Vari IV - nedrží volnoběh
Moderátor: DYK
Vari IV - nedrží volnoběh
Zdravím všechny přítomné,
Můj nový Vari IV, nedrží volnoběh. Aby to nezdechlo, musím otáčky zvednout, ale pak zase nejde řadit. Takže při každým řazení mi to zdechne, musím zařadit a startovat a rozjíždět se se zařazenou rychlostí. Při zvýšení otáček otáčky pro změnu kolísají. Neví někdo co s tím? pracoval zatím cca tři hodiny. Mám i video. ale vložit se mi nepovedlo...
Díky za pomoc
Můj nový Vari IV, nedrží volnoběh. Aby to nezdechlo, musím otáčky zvednout, ale pak zase nejde řadit. Takže při každým řazení mi to zdechne, musím zařadit a startovat a rozjíždět se se zařazenou rychlostí. Při zvýšení otáček otáčky pro změnu kolísají. Neví někdo co s tím? pracoval zatím cca tři hodiny. Mám i video. ale vložit se mi nepovedlo...
Díky za pomoc
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Ještě přidávám odkaz na klesající otáčky http://www.youtube.com/watch?v=zcgCFo7YFR0
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Klasika - karbec. Píšeš nový Vari, to jako opravdu první start doma? Taky jsem si všiml, nemáš nějak divně pravé kolo? Podle vzorku pneu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
asi se mu tam toulá nějaké smítko v trysce třeba ještě z výroby...dyku včera jsem dělal jeden brigs a docela usazenina v karbecu bylo to jak šupinky zasr*ané biosložky čoveče teď měli v lídlu ultrazvukovů pračku za 500 a říkám si tu asi nevyužiju no a včera by se zešla
stejně je třeba trysky protáhnout i mechanicky protože jak jsou stěny v tryskách trochu zoxidované tak to omezuje průtok benzínu a nijak jinak to nevyčistíš
stejně je třeba trysky protáhnout i mechanicky protože jak jsou stěny v tryskách trochu zoxidované tak to omezuje průtok benzínu a nijak jinak to nevyčistíš
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Dyk: nene... první start to není... kupoval jsem to před rokem a něco. První orání ok, pak na jaře rotavátorování taky ok, pak ale teď na podzim orba už blbá... a nedávno jsem něco převážel a tohle peklo. No rozebírat karbec... je to ještě v záruce, tak nevím, abych o ní nepřišel... na druhou stranu šmejkat to k prodejci se mi taky moc nechce... karburátor jsem naposledy rozebíral na fichtlu, takže mám strach, že mi toho po namontování polovina zbyde někde vedle a už to ani neblafne... zkoušel jsem odsát benzín, nechat chcípnout a nalil novej, ale nepomohlo...
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
No, do rozdělávání karbecu se asi nepouštěj, protože abys ho pro čištění "odstrojil" celý, musíš odplombovat šroubek bohatosti směsi a to se ti nepovede, když nevíš jak, tak, aby to nebylo poznat. Máš ještě několik možností pokusů s nejistým výsledkem. Použít stabilizátor paliva a nebo nějaký ten přípravek na čištění karburátorů, tedy palivového systému a ten snad vyžene to, co tam zlobí. Ale jak říkám, nemusí se to povést. Aby jsi si podržel pětiletou záruku, stejně jednou ročně ten motor musí servis vidět, jinak dvouletka. A do toho servisu samozřejmě stačí dosmýkat pohonnou jednotku, ne celý stroj. Já ti nechci nějak snižovat tvoje dovednosti a zručnosti, jen tě prostě neznám. Ovšem lze se částečně a vhodnou kumulací popsaných prostředků pokusit o nápravu i s jistou vidinou úspěchu. Každopádně karbec dolů a teď neudělat něco, co servis pozná.
Jinak se tě zeptám, řešíš nějak palivo ponechané v nádrži motoru při několika měsíční nečinnosti motoru?
