GSV 190 nebo GXV 160?
Moderátor: DYK
GSV 190 nebo GXV 160?
Ahoj, po dlouhé době se sem vracím, tentokrát s konkrétnějším dotazem. Chceme pořídit sestavu VARI Global s motorem HONDA GSV 190, mají tam uvedeno že jde o poloprofesionální motor. Když jsem ale mrkla na stránky nejbližsího prodejce, má v nabídce také sestavu VARI IV GLOBAL motor GXV 160, kde je uvedené že jde o profesionální motor (sestava je také o pár tisíc dražší). Můžete mi někdo prosím vysvětlit rozdíl mezi těmito motory? Který z nich je lepší? Ještě by mě zajímalo proč tu druhou sestavu s GXV 160 nemají v nabídce na stránkách vari?
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
No a kde je odkaz na toto "prodejce"? Možná by to bylo fér. Pokud je to firma ZEND v jejich nabídce pohonnou jednotku GXV já nevidím. TOTO není motor GXV. Je mě divný i jejich označení polomotor, to že to nemá deklarované příslušenství pro použití na Vari neznamená, že je to polomotor, ale kompletní motor.
Suma sumárum bych si proufl typnout, že ti v současné době žádný prodejce nenabídne novou sestavu Vari Global s motorem Honda GXV 160.
Suma sumárum bych si proufl typnout, že ti v současné době žádný prodejce nenabídne novou sestavu Vari Global s motorem Honda GXV 160.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Promiň odkaz jsem nedala, ZEND si trefil http://zend.zlinsko.com/4944-stavebnico ... 0-anv-400/
a tam je uvedeno že je profesionální, na stránkách vari.cz tato sestava vůbec není, je tam jen sestava s GSV 190. (poloprofesionální?)
a tam je uvedeno že je profesionální, na stránkách vari.cz tato sestava vůbec není, je tam jen sestava s GSV 190. (poloprofesionální?)
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Však já jsem si to myslel, o koho jde. Doporučil bych ti zajít se k prodejci podívat co za sestavy vlastně nabízí. Motor GXV poznáš nejlépe podle toho, že má čtveraté víčko ventilů a na něm vylisováno OHV. Motory GSV a GCV mají víčko obdélníkové s lišícím se prolisem OHC. To víčko je to "stříbrné v předu motoru. Pohonné jednotky s motory GXV nemá Vari v současné době vůbec v nabídce už několik let. Deset? No, možná to bude dýl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Díky DYKu teď mě žádný prodejce neoblbne
jestli tedy dobře chápu tak ten GXV 160 už musí být těch deset let starý?A bude tedy lepší koupit GSV 190?
jestli tedy dobře chápu tak ten GXV 160 už musí být těch deset let starý?A bude tedy lepší koupit GSV 190?
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Ahoj, kup 190, víc síly se vždy hodí, hlavně při sekání.
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Takže 190 je silnější?V tom případě nějak nechápu proč je 160 GXV dražší....Ale jo už jsme stejně byli rozhodnutí pro tu GSV 190, jen mě ta nabídka od Zendu trochu zmátla
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
ahoj já mám motor GX 160 ze zametacího stroje. Xová řada profi. Dohledal jsem že životnost tohohle motoru je 1500-2000 motohodin.
Je nás na světě hodně a každý je jinak hloupý.
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Jojo, 190 je silnější - má jak vyšší výkon tak větší kroutící moment. Číslo motoru značí zdvihový objem, tzn 160 vs 190 cm3.Barush píše:Takže 190 je silnější?V tom případě nějak nechápu proč je 160 GXV dražší....Ale jo už jsme stejně byli rozhodnutí pro tu GSV 190, jen mě ta nabídka od Zendu trochu zmátla
160: 4.3 HP/9.6Nm
190: 5.1 HP/11.3Nm
Co se týče toho profi/poloprofi, to bude zřejmě souviset s rozdílnou vnitřní konstrukcí a předpokládanou životností, ale o tom ať povykládá zas někdo jiný, já ty přesné rozdíly neznám.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Záasdní rozdíl je v koncepci motorů: GSV 190A je poloprofi - tzn. litinová vložka, ložisko pod setrvákem, dvojitá filtrace vzduchu. Motor má OHC systém a rozvodový řemen v oleji + vačkové kolo z plastu odolného proti otěru. Dnes to nej, co si můžete koupit v sestavách.
