VARIna 1988
Moderátor: DYK
VARIna 1988
Zdravím priaznivcov jednoosích malotraktorov,
po 12 rokoch som opäť majiteľom VARI/Terra systému. Doteraz som svoju záhradu kultivoval, malým kultivátorom ale nebolo to pravé "orechové" :/
takže motorová jednotka JIKOV 1427 - DMJ315 r.v. 1988. Motor dostal pred dvoma rokmi nové guferá a zapaľovanie. Motor má osadenú plastovú nádrž. Je zaujímavé že tento motor nemá v predu pri sviečke modul zapaľovania VAPE Z-19. Môj predošlý motor JM4-003 ho tam mal.
Rotačný kyprič Agrozet Jičín - BSU-022
prevodovka T-20
Parková kosačka (zrejme) ŽTR-48
a nejaké to príslušenstvo k oraniu, sadeniu zemiakov a pod...
motor je aktuálne v stave že štartuje na na "drc" ale nefunguje regulácia otáčok, niekedy sa motor motá na hranici zhasnutia, niekedy vyletí do otáčok. Aktuálne je motor v proscese hlbkovej udržby (nenazývam to GO) kedže bol motor zanedbaný. Zistil som vyťahanú pružinu od odstredivého regulátoru otáčok. v bowdene plynu bolo lanko na pár miestach rozpletené a zadrhávalo zasekávajúca sa klapka regulátoru otáčok (už bola menená a bolo z nej kúsok odstrihnuté, nepochopil som prečo... ? ). Samozrejme oblatený karburátor, filter paliva špinavý a vedenie paliva do palivového ventilu vedené nevhodne. Vo vzduchovom filtry bol síce olej ale už pripomínal mazut.
Takže momentálne mám "o zábavu postarané" ale verím že po udržbe sa motor rozbehne k spokojnosti.
Fotografie v krátkom čase samozrejme dodám
po 12 rokoch som opäť majiteľom VARI/Terra systému. Doteraz som svoju záhradu kultivoval, malým kultivátorom ale nebolo to pravé "orechové" :/
takže motorová jednotka JIKOV 1427 - DMJ315 r.v. 1988. Motor dostal pred dvoma rokmi nové guferá a zapaľovanie. Motor má osadenú plastovú nádrž. Je zaujímavé že tento motor nemá v predu pri sviečke modul zapaľovania VAPE Z-19. Môj predošlý motor JM4-003 ho tam mal.
Rotačný kyprič Agrozet Jičín - BSU-022
prevodovka T-20
Parková kosačka (zrejme) ŽTR-48
a nejaké to príslušenstvo k oraniu, sadeniu zemiakov a pod...
motor je aktuálne v stave že štartuje na na "drc" ale nefunguje regulácia otáčok, niekedy sa motor motá na hranici zhasnutia, niekedy vyletí do otáčok. Aktuálne je motor v proscese hlbkovej udržby (nenazývam to GO) kedže bol motor zanedbaný. Zistil som vyťahanú pružinu od odstredivého regulátoru otáčok. v bowdene plynu bolo lanko na pár miestach rozpletené a zadrhávalo zasekávajúca sa klapka regulátoru otáčok (už bola menená a bolo z nej kúsok odstrihnuté, nepochopil som prečo... ? ). Samozrejme oblatený karburátor, filter paliva špinavý a vedenie paliva do palivového ventilu vedené nevhodne. Vo vzduchovom filtry bol síce olej ale už pripomínal mazut.
Takže momentálne mám "o zábavu postarané" ale verím že po udržbe sa motor rozbehne k spokojnosti.
