Mountfield MS 19

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
texi
Příspěvky: 307
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#121 Nový příspěvek od texi »

...čerpadlo je jednostupňové , z darlinku. Sání i výtlak je přes rychlospojky. Fotky ještě dodám až se dostanu na zahradu.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#122 Nový příspěvek od pawka »

mam zahradu jako tady na videu,prikry svah,co myslite ms16,neznici se motor kdyz to bude jezdit v naklonu? jezdi s tim nekdo ve svahu. jde me o to aby motor dobre mazal a olej se treba nedostaval do vyfuku a tak. uz si nepamatuju kolik to muze mit pracovní naklony
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Toms
Příspěvky: 61
Registrován: sob úno 28, 2009 8:35 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#123 Nový příspěvek od Toms »

TYhlety briggs 5hp jsou poslednimy motory které byly podstivě vyrobené a kvalitně na výdrž.( :ano: ( DNES TI TY NOVÉ MOTORY NIC NEVYDRŽÍ VĚŘTE MI MAM O ČEM VYPRÁVĚT dneska ti udělají ojnici slitinu hliniku a klika ocelová žádne mazací kanalky nic! :zly: já se divím že to vůbec jede,ono co je na to záruka 2roky a pak se to rosype a blbá klika stojí jen 4tis. :'(

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#124 Nový příspěvek od pawka »

sapomel sem dat to video o jaky sklon se jedna,tady to rve po maly brehu,ja to mam celou strán.

http://www.youtube.com/watch?v=nNmjeh4hb-A
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: Mountfield MS 19

#125 Nový příspěvek od pawka »

Toms píše:TYhlety briggs 5hp jsou poslednimy motory které byly podstivě vyrobené a kvalitně na výdrž.( :ano: ( DNES TI TY NOVÉ MOTORY NIC NEVYDRŽÍ VĚŘTE MI MAM O ČEM VYPRÁVĚT dneska ti udělají ojnici slitinu hliniku a klika ocelová žádne mazací kanalky nic! :zly: já se divím že to vůbec jede,ono co je na to záruka 2roky a pak se to rosype a blbá klika stojí jen 4tis. :'(
at to delaj z jahod,ale proc to potom stoji novy svet? treba plastovy kolo vacky me kdysi u hondy vydesilo,ale funguje,tak proc ne,ale novy by stalo urcite 500

myslim ze toto motoru kopce by nemuseli vadit,sice by bylo lepsi ho rozebrat a podivat se jak a kudy tece olej,jak je hladina,kdyz bude mit takovy a makovy naklon. bez mazani daleko nedojedu
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Georgg
Příspěvky: 469
Registrován: pát zář 28, 2007 5:41 pm
Bydliště: Kůsek od Velké nad V

Re: Mountfield MS 19

#126 Nový příspěvek od Georgg »

Tak i já poctivě řádím na starším Mountfieldovi,jen mě zajímá skušenosti jak to řešíte když jedete po polní hrbolaté cestě do kopce,ono podřadit se nijak nedá a ubrat plyn pořádně taky ne.Rada?Vlastně jediné co mě napadá je přehodit klíňák do pomala?

Uživatelský avatar
ZELENÁČ
Příspěvky: 260
Registrován: pát črc 15, 2011 8:15 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Mountfield MS 19

#127 Nový příspěvek od ZELENÁČ »

Soused měl taky takový stroj, pak ho vyměnil za vari a na maufu (jak mu říkal) si nemohl řazení vynachválit.
On tam měl dva klíňáky a dvě napínací kladky (tím pádem i dvě ovládací páčky), krásně řadil i za jízdy. Stačilo prostě jednu páčku pustit a druhou zmáčknout.
To nebylo originál??????????? :shock:

texi
Příspěvky: 307
Registrován: úte pro 04, 2012 6:08 pm
Bydliště: Chlumec n.C.

Re: Mountfield MS 19

#128 Nový příspěvek od texi »

...to nebylo originál, protože jedna páčka ovládá jízdu vpřed a druhá vzad.Pro vyšší rychlost vpřed se musí dát jiný rozměr řemenu.
MT8-070MINI motor BS11Hp I/C 1992
MFD-019 motor BS5Hp 1994

Uživatelský avatar
ZELENÁČ
Příspěvky: 260
Registrován: pát črc 15, 2011 8:15 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Mountfield MS 19

#129 Nový příspěvek od ZELENÁČ »