Jinak se tě zeptám, řešíš nějak palivo ponechané v nádrži motoru při několika měsíční nečinnosti motoru?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Zdar a sílu, no, ona ta ultrazvuková věc a hlavně pro tyto "velké" karburátory není samospasná a je to jen doplněk, další krok ke zdárnému cíli. Dokonce se dá lehce bez ní obejít při správném dalším vybavení. Jak nástrojovém, tak "tlakovou chemií". Možná to píšu jako by ten vercajk byl nějaký HI - TECH ale opak je pravdou. Je to jako se vším. Všechno chce svoje. Dyť to znáš. A vůbec, kde jsi zase přišel k motoru? Tam u vás musejí mít někde hnízdo?kenybz píše:asi se mu tam toulá nějaké smítko v trysce třeba ještě z výroby...dyku včera jsem dělal jeden brigs a docela usazenina v karbecu bylo to jak šupinky zasr*ané biosložky čoveče teď měli v lídlu ultrazvukovů pračku za 500 a říkám si tu asi nevyužiju no a včera by se zešla
stejně je třeba trysky protáhnout i mechanicky protože jak jsou stěny v tryskách trochu zoxidované tak to omezuje průtok benzínu a nijak jinak to nevyčistíš
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
DYK: no... tak palivo při delší odstávce neřeším nijak. Mám ještě Ponnyho, se kterým pro změnu jen sekám, a tam je přes zimu až do prvního sena taky pořád ten samej benzín a vše ok. U motorek přes zimu to samý... Nicméně rád si nechám poradit jak to dělat správně...
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Jedno je jasný, dělá to palivo a je možná otázka času, než se ti to projeví i jinde. Nakonec píše o tom i kenybz a setká se s tím postupně každý, kdo se v těch strojcích rýpe.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
dyku tak jednou za rok se podaří najít schopný kousek...tak tu ultrazvukovou pračku jsem kůpil no tož dobře to čistí opucoval jsem mojí řetízek pak svoje brýle ty sů jak nové pak svůj řetízek co nenosím bo jsem ho natrhl a brzo bych ho ztratil... no a teď do té pračky hodím pořádně zaprasený karbec
nejdřív karbec zvenku dobře očistím posledně kartáčkem nazuby a nasucho on je karbec vetšinou mastný a jde to pěkně pak používám tlakový vzduch tak jak každý pak to prožďůrám pak zase vyfůkám a pak nejaký sprej pak kontrola a sborka
nejdřív karbec zvenku dobře očistím posledně kartáčkem nazuby a nasucho on je karbec vetšinou mastný a jde to pěkně pak používám tlakový vzduch tak jak každý pak to prožďůrám pak zase vyfůkám a pak nejaký sprej pak kontrola a sborka
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
takže test ultrazvukové pračky dopadl takto:
hodil jsem tam karbec s 3,5 koňového tecumsehu kerý měl nasobě vrstvu zatvrdlého prachu s olejem.
nešlo to dolu ani nehtem.
V plovákové komoře bílý "plesnivý" povlak prostě zoxidovaný a zkorodovaný...
celkově s přestávkama to bylo ve vaničce asi 5 minut
oxidy to odstranilo dobře, rez průměrně a zaschlý šmír s prachem se teprve začal uvolňovat.
chtělo by to opravdu předčistit a ultrazvuk použít jen na dočištění hlavně trysek a tělesa karburátoru s kanálkama kde je problém se dostat...
tato pračka z lídlu za 600,- má menší vaničku tak je třeba karburátor ruzně otáčet...
neměl jsem odvahu použít čistící roztok byla tam jen obyčejná voda.
řekl bych k té ultrazvukové pračce že funguje dobře ale je třeba zohlednit to že ta vanička je hluboká asi jen 50mm a široká cca 14x20cm
vanička je nerezová a neni vyjímatelná takže pro vylití je třeba vzít pračku do ruk a obrátit
hodil jsem tam karbec s 3,5 koňového tecumsehu kerý měl nasobě vrstvu zatvrdlého prachu s olejem.
nešlo to dolu ani nehtem.