GXV 160 je plně profesionální motor ,,heavy duty" s rozvodem OHV, kovovou vačkovou hřídelí, jinak je tam také litinová vložka, ložisko a profi vzduchový filtr. To byl nejlepší motor, co se dřív používal a zřejmě nic se GXVčku nevyrovná.
Ale pozor - nová sestava s GXV není zřejmě certifikovaná pro současné adaptéry, při nehodě by mohl být potom například problém s pojišťovnou, nebude se jim tam líbit ta neorigo pohonná jednotka.
GXV 160 je plně profesionální motor ,,heavy duty" s rozvodem OHV, kovovou vačkovou hřídelí, jinak je tam také litinová vložka, ložisko a profi vzduchový filtr. To byl nejlepší motor, co se dřív používal a zřejmě nic se GXVčku nevyrovná.
Ale pozor - nová sestava s GXV není zřejmě certifikovaná pro současné adaptéry, při nehodě by mohl být potom například problém s pojišťovnou, nebude se jim tam líbit ta neorigo pohonná jednotka.
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Ahojte.DYK píše:. Motory GSV a GCV mají víčko obdélníkové s lišícím se prolisem OHC
dyk: ja mam nový motor GSV-190 a na viečke nalisovaný nápis HONDA. inač ja osobne by som odporúčal Gsv -190. Mám viac ako mesiac ale je to velmi silny. Plne naloženu vlečku v pohode utiahne v terene na 3 ke. Používam na prevodovke Agzat.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Ano, Ty tam máš vylisovaný nápis Honda - tudiž máš motor vyrobený od r.2013 výše, kdy výroba GCV/GSV přešla kompletně do závodu Swepsonville v USA. Dříve vyrobené motory měly větší víčko vetilů s nápisem ,,OHC" - u GCV vylisované, u GSV tlakový odlitek z hliníkové slitiny.
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Jarda Malich: mám tomu teda rozumět tak že GSV 190 je výkonnější, ale GXV 160 má delší životnost? Kurňa tak proč nevyrábí GXV 190? No snad ten GSV 190 bude mít taky nějakou tu výdrž
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Za to ale nemůže Vari...Motory vyrábí Honda a nepoužívají se jen ve Vari systému, GXV 190 neexistuje pokud vím. Já mám GCV 190 (Hobby řada) který je výkonem stejný jako GSV 190 jen má menší výdrž. Máme ho 10let a bez problému funguje když se k tomu člověk chová a dává tomu nějakou údržbu. Jinak GXV se do Vari přestalo dávat kvůli ceně co jsem se dozvěděl.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: GSV 190 nebo GXV 160?
Ano, dá se to tak říci, i když pojem životnost je v tomto případě velmi relativní - oba motory vydrží ,,mrtě", ale GXV je primárně dělaná pro nejtvrdší nasazení. On i obyčejný GCV vydrží při správné údržbě přes 2 000 mth, ale prostě musí dostávat tu správnou údržbu, takže hlavně pravidelně měnit olej a vložku vzduchového filtru. Když se na péči kašle, pak můžeš mít životnost klidně poloviční.
GSV se ale neboj, sloužit bude určitě velmi dobře :-)
U Hondy GSV jako motor pro časté používání plně dostačuje, ale je velká škoda, že nemají něco s objemem nad 190 ccm. S tímhle je předběhnul Briggs se svojí 950E Series. A podle toho, kde všude se ve strojích objevuje, byla to trefa do prázdného místa v segmentu.
GSV se ale neboj, sloužit bude určitě velmi dobře :-)
U Hondy GSV jako motor pro časté používání plně dostačuje, ale je velká škoda, že nemají něco s objemem nad 190 ccm. S tímhle je předběhnul Briggs se svojí 950E Series. A podle toho, kde všude se ve strojích objevuje, byla to trefa do prázdného místa v segmentu.