Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Ďakujem Killer Koly. Inak dočítal som sa v manuáloch, že séria N1 je stavaná na výkon a séria N3 je zas stavaná na úsporu paliva a Simsony s N3 papajú cca 2,1 litra/100km.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tak zrovna u takoveho stroje bych spotrebu neresil. ty karburatory se lisi prumerem soupete, N1 by mel mit vetsi prumer nez N3 (ale mozna je to opacne ). osobne mam radsi ten s vetsim soupatkem, lip se serizuje a je min citlivy na cistotu benzinu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ja som si pôvodne chcel objednať ten s väčším priemerom, teda 16N1-11, ale pri opätovnom vyhľadávaní ponuky na nete , ani neviem ako, bola ponuka karburátor + benzínový filter. A vtedy mi tie čísla nejako ušli a na druhý deň som pozeral objednávku a tam bolo 16N3-4. Teda filter bol k inému Simson karburátoru. Ale objednávka už bola viacmenej na ceste. Ten filter ma obalamútil (zaviedol). Ale, čo myslíš, utiahne tá N3 Ferdu aj pri orbe? Inak čo si myslím ja, k prívesu má sily až až. Mám na mysli so 16N1-11 a to aj vďaka prevodom, teda príves podľa mňa N3 utiahne super a so suprovou spotrebou. Len, aby s N3 vládal orať. Pri kúpe karbecu som na spotrebu nehľadel, ale zaviedol ma ten filtrík. Ďakujem za odpoveď a rady.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
vymyslis desny picoviny , ale neber to ve zlym, nebo si myslis, ze soudruzi v NDR byli tak blbi, ze by to nezvladlo utahnout pluh?
verze E930 mela karburator s vetsim soupetem, E931 mela z tovarny mensi soupatko. naradi bylo u obou verzi temer identicke a pluhy taky utahnou obe. mimochodem spravne serizeny pluh ma priblizne stejny tazny odpor jako nalozeny prives. v orbe ti spis budou klouzat kola nez aby ti to chciplo na nedostatecnou dodavku smesi z karburatoru. dej tam karburator jaky mas, udrzuj ho serizeny a cisty a freza ti bude fungovat bez problemu. jen doporucuju do zasoby nakoupit tesneni plovakove komory, dlouho nevydrzi.
filtr patri pochopitelne na vsechny verze karburatoru, vyber co nejkvalitnejsi, vyplati se to
verze E930 mela karburator s vetsim soupetem, E931 mela z tovarny mensi soupatko. naradi bylo u obou verzi temer identicke a pluhy taky utahnou obe. mimochodem spravne serizeny pluh ma priblizne stejny tazny odpor jako nalozeny prives. v orbe ti spis budou klouzat kola nez aby ti to chciplo na nedostatecnou dodavku smesi z karburatoru. dej tam karburator jaky mas, udrzuj ho serizeny a cisty a freza ti bude fungovat bez problemu. jen doporucuju do zasoby nakoupit tesneni plovakove komory, dlouho nevydrzi.
filtr patri pochopitelne na vsechny verze karburatoru, vyber co nejkvalitnejsi, vyplati se to
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ďakujem, potešil si ma. Mal so obavu, že N3 je len na motorku a nie na Ferdu, ktorého bo riadne neutiahol. Ešte raz, ďakujem.
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Pánové měl bych dotaz. Po pár letech jsem opět oživil Pokroka. Vše vyčistil od šlemu ze starého benzínu. V karburátoru jsem vyměnil plovákový venil, dal nové těsnění, seřídil hladinu, bohatost směsi ... Takže stroj opět jede. Protože je karburátor již dost unavený - uši na přírubě plovákové komory ohnuté, všechny trysky ožvejkané, poklepané závity na přírubách šoupátka... objednal jsem nový karburátor (Skútry Malšice za cca 700,-Kč) - 16N3, tedy stejný který tam byl. Než jsem ho vyměnil, zkontroval jsem hladinu, vyfoukal, vše se zdálo OK. Podařilo se nastavit volnoběh celkem dobře ale motor nešel do otáček a dusil se. Posunutí jehly nepomohlo. Protože se dnes výrobce neobtěžuje na trysky vyrazit označení vrtání, řekl jsem si, že tam bude malá hlavní tryska a dal tam trysku z toho původního karburátoru. Zlepšení žádné. Postupně jsem vyměnil všechny, i plovák, výsledek pořád stejný. Laborování s jehlou nepomohlo. Ještě mě napadl sytič ale ten se zdá, že zavírá dobře. Nakonec jsem trysky vrátil do toho původního a ten jsem dal zpět na Pokroka. Nový karburátor je v šuplíku. Kdyby měl někdo nějaký nápad, co udělali soudruzi v NDR za chybu, nebo co jsem zvoral já, dejde moudra vědět.