Fotografie v krátkom čase samozrejme dodám
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Zdravíčko,
tak, motorovú jednotku som vyčistil ako som vedel, a trochu jej vynovil vzhľad. JIKOV dostal nový karburátor, novú náporovú klapku pregulácie plynum nový palivový ventil, nový bowden plynu aj s lankom, nový krycí plech výfuku + nový nástrek, Výfuk som vypálil, už nejaký karbon v ňom bol. Taktiež som sa pustil do vyčistenia parkovej kosačky AZS349. Mazivo v uložení osky bolo veľmi zatuhlé a celé to bolo špinavé, takže som vykonal očistu, natlačil nové mazivo, nabrúsil nôž a trochu oživil lak na chassis kosačky
Aj napriek všetkej snahe, motor po skompletovaní odmietal správne fungovať, štart má ukážkový, no motor nereaguje na pridanie plynu, nemá voľnobeh, stále zasahuje regulátor tak aby motor nezdochol. motor vybehne do otáčok a následne ho skoro udusí, zasiahne regulačná klapka a motor znovu vybehne do otáčok a znova ho dusí a tak dokola. obmedzenie výšky otáčok je limitované polohou obmedzovača otáčok a jeho polohy (1, 2, 3) Novú pružinku regulačnej klapky mám v 3 záreze, zmena záregu neprináša žiadný výsledok. Snaha o nastavenie karburátora bola samozrejmosť, no bez výsledku. Preto som dalej motor zveril odbornému servisu ku kontrole a prípadnej výmene ložísk a gufer, bolo mi ale naznačené že takýto prejav ako má môj motor môže spôsobovať vadné zapaľovanie prípadne kondenzátor zapaľovania (je tam zapalko ISKRA)
takže momentálne je motor v servise, ale dalej sa venujem renovácii rotavátoru BSU-022 a potom príde na rad prevodovka T20
tak, motorovú jednotku som vyčistil ako som vedel, a trochu jej vynovil vzhľad. JIKOV dostal nový karburátor, novú náporovú klapku pregulácie plynum nový palivový ventil, nový bowden plynu aj s lankom, nový krycí plech výfuku + nový nástrek, Výfuk som vypálil, už nejaký karbon v ňom bol. Taktiež som sa pustil do vyčistenia parkovej kosačky AZS349. Mazivo v uložení osky bolo veľmi zatuhlé a celé to bolo špinavé, takže som vykonal očistu, natlačil nové mazivo, nabrúsil nôž a trochu oživil lak na chassis kosačky
Aj napriek všetkej snahe, motor po skompletovaní odmietal správne fungovať, štart má ukážkový, no motor nereaguje na pridanie plynu, nemá voľnobeh, stále zasahuje regulátor tak aby motor nezdochol. motor vybehne do otáčok a následne ho skoro udusí, zasiahne regulačná klapka a motor znovu vybehne do otáčok a znova ho dusí a tak dokola. obmedzenie výšky otáčok je limitované polohou obmedzovača otáčok a jeho polohy (1, 2, 3) Novú pružinku regulačnej klapky mám v 3 záreze, zmena záregu neprináša žiadný výsledok. Snaha o nastavenie karburátora bola samozrejmosť, no bez výsledku. Preto som dalej motor zveril odbornému servisu ku kontrole a prípadnej výmene ložísk a gufer, bolo mi ale naznačené že takýto prejav ako má môj motor môže spôsobovať vadné zapaľovanie prípadne kondenzátor zapaľovania (je tam zapalko ISKRA)
takže momentálne je motor v servise, ale dalej sa venujem renovácii rotavátoru BSU-022 a potom príde na rad prevodovka T20
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Tak mám motor doma z opravy a funguje perfektne, príčinou boli jak vadné guferá tak aj nevhodná tryska v novom karburátore, pre motor DMJ315 tam má patriť vraj iná tryska.
Motor štartuje a pracuje ukážkovo čo ma veľmi teší, kompresiu má jak sviňa nemá to dekompres takže pri štartovaní je to trochu iné ako štart kosačiek s 4 takt motorom. Kedže je sezóna kosenia pretože tráva rastie ako z vody tak momentálne agregát poháňa kosačku AZS349, pre test motoru to pokosilo hned cca 30 árov.
Som prekvapený aj spotrebou, myslel som si že bude ten motor viac smädný, ale prestávky som si dával len pre osvieženie seba a nie nádrže motoru
Motor štartuje a pracuje ukážkovo čo ma veľmi teší, kompresiu má jak sviňa nemá to dekompres takže pri štartovaní je to trochu iné ako štart kosačiek s 4 takt motorom. Kedže je sezóna kosenia pretože tráva rastie ako z vody tak momentálne agregát poháňa kosačku AZS349, pre test motoru to pokosilo hned cca 30 árov.