Kudla tak to je chyba že jsem si to nenafotil než to prodal!
On tam ty řemeny měl pořád dva a prostě došponoval buď jeden nebo druhej. Jeden z nich sice pořád prokluzoval, ale to v podstatě dělá u každého když stojí.
Páčky tam měl dohromady tři, "jedničku, dvojku a zpátečku", ale to je borec kterej si neumí sám pomalu ani dolít benzín tak že to určitě dodělával někdo před ním.
Já jsem právě myslel že to tak má každý. Nedávno jsem koupil jen základní typ robota, ten sice má normální spojku ale tenhle model nemá převodovku a má pouze dvě rychlosti dopředu. Na určité práce se přeřazujou se tím, že se klíňák přendá do jiných drážek na řemenici. Jenže u toho je to trochu složitější protože se musí povolit motor přendat řemen a motorem zase došponovat.
Proto právě pošilhávám tady v domnění že okoukám jak je to udělané a za dlouhých zimních večerů něco takového vyrobím.
To mám teda dočista po radosti. :shock:

ivanzbehy
Příspěvky: 1000
Registrován: čtv pro 13, 2012 5:00 pm
Bydliště: Zbehy

Re: Mountfield MS 19

#130 Nový příspěvek od ivanzbehy »

Halbendorf píše:
Fréza MS 19 po GO 03 .JPG
Zdravím.Taky jsem se dostal k MS 19.Po menších úpravách byla zařazena do pracovního procesu.Akorát mně ještě chybí napínací kladka na zpátečku-nemáte někdo někde zbytečnou?(jinak si ji udělám)
:D pekne prislušenstvo
Idú dve stíhačky a jedna nestíha...

Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611

Uživatelský avatar
Zetor
Příspěvky: 1448
Registrován: ned zář 16, 2007 7:53 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Mountfield MS 19

#131 Nový příspěvek od Zetor »

texi píše:...to nebylo originál, protože jedna páčka ovládá jízdu vpřed a druhá vzad.Pro vyšší rychlost vpřed se musí dát jiný rozměr řemenu.
Bylo to originál 8) Ten typ, který měl dvě napínací páky se označuje MS 19, zatímco s jednou ovládací pákou je to MS 16, nebo aspoň takto to mám zafixované. Jak už tu někdo psal, byly tam vlastně dva stejné řemeny a dvě napínací páky pro každý řemen zvlášť... Na starých fotkách v katalogu Mounfieldu je to myslím vidět :) Mám také tuto úpravu v plánu... Jinak pro změnu rychlosti u MS 16 se nemusí dávat jiný rozměr řemenu, stačí ho přehodit do jiných drážek 8)
Zetor that's life...
Malotraktor 4x2 domácí výroby - zatím ve vývoji
Vilém :-)

tepeve
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 24, 2010 5:43 pm

Re: Mountfield MS 19

#132 Nový příspěvek od tepeve »

Motor by se mi na náhradní díly hodil. Co za něj chcete?
Dík za odpověď.
pr

Uživatelský avatar
ssrotak
Příspěvky: 7
Registrován: sob říj 27, 2012 9:34 pm
Bydliště: prerov

Re: Mountfield MS 19

#133 Nový příspěvek od ssrotak »

čau ve spolek, dával někdo na ms19 velká kola? a ztráta tahu a tak?

Toms
Příspěvky: 61
Registrován: sob úno 28, 2009 8:35 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#134 Nový příspěvek od Toms »

Čau zaleží jaka kola, ja mam 14 šipaky ale nemam tam pohon přes ty kladky ale mam tam už převodovku z jawy 250 a ta je hnana od motoru primárním řetazem, a od převodovky na ten sřed je klasicky řetaz z motorky. Ale jezdilo to super jenomže střihalo to u kol ted diferák takže všechno je udělané znova a masivnější je pravda že jak to naložiš cca 5metráku tak motor na 4 stupeň jede tak tak, jak to uvidí kopec tak konec jedeš i na dvojku. Výborný pomocník male to je a jezdí to pomalu zadarmo. A motor jsem na vrakači koupil za 200kč ma najeto prd někdo akorat podpálil ventily zabroušené opravené a nachystané až se ten originál rozsype.

Uživatelský avatar
pavoucek
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 12, 2010 10:45 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield MS 19

#135 Nový příspěvek od pavoucek »

Toms píše:Čau zaleží jaka kola, ja mam 14 šipaky ale nemam tam pohon přes ty kladky ale mam tam už převodovku z jawy 250 a ta je hnana od motoru primárním řetazem, a od převodovky na ten sřed je klasicky řetaz z motorky. Ale jezdilo to super jenomže střihalo to u kol ted diferák takže všechno je udělané znova a masivnější je pravda že jak to naložiš cca 5metráku tak motor na 4 stupeň jede tak tak, jak to uvidí kopec tak konec jedeš i na dvojku. Výborný pomocník male to je a jezdí to pomalu zadarmo. A motor jsem na vrakači koupil za 200kč ma najeto prd někdo akorat podpálil ventily zabroušené opravené a nachystané až se ten originál rozsype.
Můžeš hodit foto jak to máš propojeno?
Zakon automechanika: Kazde naradi se v urcitou chvili promeni v kladivo.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“