Díky, s pozdravem Bořivoj
Díky, s pozdravem Bořivoj
Re: Fortschritt E930/931
Bořivoj, niekde sa tu písalo, že niekto si kúpil asi z Ali expresu, alebo nejaký podobný eshop a tiež mu nešiel tento karburátor. Preto ho rozobral a zistil, že tam nebol vyvrtaný volnobežný kanálik. Preto odporúčam skontrolovať všetky kanáliky, kadiaľ benzín tečie a či vôbec tečie, prípadne pri štartovaní streknúť do sania benzín, či motor aspoň "zreve". Ja som tiež minule (asi3 týždne dozadu) kúpil nový karburátor16N3-4. Zatiaľ som ho neprehodil, (prechladnutie celej rodiny), no chcem to vyskúšať. Ale ešte raz chcem podľa netu vyčistiť ten karburátor čo tam je teraz 16N1-11, lebo mám podozrenie, že je asi pripchatý voľnobeh a jeho cesty, lebo predchádzajúci majiteľ tam pchal EKO benzín E10, ktorý všetko zapcháva. No strašný bordel. Všade zostane zelený sajrajt, ktorý sa vrství na seba a doslova rastie v karbeci a všetko upchá. Mňa stál ten 16N3-4 cca 20 €.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
na ten stary karburator to fungovalo? jestli ano, nad nicim bych nepremyslel a ten novy reklamoval
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Fortschritt E930/931
Vlado, děkuji za tip. Ještě ty kanály prověřím. Taky jsem měl pocit, že ten malý kanálek na vstupu. kterým jde malé množství vzduchu do meziprostoru hlavní trysky a jehly je hodně neprůchozí. Pokud by tam zůstal nějaký nálitek nebo šponka, zkusím vyčistit. A hlavně to porovnám s tím původním, který je funkční a na který teď jezdím. Pokud by tam fakt něco bylo a nešlo vyčistit, pošlu na reklamaci, jak doporučuje Killer Koly. Vrtat to nebudu. Karburátor je koupený na "Skútry Malšice", údajně by to měl být německý BVF (po licenci IFA) ale označení to nemá žádné akorát 16N- (ani tu trojku tam nenarazili, natož něco za lomítkem).
Vlado píšeš o zatuhlém starém benzínu. To jsem po těch letech odstávky řešil taky. Hodně mi pomohlo vyvaření karburátoru ve vodě s jednou tabletou přípravku do myčky (to bude hlavně soda). Potom je to dobré uvolnit v ultrazvukové vaničce. Toho bordelu vyplavalo překvapivě hodně.
Vlado píšeš o zatuhlém starém benzínu. To jsem po těch letech odstávky řešil taky. Hodně mi pomohlo vyvaření karburátoru ve vodě s jednou tabletou přípravku do myčky (to bude hlavně soda). Potom je to dobré uvolnit v ultrazvukové vaničce. Toho bordelu vyplavalo překvapivě hodně.
Re: Fortschritt E930/931
Mne tu hodne veľa pomohli Killer Koly, Orešeanec2, Slávek55 a iní. Ja mám Ferdu cca od mája (května) tohto roku a bol som bezradný. Najskôr išiel len na sytič a aj to len chvíľu, potom skapal, menil som ľavý simering na kluke, sviečky, a na samom konci to bol sytič, ktorému slabo doliehalo, alebo nedoliehalo vôbec to okrúhle uzatváracie tesnenie, ktoré bolo otlačené. Zadymil som celú ulicu, aj policajti išli, ale mali naponáhlo, tak ma nezastavili. Na cca 500m padol skoro liter, možno viac benzínu. A tu sme sa na fore dohadovali a nakoniec to bolo tesnenie sytiča ako spomínam. A pritom ma nato upozorňovali. Už ma mali skoro za blbca. Ale nakoniec Ferda ide, ale aj ja dám kamarátovi vyčistiť ultrazvukom karburátor, lebo som zistil, že nastavovanie zmesového šrobika (mosadzný šrob) nejako moc nemení ani chod, ani otáčky motoru. Tak si myslím, že bude zapchatý zmesový voľnobežný kanálik, lebo na volnobeh po ubratí plynu ide cca 5-6 sekund a zhasne. Tu pripájam aj odkaz z Youtube na nejakého mladého nemca, ktorý robí so Simsonmi zázraky a tu čistí tu karburátor a to aj kanáliky zmesi voľnobežné a vôbec celý karburátor a nastavuje. Všimni si, že karburátory BVF-IFA majú na krku šupátka znaky BVF tesne pod závitom krytu šupátka. Ten nový karburátor si tiež vyskúšam, tiež má len označenie 16N. A pritom to je náhrada 16N3-4 asi čína. Ten chalan to čistí čističom v spreji na brzdy. Pritom existuje aj priamo čistič karbutátorov. https://www.youtube.com/watch?v=lK-BkCcnhCI a iný https://www.youtube.com/watch?v=lZsouJgD-NM a do tretice : https://www.youtube.com/watch?v=rWLQiU1oITw a ešte Multík ČR: https://www.youtube.com/watch?v=ncmeFuabNwY a ešte jeden ČR: https://www.youtube.com/watch?v=asZwaOP8m7s
Re: Fortschritt E930/931
Zdravíčko chlapíci. Neměl by někdo přebytečnou radlici na sníh origoš na prodej? Kužel mám, jen tu radlici. Díky :-)
Re: Fortschritt E930/931
Zdravím Deyva. Tento človek predáva snehovú frézu na sneh, radlicu som neobjavil. : https://dom.bazos.sk/inzerat/158849196/ ... chritt.php
Re: Fortschritt E930/931
Díky, ale tolik sněhu tady nemíváme :-) Jednu radlici jsem našel, do soboty rezervovaná, tak snad si to ten "kupující" nevyzvedne a vyjde tovlado333 píše: ↑stř pro 13, 2023 4:58 pm Zdravím Deyva. Tento človek predáva snehovú frézu na sneh, radlicu som neobjavil. : https://dom.bazos.sk/inzerat/158849196/ ... chritt.php
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Jj na toto jsem psal. Do soboty rezervovaný, pak mi kdyžtak dá vědět.Zajímavý je, že jsem dva měsíce zpátky psal na inzerát se stejnýma fotkama a pán s jiným jménem mi odepsal, že jedině osobně, ne přepravkou. Teďka jsem to zkusil znovu a napsal jiný pán s tím, že rezervace, ale jinak není problém poslat. Si myslím, že to od prvního překoupil nebo něco a teď to prodává dál.