V plovákové komoře bílý "plesnivý" povlak prostě zoxidovaný a zkorodovaný...
celkově s přestávkama to bylo ve vaničce asi 5 minut
oxidy to odstranilo dobře, rez průměrně a zaschlý šmír s prachem se teprve začal uvolňovat.
chtělo by to opravdu předčistit a ultrazvuk použít jen na dočištění hlavně trysek a tělesa karburátoru s kanálkama kde je problém se dostat...
tato pračka z lídlu za 600,- má menší vaničku tak je třeba karburátor ruzně otáčet...
neměl jsem odvahu použít čistící roztok byla tam jen obyčejná voda.
řekl bych k té ultrazvukové pračce že funguje dobře ale je třeba zohlednit to že ta vanička je hluboká asi jen 50mm a široká cca 14x20cm
vanička je nerezová a neni vyjímatelná takže pro vylití je třeba vzít pračku do ruk a obrátit
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
minulej rok mi to dělalo na Mojé hondě GXV 160 ,tak jsem to zavezl do servisu a tam mi vyčistili karbec a chlapík říkal,že to může být tím,jak se tam nechá díl benzín,tak benzín pak mění nějak vlastnosti,tím pádem se nějakej "bordel" z toho benálu usadil v karburátoru a pak to dělalo neplechu, od té doby používám do benzínu stabilizátor paliva, a nemám žádnej problém,aj když s tím delší dobu nejezdím...
Honda GXV 160
MT8-132.2
PA-50
MT8-132.2
PA-50
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Kenybz celkem jasně popsal jak to v tom obyč. ultrazvuku funguje a je z toho zřejmé, že to opravdu není samo spásné zařízení, ale jen součást čistícího procesu.
Stejně by mě zajímalo jak se teda rozhodl ten Václav? Nebo jakou zvolil cestu.
Jsem rád co napsal DJforeja. Ne že z toho mám radost a přeju mu to, ale proto, že jsem už zaznamenal i názor, že některý motory Honda tím netrpí, že některý mají výrobky od jinud a proto to dělá a pod. Prdlajs, dělá to benzín a i kdyby byl motor z Japonska dopadne stejně.
Stejně by mě zajímalo jak se teda rozhodl ten Václav? Nebo jakou zvolil cestu.
Jsem rád co napsal DJforeja. Ne že z toho mám radost a přeju mu to, ale proto, že jsem už zaznamenal i názor, že některý motory Honda tím netrpí, že některý mají výrobky od jinud a proto to dělá a pod. Prdlajs, dělá to benzín a i kdyby byl motor z Japonska dopadne stejně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
Přesně tak od teď už budu lit do nádrže benzín jedině se stabilizátorem, stojí to okolo stovky, a dávku je se to 5ml/5L.. ta lahvička vydrží na dlouho, a jsem s tím absolutně spokojen, podle mě ,není co se týče techto věcí rozdíl,jestli je motor z japonska,nebo je to levná čína, za 90% problémů,si může člověk sám ;)DYK píše:Kenybz celkem jasně popsal jak to v tom obyč. ultrazvuku funguje a je z toho zřejmé, že to opravdu není samo spásné zařízení, ale jen součást čistícího procesu.
Stejně by mě zajímalo jak se teda rozhodl ten Václav? Nebo jakou zvolil cestu.
Jsem rád co napsal DJforeja. Ne že z toho mám radost a přeju mu to, ale proto, že jsem už zaznamenal i názor, že některý motory Honda tím netrpí, že některý mají výrobky od jinud a proto to dělá a pod. Prdlajs, dělá to benzín a i kdyby byl motor z Japonska dopadne stejně.
Honda GXV 160
MT8-132.2
PA-50
MT8-132.2
PA-50
Re: Vari IV - nedrží volnoběh
No, rozhodl jsem se tak, že to hodím do servisu... jen co bude čas. Ale je mi divný, jak jsem psal už výše, stejnej motor je na tom Ponnym co mam vedle toho a ten je v současnosti používanej mnohem míň a tenhle problém tam nikdy nenastal. Každopádně děkuju všem a dám vědět jak to dopadlo...