Vedra píše:Jak sundám pravé víko motoru? Sundám řemenici a pak?
Taky jsem s tím bojoval... Ta řemenica se vlastně musí akorát sundat kvůli tomu, že se musí vytáhnout šroub držící motor v šasi a řemenica tomu zavazí. Jinak na oddělení by teoreticky mohlo stačit vyšroubovat všechny šroubky pod zapalováním a kolem zapalování/ventilátoru a to je vše. Ty šrouby držící motor v šasi ale taky, jinak to nepůjde vytáhnout. Ta hřídel řemenice je spolu s ozubeným kolečkem na převod dolů přes řetěz a je v tom ložisku pravýho krytu. Na vývodové hřídeli z motoru je to jen nasunutý (to je standardní simsoní vývodová hřídel na sekundární kolečko).
edit: Když se teďka dívám na tu fotku, tak vlastně pravej kryt motoru je vzadu zvenku, tak čistě teoreticky by asi ty zadní dva šrouby se nemusely ani povolovat, ale vyzkoušený to nemám. Já jsem vyndával celej motor.
edit2: a šrouby jsou vlastně jen ty tři kolem zapalování/ventilátoru. Ty pod zapalkem už jsou na spojení kartru, tak ty nepovolovat samozřejmě
Díky za poučné foto, zatím jsem to nedělal (byl zlomený jeden pramen v lanku a příčil se, tak jsem ho ustřihl a spojka funguje).
Ale možná mě to nemine pač teď zase nezaskakuje jednička, řadící hřeben je opřený nadoraz ale aby zapadla 1 tak musím sáhnout pod spojku a potáhnout tu řadící tyč. A v příručce k simsonu jsem našel že se seřizuje pod tím pravým víkem. ( Snad teda, u simsona není hřeben ale klasická kulisa řazení jako u fortschrittta bez zpátečky.)
Utlumení hluku musím pochválit je to jediný stroj co mám doma který se dá používat bez sluchátek.
Nedávno jsem koupil dalšího Fortschritta. Měl to být dárce orgánů (zásoba náhradních dílů). Po vyčištění karburatoru však je funkční, tak jsem se jej rozhodl dát do kupy. Překvapení mě čekalo po sundání hlavy válce - uštipnutý válec a chybějící 1 kroužek.
Yanmar Fv230D Mt8-70 MINI 2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Miloš 1 píše:Zdar pánové mám prosbu rozbil se mě zpětný chod a neměl by někdo motor na prodej nebo aspoň samotnou zpátečku díky za odpověď
No já si koupil jednoho Ferdu na náhradní díly, ale motor neprodám. Mám tak dohromady doma tři Ferdy. Jednoho po tátovy, kterým to začalo. Pak jsem koupil kutilem předělaného na 4taktní motor a dal jej do kupy. Třetí Ferda měl být na náhradní díly, ale před dvěma měsíci jsem jej zkusil zprovoznit a celkem i fungoval, jen nedržel volnoběh, špatně startoval a chcípal. Rozhodl jsem se ho tedy nenechat jako dárce orgánů a už asi dva měsíce se tento zlomyslný peklostroj pokouším přinutit ke kultivovanému chodu.
To je on!
Nejprve jsem vše vyčistil včetně karburátoru, nádrže (nově vylitá akrylovou barvou) vše zkontroloval - obě gufera sedí dobře, objednal nové gumičky pro sytič, kohout paliva. Vyměnil jsem ten štípnutý válec a dal nové kroužky viz fotka výše. Ferda se však dá nastartovat jen po opakovaném našlápnutí a při nízkých otáčkách chcípá. Už jsem s ním zkoušel kde co a nedaří se mi problém vyřešit. Nejprve jsem šteloval předstih posunutím základní desky se snímačem otáček a cívkami. Zkoušel jsem přidat i ubrat, ale zásadní změna k lepšímu nepřišla. Nakonec mi vyšlo jako nejlepší původní poloha, která víceméně odpovídá zážehu pístu 1,5 mm před horní úvratí. Zkoušel jsem i měnit nastavení směsi šroubem na přírubě karburátoru, ale bez velkého vlivu na výše uvedené chcípání. Vyměnil jsem původní karburátor za nově zakoupený a chovalo se to pořád stejně.
