Stránka 1 z 2

Vari a brzdy

Napsal: pon led 16, 2012 8:03 pm
od karelsk
Pokus o doplnění brzd na Vari. Zatím vše funguje a pohoda tak prudké kopce nebudou problém.Důvod byl ,že na vozíku nejsou moc účinné brzdy a spoléhat se na jednu brzdu není příjemné.

Re: Vari a brzdy

Napsal: pon led 16, 2012 9:35 pm
od rendos
Pěkná práce... 8)

Re: Vari a brzdy

Napsal: pon led 16, 2012 9:58 pm
od jofi
velmi pekné! 8)

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 11:08 am
od malotraktor
Vymakaná věc 8)

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 6:50 pm
od Jozka
Pěkné řešení, které (pokud dobře vidím) řeší i brzdění při zapnutých volnoběžkách v kolech

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 7:27 pm
od varinak
Velmi dobrý nápad

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 7:35 pm
od karelsk
Jozka píše:Pěkné řešení, které (pokud dobře vidím) řeší i brzdění při zapnutých volnoběžkách v kolech
Ano funkce kol je stejná jako před úpravou.Nová hřídel s kotouči je osazená na ložiskách a je zapřená o vnitřní závaží kol.Vše se dá rozebrat a nasadit rotavátor nebo další příslušenství.

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 8:12 pm
od DYK
A pro takové ty pomalejší jako já, zkráceně blbce, nemohl by jsi aspoň jednu stranu rozdělat a vyfotit, abych to pochopil zcela?

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 8:35 pm
od zde
to je tam kvapalinova brzda ?? a tiez poprosim o foto alebo nejaky nakres . :)

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 8:42 pm
od karelsk
DYK píše:A pro takové ty pomalejší jako já, zkráceně blbce, nemohl by jsi aspoň jednu stranu rozdělat a vyfotit, abych to pochopil zcela?
No něco rozebrat pujde a nafotit .
Jen ve stručnosti na originál ose jsou dvě ložiska na které je soustružený náboj který nese kotouč a je zapřen s malou vůli mezi vnitřní závaží kol.Když odjistim obě kola na volnoběžky zařadím rychlost a rozjedu se tak se originál osa otáčí a kola s kotouči stojí.Náboj je jen prodloužení aby kotouče byly blíže k převodovce a třmeny tím měly co nejkratší upevnění k rámu vari.Třmeny i kotouče jsou plovouci.

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 8:44 pm
od karelsk
zde píše:to je tam kvapalinova brzda ?? a tiez poprosim o foto alebo nejaky nakres . :)
Ano brzdy jsou hydraulické z motorky.Třmeny jsou dvoupístkové a kotouče mají průměr 190 mm

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 8:50 pm
od DYK
Než jsem to všechno napsal, tak je to zde. No a nestačil by, čistě technicky jen jeden kotouč a jeden třmen?

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 8:56 pm
od karelsk
DYK píše:Než jsem to všechno napsal, tak je to zde. No a nestačil by, čistě technicky jen jeden kotouč a jeden třmen?
Jde oto že jeden kotouč by při brždění zatáčel strojem na stranu .Není to namontované napevno na hlavní osu vari ,ale každý kotouč je unášen kolem.Stroj má stejné vlastnosti jako před úpravou dá se libovolně zajištovat jaké kolo chci .Výhodu to má hlavně při jízdě z kopce na volnoběžku .Nespoléhám se jen na brzdy vozíka.

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 9:00 pm
od chavier
moc pěkné! to jak se zahryzne, tak musíš líbat řidítka, ne? :)

Když jsem byl malý kluk, jezdili s tátou s Varim a přívěsem za OA bez brzd. Jeden řídil druhý házel klíny pod kola, ale to jen v krizovce, Vari brzdil dobře motorem. Když jsem dostal brzděný vozík, dovolil jsem si více. Brzdy jsou jistota 8)

Re: Vari a brzdy

Napsal: úte led 17, 2012 9:01 pm
od DYK
Aha, no proto jsem chtěl nějaké to foto navíc. To pak nejde na jednu brzdu, to by tě vystřelilo ze sedačky. Ten vozík ty brzdy nemá kdo ví jaké, ale zase je na 350kg. No a volnoběžky při jízdě z toho kopce normálně klapou?