Som prekvapený aj spotrebou, myslel som si že bude ten motor viac smädný, ale prestávky som si dával len pre osvieženie seba a nie nádrže motoru
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
- druzstevnik
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř kvě 29, 2013 9:53 am
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: VARIna 1988
Pěkná fešanda, dobře jsi se o ní postaral a hlavně, že už šlape jak má. Tak ať jí to dlouho vydrží ;)
MF70+ŽTR-61+FS-75+pluh+prstová lišta 140+bezprstá lišta 120+vozík
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Do ženské, do melounu a do enefy nevidíš...
Re: VARIna 1988
druzstevnik
Ďakujem som rád že motor nevyžadoval nejakú rozsiahlejšiu opravu. Momentálne mám rozrobenú prevodovku BSU-022 na rotavátor takže dočasne budem pôdu kypriť s T-20. Následne príde na rad aj udržba T-20 kedže už trochu tečie okolo prachoviek, už má nárok ved tá prevodovka je z roku 1988.
Budem musieť niekde pozháňať oborávacie kolesá pretože zemiaky si už pýtajú ohrnúť, a kedže je teraz VARIna tak rozhodne to nebudem robiť manuálne motykou
PS: sorry za tie enormne veľké fotky v úvode, trochu som tú veľkosť neustrážil
Ďakujem som rád že motor nevyžadoval nejakú rozsiahlejšiu opravu. Momentálne mám rozrobenú prevodovku BSU-022 na rotavátor takže dočasne budem pôdu kypriť s T-20. Následne príde na rad aj udržba T-20 kedže už trochu tečie okolo prachoviek, už má nárok ved tá prevodovka je z roku 1988.
Budem musieť niekde pozháňať oborávacie kolesá pretože zemiaky si už pýtajú ohrnúť, a kedže je teraz VARIna tak rozhodne to nebudem robiť manuálne motykou
PS: sorry za tie enormne veľké fotky v úvode, trochu som tú veľkosť neustrážil
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Tak som sa chcel dnes s vervou pustiť do ohrňovania zemiakov s Varinou, no ale nič sa nekonalo . Odstrojil som T-20 od kolies, chcel som nahodiť 2+2 motyčky z rotavátoru + nosič náradia. No po menšom skúmaní som zistil že ohrňovací pluh je zrejme pre uplne iný model traktoru, (tipujem Robix alebo niečo podobné...) takže budem musieť si dať ten pluh upraviť u kolegu.
No aspoň pár fotiek (Jikov dostal nové nálepky )
No aspoň pár fotiek (Jikov dostal nové nálepky )
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
zdravíčko,
Tak mám rotavátor BSU-022 doma z opravy,vymenený je kotúč spojky, ložisko pod ním, + nový olej.
Nedalo mi to a rotavátor som skompletoval,nasadil motor a šiel vyskúšať na políčko kde budú dosadené paradajky
Práca bola veľmi pohodná a kľudná, to sa nedá porovnať s predošlým kultivátorom KF04 (Maďarská výroba)
Bol som milo prekvapený že ten stroj nepotrebuje ani jedno srdcové závažie. Obmedzovač otáčok na motore na 3ku a už to frčalo. Využíval som plnú pracovnú hlbku rotavátoru. Motor v záťaži ťahal výborne, neubúdala mu sila, má krásny hutný zvuk ten Jikov.
Aktuálne uvažujem o kúpe rotačnej plečky, sused mi to ukazoval pri práci a musím povedať že je to veľmi užitočný stroj.
Tak mám rotavátor BSU-022 doma z opravy,vymenený je kotúč spojky, ložisko pod ním, + nový olej.