Pak jsem vyměnil i hlavu válce a válec z mého Ferdy po tátovy a pořád problémy přetrvávaly. Chvíli jsem myslel, že je problém v elektrice - měl jsem podezření, že rotor s magnety je slabý, a proto jsem ho vyměnil z tátova Ferdy - zdálo se mi to lepší, ale problém to nevyřešilo. Zkoušel jsem proto pomocí goly nástrčky a vrtačky pohánět rotor - dávalo to slušnou jiskru pravidelně bez vynechávání. Zkoušel jsem celkem tři svíčky, dokonce jsem vyměnil i fajku, ale závěr byl, že elektrika funguje. Mohlo by se to chovat pod tlakem ve válci jinak, ale to nejsem schopen prověřit. Zkoušel jsem i tlakovou zkoušku primitivním způsobem tak, že jsem našrouboval místo svíčky plastový špunt. Při našlápnutí vždy špunt vyletěl do stropu - tlaky to má myslím dobré.
Už fakt nevím v čem by mohl být problém. Má sice vůli v ložiskách na klice, ale to budu řešit, jestli se mi podaří motor přivést ke slušnému chovu. Pomalu to vzdávám...
Zkontroluji ještě jednou karburátor, snad by mohly být prohozené trysky a pak už snad pomůže jen výměna celého motoru.
Včera jsem vrátil všechny vypůjčené díly tátova Ferdy - vše fungovalo, potřeboval jsem zrotavátorovat vyvozený kompost před zaoráním. Náhle začal mít problémy i tento dříve spolehlivý Ferda. UŽ JSEM ZAČÍNAL MÍT DOJEM, ŽE JE TO NĚJAKÝ FORŠRIŤÁCKÝ KOVID, A ŽE JSEM SI TENTO VIRUS PŘENESL DÍLY NA DALŠÍ STROJ !!!! I tento dříve spolehlivý Ferda nechtěl jít do otáček, a chcípal. Pak už ani nešel nastartovat. Musel jsem jej odtáhnout a z rotavátorování nebylo nic. Nejprve naznal, že mám nějaký starý benzín, tak jsem čerstvě namíchal litr nové směsi - žádná změna k lepšímu. Podle klinických příznaků - dýmu jsem dnes naznal, že by mohlo být vyvalené gufero u spojky - po rozdělání bylo vše v pořádku.
Gufero:
Pak jsem ještě zkontroloval karburátor a co myslíte - vypadlý šroub pod tryskou volnoběhu!!!
Karburátor jsem pro jistotu ještě celý vyčistil, Ferdu zkompletoval a na druhé našlápnutí se ozval krásný zvuk dvoutatního simsoňáckého motoru. I při plném plynu to vypadalo dobře. Zítra ještě prověřím jak se bude chovat pod zátěží při rotavátorování, ale mám z toho dobrý pocit.
Ještě kdyby se mi podařilo zkrotit toho druhého Ferdu - dárce orgánů. To je jiná liga.
Yanmar Fv230D Mt8-70 MINI 2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Čau Honzo, skús postelovat ešte z jednu trisku čo je skovana pod takovu plastovu blombu u patky karbecu a patky motora,kde sa to spája.
Je to na pravej strane kde je magneto.
Ahoj Niko, štelovat ten šroub nastavení směsi pod plastickou zárukou na přírubě karbuátoru už jsem zkoušel bez valného vysledku. Když jsem zprovozňoval tátova Fortschritta, tak se mi podařilo právě nastavením směsi podobný problém se špatnými starty a chcípáním vyřešit. Tentokrát to však nepomohlo. Zkusím ještě vymenit karburátor z tátova Fortschritta. Tento stroj jsem včera vyzkoušel při rozavátorování a celý problém byl opravdu v tom uvolněné šroubu v karburátoru.
Yanmar Fv230D Mt8-70 MINI 2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Yanmar Fv230D Mt8-70 MINI 2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Dobrý den všem. Možná jsem se na to už ptal, ale jsou tu i nový majitelé tak to zkusím znova.
Jaké máte zkušenosti s originálním pluhem? Konkrétně s nalepováním hlíny na desky pluhu. Zkouším vždycky před oráním desky co nejlíp vyleštit, ale nikdy se mi to nepodaří. Ať dělám cokoli tak ty plechy zůstanou tak podivně matné a hlína se na ně pořád lepí.
Má někdo radu co s tím? Pamatuju pluhy za koně, které měly ty desky jako zrcadlo. Tohle má vzhled který bych přirovnal k litině.
Děkuji
Malotraktor neřeš to.Vezmi si spachtli do kapsy a když se ti bude zdát ze to je potřeba na konci to seškrábni. Na druhem konci to tam bude zas . Každá zem je jiná ,každý rok je jiný . Loni jsem oral bylo to jako popel, letos mokro a lepilo se to.Když si to ještě někdo poctivě pohnoji , tak to skoro nejede,nemá to rychlost/trakcí .Vymýšlejí se orebna kola a pod.