec mi poradil vraj ak nedrží tlak okruh ovládania a ventil park. brzdy ktorý treba odtlakovať aspoň na 3Mpa tak lamelové brzdy na prevodovkách nereagujú správne na pokyny a prevodovky sa správajú ako pridreté.Záver zistil som, že ten ventil fakt nedrží tlak a tečie.Takže najskôr ho vyčistím.pomením tesnenia, nastavím servotlak na rozvádzači a uvidí sa.Tomas6 píše:Pochlub se...
Re: Mapovo UNC
Hele uncčko by mělo hned, jak prestaneš ovládat pojezd pákou, zastavit na fleku? Protože když zastavím v kopcu, zvednu takovou tu páku, co je u 750, tak mi unc podle sklonu kopce popojede o cca metr až dva. Takže toto není správně že?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: Mapovo UNC
Dobrý večer ve spolek.No pokial mašina robí toto je to prúser, lebo tým pádom sú vylágrované SMFká to sú tie hydromotory na bočných prevodovkách a takto sa to prejavuje, alebo sú neúčinné lam. brzdy na prevodovkách a to bud stohto dôvodu ako som písal vyššie, čiže nastaviť tlaky,alebo vydraté hrdzavé pastorky.Môj tip budú tie vydojené SMF-ká vzhladom ktomu, že nemajú ťah ako ste spomýnal minule...koprkam píše:Hele uncčko by mělo hned, jak prestaneš ovládat pojezd pákou, zastavit na fleku? Protože když zastavím v kopcu, zvednu takovou tu páku, co je u 750, tak mi unc podle sklonu kopce popojede o cca metr až dva. Takže toto není správně že?