Nedalo mi to a rotavátor som skompletoval,nasadil motor a šiel vyskúšať na políčko kde budú dosadené paradajky
Práca bola veľmi pohodná a kľudná, to sa nedá porovnať s predošlým kultivátorom KF04 (Maďarská výroba)
Bol som milo prekvapený že ten stroj nepotrebuje ani jedno srdcové závažie. Obmedzovač otáčok na motore na 3ku a už to frčalo. Využíval som plnú pracovnú hlbku rotavátoru. Motor v záťaži ťahal výborne, neubúdala mu sila, má krásny hutný zvuk ten Jikov.
Aktuálne uvažujem o kúpe rotačnej plečky, sused mi to ukazoval pri práci a musím povedať že je to veľmi užitočný stroj.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Zdravíčko,
tak som si dnes kúpil merač motohodín a otáčkomer v jednom prístroji. Za 15€ dobrá kúpa. Primárne a zrejme trvalé použitie bude na Varikovi.
Len malý dotaz: návod uvádza že je nutné namotať pár závitov na VN kábel pri fajfke sviečky, mne by sa ale hodilo namotanie závitov v mieste kde VN kábel vychádza z bloku motoru a hned ho navliecť do červenej bužírky v ktorej ide bowden plynu, ja myslím že to bude fungovať aj takto.... alebo ?
tak som si dnes kúpil merač motohodín a otáčkomer v jednom prístroji. Za 15€ dobrá kúpa. Primárne a zrejme trvalé použitie bude na Varikovi.
Len malý dotaz: návod uvádza že je nutné namotať pár závitov na VN kábel pri fajfke sviečky, mne by sa ale hodilo namotanie závitov v mieste kde VN kábel vychádza z bloku motoru a hned ho navliecť do červenej bužírky v ktorej ide bowden plynu, ja myslím že to bude fungovať aj takto.... alebo ?
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
S těmato otáčkoměrama je to o "ladění". Někdy vůbec nesedí doporučený počet namotaných závitů na káblík, pokud je uveden, je třeba to vychytat. Někdy a některým stačí jeden závit, jinej měří až s deseti, no a jinak ten otáčkoměr ukazuje nesmysli, ale podle ucha se dá poznat, že není pravda, co zobrazuje. Jinak co jsou S1 a S2?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARIna 1988
DYK: Je mi jasné že indikácia otáčok môže byť nepresná a čo som videl videá na YT (aj s jikovom 1447DV) tak to hádže čísla +/- ale nejakú hodnotu to ukáže. Podľa návodu sú tlačidlá S1 a S2 určené pre nastavenie typu motoru 2T/4T a nastavenie servisného intervalu pre daný motor, dá sa tam vyklikať reset servis intervalu alebo potom kompletný reset prístroja. To pripojenie merača by som chcel vykoumať tak že ak budem potreboval ť demontovať rukoväte (kleče) tak aby som to nemusel pracne odmotávať z VN káblu a vyťahovať z bužírky.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Kurva jestli já jsem si to nemyslel. Jaký přepínání 2 takt 4 takt? Co je to za oblbovák? To je něco jako s tlakovým mazáním.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARIna 1988
no teda pokiaľ som to dobre pochopil z toho návodu, tlačidlom S1 v móde nastavení je na výber:
1. - 2 stroke 1 Cylinder
2. - 1 stroke per cylinder
3. - 1 stroke 2 cylinder
4. - Only hour - Not display RPM
5. RESET
1. - 2 stroke 1 Cylinder
2. - 1 stroke per cylinder
3. - 1 stroke 2 cylinder
4. - Only hour - Not display RPM
5. RESET
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Já se omlouvám, ale ten popis jsem nepochopil. Jestliže 2 stroke je dvoutakt, co je 1 stroke?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARIna 1988
DYK
to 1 stroke som práve ani ja nejak nepochopil čo tým chcel básnik v návode povedať.... . To že je to určené pre 2T a 4T motory bolo uvedené v popise produktu na nete
to 1 stroke som práve ani ja nejak nepochopil čo tým chcel básnik v návode povedať.... . To že je to určené pre 2T a 4T motory bolo uvedené v popise produktu na nete
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
Re: VARIna 1988
Ale ta i verze 2 taktu a 4 taktu je hovadina!!! Teda u 99% motorů zahradní techniky.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod